Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe zit dit?
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
hoe zit dit?
tegen de tijd dat rochelle loops gaat worden, gaat ze regelmatig op balou rijden.
en dan alleen als hij ligt en hij laat het toe.
naar mijn idee is hij de baas, maar waarom laat hij het rijden toe? das toch een dominant gedrag van rochelle naar balou toe?
en dan alleen als hij ligt en hij laat het toe.
naar mijn idee is hij de baas, maar waarom laat hij het rijden toe? das toch een dominant gedrag van rochelle naar balou toe?
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
ik heb geen ervaring met teven
ik weet wel van tyson dat er hier een hele grote lab reu is.. zijn beste vriendje en tyson is superonderdanig.. bek liggen laag op de grond.. lab hoeft maar 1 ding te doen of tyson ligt op zn rug
toch rijd hij op de lab.. en die laat het toe.. waarschijnlijk juist omdat hij zo onderdanig is en het geen dominatie of bedreiging is..
ik weet wel van tyson dat er hier een hele grote lab reu is.. zijn beste vriendje en tyson is superonderdanig.. bek liggen laag op de grond.. lab hoeft maar 1 ding te doen of tyson ligt op zn rug
toch rijd hij op de lab.. en die laat het toe.. waarschijnlijk juist omdat hij zo onderdanig is en het geen dominatie of bedreiging is..
-
-sanne
- Actief
- little-wolf
- Zeer actief
-
-sanne
- Actief
dit heeft niks met rangorde te makenlittle-wolf schreef:klopt idd, maar koeien hebben volgens mij een ander soor rangorde.-sanne schreef:koeien doen dat ook als ze tochtig worden.
Waarom ze het doen weet ik niet maar het is niet heel raar. Ik zou het alleen niet toelaten dat ze dit bij de andere hond doet.
als ze er al 1 hebben...
Groetjes

-
-sanne
- Actief
Maar de loopse teef doet dit ook niet voor rangorde ze wil er geoon voor gaan..........Inge O schreef:nee, idd niet, koeien doen dit dus ook met een sexuele ambitie : zijn ze tochtig, dan gaan ze zelf rijden, en willen nog liever ook bereden worden. al helemaal bij gebrek aan stier-sanne schreef:dit heeft niks met rangorde te makenlittle-wolf schreef:klopt idd, maar koeien hebben volgens mij een ander soor rangorde.-sanne schreef:koeien doen dat ook als ze tochtig worden.
Waarom ze het doen weet ik niet maar het is niet heel raar. Ik zou het alleen niet toelaten dat ze dit bij de andere hond doet.
als ze er al 1 hebben....
heeft bij een koe zelfs nooit met rangorde te maken.
Groetjes

- little-wolf
- Zeer actief
geen idee waar t vandaan komt, dat heb ik zo geleerd.Inge O schreef:waar is ooit de idee ontstaan dat rijden een puur dominantie-uiting is? van oorsprong is het een sexuele handeling, die in een bepaalde context ook als dominerende handeling kan worden ingezet.
maar de oorsprong van het rijden - met een sexuele drijfveer dus - wordt precies helemaal aan de kant gezet?
rochelle heeft er gewoon zin in, niet meer en niet minder, en balou vindt dat vast niet erg.
dan mag ze nig wel ff oefenen want ze doet t niet goed
en ze doet t alleen als hij ligt, ze kan er anders denk ik niet bij
- little-wolf
- Zeer actief
ik wist niet beter dat t een dominant gedrag was. en dat ze dus mogelijk boven balou probeerde te komen.-sanne schreef:dit heeft niks met rangorde te makenlittle-wolf schreef:klopt idd, maar koeien hebben volgens mij een ander soor rangorde.-sanne schreef:koeien doen dat ook als ze tochtig worden.
als ze er al 1 hebben...
-
-sanne
- Actief
zou ze het ook steeds doen als ze niet loops word dan zou dat wel kunnen maar ze doet het toch alleen als ze loops is??little-wolf schreef:ik wist niet beter dat t een dominant gedrag was. en dat ze dus mogelijk boven balou probeerde te komen.-sanne schreef:dit heeft niks met rangorde te makenlittle-wolf schreef:klopt idd, maar koeien hebben volgens mij een ander soor rangorde.-sanne schreef:koeien doen dat ook als ze tochtig worden.
als ze er al 1 hebben...
Ik ken meer teven die dit dan doen
Groetjes

- little-wolf
- Zeer actief
ze is niet loops-sanne schreef:Maar de loopse teef doet dit ook niet voor rangorde ze wil er geoon voor gaan..........Inge O schreef:nee, idd niet, koeien doen dit dus ook met een sexuele ambitie : zijn ze tochtig, dan gaan ze zelf rijden, en willen nog liever ook bereden worden. al helemaal bij gebrek aan stier-sanne schreef:dit heeft niks met rangorde te makenlittle-wolf schreef: klopt idd, maar koeien hebben volgens mij een ander soor rangorde.
als ze er al 1 hebben....
- little-wolf
- Zeer actief
ze is niet loops. over 2 mnd pas.-sanne schreef:zou ze het ook steeds doen als ze niet loops word dan zou dat wel kunnen maar ze doet het toch alleen als ze loops is??little-wolf schreef:ik wist niet beter dat t een dominant gedrag was. en dat ze dus mogelijk boven balou probeerde te komen.-sanne schreef:dit heeft niks met rangorde te makenlittle-wolf schreef: klopt idd, maar koeien hebben volgens mij een ander soor rangorde.
als ze er al 1 hebben...
Ik ken meer teven die dit dan doen
maar tis me wel steeds opgevallen dat ze voordat ze werkelijk loops wordt, gaat lopen rijden op balou.
nu is t dus 2 mnd van te voren.
- little-wolf
- Zeer actief
nope, heb ik nergens gezegtInge O schreef:maar moest het wel snel worden zei je toch?little-wolf schreef:ze is niet loops-sanne schreef:Maar de loopse teef doet dit ook niet voor rangorde ze wil er geoon voor gaan..........Inge O schreef: nee, idd niet, koeien doen dit dus ook met een sexuele ambitie : zijn ze tochtig, dan gaan ze zelf rijden, en willen nog liever ook bereden worden. al helemaal bij gebrek aan stier.
- little-wolf
- Zeer actief
dat zou beter uitkomen als ze eerder loops wordtInge O schreef:nee, dat heb je niet letterlijk zo gezegd, maar dit is toch bijna hetzelfdelittle-wolf schreef:nope, heb ik nergens gezegtInge O schreef:maar moest het wel snel worden zei je toch?little-wolf schreef: ze is niet loops:
misschien wordt ze deze keer sneller loops, zou kunnen.tegen de tijd dat rochelle loops gaat worden, gaat ze regelmatig op balou rijden.
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Benji&Brenda
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Contacteer:
Wat ik begrepen heb komt dat idee voort uit het feit dat het bij wolven zo is dat alleen de dominantste reu + teef zich voort mogen planten?Inge O schreef:waar is ooit de idee ontstaan dat rijden een puur dominantie-uiting is? van oorsprong is het een sexuele handeling, die in een bepaalde context ook als dominerende handeling kan worden ingezet.
maar de oorsprong van het rijden - met een sexuele drijfveer dus - wordt precies helemaal aan de kant gezet?
rochelle heeft er gewoon zin in, niet meer en niet minder, en balou vindt dat vast niet erg.
- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
-
Suuz
- Zeer actief
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4