Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Juiste beslissing?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Jij zit in die omstandigheden. Ik niet. Als ik om alle dieren die dagelijks onterecht sterven moet gaan treuren dan ben ik de hele dag aan het huilen.

Het is het gevaar van een discussie starten over je overleden hond en je uitspraken waarin je omgang met honden met paarden vergelijkt.
Volgens mij zou beter eerst ruimte kunnen geven aan je verdriet voordat je buitenstaanders om hun mening vraagt.
Daarbij, als je toch overtuigd bent van je jarenlange ervaring met moeilijke dieren waarom dan discussieren?
Sylvie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sylvie »

Ik zeg niet dat je moet huilen, maar die " :mrgreen: " vind ik ongepast. Ik zou dat in elk geval nooit doen, bij iemand die zich in een dergelijke situatie bevindt.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Dan verschillen wij dus van mening. In het in memoriam forum zou ik :mrgreen: niet gebuiken, in een discussie op het het Gedrag-forum zie ik er geen probleem in.

Ik heb overigens nog een on topic vraag: heb je met Rex cursussen gedaan?
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Sylvie schreef:Ik zeg niet dat je moet huilen, maar die " :mrgreen: " vind ik ongepast. Ik zou dat in elk geval nooit doen, bij iemand die zich in een dergelijke situatie bevindt.
Jij las toch niet meer mee zei je.

Anne
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Een hond en een paard kun je absoluut niet vergelijken in de omgang. Een paard is een vluchtdier, een hond is roofdier. Hoe kunnen 2 zulke verschillende dieren nou dezelfde benadering nodig hebben? :19:
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

EstherK schreef:Ik lach niet om het feit dat jouw hond gedood is. Dat is en blijft triest.

Ik lach wel om deze uitspraak:
sylvie schreef:een hond is geen paard: maar ze zijn wel vergelijkbaar in de omgang
precies, appels en peren vergelijken :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
monique(047)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door monique(047) »

hoi Ik vraag me af nu ben je direct 300 antwoorden van iedereen verder en je eigen gevoel zegt je waarschijnlijk toch genoeg,
ik wens je sterkte
monique
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”