Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat zouden jullie doen?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

MBF
geregistreerd lid

Wat zouden jullie doen?

Ongelezen bericht door MBF »

Ik heb buren, aardige mensen, met een wat oudere berner sennen (schrijf ik dat goed?) en sinds kort een pup van hetzelfde ras.

Ik heb eigenlijk nog nooit gezien dat ze de honden uitlaten en ze zitten altijd buiten in de tuin. Toen ik net langsliep zag ik dat de tuin ook vol met hondenpoep lag. Het is nu koud en ik zag dat de pup helemaal tegen de grote aan was gekropen. Ook blaffen ze veel en ik weet zeker dat er meerdere mensen in de buurt zijn die zich daaraan storen.

Ik heb overwogen om er een keer wat van te zeggen, maar ik vermoed dat ze dat weinig zal doen en het onze burenrelatie op het spel zet.
Nu zijn we eigenlijk aan het overwegen om anoniem de dierenbescherming te tippen. Ik vind het stiekem, maar anderzijds vind ik het zielig voor de honden zoals het nu gaat.
Ik vraag me ook af of er wel iets mee gedaan wordt.

Wat denken en vinden jullie?
Wie zegt dat geluk niet te koop is, vergeet de puppies
*Gene Hill*
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

is moeilijk te zeggen. Wie weet gaan de honden 1x per dag mee op een grote wandeling....
Hier ietsje verderop wonen mensen met een Golden, we zagen ze altijd alleen maar het doodlopende paadje op en af lopen,dus wij hadden ons oordeel al klaar. Later kwam ik in gesprek met haar en toen bleek dat ze dus elke dag met die Golden ergens heen rijden waar hij lekker kan zwemmen en rennen e.d. alleen dat zien wij niet.

Als je echt het idee hebt dat er niks met ze gebeurt dan kun je wellicht eens tijdens een gesprek beginnen over de honden en dat jij het bijv. zo leuk vind om lekker met je honden te wandelen in het bos en dan zo tussen neus en lippen door vragen waar zij altijd heen gaan....nou als ze dan zeggen dat ze dat niet doen kun je eens vragen waarom niet en uitleggen dat dat nou juist zo leuk is.

zoiets. Dan krijg je er ook geen ruzie om.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Van de hondendrollen zou ik in ieder geval wat zeggen, daar kunnen ze zelfs op aangeschreven worden door de gemeente als ze die niet opruimen. En verder wat al gezegd is, proberen een praatje aan te knopen en erachter komen hoe het zit.

De wijkagent inlichten kan altijd nog.

Anne
monique(047)
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door monique(047) »

Hoi
Ik kan me voorstellen dat je daar mee zit
het zijn je buren en meestal heb je daar wel een bepaald gevoel bij.
Die pup die op die manier bij die grotere ligt de honden drollenzeggen mij dat ze het beter zouden moeten hebben.
ik vind het daarom lastig dat het nu net je buren zijn.
Overleg ook met de andere buren of is het een hoekhuis?
Overleg daarna met de dierenbescherming.
En als je heel dapper bent ga het gesprek dan gewoon aan,
misschien kun je ze op positieve ideeen brengen
Succes hoor!
Groeten monique (047)
mitmig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Drie dwergpinschers en twee Thaise 'soidogs'
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door mitmig »

Ik zou proberen gewoon een gesprek aan te knopen over iets gemeenschappelijks zoals de honden (zoals Estelle al aangeeft), niet meteen in de aanval gaan natuurlijk! En tussen neus en lippen even vragen of ze met het oog op de komende zomer de stront in hun tuin kunnen opruimen, want dat gaat natuurlijk meuren! :N: Ik ken je buren natuurlijk niet en ik weet niet of je uberhaupt contact met ze hebt, maar als het ff kan ... knoop een praatje aan! Succes!
Groetjes, Monique

Afbeelding
MBF
geregistreerd lid

Zit wat in ja...het gesprek subtiel die richting in laten gaan.
Maar, stel nu dat ze daarmee aangeven de honden idd weinig tot nooit uit te laten en daar ook geen verandering in te gaan brengen om welke reden dan ook...dan kan ik verder niks meer doen. Stel dat ik dan de dierenbescherming zou tippen weten ze natuurlijk direct dat ik het was.
Ik wil eigenlijk geen burenruzie riskeren maar kan hier ook niet tegen.

We wonen beiden op een hoek. Er zit een brandgang tussen onze huizen. Als ik bij mijn voordeur sta kan ik door hun schutting kijken. De huizen staan haaks naast elkaar zeg maar.

Ik kom ze ook niet dagelijks tegen. Ik geloof dat ze een eigen bedrijf hebben en bijna altijd weg zijn.
*Gene Hill*
Afbeelding
Nieve
Zeer actief

Ongelezen bericht door Nieve »

Nou als je zegt dat de tuin vol poep ligt en dat een pupje ook de hele tijd buiten zit, dan vind ik dat niet echt positief.

Naast ons wonen mensen met een JR, die wandelen er ook nooit mee. Het hondje heeft giga veel tuin om in te rennen en mag soms ook hier in de polder rennen. Denk dat het hondje het prima naar z'n zin heeft. Overigens is ze ook veel binnen.

Hier tegenover wonen mensen met een duitse herder (oudje) en ook die gaat nooit uit. Maar ook die hebben heel veel ruimte om het huis en de hond mag gewoon lekker over het erf lopen.

Dus ik heb er geen last van en de honden lijken het eide goed te hebben. Dan vind ik het verhaal anders.
Afbeelding
When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
rubella
Actief

Ongelezen bericht door rubella »

Zoals door anderen al gezegd, lijkt het me verstandig eerst een gesprek aan te gaan met je buren.

Mijn bovenburen laten hun hondje 3x daags een rondje lopen langs onze flat. Los, dat wel = 3x 10 minuten.

Zij vinden het zielig dat mijn honden nooit mogen loslopen.....bij hun tussendoor poep-en pies rondjes ....
ja, in de stad, met auto's, en katten die ze na gaan jagen! :roll: :roll:

Zij weten niet dat ik iedere dag bijna 2 uur met mijn honden in een natuurgebied zit, waar ze los lopen.

Als ik ze dat vertel geloven ze me niet... :denken: wie loopt er nou zo lang met zijn hond? :mrgreen:

Als dat pupje alleen maar buiten ligt, met de oude Berner Sennen, lijkt me dat geen goede zaak.
Blijf je last houden van de hondenpoepstank/vliegen e.d. zou ik de wijkagent inschakelen.
Die kan eventueel ook met meer overwicht de dierenbescherming inschakelen!
groetjes, Wina

Afbeelding
MBF
geregistreerd lid

Ik heb me voorgenomen een gesprek proberen aan te knopen en mijn vriend dezelfde opdracht gegeven. We zijn ze alleen al 2 dagen niet tegengekomen :pffff:
*Gene Hill*
Afbeelding
Krientje
Actief

Ongelezen bericht door Krientje »

Goed voornemen!
Maar ja, het werkt natuurlijk net als wanneer je tandpijn hebt: besluit je om naar de tandarts te gaan, is de pijn weg...
Besluit je met je buren te gaan praten, zie je ze niet...
Ren is heel blij met Pinky: nu noemt iedereen hem 'die grote hond'...
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

MBF schreef:Ik heb me voorgenomen een gesprek proberen aan te knopen en mijn vriend dezelfde opdracht gegeven. We zijn ze alleen al 2 dagen niet tegengekomen :pffff:
bel je aan, goh wat leuk ik zie dat jullie een nieuwe hond hebben enz. :blah: :blah: :blah:
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”