Ik ben met Beer geweest, naar zo'n puppycursus.
De eerste keer was in een storm en regenachtig weiland op een donkere avond. met een witte malthezerachtige pup van 8 weken, tussen al wat oudere pups.......... :N:
Iedereen lag in een deuk toen we aankwamen.

met een klein wit hondje in een baggerveld. Je zag heel Beer niet meer terug. Maar zelf vond hij het prachtig.
De tweede les ging ook, was best trots op hem maar de derde les vond hij de andere honden zo leuk dat ik totaal zijn aandacht niet meer kon vangen. We moesten de hond naar ons toe roepen, en als dat niet lukte, toch proberen om de aandacht te trekken. Nou het enige wat Beer toen geleerd heeft is vooral dus niet te luisteren als je geroepen wordt. Het was echt hopeloos daarna, en ik kreeg tussen neus en lippen door ook nog te horen dat de hond/baas relatie niet geweldig was..........

Terwijl ik juist in die tijd helemaal gesloopt was omdat ik de hele dag met de pup bezig was. Kon ik dus niet echt hebben op dat moment.
Ik ben jankend (in de auto) naar huis gegaan en nooit meer geweest.
Maar die les heeft een enorme impact gehad op Beer en mij. Beer werd een tikkeltje ongehoorzaam en ik werd ontzettend onzeker, en dacht dat Beer niks van me moest weten.
Nu zou ik me niet meer zo vreselijk laten demotiveren, en me van zoiets niks aantrekken. Was trouwens een Martin Gaus hondenschool.
Dus aan puppycursussen waag ik me nooit meer, maar er zijn ook veel mensen die er wel erg tevreden over zijn. Ik denk als je bij een goede hondenschool terecht komt met een goede instructrice/instructeur, dat eht dan wel leuk kan zijn.