Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Puppy een slip?
Moderator: moderatorteam
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Je vraagt om meningen en als mensen die geven is het meteen afzeiken?
Nou mijn mening dan. Ik gebruik geen slipkettingen. Mijn honden trekken ook wel eens. Nou beetje jammer. Maar over het algemeen lopen ze netjes mee en als het te bont wordt sta ik gewoon stil en hebben ze zo door het het zo niet werkt.
Als je met een pup al met een slip begint heb je al meteen niks meer over als het dadelijk op een positieve manier niet werkt. Ik zou het dus eerst op een andere manier proberen en mocht dat echt niet werken (maar dan ben je al zo een hoop maanden verder) het op een andere manier proberen. En als ik het dan zou doen wel op de juiste manier.

Nou mijn mening dan. Ik gebruik geen slipkettingen. Mijn honden trekken ook wel eens. Nou beetje jammer. Maar over het algemeen lopen ze netjes mee en als het te bont wordt sta ik gewoon stil en hebben ze zo door het het zo niet werkt.
Als je met een pup al met een slip begint heb je al meteen niks meer over als het dadelijk op een positieve manier niet werkt. Ik zou het dus eerst op een andere manier proberen en mocht dat echt niet werken (maar dan ben je al zo een hoop maanden verder) het op een andere manier proberen. En als ik het dan zou doen wel op de juiste manier.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Volgens mij bedoelde ze het sarcastisch...Marion. schreef:starfleet schreef:De discussie is afgelopen want topic starter heeft gelijk. Het werkt, de ketting is niet op de groei gekocht en staat ook niet op wurgstand op de foto's waar pup zich niet ophangt als hij wil snuffen met de andere puppies.
Anne![]()
Staat niet op groeistand? Pup hangt zich niet op? Zie jij dezelfde foto's als ik?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Duitse Doggen
- Contacteer:
Ik weet niet hoe oud jou pup is maar als ik de foto's zie niet zo heel oud nog he
Dan vind ik een slip, zeker zo'n forse, een beetje teveel van het goede.
Bij zo'n jonge hond zou IK hem nooit gebruiken, veel te link, ik zou bang zijn iets kapot te trekken!
Mijn reu loopt ook aan een slip, maar hij is volwassen en weegt 80 kilo.
98 procent hangt die los om zijn nek omdat hij inderdaad niet trekt, aangeleerd met koekjes en als hij het echt te bont maakte een rukje aan de slip, maar ik heb hem die slip pas omgedaan toen hij het kon hebben niet om zijn tere puppynek.
Zoals gezegt ik heb die slip niet echt nodig, maar als hij ineens een kat ziet ben ik er blij mee!
Mijn andere 2 doggen lopen aan een halsband, deze zijn 1 jaar en 9 weken. En ja ik laat ze ook alle 3 tegelijk uit, gaat prima!
Ik ben niet tegen een slip mist goed gebruikt!!
Dan vind ik een slip, zeker zo'n forse, een beetje teveel van het goede.
Bij zo'n jonge hond zou IK hem nooit gebruiken, veel te link, ik zou bang zijn iets kapot te trekken!
Mijn reu loopt ook aan een slip, maar hij is volwassen en weegt 80 kilo.
98 procent hangt die los om zijn nek omdat hij inderdaad niet trekt, aangeleerd met koekjes en als hij het echt te bont maakte een rukje aan de slip, maar ik heb hem die slip pas omgedaan toen hij het kon hebben niet om zijn tere puppynek.
Zoals gezegt ik heb die slip niet echt nodig, maar als hij ineens een kat ziet ben ik er blij mee!
Mijn andere 2 doggen lopen aan een halsband, deze zijn 1 jaar en 9 weken. En ja ik laat ze ook alle 3 tegelijk uit, gaat prima!
Ik ben niet tegen een slip mist goed gebruikt!!
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja daag begin dan geen discussie als je geen weerwoord wil....xlaurax schreef:Oke, dit wordt een lange discussie dan,want nog steeds vind ik dat we niks verkeerd gedaan hebben.
Ik heb de meningen gehoord, punt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ach ga postzegels verzamelen ofzo ipv pups voor de rest van hun leven verkloten doos....xlaurax schreef:Geritte, bedankt voor jouw fatsoenlijke opmerking, daar heb ik tenminste wat aan!![]()
En Estelle...........![]()
Dat je het niet met me eens bent oke, maar noem me geen doos!

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik had een prima dag hoor en een heerlijk leven met m'n hondjesxlaurax schreef:Oke, niet fair, de MEESTE van jullie.
Er waren enkele bij met een fatsoenlijk antwoord waar ik ook iets mee kan, de rest had een slechte dag( of een kutleven) geloof ik.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonenestelle schreef:Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....

hij heeft ook natuurlijk tijd genoeg om te spelen en te rennen

niets gruwelijk aan toch

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat gaat mij echt niet lukken met 11 weken... mag blij zijn dat hij gaat zitten voor een snoepje op die leeftijd... maar maakt ook niet uit als het maar spelenderwijs gebeurdmaart schreef:Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonenestelle schreef:Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....)
hij heeft ook natuurlijk tijd genoeg om te spelen en te rennenmaar 5 minuten per dag zit hij aan de voet of volgt hij of ligt hij af
![]()
niets gruwelijk aan toch

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:

het hele woord slipketting valt bij mij verkeerd

ik weet dat t werkt maar waarom oip zon brute wijzen als t ook heel makkelijk anders kan.......
Ik heb altyd met slipketting gewerkt en het duurde ook even voordat ik overstag was om hem niet meer te gebruiken. Maar nu wil ik er ook niks meer van weten. Mijn hond heeft er trouwens een want soms is t lkkr makkelijk om ff over dr koppie te schuiven als ik snel iets moet doen maar dan klik ik de rien niet door t ringetje.
waarom geen slipketting:
- het beschadigd je hond
- hond went aan de pijn en kan er zelfs om gaan vragen (bij prikband komt dit nog vaker voor)
- hond snapt niet waarvoor ie gestraft wordt en blijft daardoor continu op zijn hoede(waardoor het lijkt te helpen) maar je hond dus continu in stress zit!
- je went zelf aan t principe te straffen inplaats van belonen en ook dat kan veel nadelen hebben
Andere opties:
-koop een clicker leer hem gebruiken en ga met je lieve leergierige pup aan de slag met een klicker zodat hij lekker vrolijk leert hoe leuk het wel niet is om naast het vrouwtje of baasje te lopen.
- een gentle leader of halti
- en desnoods een speciaal tuigje
hou er gewoon rekening mee dat ze nog een pupje is en dat ze uit alle enthasiasme ook wel een heel hard vooruit kan vliegen dan hangt ze meteen in die strakke slipketting lijkt me niet zon lekker gevoel voor haar ofwel.....
het blijft natuurlijk jullie eigen keuze maar ik denk dat je hond een stuk gelukkiger is zonder.
- Tamara&Dana
- Actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
onzin, dan gebruik je hem verkeerdcorason del perro schreef:
- hond went aan de pijn en kan er zelfs om gaan vragen (bij prikband komt dit nog vaker voor)

-
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
als een hond ergens aan went gebruik je hem te lang en dus niet goed.maart schreef:het is toch niet de bedoeling om je hond pijn te doenmalinois schreef:onzin, dan gebruik je hem verkeerdcorason del perro schreef:

Tsja ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen al van een pup te vragen, positief of niet. Een pup moet pup zijn.maart schreef:Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonenestelle schreef:Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....)
hij heeft ook natuurlijk tijd genoeg om te spelen en te rennenmaar 5 minuten per dag zit hij aan de voet of volgt hij of ligt hij af
![]()
niets gruwelijk aan toch
Want wat doe jij nou als je pup ineens niet netjes volgt? of ineens niet kan blijven liggen omdat hij iets leuks ziet? Dan moet je dus gaan corrigeren of hoe doe je dat dan?
Sorry, ik hou er gewoon niet van. Dat soort dingen kun je net zo makkelijk met 8 maanden ook nog leren en ook dan gewoon speels.
Ik vraag aan mijn dochter van 1,5 jaar ook nog niet of ze netjes dr bord leeg wil eten e.d.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik volg ook wel een metertje of wat met worstje voor z'n neusje en als hij een grasprietje leuker vind, prima toch... volgt ie wel is het helemaal geweldig... zo'n drama is het ook niet een paar tellen als het maar een spelletje isestelle schreef:Tsja ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen al van een pup te vragen, positief of niet. Een pup moet pup zijn.maart schreef:Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonenestelle schreef:Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....)
![]()
niets gruwelijk aan toch
Want wat doe jij nou als je pup ineens niet netjes volgt? of ineens niet kan blijven liggen omdat hij iets leuks ziet? Dan moet je dus gaan corrigeren of hoe doe je dat dan?
Sorry, ik hou er gewoon niet van. Dat soort dingen kun je net zo makkelijk met 8 maanden ook nog leren en ook dan gewoon speels.
Ik vraag aan mijn dochter van 1,5 jaar ook nog niet of ze netjes dr bord leeg wil eten e.d.

-
- Zeer actief
nee, dan corrigeer ik niet. maar dan beloon ik ook nietestelle schreef:Tsja ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen al van een pup te vragen, positief of niet. Een pup moet pup zijn.maart schreef:Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonenestelle schreef:Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....)
![]()
niets gruwelijk aan toch

begrijp je?
-
- Zeer actief
das zeker datmalinois schreef:als een hond ergens aan went gebruik je hem te lang en dus niet goed.maart schreef:het is toch niet de bedoeling om je hond pijn te doenmalinois schreef:onzin, dan gebruik je hem verkeerdcorason del perro schreef:

ja okay ik snap hem.maart schreef:nee, dan corrigeer ik niet. maar dan beloon ik ook nietestelle schreef:Tsja ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen al van een pup te vragen, positief of niet. Een pup moet pup zijn.maart schreef:Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonenestelle schreef:Daarbij gruwel ik altijd een beetje als ik pups keurig netjes, zittend aan de voet naast hun baasje zie zitten....)
![]()
niets gruwelijk aan toch
Ik vraag aan mijn dochter van 1,5 jaar ook nog niet of ze netjes dr bord leeg wil eten e.d.dus als hij vb. bij me weg loopt omdat daar ergens een leuk grassprietje aan het bewegen is dat hij beslist eens van dichterbij moet bekijken, prima voor mij. maar ik beloon hem daar niet voor. Als hij daarna weer naar me terugkomt, beloon ik hem wel uitbundig. dus is het bij mij leuker dan bij dat grassprietje en blijft hij bij mij
![]()
begrijp je?
Alleen tsja ik vind het toch niet nodig bij een pup.
Waarom niet pas met 8 maanden beginnen? ik vind ze dan vroeg genoeg.
-
- Zeer actief
ik vind dat een pup veel makkelijker leert dan een hond van een maand of 8. een oudere hond heeft al een wat zelfstandiger karakter, kan tegen de baas ingaan. een pup vind alles leuk en doet alles wat het baasje doet.estelle schreef:ja okay ik snap hem.maart schreef:nee, dan corrigeer ik niet. maar dan beloon ik ook nietestelle schreef:Tsja ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen al van een pup te vragen, positief of niet. Een pup moet pup zijn.maart schreef: Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonen)
![]()
niets gruwelijk aan toch
Ik vraag aan mijn dochter van 1,5 jaar ook nog niet of ze netjes dr bord leeg wil eten e.d.dus als hij vb. bij me weg loopt omdat daar ergens een leuk grassprietje aan het bewegen is dat hij beslist eens van dichterbij moet bekijken, prima voor mij. maar ik beloon hem daar niet voor. Als hij daarna weer naar me terugkomt, beloon ik hem wel uitbundig. dus is het bij mij leuker dan bij dat grassprietje en blijft hij bij mij
![]()
begrijp je?
nu ja, ik heb ook alleen ervaring met pups africhten, een oudere hond heb ik nog niet afgericht.
als ik nu kijk naar wat floyd al allemaal kan, vind ik het ongelooflijk; alles zonder dwang geleerd, al spelenderwijs. vb. hij speurt ook met gemak 100 stappen, met bochten, hoeken, overstappen... leuk toch?
mijn teef kon met 10 maanden haar IPO 1 programma.
tuurlijk kan je op latere leeftijd ook africhten, maar waarom niet vroeg beginnen als de hond eigenlijk alles aan zichzelf leert

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
klopt heb je helemaal gelijk in zullen we het er dan aub ook op houden dat meer dan de helft van de slipketting gebruikers geen idee heeft wat ie doet ook al denkt ie van wel..........malinois schreef:als een hond ergens aan went gebruik je hem te lang en dus niet goed.maart schreef:het is toch niet de bedoeling om je hond pijn te doenmalinois schreef:onzin, dan gebruik je hem verkeerdcorason del perro schreef:
dus laat het dan aub achter wegen en of je nu wel of geen slipketting gebruikt ga aub met je hond op curses voor welke manier dan ook dan is er teminsten nog een kans dat je het wel goed leert!!!
(hiermee bedoel ik malinois niet )maar dus de gem honden eigenaar.
Ik ben zoals ik al zei per defentie tegen een slipketting omdat hij veel schade enz aan kan richten(gebeurd met positief trainen iets minder ernstig) Dat wil niet zeggen dat ik iets heb tegen de mensen die toch op een zeer verrandwoorde manier met deze methode trainen! Zolang de hond er maar niet onder lijd
ja maar examens doen kun je niet met 10 maanden, daarvoor hoef je het dus niet te doen.
Overigens speur ik ook vanaf 8 weken hoor maar voor de rest dus niks.
Een hond van 8 maanden leert net zo gemakkelijk.
En over dat er tegenin gaan, ook de pup die met 10 weken alles leert krijgt de leeftijd dat hij zal gaan zeggen 'bekijk het maar' ....
En over dat er tegenin gaan, ook de pup die met 10 weken alles leert krijgt de leeftijd dat hij zal gaan zeggen 'bekijk het maar' ....

- M@ri@nne
- Zeer actief
Wat een onbeschofte opmerking.xlaurax schreef:Tja, sommige mensen hebben blijkbaar niks nuttiger te doen dan mensen afzeiken.
Ik vroeg om mening en natuurlijk ADVIES, krijg een lading gezeik!!
Beetje flauw hoor, maar oke.

Je post iets in de discussiehoek, krijgt er reacties op en noemt dat gezeik?
Je vraagt mening en advies zeg je, nou dat krijg je.
En voor jou dan nog:
dis·cus·sie (de ~ (v.), ~s)
1 bespreking waarbij de deelnemers trachten door argumenteren de oplossing van een probleem te vinden => gedachtewisseling, redekaveling
Groetjes, Marianne.

-
- Zeer actief
ok, zoals ik zei; ik heb alleen maar ervaring met pups africhten. tuurlijk kun je evengoed een oudere hond africhten, is gewoon een andere denkwijzeestelle schreef:ja maar examens doen kun je niet met 10 maanden, daarvoor hoef je het dus niet te doen.

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Oh? Dus het gebruik van een slip is afhankelijk van het gewicht? Als jij je hond van 45 kilo of meer zonder slip niet onder controle hebt heb je dat met slip ook niet als het er op aan komt.xlaurax schreef:Ja, oke maar een hond van max 10 kilo, is toch wat anders dan een hond die minimaal 45 kilo gaat wegen.
Hier weegt de lichtste hond 50 kilo maar er loopt er geen een aan de slip, nergens.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
waarom zo laat? waarom niet op speelse manier aanleren? op straat leer je hem toch ook dingen neem ik aan waarom dan niet op het veld? Hier moeten ze ook leren hierkomen, zitten voor het oversteken etc. dus dat kan ook op het veld.... en dat leren ze vanaf het moment dat ik ze krijg dus een week of 7 a 8.... gewoon met een worstje spelenderwijs. Een hond mag bijten met 10 maanden hier dan wil ik er wel een beetje apel op hebben zitten anders wordt er dus echt niet gebeten.estelle schreef:ja okay ik snap hem.maart schreef:nee, dan corrigeer ik niet. maar dan beloon ik ook nietestelle schreef:Tsja ik vind het gewoon onzin om dat soort dingen al van een pup te vragen, positief of niet. Een pup moet pup zijn.maart schreef: Waarom ? mijn pup is 11 weken en kan behoorlijk veel. waaronder ook aan de voet zitten en paar pasjes volgen. (mooi met kop omhoog) en af liggen onder afleiding. dit is allemaal via spel aangeleerd. ik vind dit niet gruwelijk, want hij doet het allemaal uit zichzelf (ik beloon gewoon het gewenste gedrag, dus blijft hij dit vertonen)
![]()
niets gruwelijk aan toch
![]()
begrijp je?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
maar wel met 12 maanden, ik heb mijn vzh wel met 12 maanden gedaan en dat ging prima hoor.. dat leer je echt niet in 4 maandjes....estelle schreef:ja maar examens doen kun je niet met 10 maanden, daarvoor hoef je het dus niet te doen.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Juist een hond die minimaal 45 kilo gaat wegen moet je het trekken afleren, maar dan wel op een hondvriendelijke manier zonder slipketting. Dus als hij trekt stil blijven staan en wachten tot hij gaat zitten. Belonen als hij een paar passen niet trekt.Hutsje schreef:Oh? Dus het gebruik van een slip is afhankelijk van het gewicht? Als jij je hond van 45 kilo of meer zonder slip niet onder controle hebt heb je dat met slip ook niet als het er op aan komt.xlaurax schreef:Ja, oke maar een hond van max 10 kilo, is toch wat anders dan een hond die minimaal 45 kilo gaat wegen.
Hier weegt de lichtste hond 50 kilo maar er loopt er geen een aan de slip, nergens.
-
- Zeer actief
- Contacteer: