Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

werpkist, in huiskamer of aparte kamer

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

jidde

werpkist, in huiskamer of aparte kamer

Ongelezen bericht door jidde »

Ik ben erg benieuwd waar de fokkers de pups huisvestigen. In de huiskamer of een aparte kamer? en wat is de reden ervoor?
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

in de huiskamer.... reden: dat ze lekker bij mij en de andere honden in de buurt zijn en als ik ze in een andere kamer moet zetten, moeten ze boven of in de schuur :mrgreen:
jidde

Maar is het dan niet superveel herrie? Kan je 's avonds dan wel tv bv kijken? :smile:
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jacan »

hier had ik de werpkist ook gewoon in de huiskamer lekker dicht bij me in de buurt :wink:
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

jidde schreef:Maar is het dan niet superveel herrie? Kan je 's avonds dan wel tv bv kijken? :smile:
de 1e weken doen ze niet veel :19:
ik zou ze lekker in de woonkamer hebben.
als de oren open zijn, kunnen ze overal aan wennen.
jidde

little-wolf schreef:
jidde schreef:Maar is het dan niet superveel herrie? Kan je 's avonds dan wel tv bv kijken? :smile:
heb jij nog nooit een pup horen piepen dan? :smile: Ik werd er soms gewoon wakker van. Wat kunnen sommige al krijzen :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

jidde schreef:
little-wolf schreef:
heb jij nog nooit een pup horen piepen dan? :smile: Ik werd er soms gewoon wakker van. Wat kunnen sommige al krijzen :mrgreen:
oordopjes in :pffff:
jidde

Nee want heeeeeel stiekem vind ik het hartstikke leuk :N: :smile: Dan zijn ze verder van de rest en gaan ze krijzen. En met 5 weken word je wakker door ze, omdat ze dan om 6 uur sochtens gaan spelen (incl mams) :eek: :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

jidde schreef:Nee want heeeeeel stiekem vind ik het hartstikke leuk :N: :smile: Dan zijn ze verder van de rest en gaan ze krijzen. En met 5 weken word je wakker door ze, omdat ze dan om 6 uur sochtens gaan spelen (incl mams) :eek: :mrgreen:
je blijft er toch niet 8 wkn naast liggen :denken:
yamie
Zeer actief
Contacteer:

lawaai? nee hoor... pas met 4 weken oid, beginnen ze misschien wat hardere geluiden te produceren, maar als het mooi weer is zitten we buiten, en ze hebben elkaar om te spelen, speeltjes enz, en ze willen nog heel veel slapen, op de leeftijd dat ze meer willen/moeten meemaken, gebeurt dat ook, ik heb iig geen krijsende pupjes in een ren oid omdat ze zich vervelen of omdat ze mij zien lopen daar waar ze niet kunnen komen...

en de speelgeluiden vind ik dus geen lawaai :mrgreen:
jidde

little-wolf schreef:
jidde schreef:Nee want heeeeeel stiekem vind ik het hartstikke leuk :N: :smile: Dan zijn ze verder van de rest en gaan ze krijzen. En met 5 weken word je wakker door ze, omdat ze dan om 6 uur sochtens gaan spelen (incl mams) :eek: :mrgreen:
gehorig en klein huis, dan hoor je alles
yamie
Zeer actief
Contacteer:

jidde schreef:
little-wolf schreef:
gehorig en klein huis, dan hoor je alles
heb ik ook :19:
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Bij mijn ouders hebben ze in huis een aparte puppenkamer, dit is op de moeder en puppys in het begin de rust te kunnen geven daar ze nog meer honden hebben. Maar later als ze toe zijn aan de "grote boze wereld" lopen ze door de huiskamer.........

Maar het puppenverblijf is een kamer in de huiskamer, met deuren naar de keuken en de huiskamer, dus huiselijke geluiden zijn ze gewend.

Enne piepen (zeg maar rustig af en toe krijsen) kunnen ze al na de geboorte........... het zijn af en toe net babxgeluiden.
dragonsstarr
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door dragonsstarr »

Wij hebben een aparte puppykamer gemaakt en daar kan de teef rustig bevallen en haar pups verzorgen totdat ze wat zelfstandig gaan eten, zodra ze kunnen lopen komen ze bij ons in de woonkamer te zitten in een puppyren.
Groetjes Priscilla

Mis je lieve luna.......
8-11-2002 - 8-8-2004

Legend Of The Starr DayDream

Afbeelding Afbeelding
Abischa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Abischa »

We hebben ze hier ook gewoon in de openkeuken die aan/in de huiskamer zit.
Vind het geweldig om alles elke ontwikkeling te kunnen zien de eerste weken in een werpkist na 4 weken in een puppyren als we niet kunnen opletten of weg moeten maar voor de rest lopen ze gewoon de kamer door geweldig om te zien hoe ze spelen en de kamer verkennen . :ok:
"Nam et si ambulavero in medio umbrae mortis: non timebo mala, quoniam tu mecum es"
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Bij ons zitten ze in hun eigen "kraamkamer" in de eetkamer, die ligt tussen de woonkamer en keuken in. Rustig genoeg voor mams om haar pups te kunnen verzorgen en te slapen als het haar uit komt, maar druk genoeg om het hele huishouden en alle geluiden daar omheen mee te maken.
Zodra ze gaan lopen verhuizen ze met grote regelmaat of naar de tuin, of naar de woonkamer.
Nono
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retrievers
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nono »

Wij hebben boven een aparte kamer, waar moeder bevalt en zij de eerste 2,5 a 3 weken doorbrengt met haar pups. Dit voor de rust van de teef en haar pups. Beneden zouden Logan en Dylan constant in de kist willen kijken en waarschijnlijk er ook in gaan, vandaar dus de eerste weken boven. Als de pups beginnen te lopen dan verhuizen we ze naar beneden. Dan wordt in de woonkamer de werpkist met daaraan vast de puppyren gezet. Vanaf dan zijn ze dus altijd in de woonkamer zodat ze aan alles te wennen. En met mooi weer kunnen ze lekker naar buiten.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik heb trouwens de "kraamkamer" afgezet met kennelpanelen, zodat Nozem niet bij de pups kan als ik er even niet ben, of 's nachts als ik niet meer beneden slaap. Is voor Sjefke wel zo prettig.
Komend weekend wordt de kraamkamer hier weer geïnstalleerd, en zal ik wat foto's ervan plaatsen.
Tamara/Bayko

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Hier zijn nog geen pups geboren maar als dat gebeurt willen we ze de eerste weken in de aparte kantoorruimte naast het huis houden, zodat vooral de moeder genoeg rust krijgt. Als de pups dan een week of 3 zijn gaan ze naar de woonkamer zodat ze kunnen gaan wennen aan alle huiselijke geluiden etc.
borderke
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door borderke »

hier zitten ze ook in de woonkamer -keuken
leuke site
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Nono schreef:Wij hebben boven een aparte kamer, waar moeder bevalt en zij de eerste 2,5 a 3 weken doorbrengt met haar pups. Dit voor de rust van de teef en haar pups. Beneden zouden Logan en Dylan constant in de kist willen kijken en waarschijnlijk er ook in gaan, vandaar dus de eerste weken boven. Als de pups beginnen te lopen dan verhuizen we ze naar beneden. Dan wordt in de woonkamer de werpkist met daaraan vast de puppyren gezet. Vanaf dan zijn ze dus altijd in de woonkamer zodat ze aan alles te wennen. En met mooi weer kunnen ze lekker naar buiten.
Dat is wat een bevriende fokster ook doet. Die heeft ook andere teven rondlopen en dus gaat de moeder de eerste weken naar boven met haar pups.
Bovendien meen ik mij te herinneren dat voor pups de eerste weken milde prikkels voldoende zijn. Ofwel het contact met moeder en de fokker is dan voldoende.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Branka schreef:
Nono schreef:Wij hebben boven een aparte kamer, waar moeder bevalt en zij de eerste 2,5 a 3 weken doorbrengt met haar pups. Dit voor de rust van de teef en haar pups. Beneden zouden Logan en Dylan constant in de kist willen kijken en waarschijnlijk er ook in gaan, vandaar dus de eerste weken boven. Als de pups beginnen te lopen dan verhuizen we ze naar beneden. Dan wordt in de woonkamer de werpkist met daaraan vast de puppyren gezet. Vanaf dan zijn ze dus altijd in de woonkamer zodat ze aan alles te wennen. En met mooi weer kunnen ze lekker naar buiten.
Dat is wat een bevriende fokster ook doet. Die heeft ook andere teven rondlopen en dus gaat de moeder de eerste weken naar boven met haar pups.
Bovendien meen ik mij te herinneren dat voor pups de eerste weken milde prikkels voldoende zijn. Ofwel het contact met moeder en de fokker is dan voldoende.
is de eerste weken ook voldoende :wink:
ik heb hier ook andere honden lopen, en ja de eerste dag zijn ze even nieuwschierig naar wat er in die kist ligt, maar dat is dus rap voorbij en ze laten het verder met rust... ik heb tot nu toe teven gehad die wel meer als voldoende bij de puppen liggen, maar na een paar dagen ook al wel gewoon naast de kist, bij mijn voeten willen liggen, leg ik ze dan boven neer.. dan kan dat niet en dat vind ik sneu :mrgreen:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hier bevallen ze in de woonkamer, de puppy ren staat naast mn computer in het voorste deel van de woonkamer met daarin de werpkist,

tot een week of 3 a 4 verblijven ze daar, rond de 3 wk gaan ze langzaam aan wennen buiten (eerst een paar uurtjes lekker buiten in de puppy ren, opbouwend in een paar dagen naar definitief buiten) tot ze dus definitief buiten zitten met 4 wk, in de (puppy) kennel met uitloop naar buiten, in de kennel lekker dik in het stro en buiten tegels en een "zandbak", ze zitten daar vlak bij de andere honden (die er dan ook regelmatig onder toezicht bij komen), kunnen lekker heel de dag ravotten, krijgen alle geluiden uit de omgeving mee (buurtkinderen, auto's etc) en hebben verder schijnbaar alle rust van de wereld, t vorige nest hoorde je bv niet voor sochtends 9 uur......dan lagen ze allemaal nog heerlijk te slapen......
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”