MARC_S schreef:Zover ik weet kan je dat het beste zien aan de houdingen als er echte interactie is. Stel ze lopen om iets heen wat ze allebei hebben willen of ze spelen heel wild. Wie heeft dan de staart het hoogst? Nu heb jij terriers dus dat is wat moeilijker maar op de een of andere manier zou je moeten kunnen zien wie over het algemeen bij interactie de hoogste staart heeft en in het geval van terriers wie de staart een beetje laat zakken.
Maar kan dat dan ook weer wisselen per situatie of per hond?
Saar heeft in spel met Bram bijvoorbeeld de staart meestal half uit de krul hangen. Maar dat heeft ze altijd als ze echt leuk speelt. Saars lol in spel is af te lezen uit haar staart de dan als een soort vlag die halfstok hangt achter haar aan zwiebert.
Maar als Bram teveel praatjes krijgt kwakt ze hem ook net zo makkelijk op zijn rug en knauwt hem net zo lang tot hij piept (en vervolgens gaat Bram slijmen en speelt ze-- je zou zweren zuchtend

-- weer verder). En als ik alleen met Bram op stap ben geweest en we komen thuis dan begroet hij zowel Saar als Moos door puppy-kruiperig de bekken te likken.
Maar als ik puur naar de staart van Saar kijk, dan hangt die wel laag in spel. Alleen dat doet ze altijd als ze echt leuk speelt; lijkt soms ook een beetje op 'kijk maar, ik doe niks, ik ben leuk, kom spelennnnn"
(bij onderdanige pupjes doet ze dat ook bijvoorbeeld, staart laag, en uitdagen. Maar, hoe truttig Saar ook is, volgens mij is ze toch echt wel de baas over een superonderdanig poedel-teefje van 4 maanden hier in het bos

)