Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Boxer hele dag in bench

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Boxer hele dag in bench

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik volg al een tijdje de verhalen van m'n moeder over een collega van haar die gelijk met mij een pup heeft gekregen: een boxer reu.

Ze werkt 5 dagen in de week. Eerst ging ze tussendoor nog wel eens naar huis, maar al een tijd lang niet meer. De hond sloopt vreselijk veel en daarom zit hij sinds 2 maanden de hele dag (van 7-4) in een bench.

Ligt het nou aan mij als ik zeg dat ik dat mishandeling vind? Ik weet dat er ook mensen zijn die het erg zielig vinden dat ik Bram drie dagen naar een opvang breng. Ik vind dat toch een groot verschil met alleen thuis in een klein hok. Of is dat niet zo?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

ik zou daar in ieder geval wel wat van zeggen.
Normaal is het niet, en dan ook nog zo'n jonge hond.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mishandeling ja.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Dat vind ik ook mishandeling ja.
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

echt mishandeling :jank:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Regelrechte dierenmishandeling.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Dat is in mijn ogen mishandeling ja.

Ik ben net weggeweest met Bowie, en kom ook weer vol verbazing terug.. Het is echt te triest voor woorden hoe sommige mensen met hun hond omgaan :jank:

Een zwarte Duitse herder teef hier uit de buurt. Hond komt een paar keer per dag buiten om te mogen poepen en plassen, en als ze geluk heeft zijn wij ook buiten en kan ze lekker spelen met andere honden. Dan kan ze nèt nog wat meer energie kwijt.
De kale plekken op haar poot zijn goed te zien van het zenuwachtige gelik en gebijt de hele dag en soms tot bloedens toe. Als de hond niet luistert, dan krijgt ze een paar goede schoppen in haar buik van de volwassen :roll: man des huizes. Het zoontje laat de hond ook wel eens uit, en heeft het schopgedrag overgenomen van vader. Net was het zoonte ook weer buiten, en kwam vol trots vertellen dat de hond gelukkig en eindelijk een stroomband krijgt :eek: :eek: Het blaffen gaat maar niet over en ze hebben al een aantal stroombanden geprobeerd maar die werkten niet, en nu hebben ze een hele goeie besteld :jank: :jank:
Jochie is nog niet eens 9, wat moet je daar mee, komt zoiets vol trots vertellen :jank:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik vind mishandeling een groot woord maar normaal vind ik het niet :wink: Arm ventje :jank:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Zoek stok!
Zeer actief

Via m'n moeder heb ik aangegeven dat het echt niet kan. Maar ja, wat moet je verder he? Ik ken die mevrouw helemaal niet.

Ik zit aldoor maar te denken aan zo'n blije jonge boxer de hele dag in een kleine kooi :jank:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
ducktails
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door ducktails »

Heb dus zelf 5 boxers en .......ja... ik vind het mishandeling. :jank:
Ik weet hoeveel aandacht en beweging ze nodig hebben en dit is een soort van eenzame opsluiting.Een bench is ook veel te klein om zo lang in te zitten.
Een boxer is een grote enthousiaste hond die veel beweging nodig heeft.
En dat slopen......arme ziel moet zijn energie en onvrede toch kwijt?
Ik zou zo zeggen.....zoek een ander huisje voor hem en noooit weer een hond nemen!! :devil:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

ducktails schreef: Ik zou zo zeggen.....zoek een ander huisje voor hem en noooit weer een hond nemen!! :devil:
Dat zei ik ook al tegen m'n moeder. Een boxer van een jaar kun je volgens mij best nog kwijt bij een leuke baas die wel de tijd heeft. Maar je kunt iemand niet dwingen he.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Zoek stok! schreef:Via m'n moeder heb ik aangegeven dat het echt niet kan. Maar ja, wat moet je verder he? Ik ken die mevrouw helemaal niet.

Ik zit aldoor maar te denken aan zo'n blije jonge boxer de hele dag in een kleine kooi :jank:
het is ook erg lastig.
Wij kwamen met de uitlaatservice eens bij mensen met een jachthond waar te weinig mee werd gedaan om zn energie kwijt te kunnen.
Omdat hij in huis dus zo druk was (hoe gek) lag hij vastgebonden aan de verwarmingsbuis met een kale kunststof mand voor zn neus....beestje was compleet 'gek' geworden.
Later bleek dat hij gewoon de hele dag in hun schuur (zo'n schuurtje bij rijtjeshuizen, je kent ze wel, klein) in een bench zat......ook als ze thuis waren....drinken had hij niet, ja een lege 'bak' die wij met sloot water vulde wnat beestje zat daar met 26 graden.

We hebben daar keer op keer op tactische wijze wat van gezegd maar het drong niet door.
Tot we een aantal keren goed boos zijn geworden (nog steeds wel op een beleefde manier) en dat we de hond op deze manier niet meer op kwamen halen omdat hij gewoon drinken moest hebben als hij van een lange vermoeiende bloedwarme wandeling thuis kwam.
Toen stond er ineens water en was de hond afentoe binnen als we kwamen.

Bleef triest.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik vind het mishandeling ja.....ik zit nu ook de hele tijd met een arm boxertje in een kooitje in mijn hoofd :jank:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
ducktails
Actief
Contacteer:

Re: Boxer hele dag in bench

Zoek stok! schreef:Ik volg al een tijdje de verhalen van m'n moeder over een collega van haar die gelijk met mij een pup heeft gekregen: een boxer reu.

Ze werkt 5 dagen in de week. Eerst ging ze tussendoor nog wel eens naar huis, maar al een tijd lang niet meer. De hond sloopt vreselijk veel en daarom zit hij sinds 2 maanden de hele dag (van 7-4) in een bench.

Ligt het nou aan mij als ik zeg dat ik dat mishandeling vind? Ik weet dat er ook mensen zijn die het erg zielig vinden dat ik Bram drie dagen naar een opvang breng. Ik vind dat toch een groot verschil met alleen thuis in een klein hok. Of is dat niet zo?
Weet je ook waar de boxer wegkomt?
Ander pb je maar even.
Misschien kan de fokker eens met de mensen praten?
Zou het vreselijk vinden als 1 van mijn zelfgefokte hondjes de hele dag in een kooi zat....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

ducktails schreef:
Zoek stok! schreef:Ik volg al een tijdje de verhalen van m'n moeder over een collega van haar die gelijk met mij een pup heeft gekregen: een boxer reu.

Ander pb je maar even.
Zou het vreselijk vinden als 1 van mijn zelfgefokte hondjes de hele dag in een kooi zat....
Nee geen idee. Misschien kan m'n moeder er op slinkse manier achterkomen. Ik ga eens proberen of ik haar zo ver kan krijgen (het is een collega van haar).

Overigens denk ik wel dat als het om jouw honden gaat, je wel vraagt hoe mensen dat gaan doen als ze full time werken. Toch? Ik kan me niet voorstellen dat een goede fokker daar niet naar vraagt namelijk. Ik ben destijds aan een vragenvuur onderworpen voordat ik goedgekeurd was door de fokker :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

De hele dag in de bench vind ik ook sneu..... Mishandeling vind ik een groot woord, want er zijn ergere omstandigheden.

Ook hier moet er weer een keer fulltime gewerkt worden.

Ik durf mijn pup niet alleen in huis te laten, nog geen eens zozeer dat ze iets zou kunnen slopen, maar meer dat ze niet aan de houtenmeubels gaat knabbelen, en splinters binnen krijgt :N:

Wat wij als oplossing hebben is een grote ren aan de bench zodat ze voldoende ruimte heeft om veilig te spellen en gekke sprongen te kunnen maken.

Tussen de middag ga ik naar huis toe (3 minuten fietsen), om haar uit te laten. Tevens laten wij de radio aanstaan.

Daarnaast ben ik met mijn groote passie, paardrijden, gestopt om haar zo optimaal aandacht te kunnen geven zodra we thuis zijn.
ducktails
Actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
ducktails schreef:

Ander pb je maar even.
Nee geen idee. Misschien kan m'n moeder er op slinkse manier achterkomen. Ik ga eens proberen of ik haar zo ver kan krijgen (het is een collega van haar).

Overigens denk ik wel dat als het om jouw honden gaat, je wel vraagt hoe mensen dat gaan doen als ze full time werken. Toch? Ik kan me niet voorstellen dat een goede fokker daar niet naar vraagt namelijk. Ik ben destijds aan een vragenvuur onderworpen voordat ik goedgekeurd was door de fokker :wink:
Zeker weten zal ik dat vragen!!
Maar ja, de vrouw of man die eerst de hele dag thuis was kan over een jaar toch plotseling kiezen om te gaan werken....en dan?
Niets is zo verandelijk als een mens....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

ducktails schreef: Zeker weten zal ik dat vragen!!
Maar ja, de vrouw of man die eerst de hele dag thuis was kan over een jaar toch plotseling kiezen om te gaan werken....en dan?
Niets is zo verandelijk als een mens....
Daar heb je gelijk in. Maar je komt er wel achter of ze er uberhaupt over nagedacht hebben :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Zoek stok! schreef:[Overigens denk ik wel dat als het om jouw honden gaat, je wel vraagt hoe mensen dat gaan doen als ze full time werken. Toch? Ik kan me niet voorstellen dat een goede fokker daar niet naar vraagt namelijk. Ik ben destijds aan een vragenvuur onderworpen voordat ik goedgekeurd was door de fokker :wink:
ik weet natuurlijk ook niet waar die hond vandaan komt, maar als je perse een boxerpup of andere hond wil hebben, kom je daar wel aan.

arme hond trouwens, maar goed, wat doe je eraan ?
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Wat sneu toch! :jank:
En ik me al schuldig voelen als ik Mona 3 uurtjes in de bench moet doen omdat ik wegmoet , en ze niet mee kan...alleen al die blik als ik de deur uitga.

Is er geen familie die de hond tussendoor kan uitlaten ??
Of iemand die op de hond wil letten.

ik heb Mona 2 weken geleden bij een vriend gedropt omdat we waren uitgenodigd voor een communiefeest.
moest er niet aan denken dat ze minstens 9 uur alleen in die kille bench moet zitten.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dat is sneu, maar helaas officieel geen mishandeling als de hond niet in zijn eigen vuil zit, water heeft en gevoerd wordt. Ik vind het zo sneu dat zo'n beestje dat niet jankt en blaft dus maar opgesloten wordt. Als ze een pieperd en blafferd als die van mij hadden gehad had het beestje al lang een ander huis gehad of was er naar een goede oplossing gezocht wegens klachten van de buren.

Anne
chuckie
Zeer actief

Ongelezen bericht door chuckie »

Gerda16 schreef:De hele dag in de bench vind ik ook sneu..... Mishandeling vind ik een groot woord, want er zijn ergere omstandigheden.

Ook hier moet er weer een keer fulltime gewerkt worden.

Ik durf mijn pup niet alleen in huis te laten, nog geen eens zozeer dat ze iets zou kunnen slopen, maar meer dat ze niet aan de houtenmeubels gaat knabbelen, en splinters binnen krijgt :N:

Wat wij als oplossing hebben is een grote ren aan de bench zodat ze voldoende ruimte heeft om veilig te spellen en gekke sprongen te kunnen maken.

Tussen de middag ga ik naar huis toe (3 minuten fietsen), om haar uit te laten. Tevens laten wij de radio aanstaan.

Daarnaast ben ik met mijn groote passie, paardrijden, gestopt om haar zo optimaal aandacht te kunnen geven zodra we thuis zijn.
zo doen wij het hier ook.de bench staat open en we hebben een stuk van 3x2 m (ongeveer) afgezet,daar heeft hij de ruimte om te kunnen spelen en rommelen.als we langer dan 5 uur weg zijn (gebeurt zelden) dan wordt hij tussendoor uitgelaten door de buurman,en voordat we te werk gaan en als we thuiskomen maken we een groooote wandeling met hem,waarbij hij lekker los kan lopen en kan rennen.
bij mij op de puppycursus werd overigens gezegd dat je je hond best de hele dag in de bench kon laten,want een hond die alleen thuis is slaapt toch alleen maar. :denken:
Chuckie 16-12-2005 - 16-11-2018 +
Voor altijd in ons hart
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Vreselijk...Onze hond heeft dus het eerste jaar van haar leven in een bench gezeten (let wel; toen hadden wij haar nog niet). Ze had doorligplekken, was veel te dik en had een 0,0 conditie, gelukkig is dat nu weg allemaal, maar op de een of andere manier heb ik het idee dat haar slechte heupen hier een deel mee te maken hebben....
Afbeelding
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

chuckie schreef:bij mij op de puppycursus werd overigens gezegd dat je je hond best de hele dag in de bench kon laten,want een hond die alleen thuis is slaapt toch alleen maar. :denken:
Dit heb ik ook van een paar kanten gehoord :roll: , maar ik vind het zielig. Stel dat ze toch een keer moeten plassen, of een hoopje moeten doen? Bevuilen ze hun eigen nest.

Als ik naar onze pup kijk dan slaapt ze ook het grootste gedeelte, maar als ze wakker is, komt er ook actie :mrgreen:. Dan moet ze ook wel de ruimte hebben om de benen te strekken.

Zodra ik zeker weet dat ze de houten meubels met rust laat mag ze van mij gerust los door huis lopen, maar ik ben gewoon te bang om mijn hond op haar rug te vinden :N:
bike
Zeer actief

Ongelezen bericht door bike »

Wij hebben onze teckels ook in een bench gehad voor max. 4 1/2 uur per dag 3 x in de week, moesten wij langer weg dan gingen ze naar mijn schoonouders. Gelukkig kan ik nu zeggen dat mijn teckels lekker een eigen mand hebben en vrij door de huiskamer kunnen bewegen.
En of het nu een boxer is of een ander ras dat maakt voor mij niets uit, ik vind dat je een hond niet de hele dag in een bench moet vastzetten. Dat is gewoon een vorm van dierenmishandeling, als een hele dagen werkt moet je of niet aan een hond beginnen of een goede oplossing zoeken. Dan denk ik aan opvang, tussendoor naar huis gaan om hem/haar lekker uit te laten, in een mand en niet in een bench.
Afbeelding

Gr.Bianca, Rico en Dribbel
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Nee, een jonge hond 5 dagen per week de hele dag in een bench kan niet :neenee:

Zoek stok! schreef: Ik weet dat er ook mensen zijn die het erg zielig vinden dat ik Bram drie dagen naar een opvang breng. Ik vind dat toch een groot verschil met alleen thuis in een klein hok. Of is dat niet zo?
Daar vind ik ook een heel groot verschil in zitten.
Wat vinden die mensen dan eigenlijk zielig aan Bram die naar de opvang gaat? Hij heeft het daar reuze naar zijn zin, ik vind het juist een hartstikke goede oplossing voor als je moet werken.
Afbeelding
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

starfleet schreef:Ik vind het zo sneu dat zo'n beestje dat niet jankt en blaft dus maar opgesloten wordt. Als ze een pieperd en blafferd als die van mij hadden gehad had het beestje al lang een ander huis gehad of was er naar een goede oplossing gezocht wegens klachten van de buren.
Precies, die stakker is er de dupe van dat hij zo braaf is.

Waarom neemt zo iemand in godsnaam een hond?

En áls ze al per se een hond wil, waarom neemt ze dan niet een ouwe gezelligerd die het niet erg vindt om de hele dag op de bank te liggen suffen?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Zoek stok!
Zeer actief

Natas. schreef: Wat vinden die mensen dan eigenlijk zielig aan Bram die naar de opvang gaat? Hij heeft het daar reuze naar zijn zin, ik vind het juist een hartstikke goede oplossing voor als je moet werken.
Dat zijn vaak mensen die de hele dag thuis zijn en de hond dus ook de hele dag om zich heen hebben. Ze vinden het zielig dat Bram dan bij vreemden is (maar het zijn helemaal geen vreemden voor hem: vaste honden en vaste verzorgers) en dat hij een gedeelte van de dag in een kennel zit.

Een kennel ziet er ook niet gezellig uit vind ik, maar als je dan bedenkt dat hij daar maximaal 2 uur in zit en dan weer 2 uur de speelweide opgaat met z'n vriendjes, heb ik daar geen problemen mee. Een hond moet het overigens wel gewend zijn, want anders kan het problemen geven. Bram gaat gewoon liggen pitten tegen z'n vriendin aan.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

tekkel schreef:
En áls ze al per se een hond wil, waarom neemt ze dan niet een ouwe gezelligerd die het niet erg vindt om de hele dag op de bank te liggen suffen?
Dat heb ik via m'n moeder gevraagd. Ze hadden vroeger toen ze klein was een boxer in het gezin en dat ging heel goed (maar er was toen ook altijd iemand thuis). Dus moest er nu weer een boxer komen en dan ook nog een pup want dat is zo schattig. M'n moeder heeft voor die tijd uitgebreid verteld hoe ik dat ging doen met Bram (alletwee een dag thuisblijven en 3 dagen naar de opvang), maar dat vond de mevrouw in kwestie maar onzin.

Waar ik me over verbaas, is dat dit echt een heel normaal mens is, maar toch doet ze zoiets. Ze was dit niet van plan, maar door het slopen heeft ze hem eerst aan een touw in de kamer vastgebonden en toen dat niet werkte een bench.

Wat de boxer nog kan 'redden' is dat hij absoluut niet rustig is. Hij knaagt aan de bench en probeert met veel geluid uit te breken. Als de buren daar zat van worden, zal ze toch iets anders moeten verzinnen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Martijn schreef:Dat krijg je van de gedoe met die kooitjes.
Als kooitjes geaccepteerd worden heb je mensen die daar dan weer een stap verder in gaan.

Waarom denk je dat ik zo tegen die krengen ben?
Op het moment dat de baas een dip heeft zit de hond er de hele dag in.
Dat geldt niet voor iedereen Martijn (ik voel me aangesproken). Bram zat alleen 's nachts in een bench omdat hij anders de meubels aan puin knaagde. Hij was toen hij jong was nooit alleen behalve de (korte) nachten en ik deed hem ook nooit in de bench als ik het even niet meer zag zitten met hem.

Achteraf had ik direct de keuken af moeten zetten, zoals ik vanaf maand 4 ben gaan doen. Ik ben gewoon een schaap geweest: iedereen raadde me een bench aan en ik ben daarin meegegaan.

Ook als er geen benches zouden bestaan, zouden er praktijken zijn zoals de boxer uit het beginverhaal. Dan had ze hem bijv. de hele dag in een donkere schuur gezet ofzo.

En zelfs m'n moeder (die niks met honden heeft gehad of heeft) vindt het niet normaal hoor, een hond de hele dag in een kleine kooi!!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”