Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
rijgedrag met 8 weken
Moderator: moderatorteam
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
rijgedrag met 8 weken
Ik heb dit nog nooit meegemaakt maar mijn pup van 8 weken rijd al met enige regelmaat op ballen, stofzuiger en op vreemde mensen.
Ik corrigeer hem meteen door hem op dat moment weg te halen.
Harley is een nogal vrij pupje dat niet gauw ergens van onder de indruk is.
Ben benieuwd of iemand dit al eerder mee heeft gemaakt en hoe de hond is op een wat oudere leeftijd.
Ik corrigeer hem meteen door hem op dat moment weg te halen.
Harley is een nogal vrij pupje dat niet gauw ergens van onder de indruk is.
Ben benieuwd of iemand dit al eerder mee heeft gemaakt en hoe de hond is op een wat oudere leeftijd.
Laatst gewijzigd door *Anita* op 30 jun 2006 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

-
gucci
- Zeer actief
hier ook een reutje die al heel jong overal op zat te wippen, steeds hem er gewoon afgehaald en het gedrag verder genegeerd, hij is nog steeds een seksmaniak, maar heeft inmiddels geleerd dat andere honden in het bos er niet van gediend zijn, heeft dus al eens flink op zijn lazer gekregen van een andere reu, inmiddels is hij daardoor rustiger geworden buiten, en verder niks geen dominant hondje, een heerlijke knuffelkont. in huis weet hij ook dat er op de kinderen niet gewipt mag worden. hij is wel een ster in het vlaggen ook in huis, maar daar stoor ik me niet zo heel erg aan, dweil erover en het is weer weg, ik laat hem nog niet helpen of zo, omdat ik dat zonde vind van zijn karakter.
groetjes,
groetjes,
Groetjes,

- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Een pup is nog helemaal niet bezig met sex en ook niet met rangorde, dus het is puur een stress en afreageeruiting, een nerveuze pup dus.
Ik zou dus ook niet straffen want daarmee verhoog je stress, wel zou ik proberen meet rust in de pup te brengen of meer rust in de omgeving van de pup. Veel pups of honden gevoelig voor stemming gaan rijgedrag vertonen als ze opgewonden zijn of er veel drukte is in de omgeving.
Ik zou dus ook niet straffen want daarmee verhoog je stress, wel zou ik proberen meet rust in de pup te brengen of meer rust in de omgeving van de pup. Veel pups of honden gevoelig voor stemming gaan rijgedrag vertonen als ze opgewonden zijn of er veel drukte is in de omgeving.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Youp
- Zeer actief
Helemaal mee eensEline* schreef:Een pup is nog helemaal niet bezig met sex en ook niet met rangorde, dus het is puur een stress en afreageeruiting, een nerveuze pup dus.![]()
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra

-
gucci
- Zeer actief
- Youp
- Zeer actief
-
gucci
- Zeer actief
Youp schreef:Toch denk ik dat het op 1 of andere manier iets te maken heeft met frustratie/stress. Ik merk dat ook aan Diesel. Als ik 1 dag niet genoeg met hem gedaan heb gaat hij 's avond rijden op zijn deken. Hij heeft teveel energie en kan het niet kwijt
ik kan het ook anders bekijken en het om draaien wat ik eerder zei, hij is/was heel relax als pup en nu nog, omdat hij zoveel wipte overal op en daardoor geen last had van zijn stress/frustratie
groetjes,
Groetjes,

- *Anita*
- Zeer actief
Ik denk dat dit in het geval Harley ook zo is.Eline* schreef:Een pup is nog helemaal niet bezig met sex en ook niet met rangorde, dus het is puur een stress en afreageeruiting, een nerveuze pup dus.![]()
De eerste keer dat hij dit gedrag vertoonde was ik op een vreemde plek voor hem. De tweede keer stond de stofzuiger aan. (was voor mij de eerste keer dat ik ging zuigen sinds Harley er is)
Ook de andere keren was Harley erg opgewonden. Ik probeer op dat moment en ook op andere momenten de rust ook voor hem terug te brengen.
Ik straf hem ook niet voor dit gedrag maar haal hem wel meteen er vanaf.

-
renate
- Vaste gebruiker
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Een rang bepalen tegenover een kussen? Verder valt er geen rangorde te bepalen voor een pup, want een pup heeft sowieso niet in de rangorde in te brengen. Ze zijn grenzeloos en zoeken grenzen, maar dat heeft niet met rangorde te maken.Maria schreef:het rijgedrag van een pup van 8 weken heeft niet met seksueel gedrag te maken. Dit is de leeftijd voor rangorde bepaling en ze proberen met het rijden hun rang te verhogen.
Puppen die dit veel doen zijn vaak dominant aangelegd.
gr Maria.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou het ook niet verbieden. Alleen wil ik niet dat er tegen mensen aangereden wordt, maar verder? Mooie uitlaatklep!Martijn schreef:Waarom mag een hond dit eigenlijk niet?
Is toch een prima uiting van stress? Ik kan vervelendere manieren van afreageren bedenken.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- *Anita*
- Zeer actief
Harley rijd nl ook op mensen. Niet alleen op voorwerpen. Als het alleen op voorwerpen is dan heb ik daar verder ook geen moeite mee.Martijn schreef:Waarom mag een hond dit eigenlijk niet?
Is toch een prima uiting van stress? Ik kan vervelendere manieren van afreageren bedenken.

-
C@rmen
-
Ari@ne
-
C@rmen
- Edwin Fagnano
- Actief
- Mijn ras(sen): Rodesian Ridgeback
- Contacteer:
Dus als ze alleen zijn zonder andere dieren in huis en rijden op een kussen zijn ze hun rang aan het verhogen? Pfff we hebben een hond hoor geen varken... (bij weze van spreken dan)het rijgedrag van een pup van 8 weken heeft niet met seksueel gedrag te maken. Dit is de leeftijd voor rangorde bepaling en ze proberen met het rijden hun rang te verhogen.
Puppen die dit veel doen zijn vaak dominant aangelegd.
De bench in voor straf? Of begrijp ik je niet goed?khyra deed dit ook toen ze heel jong was
idd vooral als ze iets niet mocht van ons
hup naar de schuur de bench in en rijden op de ijsbeer(grote knuffel)
frustratie kwijt en dan kwam ZE er weer aan hobbelen
ja goed gelezen...... ZE!!
t is nog wel een teefje
-
Ari@ne
-
C@rmen
Misschien word hij nog wel een beetje hitsig van het warme weer??Teckelgek schreef:Ja, heb ik weerjanus-powerrr schreef:o jee heb jij weer...Teckelgek schreef:Ik heb het Jagger, vandaag precies 5 maanden, nog nooit zien doen.
Er zal toch niets mis zijn met hem :N:
![]()
een pupsel met matig libido.
Zielig hè
Zo niet...ik heb medelijden met je
-
Ari@ne
Hitsig? Wie wordt er nou hitsig met dit weer?janus-powerrr schreef:Misschien word hij nog wel een beetje hitsig van het warme weer??Teckelgek schreef:Ja, heb ik weerjanus-powerrr schreef:o jee heb jij weer...Teckelgek schreef:Ik heb het Jagger, vandaag precies 5 maanden, nog nooit zien doen.
Er zal toch niets mis zijn met hem :N:
![]()
Zielig hè![]()
Ik in ieder geval niet
-
C@rmen
Ach tuurlijk wel..... lekker plakkenTeckelgek schreef:Hitsig? Wie wordt er nou hitsig met dit weer?janus-powerrr schreef:Misschien word hij nog wel een beetje hitsig van het warme weer??Teckelgek schreef:Ja, heb ik weerjanus-powerrr schreef: o jee heb jij weer...
Zielig hè![]()
Ik in ieder geval niet
-
Ari@ne
:N: :N: :N:janus-powerrr schreef:Ach tuurlijk wel..... lekker plakkenTeckelgek schreef:Hitsig? Wie wordt er nou hitsig met dit weer?janus-powerrr schreef:Misschien word hij nog wel een beetje hitsig van het warme weer??Teckelgek schreef: Ja, heb ik weer.
Zielig hè![]()
Ik in ieder geval niet
-
Selian
- Actief
- Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's - Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
sorry maar ik moest ongelofelijk lachen in dit topic ( op de positieve manier
)
Zie al die kleine hondjes al op een kussen..
En vooral Khyra op een ijsbeer
Maar waarschijnlijk heb ik dan ook een hondje met een laag libido
Maar is er een verklaring voor? Of is het gewoon puur frustraties afreageren??
xxx
Zie al die kleine hondjes al op een kussen..
En vooral Khyra op een ijsbeer
Maar waarschijnlijk heb ik dan ook een hondje met een laag libido
Maar is er een verklaring voor? Of is het gewoon puur frustraties afreageren??
xxx
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
Vroeg ik mij ook direct afMartijn schreef:Waarom mag een hond dit eigenlijk niet?
Om het maar even op de rangorde te houden wat hier ter discussie staat in dit topic..Nebla is heel gevoelig, een zachte foei is voor haar al een hele correctie, heeft nog nooit dominant gedrag vertoont, zowel niet naar mensen als naar honden , maar reed ook met 8 weken op haar kussen..
Nu ook nog wel eens trouwens..terwijl ze een reu binnen 1 meter handbereik heeft
Het valt mij wel op van Nebla dat zij het doet(tÃs nu vaak een periode van een tig dagen bij haar) als zij zich verveelt..met puber leeftijd toen ze last van groeipijn had en netjes aan de lijn moest lopen en/of in draf en niet mocht spelen etc...en de laatste dagen doet ze het ook meer, gezien het warme weer en ze niet haar energie kwijt kan, sta 3x per dag bij de vecht en blijf daar elke keer iets van een uur per keer met haar, maar ze is te warm en te sloom om dan nog fanatiek een stok op te halen (geef haar groot gelijk met haar vacht van een 4 seizoenendekbed in totaal) maar dat uit zich thuis wel, zoals vanavond dat het afgekoeld was, en zij op de oprit lag dat ze haar kussen mee naar buiten sleept en haar energie afreageert op het kussen..rijgedrag dus.
Maar ik heb het haar never,nooit verboden,zolang ze het niet op ons doet laat ik haar lekker rijden
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007