Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe jagen honden?
Moderator: moderatorteam
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
hoe jagen honden?
Ik was vandaag mijn pony aan het longeren terwijl Daan lekker door de wei liep. Ik heb hem vaak achter konijnen aan zien gaan maar vandaag zat hij heel rustig naar een konijn te kijken. Af en toe sloop hij als een kat dichter naar het konijn toe. Nadat hij tot op 5 meter was genaderd zette hij een sprintje in. Gelukkig was het konijn net optijd onder het hek door. Ik had hem nog nooit zo zien jagen, ook andere honden niet. Is dit normaal jaag gedrag?

-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Re: hoe jagen honden?
wat voor soort hond heb je dan? Ik heb een heidewachtel, dus een staande hond die kort onder het geweer jaagt. Zodra ie wat gespot heeft gaat ie voorstaan, en dan sluipt ie op zijn prooi af. Ik ga a.s zaterdag een kijkje nemen waar een jachtcursus wordt gegeven.kiki78 schreef:Ik was vandaag mijn pony aan het longeren terwijl Daan lekker door de wei liep. Ik heb hem vaak achter konijnen aan zien gaan maar vandaag zat hij heel rustig naar een konijn te kijken. Af en toe sloop hij als een kat dichter naar het konijn toe. Nadat hij tot op 5 meter was genaderd zette hij een sprintje in. Gelukkig was het konijn net optijd onder het hek door. Ik had hem nog nooit zo zien jagen, ook andere honden niet. Is dit normaal jaag gedrag?
-
kiki78
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
nou.. ja, grotendeels, maar ook otters en vossen.kiki78 schreef:Ik heb een cairn terrier. zelfstandige ongedierte bestrijders van oorsprong.
maar het is dus normaal jacht gedrag, wel zeker met het doel om de prooi te grijpen en killen.
het is niet zozeer ala cairn om zo te jagen, met sluipgang enz, maar abnormaal is het ook niet.
-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
misschien een leuk idee om een jachtcursus te gaan doen?yamie schreef:nou.. ja, grotendeels, maar ook otters en vossen.kiki78 schreef:Ik heb een cairn terrier. zelfstandige ongedierte bestrijders van oorsprong.
maar het is dus normaal jacht gedrag, wel zeker met het doel om de prooi te grijpen en killen.
het is niet zozeer ala cairn om zo te jagen, met sluipgang enz, maar abnormaal is het ook niet.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Onze teef jaagt ook heel goed uit zichzelf. Zij loopt er ook laag naartoe en zolang ze ongezien is blijft ze laag sluipen. Eenmaal gezien of dichtbij genoeg komt ze omhoog en zet de sprint in. Helaas kan zij wel konijnen/katten/eenden/ratten etc vangen. Meestal klap ik in mijn handen om de "prooi" te waarschuwen wat gelukkig goed werkt als ik op tijd ben 
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-
kiki78
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Noukiki78 schreef:zou hij na een jachtcursus beter te houden zijn met konijnen in de buurt?
Doet de rasvereniging iets in die richting?
Een terrier blijft een terrier. Hij is niet eigenwijs, hij is "zelfstandig"kiki78 schreef: heb eigenlijk de moed opgegeven dat hij nog iets leert, blijft eigenwijs product
Daar is hij voor gemaakt.
-
kiki78
- Zeer actief
- ranetje
- Zeer actief
Ja zo gaat het vaakkiki78 schreef:ranetje schreef:Een terrier blijft een terrier. Hij is niet eigenwijs, hij is "zelfstandig"
ik zeg ook altijd dat hij er niks aan kan doen. soms is hij een godv... klotehond als hij verdwijnt maar als hij weer terug komt is hij gewoon mijn knappe eigenwijze druifje
Klinkt mij heel bekend in de oren
-
kiki78
- Zeer actief
vandaag was het gelukkig de hond van een collega die verdween. Had ze maar woensdag niet zo hard moeten uitlachen toen die van mij verdween terwijl ik de auto in wou stappen. Meestal is hij wel binnen een uur terug. Sigaretje roken, nog een keer naar de wc, nog een peukje en hopen dat hij er is. Roepen heeft toch geen zin.

-
Pavago
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- ranetje
- Zeer actief
Een Heidewachtel jaagt totaal anders dan een cairnterrier.Pavago schreef:toevallig ga ik morgen kijken bij een jachtcursus dus ik ben benieuwd hoe dat daar aan toe gaatkiki78 schreef:zou hij na een jachtcursus beter te houden zijn met konijnen in de buurt?
heb eigenlijk de moed opgegeven dat hij nog iets leert, blijft eigenwijs product
Dat is niet met elkaar te vergelijken.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Die van mij sluipen niet vaak, het is meer even verstarren als ze iets zien of ruiken, dan desnoods op hun achterpoten gaan staan om te zien waar ze moeten wezen, en dan zetten ze een sprint in. Halen ze de prooi in, dan doen ze een spelbuiging of ze douwen de prooi met hun neus de sloot in. Ik heb hele rare jachthonden. 
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes