Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

american staffordshire terrier

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Willynwood-Sindlar
Actief

Ongelezen bericht door Willynwood-Sindlar »

Scooby schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:Mijn hond kreeg artrose op zeer late leeftijd.
Die wilde/kon echt NIET meer lopen.
3 dagen na zijn injectie en homeopatische tabletten kwam de gang er weer redelijk in.
Tis dus per hond zeer verschillend.
Ligt ook aan de leeftijd en de mate waarin de artrose voorkomt.
Verder is een anabool/hormoon dat gebruikt word een lichaamseigenstof.
Deze stof kun je gebruiken en misbruiken,en daar zit imo een heel groot verschil in.
Je weet natuurlijk niet hoe je hond het weer was gaan doen als je voor acupunctuur of fysiotherapie had gekozen in plaats van anabolen... Daarbij had je het er over dat je die injecties regelmatig moet herhalen, dus iedere keer weer die troep (en neem maar van mij aan dat die anabolen-injecties echt wel in een fabriek, dus chemisch, geproduceerd worden, hoor.)
Toen onze Lana 3 jaar was, had ze volgens de orthopeed de ellebogen van een 12-jarige hond (zeer zware arthrose dus). In haar paktijk had ze geen hond met zulke zware arthrose als Lana, vertelde ze. Ze gaf haar ook nog ongeveer een jaar te leven als we voorzichtig aan zouden doen met haar. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en wandelt ze nog iedere dag lekker mee in het bos!
Ik zeg niet dat je nooit anabolen moet spuiten bij een hond met arthrose (helemaal niet als het om een al wat oudere hond gaat), maar ik wil wel aangeven dat er ook alternatieven zijn die een stuk natuurlijker zijn.
Zoals ik al zei:
Ik ben het tot op bepaalde hoogte met je eens,maar verschilt zeer per hond.
Er zijn zeker zat alternatieven maar die werken in de praktijk ook niet altijd.
Verder hoop ik dat ej hond nog lang met je mag blijven wandelen, er is nix zo naar als een trouwe viervoeter moeten afgeven.
Mijne moet ik nu gaan afhalen.Hij is om 15:00u cecremeerd :jank:

Kanker is a bitch
Willynwood-Sindlar
Actief

Ella46 schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:
Ella46 schreef:
MARC_S schreef: Precies, ieder zijn smaak :mrgreen: Ik vind het nl lekker allert en sprekend en verder vind ik dat sommige rassen waaronder de staff eigenlijk vrij snel clonen worden. Ander kleurtje maar meestal wel een copietje van willekeurig welke andere staff. Die oortjes geven dan echt karakter. Ik koop mijn kaasjes ook niet bij de AH :wink:
die van mij legt altijd 1 oor in zijn nek en 1 oor vooruit :mrgreen:, mensen die me van de voorkant benaderen vragen me soms waarom maar 1 oor gecoupeerd is :smile:
:smile2:
Ik plak en masseer zolang tot ze staan zoals ik wil.
Bij me oude Staf(RIP) deed ik zelfs muntjes in zijn oor plakken om ze te laten hangen.
Ik begon met kwartjes en eindigde met muntjes van 5.
Na de 8ste maand stonden ze wel perfect.
Gaat gewoon veel tijd inzitten.

de oren staan in de goede stand, maar hij klapt altijd 1 oor naar achteren als hij het wandelen is. :mrgreen:
ik zie idd dat ze mooi staan,maar persoonlijk zie ik ze liever nog iets korter op het hoofd.
Meer Pitbull like.
Rozenoortjes is wel de huidige standaard voor de Amstaff
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Scooby schreef:
Je weet natuurlijk niet hoe je hond het weer was gaan doen als je voor acupunctuur of fysiotherapie had gekozen in plaats van anabolen... Daarbij had je het er over dat je die injecties regelmatig moet herhalen, dus iedere keer weer die troep (en neem maar van mij aan dat die anabolen-injecties echt wel in een fabriek, dus chemisch, geproduceerd worden, hoor.)
Toen onze Lana 3 jaar was, had ze volgens de orthopeed de ellebogen van een 12-jarige hond (zeer zware arthrose dus). In haar paktijk had ze geen hond met zulke zware arthrose als Lana, vertelde ze. Ze gaf haar ook nog ongeveer een jaar te leven als we voorzichtig aan zouden doen met haar. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en wandelt ze nog iedere dag lekker mee in het bos!
Ik zeg niet dat je nooit anabolen moet spuiten bij een hond met arthrose (helemaal niet als het om een al wat oudere hond gaat), maar ik wil wel aangeven dat er ook alternatieven zijn die een stuk natuurlijker zijn.
Ik heb mijn paard ooit op anabolen gehad, wij zagen dit als laatste redmiddel toen trainen alleen niet hielp, acupunctuur niks deed, de fysiotherapeuten met de handen in het haar stonden en ik alleen nog maar kon janken omdat mijn maatje zo veel pijn had. de anabolen hielpen heel goed in combi met een training, dus elke dag trainen, ook al was ik doodziek en had het paard spierpijn. naderhand kwamen ook andere kwaaltjes aan het licht en nu staat hij op rust.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Willynwood-Sindlar schreef:Mijne moet ik nu gaan afhalen.Hij is om 15:00u cecremeerd :jank:

Kanker is a bitch
O, jee... Wat erg...
Heel erg veel sterkte...
Willynwood-Sindlar
Actief

Scooby schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:Mijne moet ik nu gaan afhalen.Hij is om 15:00u cecremeerd :jank:

Kanker is a bitch
O, jee... Wat erg...
Heel erg veel sterkte...
Dank U
Dat heb ik ook echt nodig
Dit is de verschrikkelijkste week uit mijn leven.
11,5jr is wel al oud voor een AmStaff Reu.
Maar de klap blijft een mokerslag.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Scooby schreef:
Zeker niet, maar er zijn genoeg natuurlijkere alternatieve dan anabolen spuiten.

er is geen enkel natuurlijk alternatief wat maar kan tippen aan de werking van anabolica, echt geen enkele. :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Ella46 schreef:
Scooby schreef:
Ik heb mijn paard ooit op anabolen gehad, wij zagen dit als laatste redmiddel toen trainen alleen niet hielp, acupunctuur niks deed, de fysiotherapeuten met de handen in het haar stonden en ik alleen nog maar kon janken omdat mijn maatje zo veel pijn had. de anabolen hielpen heel goed in combi met een training, dus elke dag trainen, ook al was ik doodziek en had het paard spierpijn. naderhand kwamen ook andere kwaaltjes aan het licht en nu staat hij op rust.
Ik zal het inderdaad ook pas als laatste 'redmiddel' geven.
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:
Scooby schreef:
Zeker niet, maar er zijn genoeg natuurlijkere alternatieve dan anabolen spuiten.

er is geen enkel natuurlijk alternatief wat maar kan tippen aan de werking van anabolica, echt geen enkele. :wink:
Dat vraag ik me dus af. Onderschat het effect van acupunctuur niet op arthrose.
Rob*
Zeer actief

Scooby schreef:
Rob* schreef:
Scooby schreef:

Dat vraag ik me dus af. Onderschat het effect van acupunctuur niet op arthrose.
accupunctuur kan weleens helpen met problemen met geknelde zenuwbanen maar tegen artrose?het is alleen misleiding, een dier kan de prikkel krijgen meer te kunnen, net als een pijnstiller, maar ondertussen slopen ze hem als je er geen rem op zet.
nee ik zal echt altijd naar steroiden grijpen, omdat ik gewoon weet wat het kan en dat de bijwerkingen amper noemenswaardig zijn zowel bij mens en dier, als mensen nu eens afstappen van dat horrorverhaal dat het zo slecht is, want het is tot op heden nog steeds niet aangetoond dat het zo slecht is, de beroemde broodje aap verhalen :wink:
Scooby
Zeer actief
Contacteer:

Rob* schreef:accupunctuur kan weleens helpen met problemen met geknelde zenuwbanen maar tegen artrose?het is alleen misleiding, een dier kan de prikkel krijgen meer te kunnen, net als een pijnstiller, maar ondertussen slopen ze hem als je er geen rem op zet.
Juist tegen arthrose (en dan met name tegen de pijn en de gewrichtsontsteking wat de arthrose veroorzaakt) werkt acupunctuur heel erg goed. Acupunctuur kan de arthrose absoluut remmen! (Niet wegnemen, maar dat kunnen anabolen ook niet.)
Willynwood-Sindlar
Actief

Scooby schreef:
Rob* schreef:accupunctuur kan weleens helpen met problemen met geknelde zenuwbanen maar tegen artrose?het is alleen misleiding, een dier kan de prikkel krijgen meer te kunnen, net als een pijnstiller, maar ondertussen slopen ze hem als je er geen rem op zet.
Juist tegen arthrose (en dan met name tegen de pijn en de gewrichtsontsteking wat de arthrose veroorzaakt) werkt acupunctuur heel erg goed. Acupunctuur kan de arthrose absoluut remmen! (Niet wegnemen, maar dat kunnen anabolen ook niet.)
Maar anabolen zullen de spieren in zo een korte tijd aansterken zodat de pijn draagelijk is en de bijkomstigheden van artrose tot een minimum beperken.
Ik blijf er ook bij dat een lichaamseigenstof, mits niet misbruikt,de beste remedie is.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

MARC_S schreef:Zijn oortjes gaan helemaal staan verwacht ik :wink: Zelf vind ik dat erg mooi bij een staff maar sommige mensen vinden dat je dan beter kan plakken met het oog op rastypisch oren en evt show lopen met de hond :19:

Ik denk zelf dat hij dit soort oren gaat krijgen:

Afbeelding
heej dat lijk moody wel :mrgreen:

ik vind het spuuglelijk als ze hazeoren hebben.
persoonlijk zal ik idd de oren plakken om ze te krijgen zoals de standaard beschrijft.
lukt het nie, nog geen probleem, hondje wordt er niet minder om, maar mooi zal ik het zelf niet vinden. :wink:
little-wolf
Zeer actief

Ella46 schreef:
Ella46 schreef:
MARC_S schreef: Precies, ieder zijn smaak :mrgreen: Ik vind het nl lekker allert en sprekend en verder vind ik dat sommige rassen waaronder de staff eigenlijk vrij snel clonen worden. Ander kleurtje maar meestal wel een copietje van willekeurig welke andere staff. Die oortjes geven dan echt karakter. Ik koop mijn kaasjes ook niet bij de AH :wink:
die van mij legt altijd 1 oor in zijn nek en 1 oor vooruit :mrgreen:, mensen die me van de voorkant benaderen vragen me soms waarom maar 1 oor gecoupeerd is :smile:
:smile2:
Ik plak en masseer zolang tot ze staan zoals ik wil.
Bij me oude Staf(RIP) deed ik zelfs muntjes in zijn oor plakken om ze te laten hangen.
Ik begon met kwartjes en eindigde met muntjes van 5.
Na de 8ste maand stonden ze wel perfect.
Gaat gewoon veel tijd inzitten.

de oren staan in de goede stand, maar hij klapt altijd 1 oor naar achteren als hij het wandelen is. :mrgreen:
wanneer komt er weer een recente foto van andy? :cheer:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik heb de hond ook een keer anabolen gegeven omdat ze door een pension in erbarmelijke toestand was afgegeven. Ze was er inderdaad snel weer bovenop. Helaas was ze in dat pension zo verwaarloosd dat alle spieren weggeteerd waren en ze alleen in telgang kon lopen. Ik was woest maar die anabolen hebben hun werking niet gemist, dat natuurlijk in combinatie met goed voer en opbouwend wandelen. :ok:
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

ik zal morgen eens wat nieuwe fotos maken, hij is de laatste tijd niet zo fotogeniek meer. dat wil zeggen : hij doet alles behalve stil staan :smile:
Afbeelding
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

leuk hondje mooi frettje en lekker boeije hoe die oren staan ...als ze dr opzitten is het toch goed
laeken
Zeer actief

Rob* schreef:nee ik zal echt altijd naar steroiden grijpen, omdat ik gewoon weet wat het kan en dat de bijwerkingen amper noemenswaardig zijn zowel bij mens en dier, als mensen nu eens afstappen van dat horrorverhaal dat het zo slecht is, want het is tot op heden nog steeds niet aangetoond dat het zo slecht is, de beroemde broodje aap verhalen :wink:
Zover ik weet hebben anabolen wel bijwerkingen. Laatst was er een programma op tv dat daar over ging en depressies bv kwamen door gebruik van anabolen begreep ik. Verder was er nog wat over puisten, hartproblemen en andere zaken als impotentie, krimpende testikels ed. Verder gingen de mensen die anabolen gebruikten ook dood op den duur aan het een of ander. Wel langdurig en verslaafd natuurlijk :wink:

Vrienden van mij die anabolen gebruikten werden vooral heel erg agressief direct na gebruik en ze kregen wat onvoorspelbare buien, maargoed, daar hecht de een meer waarde aan dan de ander. :ok: Ik heb er bij gestaan toen een vriend van me een kerel echt aan gort sloeg omdat hij een grote mond gaf, toevalig wist ik dat hij net bezig was met een kuurtje en een uurtje of wat daarvoor gespoten had. Ik herkende hem niet meer en weet zeker dat hij dat gedaan heeft doordat hij onder de anabolen zat. :roll:
Laatst gewijzigd door laeken op 27 jul 2006 18:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

MARC_S schreef:
Rob* schreef:nee ik zal echt altijd naar steroiden grijpen, omdat ik gewoon weet wat het kan en dat de bijwerkingen amper noemenswaardig zijn zowel bij mens en dier, als mensen nu eens afstappen van dat horrorverhaal dat het zo slecht is, want het is tot op heden nog steeds niet aangetoond dat het zo slecht is, de beroemde broodje aap verhalen :wink:
Zover ik weet hebben anabolen wel bijwerkingen. Laatst was er een programma op tv dat daar over ging en depressies bv kwamen door gebruik van anabolen begreep ik. Verder was er nog wat over puisten, hartproblemen en andere zaken als impotentie, krimpende testikels ed. Verder gingen de mensen die anabolen gebruikten ook dood op den duur aan het een of ander. Wel langdurig en verslaafd natuurlijk :wink:
heb ook zo'n docu gezien op discovery.
Willynwood-Sindlar
Actief

MARC_S schreef:

Vrienden van mij die anabolen gebruikten werden vooral heel erg agressief direct na gebruik en ze kregen wat onvoorspelbare buien, maargoed, daar hecht de een meer waarde aan dan de ander. :ok: Ik heb er bij gestaan toen een vriend van me een kerel echt aan gort sloeg omdat hij een grote mond gaf, toevalig wist ik dat hij net bezig was met een kuurtje en een uurtje of wat daarvoor gespoten had. Ik herkende hem niet meer en weet zeker dat hij dat gedaan heeft doordat hij onder de anabolen zat. :roll:
Jij hebt het over zwaar misbruik
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:

oh ik heb me antwoord verwijderd want jij zegt het al :ok:
gebruik zijn geen bijwerkingen, bij misbruik KAN er bijwerkingen optreden, zoals dat bij asperine ook gebeurd, alleen asperine is zelfs nog kwalijker voor je lever :wink:

een middel als Laurabolin wat aan veel dieren zoals honden, schapen en paarden word gegeven heeft ook een dosering, mg per kg lichaamsgewicht, ga je langdurig bij mens of dier overdoseren dan kunnen er problemen veroorzaken zoals bij elk ander middel, natuurlijk of medisch :wink:
Willynwood-Sindlar
Actief

Rob* schreef:
MARC_S schreef:

gebruik zijn geen bijwerkingen, bij misbruik KAN er bijwerkingen optreden, zoals dat bij asperine ook gebeurd, alleen asperine is zelfs nog kwalijker voor je lever :wink:

een middel als Laurabolin wat aan veel dieren zoals honden, schapen en paarden word gegeven heeft ook een dosering, mg per kg lichaamsgewicht, ga je langdurig bij mens of dier overdoseren dan kunnen er problemen veroorzaken zoals bij elk ander middel, natuurlijk of medisch :wink:
Zelfs WATER is giftig voor je lichaam als je er teveel van inneemt
little-wolf
Zeer actief

Rob* schreef:
MARC_S schreef: Zover ik weet hebben anabolen wel bijwerkingen. Laatst was er een programma op tv dat daar over ging en depressies bv kwamen door gebruik van anabolen begreep ik. Verder was er nog wat over puisten, hartproblemen en andere zaken als impotentie, krimpende testikels ed. Verder gingen de mensen die anabolen gebruikten ook dood op den duur aan het een of ander. Wel langdurig en verslaafd natuurlijk :wink:

Zelfs WATER is giftig voor je lichaam als je er teveel van inneemt
dat heb ik ook eens gehoord. als je alleen maar water zou drinken, zou je zweet en urine enorm stinken.
weet alleen niet meer waarnaar.
Ella46
Zeer actief

als je teveel water drinkt kan je zelfs het loodje leggen, althans, dat is wat mijn natuurkunde leraar ooit zei in een stoffig verleden. :19:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Naturijk heb ik het over zwaar misbruik want anders werkt het dus ook niet :19: Wat heb je aan een lichte onschadelijke dosis anabolen?
Heroine en cocaine worden ook pas gevaarlijk bij zwaar misbruik. Maargoed, een milde dosis geeft niet het goede effect, dat is bij anabolen net zo. Niemand spuit anabolen om er een piepklein beetje meer spieren van te krijgen :mrgreen: Ga je de juiste hoeveeheden gebruiken dan krijg je toch echt wel te maken met bijwerkingen of zijn de mensen die ik ken die dat gebruikt hebben allemaal veel en veel teveel gaan gebruiken?

Steroiden zijn nooit gezond aangezien je de balans uit je lichaam haalt aangezien het gewoon hormonen zijn. :19: Stop je met steroiden dan moet je lichaam weer opnieuw een evenwicht vinden en dat gaat wel degelijk gepaart met weer een disbalans. :wink:

Hoe slecht het is weet ik niet maar wat ik op tv zag leek me niet echt gezond :wink:
Afbeelding
Willynwood-Sindlar
Actief

MARC_S schreef:Naturijk heb ik het over zwaar misbruik want anders werkt het dus ook niet :19: Wat heb je aan een lichte onschadelijke dosis anabolen?
Heroine en cocaine worden ook pas gevaarlijk bij zwaar misbruik. Maargoed, een milde dosis geeft niet het goede effect, dat is bij anabolen net zo. Niemand spuit anabolen om er een piepklein beetje meer spieren van te krijgen :mrgreen: Ga je de juiste hoeveeheden gebruiken dan krijg je toch echt wel te maken met bijwerkingen of zijn de mensen die ik ken die dat gebruikt hebben allemaal veel en veel teveel gaan gebruiken?

Steroiden zijn nooit gezond aangezien je de balans uit je lichaam haalt aangezien het gewoon hormonen zijn. :19: Stop je met steroiden dan moet je lichaam weer opnieuw een evenwicht vinden en dat gaat wel degelijk gepaart met weer een disbalans. :wink:

Hoe slecht het is weet ik niet maar wat ik op tv zag leek me niet echt gezond :wink:
Maar wij hebben het over anabolen als diergeneesmiddel :19:
Tis hier geen bodybuilding forum :mrgreen:
Wij spuiten onze dieren anabolen om ze te genezen,ik wil geen Amstaff die 60KG weegt en opgefokt is als de neten.

En wat je aan een lichte dosis anabolen/steroiden hebt ??
Wel eens gehoord van vrouwen die geen kinderen kunnen krijgen en met hormoontherapie wel?
Of mannen die van nature geen testosteron aanmaken of juist teveel vrouwelijk hormoon en oestrogeenblokkers zoals chlomid(of was het nou anastazol :mrgreen: ) moeten nemen?

:denken:

edit: niet elk anabool is er om spieren te kweken :neenee:
Willynwood-Sindlar
Actief

ik krijg mijn plaatje niet omgezet in jpeg.
kan iemand me helpen?
tis voor me avatar
Afbeelding

bvd
Amstaff's si teh PWN
little-wolf
Zeer actief

Willynwood-Sindlar schreef:ik krijg mijn plaatje niet omgezet in jpeg.
kan iemand me helpen?
tis voor me avatar
Afbeelding

bvd

:I: :I: :I:

hij staat al in jpg :wink:
maar het uploaden van avatar geeft wel vaker probs volgens mij.
moet je ff naar t subforum vragen en opmerkingen.
Willynwood-Sindlar
Actief

little-wolf schreef:
Willynwood-Sindlar schreef:ik krijg mijn plaatje niet omgezet in jpeg.
kan iemand me helpen?
tis voor me avatar
Afbeelding

bvd

:I: :I: :I:

hij staat al in jpg :wink:
maar het uploaden van avatar geeft wel vaker probs volgens mij.
moet je ff naar t subforum vragen en opmerkingen.
thnQ voor tip

tis een skatje he :mrgreen:
Amstaff's si teh PWN
D
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door D »

@ willyn
laat een hond een hond zijn en geen mode icoon
Kzou zelfs ni wete wat er lelijk is aan dumak zijn oortjes :denken:
Nuja ik kan u begrijpen,enkel liggen mijn gedachte daarover anders
ik heb al honden gezien met geplakte oortjes en zo knap vond ik da achteraf niet
Maarja god zij dank dat meningen verschille zou anders maar een ééntonig boeltje worde

Wat de voeding betreft ik geef royal en da lijkt wel te vlotte maar ik heb gemerkt dat die brokke enorm kleven
waardoor hij ze net iets minder enthousiast eet als de proplan
Nuja ik ben ni van het gedacht om een hond zijn zin te geven hij is nog jong dus hij kan zich nog makkelijk aanpasse
Mn vriend zijn hond is ook zo'n moeilijke eter
Die eist elke week nieuwe voeding of er moet rijst of pasta bij zitte
Beetje teveel verwend wss :d ma tis een brave
alhoewel 2 a 3 dage niet eten is nog niet voorgevalle
Als ze honger hebbe eten ze meestal wel jammer eigelijk wel
Kan niet echt gezond zijn om zo lag nix te eten
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”