Zoals ik al zei:Scooby schreef:Je weet natuurlijk niet hoe je hond het weer was gaan doen als je voor acupunctuur of fysiotherapie had gekozen in plaats van anabolen... Daarbij had je het er over dat je die injecties regelmatig moet herhalen, dus iedere keer weer die troep (en neem maar van mij aan dat die anabolen-injecties echt wel in een fabriek, dus chemisch, geproduceerd worden, hoor.)Willynwood-Sindlar schreef:Mijn hond kreeg artrose op zeer late leeftijd.
Die wilde/kon echt NIET meer lopen.
3 dagen na zijn injectie en homeopatische tabletten kwam de gang er weer redelijk in.
Tis dus per hond zeer verschillend.
Ligt ook aan de leeftijd en de mate waarin de artrose voorkomt.
Verder is een anabool/hormoon dat gebruikt word een lichaamseigenstof.
Deze stof kun je gebruiken en misbruiken,en daar zit imo een heel groot verschil in.
Toen onze Lana 3 jaar was, had ze volgens de orthopeed de ellebogen van een 12-jarige hond (zeer zware arthrose dus). In haar paktijk had ze geen hond met zulke zware arthrose als Lana, vertelde ze. Ze gaf haar ook nog ongeveer een jaar te leven als we voorzichtig aan zouden doen met haar. Inmiddels zijn we 6 jaar verder en wandelt ze nog iedere dag lekker mee in het bos!
Ik zeg niet dat je nooit anabolen moet spuiten bij een hond met arthrose (helemaal niet als het om een al wat oudere hond gaat), maar ik wil wel aangeven dat er ook alternatieven zijn die een stuk natuurlijker zijn.
Ik ben het tot op bepaalde hoogte met je eens,maar verschilt zeer per hond.
Er zijn zeker zat alternatieven maar die werken in de praktijk ook niet altijd.
Verder hoop ik dat ej hond nog lang met je mag blijven wandelen, er is nix zo naar als een trouwe viervoeter moeten afgeven.
Mijne moet ik nu gaan afhalen.Hij is om 15:00u cecremeerd
Kanker is a bitch