Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie weet het?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

marcmarieke
geregistreerd lid

Wie weet het?

Ongelezen bericht door marcmarieke »

Odi is nu ongeveer 2 weken bij ons. Volgens het asiel is hij een kruising fox-terrier. Maar daar hebben wij onze twijfels over. Ik herken er heel erg veel van onze vorige hond in, een Duitse Staander Korthaar, en we zaten te denken over een dalmatier, door al die stippen (zie foto!) :smile1: . Maar aan de andere kant vertoont hij ook wel weer veel trekjes van de foxterrier... toch zijn we zoooo benieuwd van welk ras de vader en moeder van Odi zijn geweest.

Hopelijk heeft iemand suggesties!?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het is in ieder geval een leuk hondje :ok:

Boerenfox is al een niet echt bestaand ras en meestal worden daar kruisingterriers mee bedoeld. En een kruising terrier is hij zowiezo :wink: Bij mij zou hij ook weggegaan zijn als boerenfox, evt met ooit wat jachthond of zelfs stabij ingekruist maar dan blijft het dus een boerenfox.

Die spikkels in de huid zijn niet dezelfde als de spikkels van een dalmaat. Terriers en ook jachthonden hebben juist zijn soort spikkels. Dat heet ticking. Hij heeft het T-gen dat heel veel terriers hebben. :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Een boerenfox met een vleugje Stabij erin zou ik schatten. Leuk hondje, lijkt me wel dat je daar een hoop mee kan ook.

Anne
gucci
Zeer actief

Ongelezen bericht door gucci »

lijkt sprekend op het hondje van mijn tante, hij is een kruising van alles wat, moeder was een terrier kruising en vader had whippet erin zitten, het hondje van mijn tante is een nerveus aangelegd hondje die voor veel dingen bang is, terwijl hij in een gezin geboren is en overal mee naar toe ging als pup, maar wel lief karakter.

veel plezier met je hondje.

groetjes,
Groetjes,

Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Afbeelding

mijn vorige hond basco stabij x fox volgens het asiel :mrgreen:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
marcmarieke
geregistreerd lid

Martijn schreef:Enig hondje maar hij is een tikje te dun.
Ik weet het, in het asiel kreeg hij topprestatiebrokken, terwijl hij de hele dag in een hokje zat... ze zeiden daar dat hij een tikje zenuwachtig was en constant heen en weer liep. Geen wonder als je allemaal energie naar binnen gepompt krijgt maar je kan er niks mee doen! :roll:
Ik heb hem nu op een dieet gezet van normale brok met 4x in de week een paar eetlepels vlees uit blik, en natuurlijk veel knuffels :mrgreen:
Hij is al wat dikker nu, zijn ribben zijn nog wel zichtbaar. Ik geloof dat het goed is wanneer zijn ribben wel te voelen zijn maar niet meer te zien?
marcmarieke
geregistreerd lid

fenneke schreef:Afbeelding

mijn vorige hond basco stabij x fox volgens het asiel :mrgreen:
Als 2 druppels water.... :80:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind hem toch eigenlijk ook wat van een teckel hebben.... :mrgreen:

gr Aimee
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Volgens mij ook zeker stabij erin dat schoot me gelijk te binnen, voor de rest denk ik fox terrier, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen!
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

marcmarieke schreef:
Martijn schreef:Enig hondje maar hij is een tikje te dun.
Ik weet het, in het asiel kreeg hij topprestatiebrokken, terwijl hij de hele dag in een hokje zat... ze zeiden daar dat hij een tikje zenuwachtig was en constant heen en weer liep. Geen wonder als je allemaal energie naar binnen gepompt krijgt maar je kan er niks mee doen! :roll:
Ik heb hem nu op een dieet gezet van normale brok met 4x in de week een paar eetlepels vlees uit blik, en natuurlijk veel knuffels :mrgreen:
Hij is al wat dikker nu, zijn ribben zijn nog wel zichtbaar. Ik geloof dat het goed is wanneer zijn ribben wel te voelen zijn maar niet meer te zien?
Dat vlees uit blik kun je net zo goed achterwege laten, het voegt niks toe.
Vlees uit blik is merendeel water.
Dan kun je beter een paar dagen in de week Duck, Carnibest, Rodi o.i.d. voeren.
workingdog
Actief

Ongelezen bericht door workingdog »

heeft wel wat weg van een amerikaanse den terrier
((verbastering van een jack russel))
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”