Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Onze reu ter dekking gevraagd
Moderator: moderatorteam
- little-wolf
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
yamie schreef:misschien dat het bij de kooiker heel anders zit hoor,maar eer ik de RV van de Jack laat bekijken of een door mij aangedragen combi oke is? dan valt pinksteren en pasen op 1 dagZoek stok! schreef:De rasvereniging kan dat ook voor je doen. Bij Kooikers zijn er veel particulieren die een keer een nestje nemen, dus los van de grotere fokkers. En die kijken wel degelijk naar de dekreuenlijst en komen een keer naar een show. Vervolgens checkt de rasvereniging of ze samen 'passend' zijn. Uiteraard moet de teef de gezondheidsonderzoeken gewoon doorlopen. De pupbemiddeling wordt ook via de vereniging gedaan.bulletjebe schreef: Bij de reuen op de dekreuenlijst moet je toch ook gewoon je huiswerk doen, zoals nakomelingen nagaan en weten wat voor honden er zich onder de voorouders bevinden etc.
Maar stel dat je 1 mooi Kooikerteefje hebt. Er is grote vraag naar puppies. Meerdere mensen vragen aan je of je niet een nestje wilt met het teefje. Je gaat je er in verdiepen en het lijkt je wel wat. Je laat je teefje keuren en doet de gezondheidsonderzoeken. Ze komt daar glansrijk uit. Op een show zie je tijdens een dekreuenparade een Kooikerreu die je erg aanspreekt. Zou je dan niet van ervaren mensen willen weten of de combi okay is? Ik wel

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
- little-wolf
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oja zeker, ik vraag en overleg nog steeds veel met vrienden die ook fokken, en dat zeg ik,misschien zitten er bij de RV van de kooiker wel personen die ik ervaren zou noemen en advies oid van zou willen hebben,zo is het met de RV van de jack niet ( nah ja op een paar uitgezonderd dan)Zoek stok! schreef:yamie schreef:misschien dat het bij de kooiker heel anders zit hoor,maar eer ik de RV van de Jack laat bekijken of een door mij aangedragen combi oke is? dan valt pinksteren en pasen op 1 dagZoek stok! schreef:De rasvereniging kan dat ook voor je doen. Bij Kooikers zijn er veel particulieren die een keer een nestje nemen, dus los van de grotere fokkers. En die kijken wel degelijk naar de dekreuenlijst en komen een keer naar een show. Vervolgens checkt de rasvereniging of ze samen 'passend' zijn. Uiteraard moet de teef de gezondheidsonderzoeken gewoon doorlopen. De pupbemiddeling wordt ook via de vereniging gedaan.bulletjebe schreef: Bij de reuen op de dekreuenlijst moet je toch ook gewoon je huiswerk doen, zoals nakomelingen nagaan en weten wat voor honden er zich onder de voorouders bevinden etc.Maar jij bent een ervaren fokker!
Ook bij Kooikers doen die dat natuurlijk zelf.
Maar stel dat je 1 mooi Kooikerteefje hebt. Er is grote vraag naar puppies. Meerdere mensen vragen aan je of je niet een nestje wilt met het teefje. Je gaat je er in verdiepen en het lijkt je wel wat. Je laat je teefje keuren en doet de gezondheidsonderzoeken. Ze komt daar glansrijk uit. Op een show zie je tijdens een dekreuenparade een Kooikerreu die je erg aanspreekt. Zou je dan niet van ervaren mensen willen weten of de combi okay is? Ik wel
ik denk dat als je je verdiept, en je hebt dus een teefje van een fokker, dan kun je die fokker ook om info vragen, die heeft immers dat hondje op de wereld gezet en kent als het goed is de lijnen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Klopt! In mijn geval kan dat niet omdat mijn fokker ruzie heeft met de rasvereniging en hij dus niet gaat adviseren als ik Bram wil inzetten via de dekreuenlijst van de rasvereniging. Dat wordt dus ook gelijk het 'manco' van Bram.yamie schreef: ik denk dat als je je verdiept, en je hebt dus een teefje van een fokker, dan kun je die fokker ook om info vragen, die heeft immers dat hondje op de wereld gezet en kent als het goed is de lijnen.

Linda, Izzie en Bram
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoek stok! schreef:Klopt! In mijn geval kan dat niet omdat mijn fokker ruzie heeft met de rasvereniging en hij dus niet gaat adviseren als ik Bram wil inzetten via de dekreuenlijst van de rasvereniging. Dat wordt dus ook gelijk het 'manco' van Bram.yamie schreef: ik denk dat als je je verdiept, en je hebt dus een teefje van een fokker, dan kun je die fokker ook om info vragen, die heeft immers dat hondje op de wereld gezet en kent als het goed is de lijnen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
En daarom ga ik uitgebreid praten met mensen die er verstand van hebben. Ik heb Brams stamboom natuurlijk en er zijn genoeg mensen die zijn lijnen goed kennen. Dus op die manier wil ik fouten voorkomen. Ik ga misschien nog wel een poging doen bij Brams fokker, maar als ik de RV noem verandert hij al in de hulk.yamie schreef:Zoek stok! schreef:Klopt! In mijn geval kan dat niet omdat mijn fokker ruzie heeft met de rasvereniging en hij dus niet gaat adviseren als ik Bram wil inzetten via de dekreuenlijst van de rasvereniging. Dat wordt dus ook gelijk het 'manco' van Bram.yamie schreef: ik denk dat als je je verdiept, en je hebt dus een teefje van een fokker, dan kun je die fokker ook om info vragen, die heeft immers dat hondje op de wereld gezet en kent als het goed is de lijnen.maar kan of wil hij je dan niks vertellen over type of lijnen wat betreft Bram? of hij nou ruzie met de RV heeft of niet ,als hij bepaalde kennis van zaken heeft, bv een type of lijn waar bram echt niet bij moet ( iknoem maar wat hoor) en jij weet dat niet, het gebeurt wel en zet verkeerde ( op welke manier dan ook) kooikers op de wereld, dat doet de naam van bram of zijn fokker toch ook niet goed?
We zien het wel. Als ik er geen goed gevoel over heb of onvoldoende kennis kan opbouwen, zet ik Bram helemaal niet op de deklijst.

Linda, Izzie en Bram
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff
- Contacteer:
Net als de reu van de topicstarter, die komt kennelijk ook van 'die' fokkerInge O schreef:je bedoelt het manco van bram in de zin dat je via de fokker niet meer te weten komt, of dat de RV bram er zal op aankijken dat hij van 'die' fokker komt?Zoek stok! schreef:Klopt! In mijn geval kan dat niet omdat mijn fokker ruzie heeft met de rasvereniging en hij dus niet gaat adviseren als ik Bram wil inzetten via de dekreuenlijst van de rasvereniging. Dat wordt dus ook gelijk het 'manco' van Bram.yamie schreef: ik denk dat als je je verdiept, en je hebt dus een teefje van een fokker, dan kun je die fokker ook om info vragen, die heeft immers dat hondje op de wereld gezet en kent als het goed is de lijnen.
ik zou iig gokken op het laatste :N:.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Hallo allemaal,
hier nog even een reactie van onze zijde.....Dat Xam groot is dat weten we en wij hebben hem meerdere malen gemeten maar blijven het moeilijk vinden en de laatste keer was het volgens ons een aantal keer goed gelukt en zat hij dus op de 66 cm qua hoogte...
Monique van Servusz is een kennis van ons welke ons ook heeft mee genomen naar de DA waar de HD foto's gemaakt zijn....zij wist ook dat wij ambieerde om van Xam een Dekreu te maken.
Dat de fokker van Xam niet alles goed heeft gedaan dat weten we maar helaas weten wij niet zeker of daar ook echt opzet in het spel is..het is namelijk een oude man welke toch ook geestelijk last heeft.....Toen wij naar aanleiding van jullie berichten toen hadden gezegd dat de pups te mager waren en de nagels geknipt moesten worden werd dit ook gelijk gedaan..en de pups gingen toen net over van moedermelk over op vast voer. Maar een tweede hond zullen wij hier niet vandaan halen.
Vwb de HD waarde van Xam's ouders dat klopt beide ouder dieren hebben HD-C. Maar omdat we twijfelen over de oorzaak hadden we hiervoor een ander topic aangemaakt in het hoofdstuk medisch "welke factoren zijn allemaal van invloed op de HD-waarde".
Ik zal even uitleggen waarom wij dit denken. Onze fokker had in Hongarije bij de Vanda Banda kennel drie honden gekocht..twee teven (zusjes van elkaar) en één reu welke niet verwant was aan de teven.
Toen de tante van Xam ongeveer 8 maanden was heeft deze een ongeluk gekregen doordat ze was aangereden..zij heeft toen lang moeten revalideren en weinig gedaan qua beweging.. De ouders van xam daarintegen zijn op vroege leeftijd veel gaan bewegen en deden ook al met 1 jaar mee aan de avondvierdaagse..
Onze fokker zegd dat de moeder van xam per ongeluk gedekt was door zijn reu en toen ze er mee naar de DA waren geweest had die gezegd dat het al wel kon om het nest gewoon te laten komen. En zo was het dus dat het eerste nest op jonge leeftijd er al was (achteraf zijn we er ook van overtuigd dat dit te vroeg was).
Xam ouders hadden toen wel HD-foto's alleen waren deze niet ingestuurd naar de raad van beheer...waarom dat weten we niet.
Toen Xam's ouders en tante 2 jaar waren heeft onze fokker nogmaals hd-foto's laten maken en deze ingestuurd naar de RvB....met als uitslag beide ouders een HD-C en de tante een HD-A.
Een andere half tante van Xam waarvan we de eigenaar ook kennen heeft ook een HD-A gescoord...
Dus ons inziens zou het dus ook mogelijk zijn dat door de grote belasting Xam's ouders een HD-C zouden hebben gescoord...waarom zou ene fokker anders als hij weet dat de honden geen goede heupen hebben (hij had immers al eens HD foto's laten maken) nogmaals foto's laten maken en deze naar de RvB insturen?
En ja we zouden het erg leuk vinden om met Xam te fokken...dit omdat wij van mening zijn dat hij nu al hele mooie dingen laat zien tijdens het voorjagen in het veld en we hopen dit straks te kunnen laten zien met de najaarsveldwedstrijden....
We zijn zeer actief met onze hond en gaan ook met hem mee doen aan de praktijk jacht en willen alles wat erin zit aan jachtinstinct verder ontwikkelen en stimuleren en helaas kan niet elke vizsla eigenaar dat doen ivm weinig velden en/of jacht mogelijkheden.
Nogmaals we willen wel degelijk wat toevoegen aan het ras als we gaan fokken en we hadden Monique ook al om raad gevraagd..maarja één mening zegt mij niet veel en ook onze DA welke Vizsla gek is raade ons aan om te fokken met zo'n mooie reu..al is hij wat groot.
Zelf zijn we een aantal jaar geleden groot geworden binnen de reptielen wereld en hebben hierin een goede naam opgebouwd...ook door te kweken met bijzondere soorten en ons streven is altijd geweest om mooie en gezonde dieren te kweken en ook zo steken we erin als we ook gaan fokken met onze hond.
Om dat ik me over dit onderwerp breed wil informeren en niet na één mening er gelijk een punt achter wilde zetten heb ik dit topic aangemaakt en ook het andere onder medisch... Daarnaast om zelf er meer over te leren ga ik ook de cursus Kynologische Kennis I volgen....
Zo daar laten we het nu maar weer even bij...Groetjes Erik & Maartje
hier nog even een reactie van onze zijde.....Dat Xam groot is dat weten we en wij hebben hem meerdere malen gemeten maar blijven het moeilijk vinden en de laatste keer was het volgens ons een aantal keer goed gelukt en zat hij dus op de 66 cm qua hoogte...
Monique van Servusz is een kennis van ons welke ons ook heeft mee genomen naar de DA waar de HD foto's gemaakt zijn....zij wist ook dat wij ambieerde om van Xam een Dekreu te maken.
Dat de fokker van Xam niet alles goed heeft gedaan dat weten we maar helaas weten wij niet zeker of daar ook echt opzet in het spel is..het is namelijk een oude man welke toch ook geestelijk last heeft.....Toen wij naar aanleiding van jullie berichten toen hadden gezegd dat de pups te mager waren en de nagels geknipt moesten worden werd dit ook gelijk gedaan..en de pups gingen toen net over van moedermelk over op vast voer. Maar een tweede hond zullen wij hier niet vandaan halen.
Vwb de HD waarde van Xam's ouders dat klopt beide ouder dieren hebben HD-C. Maar omdat we twijfelen over de oorzaak hadden we hiervoor een ander topic aangemaakt in het hoofdstuk medisch "welke factoren zijn allemaal van invloed op de HD-waarde".
Ik zal even uitleggen waarom wij dit denken. Onze fokker had in Hongarije bij de Vanda Banda kennel drie honden gekocht..twee teven (zusjes van elkaar) en één reu welke niet verwant was aan de teven.
Toen de tante van Xam ongeveer 8 maanden was heeft deze een ongeluk gekregen doordat ze was aangereden..zij heeft toen lang moeten revalideren en weinig gedaan qua beweging.. De ouders van xam daarintegen zijn op vroege leeftijd veel gaan bewegen en deden ook al met 1 jaar mee aan de avondvierdaagse..
Onze fokker zegd dat de moeder van xam per ongeluk gedekt was door zijn reu en toen ze er mee naar de DA waren geweest had die gezegd dat het al wel kon om het nest gewoon te laten komen. En zo was het dus dat het eerste nest op jonge leeftijd er al was (achteraf zijn we er ook van overtuigd dat dit te vroeg was).
Xam ouders hadden toen wel HD-foto's alleen waren deze niet ingestuurd naar de raad van beheer...waarom dat weten we niet.
Toen Xam's ouders en tante 2 jaar waren heeft onze fokker nogmaals hd-foto's laten maken en deze ingestuurd naar de RvB....met als uitslag beide ouders een HD-C en de tante een HD-A.
Een andere half tante van Xam waarvan we de eigenaar ook kennen heeft ook een HD-A gescoord...
Dus ons inziens zou het dus ook mogelijk zijn dat door de grote belasting Xam's ouders een HD-C zouden hebben gescoord...waarom zou ene fokker anders als hij weet dat de honden geen goede heupen hebben (hij had immers al eens HD foto's laten maken) nogmaals foto's laten maken en deze naar de RvB insturen?
En ja we zouden het erg leuk vinden om met Xam te fokken...dit omdat wij van mening zijn dat hij nu al hele mooie dingen laat zien tijdens het voorjagen in het veld en we hopen dit straks te kunnen laten zien met de najaarsveldwedstrijden....
We zijn zeer actief met onze hond en gaan ook met hem mee doen aan de praktijk jacht en willen alles wat erin zit aan jachtinstinct verder ontwikkelen en stimuleren en helaas kan niet elke vizsla eigenaar dat doen ivm weinig velden en/of jacht mogelijkheden.
Nogmaals we willen wel degelijk wat toevoegen aan het ras als we gaan fokken en we hadden Monique ook al om raad gevraagd..maarja één mening zegt mij niet veel en ook onze DA welke Vizsla gek is raade ons aan om te fokken met zo'n mooie reu..al is hij wat groot.
Zelf zijn we een aantal jaar geleden groot geworden binnen de reptielen wereld en hebben hierin een goede naam opgebouwd...ook door te kweken met bijzondere soorten en ons streven is altijd geweest om mooie en gezonde dieren te kweken en ook zo steken we erin als we ook gaan fokken met onze hond.
Om dat ik me over dit onderwerp breed wil informeren en niet na één mening er gelijk een punt achter wilde zetten heb ik dit topic aangemaakt en ook het andere onder medisch... Daarnaast om zelf er meer over te leren ga ik ook de cursus Kynologische Kennis I volgen....
Zo daar laten we het nu maar weer even bij...Groetjes Erik & Maartje
- little-wolf
- Zeer actief
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inge O schreef:
bulletjebe schreef:
szervusz schreef:
Deze reu komt uit twee ouderdieren die beide HD C heupen. Tevens komt deze reu bij een slechte fokker van het ras vandaan. Beide ouderdieren zijn tegelijk uit Hongarije gehaalt en binnen het jaar, ze waren toen beide ook net een jaar oud, lag er een nest bij.
Ook van de voorouders van de ouders heeft het grootste gedeelte HD C.
Dat heb ik nog niet geconstateerd toen ik net even snel ging kijken op de sites van de voorouders van Xam. De oma van Xam heeft A heupen en de vader van die oma heeft HD B, een andere zoon van die vader heeft weer A heupen. Ook Xam heeft A heupen met uitstekende Norbergwaarden daarbij.
Ik zie in de achterliggende HD lijn zo snel even geen grote problemen.
nou nog mooier, dan zit szervusz gewoon te liegen ?
Mijn info komt hiervandaan (ik bezit niet de stamboom van Xam) en heb alleen uit de info die hier gegeven is, dat Bambi de oma is. Dan ga je naar de site van de hongaarse fokker waar de honden vandaan komen en zie je ze in notime op je scherm verschijnen, met de bijbehorende uitslagen. Van de vader is de info onbekend dus daar doe ik geen uitspraken over.
de oma van Xam, zij heet Bambi HD A
http://vandabanda.tripod.com/id10.html
moeder van oma, Dominika 'Vanda', HD A
http://www.geocities.com/vandabanda/szukak2.html
Mijn info komt van onderstaande site en een bezoek aan die fokker uit Hongarije. Een 'E' in de uitslag betekend in Hongarije HD C, dat noemen ze ook gewoon HD vrij en er mag daar ook gewoon mee gefokt worden.
http://www.fdb.hu/
Ik ga heus niet over 1 nacht ijs voor ik uitspraken doe, en dat jullie hier vertellen dat ik zit te liegen gaat wel heel erg ver.
Jullie hebben geen van allen de reu Xam gezien, ik wel, en meerdere keren. Ik beoordeel een werkhond en dat is een vizsla eigenlijk nog meer op functionele bouw. Dus jullie gaan ongeziens iemand adviseren om maar gewoon te gaan fokken met hun reu.
De mening van iemand die hun hond kent telt schijnbaar niet voor jullie.
Nou ik ben hier uitgepraat.
De groeten
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge beschuldigd je nergens van, het was meer een vraagszervusz schreef:Inge O schreef:
bulletjebe schreef:
szervusz schreef:
Deze reu komt uit twee ouderdieren die beide HD C heupen. Tevens komt deze reu bij een slechte fokker van het ras vandaan. Beide ouderdieren zijn tegelijk uit Hongarije gehaalt en binnen het jaar, ze waren toen beide ook net een jaar oud, lag er een nest bij.
Dat heb ik nog niet geconstateerd toen ik net even snel ging kijken op de sites van de voorouders van Xam. De oma van Xam heeft A heupen en de vader van die oma heeft HD B, een andere zoon van die vader heeft weer A heupen. Ook Xam heeft A heupen met uitstekende Norbergwaarden daarbij.
Mijn info komt hiervandaan (ik bezit niet de stamboom van Xam) en heb alleen uit de info die hier gegeven is, dat Bambi de oma is. Dan ga je naar de site van de hongaarse fokker waar de honden vandaan komen en zie je ze in notime op je scherm verschijnen, met de bijbehorende uitslagen. Van de vader is de info onbekend dus daar doe ik geen uitspraken over.
Mijn info komt van onderstaande site en een bezoek aan die fokker uit Hongarije. Een 'E' in de uitslag betekend in Hongarije HD C, dat noemen ze ook gewoon HD vrij en er mag daar ook gewoon mee gefokt worden.
Ik ga heus niet over 1 nacht ijs voor ik uitspraken doe, en dat jullie hier vertellen dat ik zit te liegen gaat wel heel erg ver.
Jullie hebben geen van allen de reu Xam gezien, ik wel, en meerdere keren. Ik beoordeel een werkhond en dat is een vizsla eigenlijk nog meer op functionele bouw. Dus jullie gaan ongeziens iemand adviseren om maar gewoon te gaan fokken met hun reu.
De groeten
ik vind het juist interesant dat jij meer in's en out's kent, en door die info , kunnen wij ook meer zeggen.
er werd op de basis van de info die "wij"hadden gereageerd, meer niet
dus nou niet zo aangebrand..
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Is dat het beleid van de viszla fok commissie? Mensen niets uitleggen maar meteen kwaad worden als ze iets niet snappenszervusz schreef:Inge O schreef:
bulletjebe schreef:
szervusz schreef:
De groeten
Waar val ik jou aan? Waar adviseer ik om gewoon te gaan fokken met die reu? Waar zeg ik dat jouw mening niet telt? Waarom ben je dan uitgepraat?
Kost het zoveel moeite om voorlichting te geven? Poeheee het was beter dat je bij de RV uitgepraat zou zijn met zo'n instelling!
- little-wolf
- Zeer actief
szervusz schreef:Inge O schreef:
bulletjebe schreef:
szervusz schreef:
De groeten
scheer niet iedereen over 1 kam. ik heb nl nergens gezegt dat je liegt
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Maar Monique kan je dan anders nog eens uitleggen hoe het kan dat er op mijn stamboom staat dat Xam's opa HD-A heeft en jij nogsteeds beweerd dat hij HD-C heeft en dat het dus op mijn stamboom en die van heel veel andere mensen verkeerd zou staan>>??
En jij vertelde mij ook dat als een keurmeester tegen je op een show zegt:"het is nu nog een ZG maar als je hond zo doorgroeit wordt het een uitmuntende hond" dat ze dat alleen maar zeggen om je terug te krijgen naar een show maar dat je pas kan spreken van een leuke hond als deze meerdere malen een U heeft gehaald onder verschillende keurmeesters..
En hoe kan jij zeggen dat onze hond in het veld niet goed zou bewegen terwijl Johan Kraay, de schrijver, helemaal lyrisch was van onze hond en zijn bewegingen in het veld.!!!
Nogmaals jouw mening moge duidelijk zijn maar laat mij nou ook gewoon eens horen wat andere mensen ervan denken in plaats van een ieder jouw mening door z'n strot te rammen!!!
Ik kan het best met je vinden maar zoals eerder gezegd zijn we het hier nog niet over eens maar zijn er andere mensen ook binnen de Vizsla wereld die Xam wel zien zitten...en zoals altijd zullen meningen altijd blijven verschillen en dat vind ik alleen maar gezond.
Daarnaast vergeet ik nu nog te melden dat toen jij er hoorde dat iemand ons had gevraagd of wij in de toekomst onze Xam als dekreu ter beschikking wilde stellen dat jij toen zij je mening vroegen gelijk een bericht hun kant op heb gestuurd waarin je volgens jou mening hun afrade om Xam als dekreu te gebruiken ivm de hd maar dat je eventueel jouw reu wel ter beschikking wilde stellen...
Beetje dubbel vind je niet,...wel in onze ogen tenminste..
Ps nogmaals ik mag je best en vind het ook leuk om jullie aan het werk te zien maar ik heb gewoon geen zin om ruzie met je te maken als we alleen maar van mening verschillen dat is het mij niet waard!!
En jij vertelde mij ook dat als een keurmeester tegen je op een show zegt:"het is nu nog een ZG maar als je hond zo doorgroeit wordt het een uitmuntende hond" dat ze dat alleen maar zeggen om je terug te krijgen naar een show maar dat je pas kan spreken van een leuke hond als deze meerdere malen een U heeft gehaald onder verschillende keurmeesters..
En hoe kan jij zeggen dat onze hond in het veld niet goed zou bewegen terwijl Johan Kraay, de schrijver, helemaal lyrisch was van onze hond en zijn bewegingen in het veld.!!!
Nogmaals jouw mening moge duidelijk zijn maar laat mij nou ook gewoon eens horen wat andere mensen ervan denken in plaats van een ieder jouw mening door z'n strot te rammen!!!
Ik kan het best met je vinden maar zoals eerder gezegd zijn we het hier nog niet over eens maar zijn er andere mensen ook binnen de Vizsla wereld die Xam wel zien zitten...en zoals altijd zullen meningen altijd blijven verschillen en dat vind ik alleen maar gezond.
Daarnaast vergeet ik nu nog te melden dat toen jij er hoorde dat iemand ons had gevraagd of wij in de toekomst onze Xam als dekreu ter beschikking wilde stellen dat jij toen zij je mening vroegen gelijk een bericht hun kant op heb gestuurd waarin je volgens jou mening hun afrade om Xam als dekreu te gebruiken ivm de hd maar dat je eventueel jouw reu wel ter beschikking wilde stellen...
Ps nogmaals ik mag je best en vind het ook leuk om jullie aan het werk te zien maar ik heb gewoon geen zin om ruzie met je te maken als we alleen maar van mening verschillen dat is het mij niet waard!!
-
bulletjebe
- Zeer actief
- Contacteer:
Maartje & Erik schreef:Maar Monique kan je dan anders nog eens uitleggen hoe het kan dat er op mijn stamboom staat dat Xam's opa HD-A heeft en jij nogsteeds beweerd dat hij HD-C heeft en dat het dus op mijn stamboom en die van heel veel andere mensen verkeerd zou staan>>??
Waarom verbaast mij dit niets![]()
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Als ik de verhalen hoor hoe de ouders aan de HD-C score zijn gekomen, tja sorry hoor maar dan ga ik zeker twijfelen. Zeker als je het ook over de geestelijke gesteldheid van de fokker hebt. Als iemand gaat sukkelen met zijn gezondheid wordt het dan niet tijd om te stoppen met fokken?
Wat betreft de mening van een schrijver, die interesseert mij geen bal en die hoort in feite ook zijn mond te houden. Je schrijft in om de beoordeling van een keurmeester te horen en de schrijver is doorgaans niet opgeleid om te keuren en hoort zijn mond te houden.
Kan mij wel voorstellen dat je een nare smaak krijgt als iemand jou adviseert om jouw reu niet in te zetten voor de dek, maar vervolgens wel haar eigen reu aanbiedt. Dat kan een dubbele agenda betekenen, maar hoeft niet. Mogelijk dat haar reu wel geschikt is, zal ie in haar ogen zeker zijn aangezien ze hem ter dekking stelt.
Wat betreft de mening van een schrijver, die interesseert mij geen bal en die hoort in feite ook zijn mond te houden. Je schrijft in om de beoordeling van een keurmeester te horen en de schrijver is doorgaans niet opgeleid om te keuren en hoort zijn mond te houden.
Kan mij wel voorstellen dat je een nare smaak krijgt als iemand jou adviseert om jouw reu niet in te zetten voor de dek, maar vervolgens wel haar eigen reu aanbiedt. Dat kan een dubbele agenda betekenen, maar hoeft niet. Mogelijk dat haar reu wel geschikt is, zal ie in haar ogen zeker zijn aangezien ze hem ter dekking stelt.
-
SaRoBe
- Vaste gebruiker
- szervusz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vizsla
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
szervusz schreef:Ik wil toch even kort reageren op deze bewering.
Mijn reu kan genoeg dekken, daarvoor hoef ik geen slinkse wegen te bewandelen.
Ik heb mijn reu dan ook niet aangeboden aan die mensen.
Monique
ps: Erik en Maartje jullie gaan hier echt te ver, ik wil niks meer met jullie te maken hebben.
op de bewering na, waar ik uiteraard verder niks van weet en me niet intereseerd, ben ik wel benieuwd op het antwoord op andere vragen
maartje ziet dus op de stambomen iets anders staan dan dat jij beweert, hoe zit dit?
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
Gezellig hier!szervusz schreef:
ps: Erik en Maartje jullie gaan hier echt te ver, ik wil niks meer met jullie te maken hebben.
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
Melanie 74
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
nou jaMelanie 74 schreef:szervusz schreef:
mijn reu is officieel gemeten tijdens een show in Duitsland en meet 64 cm, als Xam naast mijn reu staat is hij zeker 5 cm hoger. Hij is dus niet zomaar 2 cm te groot, maar echt veel te groot.
Hier gingen bij mij al de alarmbellen rinkelen
ik heb het een keer bewust "getest", iemand beweerde dat hun teef 30 cm was, en tja mijn sam was zeker 1, tot 2 cm kleiner, dus wist ik dat die hond geen 30 cm kon zijn ( sam is 31 cm) heb dit ook gezegd toen, en ook kreeg ik toen verwijten naar mijn kop , dat ik hun hond onderuit wou schoffelen ofzo. en daar ging het helemaal niet om, iemand moet alleen niet iets stellig beweren als het niet waar is.
en of monique dit dus zegt omdat ze haar reu beter vind of wil dat haar reu gebruikt word? geen idee.. maar als het zo is, is xam dus meer dan een beetje te groot, en ik vind dat dat wel mee telt in de fok
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Als Xam daadwerkelijk echt veel te groot is dan zullen we dat zeker mee nemen om dan mogelijk niet met hem te fokken.
Maar tot nu toe hebben we hem nog nergens officieel kunnen laten meten. Dit heb ik ook al eens aan Monique gevraagd of zij hem wilde meten en/of ze anders een adres wist waar we dit zouden kunnen doen. Zelf dacht ik aan de DA maar die doen dit dus ook niet vandaar dat we nog geen officieele meting hebben van Xam maar puur wat wij zelf hebben gemeten.
Vwb de Reu van Monique, dit is een hele mooie reu welke het goed doet op shows en ook op veldwerkwedstrijden...dus zeker niks mis mee met die reu.
En Monique ik vind het jammer dat je er zo over denkt want je hebt genoeg harde beweringen in onze richting gedaan en zodra ik daar dan een aantal hier nogmaals neerzet om je om een uitleg te vragen dan ga ik te ver...erg jammer hoor.
Want nogmaals wij moeten niet fokken met Xam maar we zouden het graag willen en als we het doen willen we het goed doen vandaar dat we gewoon zoveel mogelijk info willen inwinnen...en laten we eerlijk wezen van een keertje dekken wordt je ook heus niet rijk dus dat argument kan voor wat mij betrefd achterwege blijven.
Maar tot nu toe hebben we hem nog nergens officieel kunnen laten meten. Dit heb ik ook al eens aan Monique gevraagd of zij hem wilde meten en/of ze anders een adres wist waar we dit zouden kunnen doen. Zelf dacht ik aan de DA maar die doen dit dus ook niet vandaar dat we nog geen officieele meting hebben van Xam maar puur wat wij zelf hebben gemeten.
Vwb de Reu van Monique, dit is een hele mooie reu welke het goed doet op shows en ook op veldwerkwedstrijden...dus zeker niks mis mee met die reu.
En Monique ik vind het jammer dat je er zo over denkt want je hebt genoeg harde beweringen in onze richting gedaan en zodra ik daar dan een aantal hier nogmaals neerzet om je om een uitleg te vragen dan ga ik te ver...erg jammer hoor.
Want nogmaals wij moeten niet fokken met Xam maar we zouden het graag willen en als we het doen willen we het goed doen vandaar dat we gewoon zoveel mogelijk info willen inwinnen...en laten we eerlijk wezen van een keertje dekken wordt je ook heus niet rijk dus dat argument kan voor wat mij betrefd achterwege blijven.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
maar je hebt dus naast andere honden gestaan, zoals die van monique, dan heb je toch zelf ook kunnen zien dat hij veel groter is?Maartje & Erik schreef:Als Xam daadwerkelijk echt veel te groot is dan zullen we dat zeker mee nemen om dan mogelijk niet met hem te fokken.
- Maartje & Erik
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik weet nu pas dat haar reu 64 cm is en ja Xam is inderdaad groter maar dat dat 5cm zou schelen?? Geen idee......
Maar dat is dus voor mij ook een reden geweest om het hele verhaal te splitsen één in de vraag of je wel/niet moet fokken met een grote hond en twee welke factoren allemaal van invloed zijn op de HD-waarde van een hond.
Natuurlijk houden wij in ons achterhoofd dat het misschien niet verstandig is om met hem te fokken omdat er dus een aantal mensen dit afraden.
Maar er is dus ook weer een groep mensen die het ons wel aanraden. En omdat er natuurlijk altijd verschillen in smaak zijn wil je dan eerst alles tot de bodem uitzoeken....toch.
Want ik zie het toch als een eer als mensen special met jouw reu willen fokken voor een nest.....zeker als deze mensen ook gewoon een juiste instelling mijnsinziens hebben vwb het fokken en de reden ervan.
Maar dat is dus voor mij ook een reden geweest om het hele verhaal te splitsen één in de vraag of je wel/niet moet fokken met een grote hond en twee welke factoren allemaal van invloed zijn op de HD-waarde van een hond.
Natuurlijk houden wij in ons achterhoofd dat het misschien niet verstandig is om met hem te fokken omdat er dus een aantal mensen dit afraden.
Maar er is dus ook weer een groep mensen die het ons wel aanraden. En omdat er natuurlijk altijd verschillen in smaak zijn wil je dan eerst alles tot de bodem uitzoeken....toch.
Want ik zie het toch als een eer als mensen special met jouw reu willen fokken voor een nest.....zeker als deze mensen ook gewoon een juiste instelling mijnsinziens hebben vwb het fokken en de reden ervan.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
oke, ik snapMaartje & Erik schreef:Ik weet nu pas dat haar reu 64 cm is en ja Xam is inderdaad groter maar dat dat 5cm zou schelen?? Geen idee......
ik vind het nu alleen zo lastig om iets te zeggen, monique zegt dus iets ivm hd, maar jij ziet iets anders, en monique zwijgt..
ik heb een kennis die ook in de viszla's zit of zat eigenlijk, wie weet kent zij de lijnen ook, ik vind het dus prettig als er openheid van zaken komt, als er om advies gevraagd word, maar ik kan dan niet tegen halve info, als het zo is, zoals monique zegt? dan zou ik xam niet inzetten.
- Amaranthas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Shih Tzu
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
ik denk ook, in alle beslissingen die je neemt er altijd mensen zijn die ergens voor en tegen zijn. Op zo`n moment is het voor jezelf belangrijk om te bepalen hoe jij er zelf over denkt.
Voorbeeld.
als 10 mensen zeggen dat hij te groot is en je er niet mee moet fokken
en er zijn 10 mensen die zeggen dat je het wel kan doen, schiet je er eigenlijk niets mee op.
Je moet dan alle argumenten bij elkaar nemen en voor jezelf gaan bekijken wat jij er zelf van vind. Voelt het bij jou goed om met hem te fokken en ga zo maar door.
Ik vind ook dat niet alleen kennis, maar ook je instinct een rol speelt bij het fokken, luister daar ook naar. Als iets niet goed voelt, doe het dan ook niet...
Voorbeeld.
als 10 mensen zeggen dat hij te groot is en je er niet mee moet fokken
en er zijn 10 mensen die zeggen dat je het wel kan doen, schiet je er eigenlijk niets mee op.
Je moet dan alle argumenten bij elkaar nemen en voor jezelf gaan bekijken wat jij er zelf van vind. Voelt het bij jou goed om met hem te fokken en ga zo maar door.
Ik vind ook dat niet alleen kennis, maar ook je instinct een rol speelt bij het fokken, luister daar ook naar. Als iets niet goed voelt, doe het dan ook niet...
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.