Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waneer vinden jullie een hond gevaarlijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mark-fryslan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mark-fryslan »

peterr schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef: hoe weet je dat het een pittbul was, lijkt me erg sterk namelijk gezien de RAD :roll:
oh je mag hier wel in pitbullhoofdstad van nederland komen wandelen....hier lopen die jochies bij de vleet met een pitje :wink:
ik zou niet zomaar in een seconde of wat een pitje kunnen herkennen ben ik bang... en amersfoort is niet de pitt hoofdstad van NL :wink:
Dat moet je wel ff goed kijken malinois..... Pitbulls hebben nl allemaal een Neonreclame uit hun reet hangen die is blauw en er staat in bovencast lettertype Verdana :pitbull, oja het licht gaat constant aan en uit........ :slaap:
Een Pitt bull is geen ras. Maar een hond zonder stamboom met bepaalde uiterlijke kenmerken. Dat kun je dus nooit zien aan de buitenkant.

Groetjes Mark
"Life is what happens to you while you're busy making other plans" - John Lennon -

In mijn hart nog steeds bij me, Malou 01-06-2000 - 03-11-2005
Ella46
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ella46 »

Mark-fryslan schreef:
peterr schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef: oh je mag hier wel in pitbullhoofdstad van nederland komen wandelen....hier lopen die jochies bij de vleet met een pitje :wink:
ik zou niet zomaar in een seconde of wat een pitje kunnen herkennen ben ik bang... en amersfoort is niet de pitt hoofdstad van NL :wink:
Dat moet je wel ff goed kijken malinois..... Pitbulls hebben nl allemaal een Neonreclame uit hun reet hangen die is blauw en er staat in bovencast lettertype Verdana :pitbull, oja het licht gaat constant aan en uit........ :slaap:
Een Pitt bull is geen ras. Maar een hond zonder stamboom met bepaalde uiterlijke kenmerken. Dat kun je dus nooit zien aan de buitenkant.

Groetjes Mark
dan verwonder je je zeker over al die kynologische genieen die al vanaf een afstandje roepen "PITBULL PITBULL". ik verwonder me iedere keer weer.
Afbeelding
"Andy" Ground Zero Fifth Av. BH AD TT
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ella46 schreef:
Mark-fryslan schreef:
peterr schreef:
malinois schreef: ik zou niet zomaar in een seconde of wat een pitje kunnen herkennen ben ik bang... en amersfoort is niet de pitt hoofdstad van NL :wink:

Groetjes Mark
dan verwonder je je zeker over al die kynologische genieen die al vanaf een afstandje roepen "PITBULL PITBULL". ik verwonder me iedere keer weer.
juist dat vind ik dan zo superknap dat ze dat in 1 oogopslag van ver kunnen zien... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

peterr schreef:
malinois schreef:
Rob* schreef:
malinois schreef: hoe weet je dat het een pittbul was, lijkt me erg sterk namelijk gezien de RAD :roll:
oh je mag hier wel in pitbullhoofdstad van nederland komen wandelen....hier lopen die jochies bij de vleet met een pitje :wink:
kijk dat bedoel ik, die ben ik nog niet tegengekomen geloof ik :smile2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
myriam1
Actief

Ongelezen bericht door myriam1 »

:smile: Vind je de afstand van 5 meter te ver of moet ik dan jampotglazen in mijn bril hebben om het niet goed te zien?
Groetjes Myriam
malinois
Zeer actief
Contacteer:

myriam1 schreef::smile: Vind je de afstand van 5 meter te ver of moet ik dan jampotglazen in mijn bril hebben om het niet goed te zien?
Groetjes Myriam
nou eerst schreeuw je meteen dat het een pittje was en later was het weer een pittbull-achtige...
voor sommige mensen is elke am.staff namelijk al een pitt... :roll:
Afbeelding
myriam1
Actief

Snap m helemaal.Maar als je goed gelezen had ,had je gezien dat ik geschreven had dat er een heg tusen zat waar ik over heen kon kijken en dat kind niet.En idd halen de meeste mensen allerlei rassen door elkaar.Maar zover als ik weet een hondemens niet zo snel.Er is voor mij nog altjd een verschil in hoogte van een pitbull en een Staff.Maar goed als je vind dat het echt ter zake doet.Het is en blijft een gevaarlijke situatie.
Groetjes Myriam
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
ik vraag me altijd af wat zulke mensen bezielt te vinden dat elke hond maar met elke andere hond MOET kunnen omgaan?
die geloven graag in de natuur maar dan toch ook weer niet, tis een beetje hoe het ze uitkomt.
Ik lig er werkelijk geen ene ruk meer wakker van dat Blisje sommige reutjes naar het leven staat, die haat heeft ie naar ze en ik vind het best, ik kan me er druk om maken maar het veranderd niks, gewoon goed opletten en meer niet :cheer:
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

bauke schreef:
Sorry , dat ik dit moet schrijven, maar ik vind , dat je een waardeloze baas bent, als je het tot zover moet laten komen, dàt je honden niet goed met andere kunnen opschieten.

:
waarom dan??waarom zou een hond met een wildvreemde hond op moeten schieten?
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

bauke schreef:
Sorry , dat ik dit moet schrijven, maar ik vind , dat je een waardeloze baas bent, als je het tot zover moet laten komen, dàt je honden niet goed met andere kunnen opschieten.

:
dit slaat dus totaal nergens op he
honden hebben nu eenmaal ook een eigen karakter
ik heb er ook 1 die gewoon niks van de meeste andere honden moet hebben klaar is haar goed recht daarom loopt ze ook bijna altijd vast
ik zou me zelf pas waarde loos vinden als ik haar zou opdringen met andere honden te spelen
soms komt het zelfs door baasjes die hun hond niet bij zich houden
en maar op honden af laten rennen waardoor de angst ontstaat
iedereen moet gewoon zijn eigen hond bij hem of haar houden
Afbeelding
twinkeltje
moderator

dan heb je ook nog de mensen die honden uit asiels halen of waar dan ook vandaan
die geen goede start hebben gehad
en dat ook niet nog eens gaan leren
daar hoor jij rekening mee te houden en je hond bij je te roepen
Afbeelding
bauke

Ongelezen bericht door bauke »

twinkeltje schreef:
ik heb er ook 1 die gewoon niks van de meeste andere honden moet hebben klaar
Zo.... jij óók al. dàt valt mij van je tegen , hoor !!!

En..... Doe je daar nog wat aan, ik bedoel dus.. corrigeren of zo/
want .. jij bent toch dè baas, of is je hond het??

Jij , als baas, "zegt" namelijk wanneer een hond mag vechten en wannneeer niet !
JIJ bent toch de baas ??
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

bauke schreef:
twinkeltje schreef:

Jij , als baas, "zegt" namelijk wanneer een hond mag vechten en wannneeer niet !
JIJ bent toch de baas ??
Als ik jou was zou ik me eerst verdiepen in het wezen hond voordat je dit soort domme uitspraken doet.

En ja zij heeft er ook zo een die niet met alles en iedereen kan en nee ik corrigeer hem niet daarvoor maar zorg dat hij niet in contact kan komen met honden waar hij evt. mee zou kunnen gaan vechten.
Als doe bazen nou ook even meewerken verloopt alles perfect als dat niet zo is kan ik hem wel zonder corrigeren maar met een waarschuwing om rustig te blijven mee krijgen tenzij de andere hond te lastig is en blijft vervelen bij ons.
twinkeltje
moderator

bauke schreef:
twinkeltje schreef:

JIJ bent toch de baas ??
tuurlijk corrigeer ik en ze heeft dan ook nooit gevochten omdat ik inderdaat de baas ben
maar dat houd niet op dat ik het niet nodig vind dat honden op mijn honden af komen rennen
en ik best snap dat er honden zijn die dat niet slikken
Afbeelding
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

bauke schreef:simpel antwoord:

een hond is gevaarlijk ,als hij een andere hond, die zich al op de "overgeef-tour" begeeft en al wegloopt, tòch nog gaat aanvallen !!

dat heb ik gehad met een grote ... zal het op dit Forum maar niet noemen wat voor soort, maar Bauke wàs al aan het terugtrekken en erkende hem al als zijn meerdere en tòch werd hij in de flank aangevallen en over de grond gesleept ! :jank:

Dat noem ik gevaarlijke honden en mogen niet meer zomaar los rondlopen !! :evil:

Een hond is gevaarlijk voor mensen , als je niet in hun ogen mag kijken ( zie ander topic) anders zou hij/zij je wel tot je keel springen !

Is dit simpel of niet? Loud and clear, zou ik zo zeggen !!! :devil:
Op de overgeeftour?? wat is dat... een hond die tourt en zich overgeeft??, volgens mij als hij zich overgeeft gaat hij als een speer op zijn rug, laat zijn buik zien en desnoods een beetje plas laten lopen.... Dus jij hebt hem dat als baas echt niet goed geleerd dan... ......
Ella46
Zeer actief

bauke schreef:
twinkeltje schreef:

JIJ bent toch de baas ??
ik vind jou best grappig. dus jouw hond doet alles op jouw commando? dus als jij hem beveelt om zijn natuurlijk instinct te negeren ( zoals een drol leggen) doet hij dat? tijd voor je eigen tv programma :cheer: !!
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ella46 schreef:
bauke schreef:
twinkeltje schreef:

JIJ bent toch de baas ??
ik vind jou best grappig. dus jouw hond doet alles op jouw commando? dus als jij hem beveelt om zijn natuurlijk instinct te negeren ( zoals een drol leggen) doet hij dat? tijd voor je eigen tv programma :cheer: !!
je maakt een zooi van de qoute :jank: dit heb ik niet geschreven
Afbeelding
twinkeltje
moderator

oops jij maakt geen zooitje maar de voorganger
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

twinkeltje schreef:oops jij maakt geen zooitje maar de voorganger
mevrouw de hondenfluisteraar :mrgreen:
Afbeelding
Tamara&Dana
Actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bullterrier & American Pitbullterrier

Ongelezen bericht door Tamara&Dana »

malinois schreef:
myriam1 schreef::evil: Zoals vanmiddag wij niets vermoedend even onze hond gingen uitlaten en er een kind aan komt lopen(nou ja lopen,ze werd vooruit getrokken)met een pitbull die ze dus bijna niet meer houd en wij met onze hond als de wiedeweerga weer naar onze auto gingen.Als deze hond los was geschoten had hij onze hond gegrepen.Walgelijk,wie laat nou zo'n hond door een kind uitlaten.Dat je zo'n hond hebt is je eigen verantwoordelijkheid maar om daar een kind voor op te laten draaien.De hond was zeker zwaarder dan het kind de hond zat ook nog eens aan een uitlooplijn en rook onze hond en stond klaar om een raam te nemen. :boos: Moet het dan weer zo'n "doet hij anders nooit verhaal worden.
Groetjes Myriam
hoe weet je dat het een pittbul was, lijkt me erg sterk namelijk gezien de RAD :roll:
Het lijkt mij meer sterk omdat als deze hond echt door een kind
uitgelaten werd (en bij een kind ga ik uit van een jochie of meissie
tussen de 6 en 12 jaar) hij waarschijnlijk wel los had kunnen komen
als hij dat echt zo graag zou willen als Myriam beschrijft.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

Ella46 schreef:
twinkeltje schreef:oops jij maakt geen zooitje maar de voorganger
mevrouw de hondenfluisteraar :mrgreen:
:roll: ik fluister niet :pffff:
Afbeelding
Ella46
Zeer actief

ik bedoelde jou ook niet :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:

JIJ bent toch de baas ??
nogmaals corrigeer jij mijn hond maar eens als er een andere hond bij hem komt als hij aangelijnd zit... veel plezier :roll:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bauke schreef:Zo.... jij óók al. dàt valt mij van je tegen , hoor !!!

JIJ bent toch de baas ??
jij geeft alleen maar commentaar maar antwoorden ho maar, hoe doe je dat bij honden met een geschiedenis, hoe doe je dat bij honden die geen correctie accepteren en waarom moet een hond met andere honden overweg kunnen...

geef nou eens eerst antwoord voor dom te zitten lullen want dat kan iedereen. :roll:

en vechten?? wie heeft het hier over vechten ja als jij je hond niet bij je houdt en hij binnen lijnbereik komt van mijn aangelijnde hond ja dan heb jij een probleem, dan nog zou ik proberen om mijn hond op te hangen om te voorkomen dat jouw hond bijt en jouw hond weg proberen te schoppen maar lukt dat niet heb jij dus een probleem, jouw hond loopt los en is niet onder controle....
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

bauke schreef:mijn hond loopt altijd los èn gaat naar honden tóe, vooral die hij kan vertrouwen en leuk vindt !!
Of liever gezegd: leuk gáát vinden !!
En stel je nou voor dat ik daar toevallig loop met een loopse hond?
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
malinois
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
bauke schreef:mijn hond loopt altijd los èn gaat naar honden tóe, vooral die hij kan vertrouwen en leuk vindt !!
:idea: puppiessssssssss! :cheer: :cheer: :mrgreen:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:
marian* schreef:
:idea: puppiessssssssss! :cheer: :cheer: :mrgreen:
Ja leuk,maar ik zit daar niet op te wachten.
En zéker niet van een hond die eventjes de hoek om komt waaien.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
myriam1
Actief

Tamara&Dana schreef:
malinois schreef:
myriam1 schreef::evil: Zoals vanmiddag wij niets vermoedend even onze hond gingen uitlaten en er een kind aan komt lopen(nou ja lopen,ze werd vooruit getrokken)met een pitbull die ze dus bijna niet meer houd en wij met onze hond als de wiedeweerga weer naar onze auto gingen.Als deze hond los was geschoten had hij onze hond gegrepen.Walgelijk,wie laat nou zo'n hond door een kind uitlaten.Dat je zo'n hond hebt is je eigen verantwoordelijkheid maar om daar een kind voor op te laten draaien.De hond was zeker zwaarder dan het kind de hond zat ook nog eens aan een uitlooplijn en rook onze hond en stond klaar om een raam te nemen. :boos: Moet het dan weer zo'n "doet hij anders nooit verhaal worden.
Groetjes Myriam
hoe weet je dat het een pittbul was, lijkt me erg sterk namelijk gezien de RAD :roll:
Het lijkt mij meer sterk omdat als deze hond echt door een kind
uitgelaten werd (en bij een kind ga ik uit van een jochie of meissie
tussen de 6 en 12 jaar) hij waarschijnlijk wel los had kunnen komen
als hij dat echt zo graag zou willen als Myriam beschrijft.
Dat vond ik dus het gevaarlijke eraan,dat zo', klein ding eraan vast zat nog geen 25 kilo.Snappie
En mijn hond zat gewoon aan de lijn.
Groetjes Myriam
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”