Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

spelletjes

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

toxic
Actief
Contacteer:

spelletjes

Ongelezen bericht door toxic »

kan mij iemand een beetje tips geven welke spelletjes ik met mijn Kian zou kunnen spelen, nu spelen we veel buiten met de bal, ik gooi hij komt het terug brengen, hij heeft een kous waar die verzot op is dan verstop ik die en dan gaat ie ze halen, vele spelletjes eigenlijk maar ik wil jullie spelletjes met jullie honden wel eens graag horen :mrgreen:
kian en zohra, mijn schatjes!!
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Raisa is met haar timide ingehouden gedrag moeilijk te verleiden tot een spelletje, maar voertjes vind ze altijd wel leuk :wink:

Ik speel veel 'verstoppertje' met haar, dan verstop ik lekker ruikende voertjes en moet zij die zoeken. Wat ik ook wel es doe is haar in de mand laten blijven, rondje door de kamer lopen, onderweg iets laten vallen en dan haar laten zoeken.

Haar dingen of kunstjes aanleren met behulp van clicker/voertje vindt ze ook vaak leuk, op dit moment zijn we bezig met high five. De kong is ze dol op, activity bal vond ze maar nix.

Buiten, als ze voor haar doen in een hele dolle bui is, spelen we met een stokje. En soms 'pakkertje', dan rent ze als een gekke haas om me heen en doe ik net of ik d'r ga pakken.
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Natas. schreef:Raisa is met haar timide ingehouden gedrag moeilijk te verleiden tot een spelletje, maar voertjes vind ze altijd wel leuk :wink:

Ik speel veel 'verstoppertje' met haar, dan verstop ik lekker ruikende voertjes en moet zij die zoeken. Wat ik ook wel es doe is haar in de mand laten blijven, rondje door de kamer lopen, onderweg iets laten vallen en dan haar laten zoeken.

Haar dingen of kunstjes aanleren met behulp van clicker/voertje vindt ze ook vaak leuk, op dit moment zijn we bezig met high five. De kong is ze dol op, activity bal vond ze maar nix.

Buiten, als ze voor haar doen in een hele dolle bui is, spelen we met een stokje. En soms 'pakkertje', dan rent ze als een gekke haas om me heen en doe ik net of ik d'r ga pakken.
haha dat pakkertje spelen heb ik ook al gedaan en dat vind ie leuuuuuuuuuuuuk, begint die onnozel te springen, ed... maar wel heel leuk om te doen

ik denk voor hem in zen mand te laten en ik dan rondlopen :denken: hmmm, hij word al zot als ik naar wc ga, dus ik denk dat hij niet gaat blijven liggen :mrgreen:

het klinkt mischien raar maar ik dans ook met Kian :smile:
ik spring dan door de kamer zoals een halve wilde dansend en dan zie je hem meedoen, springen, achter mij aanrennen en blaffen :ok:

groeten
Natas.
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Natas. »

Hihi, vroeger 'danste' ik ook met Queenie :mrgreen:
Maar als ik nu als een dolle door de kamer ga springen blijft Raisa alleen maar plat in d'r mand liggen...... héél plat :wink:

Het 'blijf' hebben we ook eerst goed geoefend voordat ik kon gaan lopen met iets lekkers om rond te strooien.
Maar bij mijn andere zoekspelletje hoeft dat dus niet. Ik doe Rais even de gang in en verstop dan een stuk of 5 voertjes, daarna mag ze naar binnen en zzzzzzoek!

De voertjes moeten wel een beetje ruiken, dus geen brokjes want daar zit niet genoeg geur aan. Ik gebruik dingen die ik voor handen heb, kunnen hele kleine stukjes pens zijn maar ook b.v. kaas.
Als ze alles gevonden heeft krijgt ze van mij een klein kluifje of een paar stukjes van het lekkers wat ik gebruikt heb, en dan 'klaar!'. Voor haar het teken dat er niets meer te zoeken valt.

Gebruik je zelf een clicker? Daarmee kun je ook veel leuke dingen doen.
Afbeelding
toxic
Actief
Contacteer:

Natas. schreef:Hihi, vroeger 'danste' ik ook met Queenie :mrgreen:
Maar als ik nu als een dolle door de kamer ga springen blijft Raisa alleen maar plat in d'r mand liggen...... héél plat :wink:

Het 'blijf' hebben we ook eerst goed geoefend voordat ik kon gaan lopen met iets lekkers om rond te strooien.
Maar bij mijn andere zoekspelletje hoeft dat dus niet. Ik doe Rais even de gang in en verstop dan een stuk of 5 voertjes, daarna mag ze naar binnen en zzzzzzoek!

De voertjes moeten wel een beetje ruiken, dus geen brokjes want daar zit niet genoeg geur aan. Ik gebruik dingen die ik voor handen heb, kunnen hele kleine stukjes pens zijn maar ook b.v. kaas.
Als ze alles gevonden heeft krijgt ze van mij een klein kluifje of een paar stukjes van het lekkers wat ik gebruikt heb, en dan 'klaar!'. Voor haar het teken dat er niets meer te zoeken valt.

Gebruik je zelf een clicker? Daarmee kun je ook veel leuke dingen doen.
neen, heb nog geen clicker gebruikt maar lijkt me wel heel leuk om te doen, ze hebben me gezegd dat je het ook kunt met iets anders maar weet nog steeds niet wat :19:
maar ik denk dat Kian daar heel rap mee gaat weg zijn met zo een clicker want hij reageren ook al op mijn vingerknip als hij weer te ruw aan het doen is knip ik in mijn vingers en zeg ik: ga es op je plaats liggen 5 minuten dan doet die dat direct en over het algemeen luisterd die ook perfect.

net als ik met eten spelletjes speel lukt niet goed hoor :mrgreen:
tis een echte veelvraad die alles zou doen om een stukje pens of eender wat te krijgen maar kan idd hem even appart zetten, verstoppen en het hem dan laten zoeken :ok: ga ik zeker proberen :wink:
sfeyenoord1
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sfeyenoord1 »

Wat nog wel eens gebeurde bij ons in de buurt met een duitse herder was, een lekke bal daar ging dat baasje dan met een voet goed opstaan en dan moest hij de bal zien te krijgen en ze gingen ook "voetballen" met de hond en ook wel eens op zijn achterpoten laten lopen, een erg komisch gezicht :smile: ook was er altijd een jack russeltje in de buurt. als die werd uitgelaten gingen nog altijd eventjes met de hond naar het voetbalveldje als daar gevoetbald werd. En dan stormde dat hondje gelijk het veld op en ging proberen te scoren, de anderen deden wel rustiger aan omdat hij toch een stuk kleiner was. En soms veraste hij de keeper en scoorde hij :smile: dus voetballen kan je hem ook nog aanleren. Ook een goeie voor in de zomer: een zwemwedstrijdje met de hond houden ook erg leuk :mrgreen:
Holaso
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Holaso »

Doen jullie nog andere buitenspelletjes?

Ik zou graag wat meer afwisselen met Bob.

We doen nu apporteren, voetballen, verstoppertje (iemand houdt hem vast en de andere gaat zich verstoppen, daarna roept diegene die zich heeft weggestoken éénmaal en moet Bob hem zoeken), pakkertje, vangbal en touwtrekken.

Hoe leer je een hond eigenlijk aan om een mens te gaan zoeken zonder dat ie eerst moet roepen? Het bevel "zoek" kent ie nu al, we gaan dan samen de "vermiste" persoon zoeken, maar echt met z'n neus werkt ie nog niet.
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Holaso schreef:Doen jullie nog andere buitenspelletjes?

Ik zou graag wat meer afwisselen met Bob.

We doen nu apporteren, voetballen, verstoppertje (iemand houdt hem vast en de andere gaat zich verstoppen, daarna roept diegene die zich heeft weggestoken éénmaal en moet Bob hem zoeken), pakkertje, vangbal en touwtrekken.

Hoe leer je een hond eigenlijk aan om een mens te gaan zoeken zonder dat ie eerst moet roepen? Het bevel "zoek" kent ie nu al, we gaan dan samen de "vermiste" persoon zoeken, maar echt met z'n neus werkt ie nog niet.
Is er een speeltje wat hij heeeel leuk vindt? Dan eerst beginnen met hem het speeltje te laten zoeken. Beginnen met het speeltje (als je het buiten doet) eigenlijk in het zicht in het gras bijv. te leggen (hij mag zien wat je doet) en na een 'zoek' commando mag hij dat dan pakken (moet wel kunnen apporteren). Bij teruggave natuurlijk hevig belonen met erg lekkere voertjes. Doet hij dit vlot dan leg je het speeltje in het gras terwijl hij niet mag kijken. Dan (heel langzaam opbouwen) het speeltje onder een blad of hoog gras verstoppen, dan in de struiken, enz. Je mag hem wel aanmoedigen maar niet de weg wijzen (dan heb je het te moeilijk gemaakt). Wanneer hij dit spelletje heel goed kan begin je met een mens te zoeken. Het speeltje (hij moet het echt heel leuk vinden anders mist hij de motivatie om te zoeken) neemt de helper in de hand en hij/zij laat dit uitgebreid zien aan de hond; beetje plagen ermee, enz. Jij houdt de hond vast en laat zien dat de helper weg loopt met het speeltje; deze verstopt zich achter de eerste de beste boom of struik; heeeel makkelijk dus! Laat de hond los met commando 'zoek' en als hij gemotiveerd genoeg is zal hij als een speer achter die boom gaan kijken :mrgreen:. Dan is het jackpot natuurlijk; liefst door gooien of spelen met het speeltje. Dit ga je weer hetzelfde opbouwen als bij het speeltje zoeken.
Mijn hond vond dit geweldig! Op het laatst verstopten mensen zich in de bomen; werd steeds moeilijker om een goede plek te vinden omdat hij hen steeds sneller vond!
Succes! Heb je nog vragen hoor ik het wel..

Gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Holaso
Vaste gebruiker

ok, goed, ga ik zeker proberen. Bedankt hee!
Afbeelding
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Holaso schreef:ok, goed, ga ik zeker proberen. Bedankt hee!
Laat nog eens horen hoe het gaat? Vind ik leuk :ok:

gr. Marijke
Gr. Marijke
Afbeelding
Fresco
Vaste gebruiker

Re: spelletjes

Ongelezen bericht door Fresco »

toxic schreef:kan mij iemand een beetje tips geven welke spelletjes ik met mijn Kian zou kunnen spelen, nu spelen we veel buiten met de bal, ik gooi hij komt het terug brengen, hij heeft een kous waar die verzot op is dan verstop ik die en dan gaat ie ze halen, vele spelletjes eigenlijk maar ik wil jullie spelletjes met jullie honden wel eens graag horen :mrgreen:
Op onze hondenvereniging worden vooral ook leuke denkspelletjes gepromoot, zie http://www.petsbehaviour.nl/index/index ... &Itemid=29 , erg leuk.
Fresco: een Italiaans windhondje, in memoriam.

Groeten van Raya (een Duitse staande korthaar, geb. 04-06-11) en het vrouwtje

In memoriam: Raisa (een whippet, + 10-01-11), Fresco, (een Italiaans windhondje + 10-09-2014)
Holaso
Vaste gebruiker

Moon schreef:
Holaso schreef:ok, goed, ga ik zeker proberen. Bedankt hee!
Laat nog eens horen hoe het gaat? Vind ik leuk :ok:

gr. Marijke
Het gaat al heel goed. Dat speeltje hoeft ie niet meer. Hij wil "ons" graag zoeken. En hij zoekt al met veel meer zin voor detail en overzicht. Je ziet dat hij z'n zoekterrein al mooi indeelt en zijn neus goed gebruikt en niet meer als een halve gek rondscheurt. Hij heeft ons dus ook steeds vrij snel gevonden. Voor ons is de leut er dus een beetje af. Zelfs in de bomen heeft ie ons meteen gevonden :boos:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”