Wat is er leuk aan dan?scooby1 schreef:het is alleen maar een vraag
het gaat mij alleen maar om of een gedrag van een reu heel erg verandert daarna
over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets
ik zeg niet dat ik het doe, het lijkt mij alleen maar leuk.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vraagje
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
-
boxersien
Gelukkig dat je met die hond dan geen nestje gefokt hebtscooby1 schreef:het is alleen maar een vraag
over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets
bedankt voor jullie reacties
Wat leg je de nieuwe eigenaars dan uit in zo'n geval? Tja, ik vond het wel leuk om te zien hoe pups gemaakt werden en had geen zin in verder verdiepen. Helaas is het dus verkeerd gegaan, maar daar kan ik niets aan doen
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik heb ook nog wel een enge-mechelaar-hedder voor jetwinkeltje schreef:er schijnt ergens heder in te zitten dus ik was eigenlijk wel benieuwt hoeveel generaties heder er overheen gaan tot er een heder uit komtchrico schreef:Ben benieuwd wat daar uit zou komentwinkeltje schreef:ooooooooo leuk ik zoek nog een dek heder voor op ruby![]()
dus het is niet zo maar een pretnest nee ik heb een wetenschappelijk doel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
scooby1 schreef:over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Martijn schreef:scooby1 schreef: over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets
Weet je wat pas bullshit is? Dat je een briard hebt gehad en nu een herder en nog steeds niets over HD weet maar toch wil fokken.
En dat je al een hond met HD hebt gehad en nog steeds schijt hebt of je dat andere honden aandoet.
Dat is bullshit.
Graag gedaan.bedankt voor jullie reacties

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
maar WAT is er nou zo leuk aan een nestje fokken?????????????????????????????????????
ik heb al vele teven zien gedekt worden en nee... ik heb er nog geen plezier aan beleefd.... zo gaat het (hopelijk): reu kruipt op teef (hopelijk), doet zijn ding (hopelijk), hangt vast (hopelijk), komt los (ook hopelijk), en gaat weer weg...
dat is wat jij dus te zien zal krijgen omdat je je reu zo graag eens wilt laten dekken...
nee, ik vind het niet plezierig
misschien gebeurt dit wel niet met jouw reu hopelijk maar allé....
ik heb al vele teven zien gedekt worden en nee... ik heb er nog geen plezier aan beleefd.... zo gaat het (hopelijk): reu kruipt op teef (hopelijk), doet zijn ding (hopelijk), hangt vast (hopelijk), komt los (ook hopelijk), en gaat weer weg...
dat is wat jij dus te zien zal krijgen omdat je je reu zo graag eens wilt laten dekken...
nee, ik vind het niet plezierig
misschien gebeurt dit wel niet met jouw reu hopelijk maar allé....
- boemerang
- Zeer actief
wat is er mis met een boom lose hond
als je al vier jaar op dit forum zit dit snap ik niet
maar wat ik wel snap is dat je op dit forum zit je alleen nog maar moet bezig houden met honden die een stamboom hebben of een her plaatser
maar nu mijn vraag
onze golden zijn moeder heeft een schildklier probleem is toch niet wat je noemt echt helemaal gezond,nu hebben ze ons gevraagd of onze buddy een keer een teef mag dekken van ons om dat ze het een mooie hond vinden maar wij weten dus niet hoe ver ervelijk dit is wij hebben dus ook gezegd dat we willen na denken over de schilklier van haar moeder hebben we het niet gehad als we dit toch zouden doen moeten we dat er dan bij zeggen graag eerlijk antwoord we hebben in ieder geval nog geen toestemming gegeven
als je al vier jaar op dit forum zit dit snap ik niet
maar wat ik wel snap is dat je op dit forum zit je alleen nog maar moet bezig houden met honden die een stamboom hebben of een her plaatser
maar nu mijn vraag
onze golden zijn moeder heeft een schildklier probleem is toch niet wat je noemt echt helemaal gezond,nu hebben ze ons gevraagd of onze buddy een keer een teef mag dekken van ons om dat ze het een mooie hond vinden maar wij weten dus niet hoe ver ervelijk dit is wij hebben dus ook gezegd dat we willen na denken over de schilklier van haar moeder hebben we het niet gehad als we dit toch zouden doen moeten we dat er dan bij zeggen graag eerlijk antwoord we hebben in ieder geval nog geen toestemming gegeven

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Het is een vraag die voortkomt uit een bepaalde motivatie. En met die motivatie hebben mensen grote moeite. Ik ook. Want er zijn al genoeg Goldens of wat daarop lijkt in de wereld van twijfelachtige komaf. Het is dan ook niet nodig om er nog maar een paar stamboomloze bij te produceren met ouders waarvan je niet weet wat hun voorgeschiedenis is.scooby1 schreef:jullie moeten lezen
het is een vraag
wat verandert er aan het gedrag van een reu daarna
Ik vind het als Goldenliefhebber werkelijk om te janken dat er steeds weer mensen dit prachtige ras op een dergelijke wijze aan het verkloten zijn!
Wat er verandert maakt geen bal uit, je moet dit gewoon niet (willen) doen.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik weet niet hoe het met schildklierproblemen, als die erfelijk zijn, mag je er zeker niet mee dekken.
hoe zit het verder met de heupen, ellebogen ed. een hond kan nl. aan de buitenkant prachtig zijn, maar van binnen behoorlijk verziekt...
dus dan is dekken helemaal niet verantwoord (of ie nu stamboom heeft of niet )
hoe zit het verder met de heupen, ellebogen ed. een hond kan nl. aan de buitenkant prachtig zijn, maar van binnen behoorlijk verziekt...
dus dan is dekken helemaal niet verantwoord (of ie nu stamboom heeft of niet )
- Branka
- moderator
Een schildklierprobleem kan zeker erfelijk zijn. Helaas kan het ook zo zijn dat het probleem pas laat de kop opsteekt. Dat laatste hebben wij bij Jari gemerkt. Die kreeg n.l. pas last op zijn 7e.
Heb wel eens tegen mijn moeder gezegd dat we eigenlijk blij moesten zijn dat ie al om andere reden niet geschikt was om te fokken want qua uiterlijk en karakter zou je hem niet uitsluiten.
Heb wel eens tegen mijn moeder gezegd dat we eigenlijk blij moesten zijn dat ie al om andere reden niet geschikt was om te fokken want qua uiterlijk en karakter zou je hem niet uitsluiten.
- boemerang
- Zeer actief
tot nu toe hebben we ook zo iets van we doen het niet ,er zijn echt puppy's genoeg plus dat ik ook van die kant eis dat ze foto's laten maken en oogtest laten doen en dat gaat dan toch weer anders ik denk dat ze onze hond dan iets minder leuk vinden
maar soms zit ik er wel aan te denken
maar het kan nog is nog jong genoeg mijn kerel

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
Melanie 74
- Branka
- moderator
Zoals ik al zei is een schildklieraandoening zeker erfelijk! Verder heeft het ook invloed op de fertiliteit. Niet doen dus! Er zijn al genoeg Goldens om ook met honden die niet volledig gezond zijn te gaan fokken.boemerang schreef:tot nu toe hebben we ook zo iets van we doen het niet ,er zijn echt puppy's genoeg plus dat ik ook van die kant eis dat ze foto's laten maken en oogtest laten doen en dat gaat dan toch weer anders ik denk dat ze onze hond dan iets minder leuk vindenmaar soms zit ik er wel aan te denken
maar het kan nog is nog jong genoeg mijn kerel
Verder vind ik het behoorlijk subjectief om af te gaan op de mening van een teveneigenaar wat betreft mooi zijn/vinden. Wat vindt een 'expert' oftewel keurmeester er van? En zijn buiten zijn ogen en heupen ook zijn ellebogen onderzocht? Want hoewel niet verplicht door de RV is dat zeker aan te raden.
- boemerang
- Zeer actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
helemaal niets, maar waarom zou je fokken met een boomloze hond als er ruim voldoende gezonde stamboomhonden rondlopen op deze wereld?boemerang schreef:wat is er mis met een boom lose hond

- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja waarschijnlijk verranderd zijn gedrag wel. Hoe is hij nu naar loopse teven? Als hij er nu al aandacht voor heeft heb je staks kans dat hij je weg gaat lopen iedere keer als hij een loopse teef ruikt ( net mannen dusscooby1 schreef:het is alleen maar een vraag
bedankt voor jullie reacties
Het is natuurlijk niet goed doordacht om te zeggen in had een stamboom hond met HD dus dan hebben die dat wel en stamboomloze niet. Je weet niet genoeg van je hond af en zoiezo je hebt geen stamboom
nog vreemder je hebt een reu en je weet toch helemaal niet hoe die mensen van die teef dan met de pups om zullen gaan die pups komen niet in jou huis te liggen? Of wil je graag zelf een afstammeling van je hond? En zo ja waarom wat maakt hem zoveel specialer en leuker en liever dan alle andere ??