Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

scooby1 schreef:het is alleen maar een vraag
het gaat mij alleen maar om of een gedrag van een reu heel erg verandert daarna

over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets

ik zeg niet dat ik het doe, het lijkt mij alleen maar leuk.
Wat is er leuk aan dan?
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets

bedankt voor jullie reacties
Gelukkig dat je met die hond dan geen nestje gefokt hebt :ok: . Daar was het dan zeker van, van Spike misschien niet, maar ik zou de gok niet nemen. Ik was van gedachte dat het de DH was maar het is dus de golden. Dat zou ik echt niet doen!! Idd wat de DH aan HD heeft heeft de golden ook, maar dan vaak nog wat graatjes erger omdat de golden ook heel doorgefokt is (nog meer zelfs denk ik). Zeker omdat het ook nog eens een herplaatser is zou ik het helemaal NIET doen. Stel je voor dat zijn ouders (of een ervan) agressief waren (dit zit ook in het ras golden, dus hier hoef je niet raar van te kijken). Spike heeft dat dan gelukkig niet (schijnbaar) maar stel je voor dat de nakomelingen het weer wel krijgen? Dit is ook zo met HD en ED. Kan precies hetzelfde gebeuren.

Wat leg je de nieuwe eigenaars dan uit in zo'n geval? Tja, ik vond het wel leuk om te zien hoe pups gemaakt werden en had geen zin in verder verdiepen. Helaas is het dus verkeerd gegaan, maar daar kan ik niets aan doen :blah: :jank: :N:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

twinkeltje schreef:
chrico schreef:
twinkeltje schreef:ooooooooo leuk ik zoek nog een dek heder voor op ruby :cheer:
Ben benieuwd wat daar uit zou komen :smile: :smile:
er schijnt ergens heder in te zitten dus ik was eigenlijk wel benieuwt hoeveel generaties heder er overheen gaan tot er een heder uit komt
dus het is niet zo maar een pretnest nee ik heb een wetenschappelijk doel :pffff:
ik heb ook nog wel een enge-mechelaar-hedder voor je :cheer:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

scooby1 schreef:over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets
:denken: dus ik laat voor niks al m'n honden officieel röntgenen, dat heeft dus geen enkele toevoeging :roll: wat dom dan eigenlijk of niet...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
scooby1 schreef: over dat hd vrij is bullshit want hiervoor hadden we een briard met stamboom en al, maar had zwaar hd dus dat zegt niets

Weet je wat pas bullshit is? Dat je een briard hebt gehad en nu een herder en nog steeds niets over HD weet maar toch wil fokken.

En dat je al een hond met HD hebt gehad en nog steeds schijt hebt of je dat andere honden aandoet.

Dat is bullshit.
Graag gedaan.
:ok:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

maar WAT is er nou zo leuk aan een nestje fokken?????????????????????????????????????

ik heb al vele teven zien gedekt worden en nee... ik heb er nog geen plezier aan beleefd.... zo gaat het (hopelijk): reu kruipt op teef (hopelijk), doet zijn ding (hopelijk), hangt vast (hopelijk), komt los (ook hopelijk), en gaat weer weg...

dat is wat jij dus te zien zal krijgen omdat je je reu zo graag eens wilt laten dekken...
nee, ik vind het niet plezierig :19:

misschien gebeurt dit wel niet met jouw reu hopelijk maar allé.... :19:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

wat is er mis met een boom lose hond
als je al vier jaar op dit forum zit dit snap ik niet
maar wat ik wel snap is dat je op dit forum zit je alleen nog maar moet bezig houden met honden die een stamboom hebben of een her plaatser
maar nu mijn vraag
onze golden zijn moeder heeft een schildklier probleem is toch niet wat je noemt echt helemaal gezond,nu hebben ze ons gevraagd of onze buddy een keer een teef mag dekken van ons om dat ze het een mooie hond vinden maar wij weten dus niet hoe ver ervelijk dit is wij hebben dus ook gezegd dat we willen na denken over de schilklier van haar moeder hebben we het niet gehad als we dit toch zouden doen moeten we dat er dan bij zeggen graag eerlijk antwoord we hebben in ieder geval nog geen toestemming gegeven
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

scooby1 schreef:jullie moeten lezen
het is een vraag
wat verandert er aan het gedrag van een reu daarna
Het is een vraag die voortkomt uit een bepaalde motivatie. En met die motivatie hebben mensen grote moeite. Ik ook. Want er zijn al genoeg Goldens of wat daarop lijkt in de wereld van twijfelachtige komaf. Het is dan ook niet nodig om er nog maar een paar stamboomloze bij te produceren met ouders waarvan je niet weet wat hun voorgeschiedenis is.
Ik vind het als Goldenliefhebber werkelijk om te janken dat er steeds weer mensen dit prachtige ras op een dergelijke wijze aan het verkloten zijn!
Wat er verandert maakt geen bal uit, je moet dit gewoon niet (willen) doen.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik weet niet hoe het met schildklierproblemen, als die erfelijk zijn, mag je er zeker niet mee dekken.
hoe zit het verder met de heupen, ellebogen ed. een hond kan nl. aan de buitenkant prachtig zijn, maar van binnen behoorlijk verziekt...
dus dan is dekken helemaal niet verantwoord (of ie nu stamboom heeft of niet )
Branka
moderator

Een schildklierprobleem kan zeker erfelijk zijn. Helaas kan het ook zo zijn dat het probleem pas laat de kop opsteekt. Dat laatste hebben wij bij Jari gemerkt. Die kreeg n.l. pas last op zijn 7e.
Heb wel eens tegen mijn moeder gezegd dat we eigenlijk blij moesten zijn dat ie al om andere reden niet geschikt was om te fokken want qua uiterlijk en karakter zou je hem niet uitsluiten.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

tot nu toe hebben we ook zo iets van we doen het niet ,er zijn echt puppy's genoeg plus dat ik ook van die kant eis dat ze foto's laten maken en oogtest laten doen en dat gaat dan toch weer anders ik denk dat ze onze hond dan iets minder leuk vinden :smile: maar soms zit ik er wel aan te denken :denken: maar het kan nog is nog jong genoeg mijn kerel
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Waarom wil je zo graag weten of het gedrag veranderd van de reu nadat hij gedekt heeft??

Als je het voor de leuk wilt doen is dat voor mij geen goede reden, er zijn al genoeg pretnestjes...... helaas.
Branka
moderator

boemerang schreef:tot nu toe hebben we ook zo iets van we doen het niet ,er zijn echt puppy's genoeg plus dat ik ook van die kant eis dat ze foto's laten maken en oogtest laten doen en dat gaat dan toch weer anders ik denk dat ze onze hond dan iets minder leuk vinden :smile: maar soms zit ik er wel aan te denken :denken: maar het kan nog is nog jong genoeg mijn kerel
Zoals ik al zei is een schildklieraandoening zeker erfelijk! Verder heeft het ook invloed op de fertiliteit. Niet doen dus! Er zijn al genoeg Goldens om ook met honden die niet volledig gezond zijn te gaan fokken.
Verder vind ik het behoorlijk subjectief om af te gaan op de mening van een teveneigenaar wat betreft mooi zijn/vinden. Wat vindt een 'expert' oftewel keurmeester er van? En zijn buiten zijn ogen en heupen ook zijn ellebogen onderzocht? Want hoewel niet verplicht door de RV is dat zeker aan te raden.
Afbeelding
boemerang
Zeer actief

nou dan weten wij het wel en gaan het dan ook zeker niet doen
ik wil niet hebben dat een andere eigenaar problemen met hun hond kunnen krijgen door zo iets :ok: bedankt voor je antwoord
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef:wat is er mis met een boom lose hond
helemaal niets, maar waarom zou je fokken met een boomloze hond als er ruim voldoende gezonde stamboomhonden rondlopen op deze wereld?
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Ja waarschijnlijk verranderd zijn gedrag wel. Hoe is hij nu naar loopse teven? Als hij er nu al aandacht voor heeft heb je staks kans dat hij je weg gaat lopen iedere keer als hij een loopse teef ruikt ( net mannen dus :wink: ) En heel het jaar door zijn er loopse teven!

Het is natuurlijk niet goed doordacht om te zeggen in had een stamboom hond met HD dus dan hebben die dat wel en stamboomloze niet. Je weet niet genoeg van je hond af en zoiezo je hebt geen stamboom

nog vreemder je hebt een reu en je weet toch helemaal niet hoe die mensen van die teef dan met de pups om zullen gaan die pups komen niet in jou huis te liggen? Of wil je graag zelf een afstammeling van je hond? En zo ja waarom wat maakt hem zoveel specialer en leuker en liever dan alle andere ??
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”