Een podenco zal je hier ook niet snel vinden natuurlijk maar ik zou persoonlijk niet zozeer op basis van een speciaal uiterlijk als wel op basis van een bepaald gedrag vanaf nu een hond uit Spanje nemen als ik een herplaatser zocht.yamie schreef:als jij dat zegt, zal dat wel zo zijnmaar daar ging het me dus niet zozeer om, er is nl toen gezegd ( en dit is al ff terug, ga ook echt het topic niet meer terug zoeken) dat qua type ( uiterlijk dus) de honden vandaar, niet hier in de asielen zaten. dat soort hondjes waren hier gewoon niet enz.
De honden daar zijn meestal zo kort gehouden dat het andere dieren geworden zijn. Leven in een huis met een lieve baas kan voor veel van die honden iets helemaal nieuws zijn. Je begint dan met een verstandige pup zeg maar en soms is dat makkelijker dan een echt pupje.
Vaak hebben de honden hier in het asiel problemen gerelateerd aan de manier waarop de vorige bazen met hem omgingen. Dan kom jij als opvolger en krijg je te maken met die gedragingen. De hond kent een baas, kent in huis leven en kent alle trucjes.
Ik heb het natuurlijk wel over de zittenblijvers, niet de perfecte honden die 2 weken in een asiel zitten en daarna geplaatst worden, die heb je hier ook zat natuurlijk.
Verder stond ik persoonlijk versteld van de soms echt bloedmooie unieke honden in Spanje. Ik kan me dus ook wel voorstellen dat je er gewoon op valt.