Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

flatcoated eigenaren,liefhebbers...

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

fabienne s
Zeer actief
Mijn ras(sen): flatcoated retriever

flatcoated eigenaren,liefhebbers...

Ongelezen bericht door fabienne s »

ben waarschijnlijk 1van de weinige hier die een flatcoated heeft.zijn er hier dan helemaal geen liefhebbers van deze stuiterballen.ik zou zelf niet meer anders willen dan een flat,zo vrolijk,lief,leergierig en ook eigenwijs.de enige hond voor mij dan die hier ook een beetje in de buurt komt is een poedel maar na deze 2dames komt er zeker weten weer een flat,dan alleen wel een reu en me zoek tocht is al een beetje begonnen.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

ja dat mooie hoofd kan ik alleen maar beamen,al kom ik ze ook tegen met een minder hoofd en dan met name teveel stop.bij ruby loopt voor 25%golden door haar bloed en heel maf zij heeft een hele spitse snuit.

ja druk zijn ze zeker,met name de reuen zijn druk.ben momenteel hevig in love op een mooie reu(die ik nu ook volg)en die hond is zo super druk en enthousiast,mij trekt het wel en met de jaren wordt het wat minder.heb met de mijne ook jachttraining gedaan en wat me erg opviel is dat waar de labs en goldens traag werden waren de flats nog snel,die zijn veel later af dan een labje of golden.
Afbeelding

jemble 5 maanden
fabienne s
Zeer actief

zijn er verder dan helemaal geen mensen die intresse hebben in de flatcoated?? :19:
Afbeelding

jemble 5 maanden
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Hier ook een flatcoatteefje van 7,5 jaar!

Maar wegens verschillende redenen is de volgende toch geen flatcoat geworden, maar wel een Kelpie :wink: .
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

flatcoat4ever heeft er ook één :mrgreen: en wat voor één :smile:

:wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

tine mag ik vragen wat voor jou de reden is geweest om voor een ander ras te gaan??
Afbeelding

jemble 5 maanden
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Kenissen van mij hebben er een en die laat ik weleens uit. Ik ben helemaal verliefd op haar, vind het een prachtige hond.
Ze weet wel goed wie ze is, want Moos en Saar worden altijd flink gedomineerd als ze ze weer voor het eerst ziet.
Moos en Saar blijven tijdens het wandelen ook altijd een beetje uit haar buurt, en komen niet eens in de buurt van haar bal (terwijl ze daar helemaal niet fel op is verder) :wink:
Afbeelding
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

fenneke schreef:flatcoat4ever heeft er ook één :mrgreen: en wat voor één :smile:

:denken: hmmm wat bedoel je daar mee :klaar: , toch zeker wel dat ik een geweldig mooi en lief exemplaar :cheer: heb en niets raars :boos: , anders daag ik je nu uit voor een duel .......... :N:

:gjump:
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

flatcoat4ever schreef:
fenneke schreef:flatcoat4ever heeft er ook één :mrgreen: en wat voor één :smile:

:denken: hmmm wat bedoel je daar mee :klaar: , toch zeker wel dat ik een geweldig mooi en lief exemplaar :cheer: heb en niets raars :boos: , anders daag ik je nu uit voor een duel .......... :N:

:gjump:
kom maar op met die platjas :lekkerpuh:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Hier ook iemand die weg is van het ras. We hebben Charly, een reu van nu ruim zes jaar. Inderdaad... erg druk. Dat in combinatie met een verkeerde start door prive-omstandigheden is ie zelfs een hele tijd echt een hyperhondje geweest die het me echt erg moeilijk heeft gemaakt.
Inmiddels zitten we weer helemaal op het goede spoor. Het is een geweldige hond met een heerlijk karakter. Ik ben er helemaal verliefd op.

Maar... we hebben er in december een pup bij gekregen en dat is toch een Golden geworden. De eerste voorkeur van mijn vriend en aangezien het zijn eerste echte eigen hond werd die hij op ging voeden... Hij was bovendien, gezien zijn gebrek aan ervaring, bang voor een 2e stuiterbal in huis. Want zoals gezegd; Charly is een schat maar wel een hand vol, twee handen vol eigenlijk.

Maar ben zelf wel verkocht aan het ras.. En ik ga er van uit dat er ook wel weer een flatje bij komt.... Ooit...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
fabienne s
Zeer actief

ja een flat is zeker druk,en de reuen staan er om bekend drukker te zijn dan de teven.als ik mijn dames zie en dan met name ruby met haar 11jaar is zij echt nog super actief vergeleken bij sommige leeftijdsgenoten.heb zelf ook zitten twijfelen over een ander ras als deze 2 er niet meer zouden zijn,een goede 2e op mijn lijstje is de poedel en echt geloof me het zijn net flats maar dan met krullen.maar nee hoor ben nu echt hevig in love op een jonge reu die het al erg leuk heeft gedaan op de clubmatch van de frc en ben hem nu ook een beetje aan het volgen en we zien wel wat de toekomst ooit brengt,maar het staat als een paal boven water er komt weer een platjas en dan een reu :N:
Afbeelding

jemble 5 maanden
aschra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog

Ongelezen bericht door aschra »

fabienne s schreef:zijn er verder dan helemaal geen mensen die intresse hebben in de flatcoated?? :19:
ik zou er best een willen hebben, maar voorloopig zit het er niet in

4 honden vind ik wel genoeg
Dylan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dylan »

Ik heb hier een kruising met een golden (de zwarte in mijn onderschrift) Hij is nu 11,5 jaar oud, maar bij tijd en wijle nog erg actief en stuiterig :mrgreen: Mocht de tijd daar komen dat we afscheid van hem moeten nemen, komt er absoluut een raszuivere Flat. Ik ben dol op flatjes :ok:
Afbeelding
fabienne s
Zeer actief

he wat grappig,ruby is ook voor 25%golden retriever.moeder was een kruising van die rassen en pa een zuivere flat. vindt jou zwarte hond zo in je onderschrift net een labje. ja ben ook dol op flatjes en de volgende wordt er zeker weer 1.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Rabecca
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Rabecca »

Vrienden hebben er 2 :mrgreen: Geweldige honden :mrgreen:

Hoorde van hun ook dat er vrij weinig van zijn, heb ze jammer genoeg ookal op marktplaats voorbij zien komen

Afbeelding
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

Ik heb een platjas bij mijn ouders zitten, super lieve hond maar wel ontzettend druk

Afbeelding

Afbeelding

ps voordat ik commentar krijg, die slipketting gebruiken we niet meer :mrgreen:
Afbeelding
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
fabienne s
Zeer actief

hallo geertje,waar komt jou flat vandaan??
Afbeelding

jemble 5 maanden
Dylan
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dylan »

fabienne s schreef:he wat grappig,ruby is ook voor 25%golden retriever.moeder was een kruising van die rassen en pa een zuivere flat. vindt jou zwarte hond zo in je onderschrift net een labje. ja ben ook dol op flatjes en de volgende wordt er zeker weer 1.
Hij heeft een heel smal koppie. Qua gedrag is hij 100% flat. Qua uiterlijk meer een smalle labrador met langer haar :mrgreen:
Afbeelding
geertje1978
Zeer actief

Ongelezen bericht door geertje1978 »

fabienne s schreef:hallo geertje,waar komt jou flat vandaan??

Hahaha denk niet dat je dat wilt weten.........nee maar hij komt van dirksen uit Ede/Lunteren, daar gaan niet zulke goede verhalen over, maar ik vind het een beste man.
Afbeelding
Lieve Jack,het gaat je goed *29-01-09* En opa Sjonnie *17-06-2011*
flatcoat4ever
Actief
Mijn ras(sen): Flatcoated Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door flatcoat4ever »

fabienne s schreef:ja een flat is zeker druk,en de reuen staan er om bekend drukker te zijn dan de teven.als ik mijn dames zie en dan met name ruby met haar 11jaar is zij echt nog super actief vergeleken bij sommige leeftijdsgenoten.heb zelf ook zitten twijfelen over een ander ras als deze 2 er niet meer zouden zijn,een goede 2e op mijn lijstje is de poedel en echt geloof me het zijn net flats maar dan met krullen.maar nee hoor ben nu echt hevig in love op een jonge reu die het al erg leuk heeft gedaan op de clubmatch van de frc en ben hem nu ook een beetje aan het volgen en we zien wel wat de toekomst ooit brengt,maar het staat als een paal boven water er komt weer een platjas en dan een reu :N:
Huh waarom lees ik toch steeds dat Fr druk zijn??
:neenee: Ze zijn niet druk ze zijn actief en als je ze voldoende geestelijk werk aanbied en uiteraard voldoende beweging heb je er in huis een rustige en gezeggelijke hond aan, tuurlijk als er bezoek komt is het ff een heksenketel maar na een paar minuten is de rust volledig terug.
En dat gaat niet alleen bij mij op!
Meerdere vrienden met 6 platjassen of meer beamen dit volledig, ze hebben alle honden gewoon in huis en wonen in een 'gewoon' huis.
reuen zijn alleen wat meer 'kleverig' en volgen je iets meer dan teefjes door het huis als je dat toestaat.
gr. Martha eerst met Flash nu met Jalke & Bob en pleeghond Nobel
Afbeelding
Rust in vrede mijn Flash, mijn allerliefste Jochie
(Jet Black Flash of the Ginyard, 19 mei 1998 - 24 april 2011)
fabienne s
Zeer actief

de meeste reuen die ik tot nu toe heb gezien zijn wat drukker en doeniger dan mij teven.mij maakt het als flat liefhebber en eigenaar echt niet uit dat ze wat drukker zijn dan een andere retriever,daar ben ik ook opgevallen tenslotte vindt een stuiterbal(reu of teef canyon is ook een stuiterbal en een teef)nou eenmaal leuker dan een dooie hond aan een lijntje. en mijn :N: aan het einde van mijn vorige bericht was meer een grapje omdat sommige mensen die ik spreek en ook een flat hebben, zeggen dat ze de drukkere flat soms wat tegen vinden vallen,die hebben zich er dus op verkeken en hadden liever een rustigere hond gehad.
Afbeelding

jemble 5 maanden
Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Mijn oom en tante hebben twee flat's! Hebben al jaren die honden en hadden in het verleden ook wel eens een nestje. Zijn ook bij de club enzo. Mijn tante wilde dit jaar een zomernestje. Ging door persoonlijke omstandigheden niet door.
Mooooie honden hoor.
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Hier ook nog een flatcoated, hoor ...... volgende maand wordt ze 8 jaar!!
Druk .... eerder super-actief en die van mij heeft nooit "gestuiterd". Ik ken dat dus helemaal niet terwijl ik zo vaak lees dat het "stuiterballen" zijn.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Simmetje
geregistreerd lid

stuiterbal

Ongelezen bericht door Simmetje »

Sebas is een kruizing met een heel hoog flat coat gehalte. Niet alleen uiterlijk trouwens. :wink:

Officieel weten we niet wie de vader is. Hoogst waarschijnlijk een flat coat dus. De moeder een kruizing border collie en groenendaeler. Sebas is dus een hoogst eigenwijze, intelligente, actieve stuiterbal die nooit genoeg beweging of uitdaging heeft. Ik word er wel eens moedeloos van.
Maar hij is zo lief dat ik hem niet meer kan missen. :I:

AfbeeldingAfbeelding

(eindelijk is het me gelukt om foto's te plaatsten :cheer: )
Fardau
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fardau »

Hier ook nog eentje een teefje van twee jaar Luna met als bijnaam lunatic :mrgreen:
In huis rustig en lief, en buiten doet ze haar bijnaam eer aan :smile:
dogg
Actief

Ongelezen bericht door dogg »

hier ook eentje, ondertussen alweer 8 (krijgt een grijs snoetje :mrgreen: )
Afbeelding
robinenselina
Vaste gebruiker

Re: flatcoated eigenaren,liefhebbers...

Ongelezen bericht door robinenselina »

fabienne s schreef:ben waarschijnlijk 1van de weinige hier die een flatcoated heeft.zijn er hier dan helemaal geen liefhebbers van deze stuiterballen.ik zou zelf niet meer anders willen dan een flat,zo vrolijk,lief,leergierig en ook eigenwijs.de enige hond voor mij dan die hier ook een beetje in de buurt komt is een poedel maar na deze 2dames komt er zeker weten weer een flat,dan alleen wel een reu en me zoek tocht is al een beetje begonnen.
Hoi, jij bent dus echt een flatcoated kenner? wij hebben een pup daisy. er wordt gezegt dat zij kruising is met een cocker, de vader was onbekend. Nu denken wij dat er ook een iets van een flatcoat in zit, kan jij dat misschien zien?

Groetjes, selina en robin. poot van daisyAfbeelding[/img]
Daisy 08-09-2006
Binky xx-01-2005
fabienne s
Zeer actief

hoi ik heb volgens mij ook al in een andere topic van jou gereageerd op deze vraag,ja het zou kunnen dat er een flat door zit.zoals in de andere topic geschreven staat kan het dus een vrolijk en druk ding worden,eentje waarbij je lekker veel mee moet ondernemen als dan alleen een blokje om want daar heeft een flat echt niet genoeg aan(geen een hond trouwens)
Afbeelding

jemble 5 maanden
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër

Ongelezen bericht door flatcoat »

Zie toch al aardig wat flatcoateigenaren hier :ok: Misschien zit er een eigenaar tussen die een broertje of zusje van Beauty heeft of heeft gehad ....??
Beauty is in Hellendoorn geboren op 28-10-1998, kennelnaam: geen, fokker v.Ulst.
Ben benieuwd.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
sikkenk47
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door sikkenk47 »

wij hebben zelf ook geen flat maar vind ze wel heel erg mooi :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”