Ja, dan ben je automatisch 'een gangster'Stang schreef:Maar wat deed deze man nu fout?
Het feit dat hij Antilliaan is of omdat hij een Pit-achtige hond heeft? Of de combinatie hiervan?

(Sommige mensen vinden dat van mannen met grote witte doggen

Moderator: moderatorteam
Ja, dan ben je automatisch 'een gangster'Stang schreef:Maar wat deed deze man nu fout?
Het feit dat hij Antilliaan is of omdat hij een Pit-achtige hond heeft? Of de combinatie hiervan?
Ben jij mal!CC schreef:Ik volg de APV op als norm ... een hond moet ALTIJD aangelijnt zijn.
Ook in een losloopgebied !
Nou of hij geel zwart of paars is maakt niet uit.Stang schreef:Maar wat deed deze man nu fout?CC schreef:Hot Topic,
Normen en waarden ...
Stond ik gister nog in de supermarkt komt er een antilliaan met een pit achtige reu. Iedereen sprong opzij en begon te schreeuen, we zitten hier in hartje Amsterdam waar 75 % allochtoon is en dus een andere band heeft met de hond dan de hollander.
Deze stoere jongen begint meteen te schreeuwen dat het hun angst is en dat zijn hond geen killer is ....
Kijk het maakt mij wel uit, of je je riem bij je hebt en deze ook gebruikt in openbare ruimtes.
Niemand durfde hem aan tespreken want het was zo'n gangster.
En alles begon in mij te jeuken en te koken.
HIJ verpest het op die manier voor de goede eigenaren ongeacht wat voor hond het was.
Tsja,eerst zeg je dit:CC schreef:Ondertussen verandert de toon in deze topic en wordt ik langzaam de Tokkie in jullie ogen.
Losloopgebied is alleen voor sociale honden ..
En dan zeg je dat asociale honden aangelijnd/gemuilkorfd moeten worden:CC schreef: een hond moet ALTIJD aangelijnt zijn.
Ook in een losloopgebied !
Waar mag een hond dan los?Asociale honden die bijten en problemen opzoeken moeten gemuilkorft en aangelijnt worden.
Een losloopgebied is geen wettelijke bepaling dat iedere hond daar kan en mag doen wat ie wil.
Hier begon de topic mee.Ik wordt doodziek van mensen die hun reuen maar laten gaan en nergens op letten.
Nouwwww PIA ZZ dat vind ik toch wel een hele grote en een beetje generaliserende uitspraak hoor.a-sociaal hondengedrag heb je als eigenaar toch vaak aan jezelf te danken.