Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

erfelijke gebreken Markiesje

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel
Aantal honden: 1

erfelijke gebreken Markiesje

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik ben aan het rondzoeken geweest op internet, maar ik kan eigenlijk nergens vinden wat nou erfelijke aandoeningen zijn bij het Markiesje. Ik heb 1 website van een fokker gezien die heeft gecheckt op Patella Luxatie, maar daar houdt het mee op, de rasvereniging zegt er al helemaal niets over...

Is het nou gewoon zo'n gezond ras, zijn ze dingen aan het verbergen, of is er gewoon nog te weinig bekend?

Sowieso is het al lastig zelf ouders te kiezen, aangezien pups echt alleen maar via de rasvereniging gaan, maar ik wil wel van te voren weten waar ik aan begin, voordat ik me op de wachtlijst ga laten zetten (ooit in de toekomst, als ik mn leven op de rit heb en er tijd voor heb)...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Er is inderdaad nog nauwelijks iets bekend over erfelijke ziektes. Tot nu toe komen deze ook niet voor. Patella luxatie komt ook bijna niet voor vandaar dat er niet op getest hoeft te worden. Wil je meer over het markiesje weten probeer dan eens bij iemand langs te gaan die markiesjes heeft of kijk op de site van de markiesjesvereniging wanneer er evenementen zijn zodat je er meerdere bij elkaar ziet.
Mede door de lange wachtlijsten worden de pups bemiddeld door de rasvereniging. Hierdoor kun je inderdaad niet zelf de fokker uitkiezen.
Er is nu eenmaal veel meer vraag dan aanbod.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
Sietske*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sietske* »

Zoals Anita al zegt zijn er geen erfelijke gebreken bekend bij het Markiesje. Dat heeft niets te maken met verbergen of wat dan ook. Het is gewoon een ras in opbouw en (nog) erg gezond.

Patella Luxatie is in het verleden een paar keer voorgekomen maar niet in die mate dat je kunt spreken over een rasgebonden aandoening. Ik ben overigens die fokker die haar honden heeft laten nakijken op PL. Niet omdat het dus een rasgebonden probleem zou zijn, maar gewoon voor de zekerheid :wink:

Verder sluit ik me bij Anita aan. Als je geïnteresseerd bent bezoek dan eens een evenement van de vereniging. Daar tref je veel Markiesjes en hun eigenaren en kun je al je vragen stellen.
Volgende week zondag is de nieuwjaarswandeling op het Leesten. Dat is al eenm mooie gelegenheid om veel Markiesjes te zien. Meer informatie vind je op de website van de rasvereniging.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

AfbeeldingAfbeelding
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Sietske* schreef:Zoals Anita al zegt zijn er geen erfelijke gebreken bekend bij het Markiesje. Dat heeft niets te maken met verbergen of wat dan ook. Het is gewoon een ras in opbouw en (nog) erg gezond.

Patella Luxatie is in het verleden een paar keer voorgekomen maar niet in die mate dat je kunt spreken over een rasgebonden aandoening. Ik ben overigens die fokker die haar honden heeft laten nakijken op PL. Niet omdat het dus een rasgebonden probleem zou zijn, maar gewoon voor de zekerheid :wink:

Verder sluit ik me bij Anita aan. Als je geïnteresseerd bent bezoek dan eens een evenement van de vereniging. Daar tref je veel Markiesjes en hun eigenaren en kun je al je vragen stellen.
Volgende week zondag is de nieuwjaarswandeling op het Leesten. Dat is al eenm mooie gelegenheid om veel Markiesjes te zien. Meer informatie vind je op de website van de rasvereniging.
Ik zou er graag heen willen, maar heb dan een wandeling van mn hondenschool. Ik wil inderdaad wel eens naar een evenement van de vereniging... Met Jamey was het gewoon een leuk hondje, maar voor een tweede (sinds ik hier wat meer ingelezen ben :wink: ) wil ik zorgen dat ik wat meer op de hoogte ben van de ins en outs...

Overigens dat achterhouden, was als onwaarschijnlijke optie bedoeld, omdat ik weet dat het wel bij andere rasverenigingen gebeurt (voor zover ik hier heb gelezen). Vandaar dat ik daar wel aan moest denken, maar ik ging er niet vanuit...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”