MARC_S schreef:BiG_G schreef:Van oudsher worden dieren gebruikt om te werken.
Ossen om de grond te ploegen, molossers om meet te vechten met de baas, paarden om op te rijden en zo kunnen we natuurlijk doorgaan.
Vechten met molossers is ook verboden zover ik weet toch? En een paard waar op gereden wordt zie ik toch als iets heel anders dan een hond die getraind is om mensen aan te vallen.
Qua veiligheid van de dieren denk ik dat het allemaal wel los loopt. Ooit wel eens een aanvallende politiehond gezien? Zelfs als doorgewinterde hondeliefhebber die gewend is om met grote honden om te gaan zal er het angstzweet van uitbreken. Denk niet dat iemand zoveel vermogen heeft om een steen van de grond te pakken en de hond z'n hersens in te slaan (als hem dat al lukt, gezien de gemiddelde hond nogal een hard hoofd heeft).
Ik denk dat de gemiddelde hond die ingezet wordt door de ME nou niet bepaald een stalen kop heeft

Gezien de ME pas optreedt als er stenen door de lucht vliegen denk ik niet dat dat nu zo'n rare gedachte is.
Daarnaast zijn werkhonden en thuishonden niet te vergelijken met elkaar. Tis nogal moeilijk om uit te leggen, maar het zijn twee verschillende dingen (geen beesten of honden, maar dingen)
Het is mij vrij een KNPV hond aan te schaffen en die volledig op te leiden tot manscherpe hond.

Er is dan geen enkel verschil. Ik kan dan lopen met precies de hond waar de ME rellen mee "oplost". Dat mag ik ook gewoon zolang ik er alleen mee dreig en niet echt laat aanvallen.
Ik spreek toch over 'van oudsher'. Ik zal het anders zeggen:
Vroeger gingen molossers mee met hun baas het slachtveld op. Baas te paard, hond ernaast.
Molossers zijn zeer goed in staat te vechten, helemaal getrainde honden. Dat honden worden ingezet in nogal gevaarlijke gebieden, klopt. Dat honden in worden gezet in gebieden waar het voor de mens ook niet echt veilig is, tja.
Dat de Politie nog te maken heeft met middeleeuwse werktuig (kogel) is een logisch gevolg op het niet veel minder 'middeleeuwse' gedrag van mensen die kennelijk niet tegen hun verlies kunnen als HUN voetbalwedstrijd weer eens verliest.
Wat mij betreft mogen honden in zulke gevallen hun tanden lekker in dat sappige vlees zetten.
Maar omdat het jou vrijstaat om een KNPV hond aan te schaffen en daarmee een beetje gaat rondlopen ben je nog geen politieagent met een politiehond...!
Dat je daarmee het mijn mening over de twee types probeerd onderuit te halen, ok... Maar dat bedoelde ik niet:
Ben je vegetarish?
Overigens het filmpje op youtoube:
Ik ga er toch wel degelijk van uit dat we nu enkel Nederland bespreken. Wat er in USA gebeurd ben ik ook niet altijd eens....