Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zijn jullie verknocht aan jullie eigen ras?

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik denk dat hier toch altijd wel een rottweiler rond zal blijven lopen.
Met wat erbij? Waarschijnlijk wel een ander ras, er zijn er véél die ik mooi vind.

Maar aan de rottweiler heb ik absoluut mijn hart verloren.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik ben dol op de Amstaff en dan met name op Vegas maar een tweede hond zal er geen meer worden. Niet zo zeer om het ras maar omdat ik bij Vegas geen hond wil die in de basis aanleg heeft voor intolerantie naar sexegenoten. Ik zet bij Vegas liever een sociaal ras. Wat dat betreft staan alle opties nog open en heb ik niet echt een voorkeur. Een tweede hond komt hier nog lang niet en tegen die tijd zie ik wel wat er op mijn pad komt :wink:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
kanche
Zeer actief
Locatie: Baasje van Gijs en twee stralende sterretjes ** over de regenboogbrug
Contacteer:

Ongelezen bericht door kanche »

Wij hebben 3 Duitse Doggen gehad, twee hebben de leeftijd bereikt van 4 jaar :jank: :jank: wij zijn toen op zoek gegaan naar een niet populair nog gezond ras en kwamen toen uit bij de bull terrier.
Chewas was onze eerste Bull Terrier en is ruim 14 jaar geworden.
Over 14 dagen komt kleine Gijs bij ons wonen.
voorlopig houden wij het bij Engelse Bull Terriers
Afbeelding
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Wij hebben een Sint bernhard, een jack-russell, een cavelier king charles spaniel gehad, en nu hebben we een kruising.
Het maakt mij niet uit of ik een ras of geen rashond heb. Als het maar klikt.
Dat vind ik het allerbalangrijkste. :cheer:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Opgegroeid met Afghaan, Cocker spaniel en Bouvier en zou niet voor een van die rassen kiezen. M'n eerste eigen hondje is Max, van onduidelijk herkomst. Daar is er helaas geen tweede van anders nam ik die gelijk.

Mijn man is al sinds jaren mechelfanaat, en sinds het eerste nest van LongFields is dat weer heel erg gaan kriebelen, ook al zijn dat krullebollen. Nu hebben we sinds een half jaartje een mecheltje en ik moet zeggen dat ik daar heel erg veel schik mee heb. Peter geniet weer heel erg van de africhting, dus ik vermoed dat we nog wel wat meer mechels gaan zien hier, al zouden die dan niet hun hele leven hier blijven. Noeska blijft haar hele leven hier en als Max er niet meer is, zou ik best graag nog een belgje erbij hebben (voor altijd).

Maar ik sluit niet uit dat er ooit een niet-belg bij zou komen, ik geloof toch ook wel in het bestaan van een "klik" met sommige honden (dat had ik met Max heel sterk en vice-versa).

Voor sommige terrierrassen heb ik ook wel een zwak maar dat moet maar wachten tot we de staats een keer winnen
:mrgreen:
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik vind bijna alle honden leuk maar ben wel verknocht inmiddels aan Shih Tzu en Collies.

Een Shih Tzu zal er altijd in huis zijn.
Het zijn echte clowntjes en maken je altijd aan het lachen.
Ze zijn, mits gestimuleerd op een manier die zij leuk vinden :roll: , ook echt ontzettend slim, bijna eng gewoon.

En tja, Collies, wat Lieke eigenlijk al zegt :wink:
Drossie
Actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door Drossie »

Toen ik nog geen hond had, zei ik altijd: voor mij geen Borders! Die zijn zo nerveus, hebben uuuuuuren wandelen nodig,...
Per toeval was Wodan, mijn eerste hond, een border collie en nu zou ik geen ander ras meer moeten hebben. Kheb nu 2 borders en ben er compleet zot van!
Sassie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sassie »

Ja ik ben verknocht aan herders.
Moest er nooit iets van hebben totdat ik er zelf een kreeg.
Afbeelding
cindy1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Contacteer:

Ongelezen bericht door cindy1986 »

Nee, een Golden Retriever zal ik niet weer nemen (al zou ik Kiera voor geen goud willen missen hoor :wink:), omdat ik ze te rustig vind. Ik wil graag een actieve, speelse en vrolijke hond.
Een Jack Russell zal ik niet snel weer nemen, maar ik durf niet te zeggen dat er nooit meer één komt :wink:

Ik vind heel veel rassen leuk, maar mijn volgende hond wordt een langhaartje, een Tibetaanse Terriër :ok:
Afbeelding
sassefras
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sassefras »

Ik ben gek op kruisingen en heb nu ook weer bewust voor een kruising gekozen. Ze zien er vaak gewoon uniek en grappig uit.
Wel kies ik honden met het liefst iets van de duiste staander erin.
Mijn eerste hond was een kruising duiste staander uit het asiel. Ze was drie jaar toen ik haar kreeg. Ze was echt een super hond, zo lief en aanhankelijk en erg baasgericht. Ze zijn erg slim en ik heb haar toen ook nog van alles kunnen leren. Ik had echt een super band met haar en het leek altijd of ze mij heel goed begreep. Hierdoor leerde ze soms dingen zonder dat ik het doorhad, maar ze begreep mijn lichaamstaal gewoon.
Helaas is ze overleden toen ze 9 was, ze was toen ernstig ziek en hebben haar laten inslapen.
Maar hierna heb ik altijd voor de duiste staander gekozen. Mijn tweede hond was een kruising tussen een boerenfox en duiste staander/labrador. En nu heb ik Nikki een kruising tussen een heidewachtel en duiste staander. Ik heb voor deze kruising gekozen, omdat ik het heerlijk vind om uren door het bos te lopen en veel te trainen met mijn hond en dat vinden deze honden ook geweldig.

Afbeelding
Liefs Sas en Nikki
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ben opgegroeid met herders. ik heb altijd gezegd dat er ooit een herder komt .Ik heb drie labjes waarvan 1 kruising met een rottie.Vind een boerboel een waanzinnig mooi beest ridge back ook, maar geloof niet dat ik er ooit 1 zou nemen
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik ben niet verknocht aan de labrador of de golden, omdat het niet helemaal mijn type hond is. :ok:
schumie
Zeer actief
Mijn ras(sen): De bull terrier en Amstaff
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door schumie »

Ben opgegroeid met engelse bull-terriers,herders,kruizingen,drentse patrijs en een appenzeller sennen hond. Nu in het bezit van een bull-terrier reu en een american staffordshire terrier teefje.
Van beiden ben ik gek,toch wil ik nog heel graag een keer een australian cattle dog,mijn vriend een rodesian ridgeback, en een wolfsgrauwe duitse herder of weimaraner staan ook op de lijst...
sassefras
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sassefras »

DuiTse staander, sorry typfout. Heb ik wel vaker dan typ ik te snel.
Liefs Sas en Nikki
anit
Actief

Ongelezen bericht door anit »

vroeger niet toen had ik meestal een hondje uit het asiel,maar wou altijd een border collie maar heb gewacht tot ik er meer tijd voor had en zal altijd een border weer nemen :ok: de jack russell is er bij toeval bij gekomen en ik moet zeggen vindt ook dat een geweldig ras :ok:
Afbeelding
Selian
Actief
Mijn ras(sen): Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas&Ruby
Selian Border Collie's
Contacteer:

Ongelezen bericht door Selian »

ja ik ben helemaal verknocht aan de border collie!
Ik ben al op weet ik veel hoeveel border collie fora geregistreerd en probeer op elk zoveel mogelijk aktief te zijn. Ik zoek zoveel er over uit als ik kan. En als ik op shows ofzo ben moet ik echt een beeldje kopen van de border collie. Tevens verdiep ik mij in de lijnen zodat ik een goede kijk hierop heb wanneer ik wil gaan fokken of een hondje erbij wil kopen.
Ik zeg niet dat ik nooit meer een ander ras zou willen, maar de border collie zal er altijd zijn zolang mijn mogelijkheden het toelaten.
Als ik een oud vrouwtje ben en amper kan lopen is een border collie niet meer geschikt :wink:
Groetjes,
Jeroen, Manuela
Selian,Jonas & Ruby
Selian Border Collie's
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik ben verknocht aan de boxers, maar juist de boxer zal ik niet snel weer nemen (vanwege de gezondheidsproblemen).
Ben overgestapt op de herders en die vind ik toch wel errug leuk! :mrgreen:
Maar het kan best zijn dat er ooit weer een heel ander ras hier binnenkomt (zo vind ik bv. de ruwhaarteckel erg leuk)
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Hier de Rottweiler bovenaan en misschien ooit er nog eens een DC bij
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

kanche schreef:Wij hebben 3 Duitse Doggen gehad, twee hebben de leeftijd bereikt van 4 jaar :jank: :jank: wij zijn toen op zoek gegaan naar een niet populair nog gezond ras en kwamen toen uit bij de bull terrier.
Chewas was onze eerste Bull Terrier en is ruim 14 jaar geworden.
Over 14 dagen komt kleine Gijs bij ons wonen.
voorlopig houden wij het bij Engelse Bull Terriers
Afbeelding
Aahhhh heb je ook een Gijsje :mrgreen:
Voor ik een Duitse Dog kreeg had ik ook wel een bullterrier willen hebben. Maar nu ik Doggen heb, kan ik me niet voorstellen dat ik ooit nog iets anders wil.

Een Dog is een dog. De rest vind ik gewoon honden.
geke
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door geke »

Ben op gegroeid met veel verschillene honden..
Boxer maar dan nog wel de oude niet zo dun als ze tegenwoordig zijn..dwerg pincher ,rasloos ,rotweiler, salmojeed...
Maar ben echt helemaal gek van de Engelse Bulldog :ok:

We hebben inmiddels al 5 bullen gehad...
en de mastino,cane corso ja vind ik ook ergug mooi!!

Geke
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik geloof dat het hier op het forum wel duidelijk is van mij :wink:
En het wordt steeds erger.
Ik ben erg geïnteresseerd in andere rassen maar dan de specifieke kenmerken en de genetica enzo, ik vind ze dan leuk en interessant maar heb niet dat speciale gevoel erbij. Er zijn veel rassen die ik leuk vind maar eigenlijk maar één ras die ik er ooit nog bij zou willen hebben. (maar dat is meer ooit in mijn dromen :wink: )
Verder kan ik kruisingen wel heel vaak waanzinnig mooi vinden en denken van "wauw!" die lijkt me nou een hele toffe hond.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Gerda16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Gerda16 »

Hier helemaal verkocht aan rottweilers.

We hebben er nu 1, en hopen dat er dit jaar een 2de bij komt.

Verder vind ik beauceron, dobermannen en dogo argentino's ook erg mooie rassen. Wie weet komt er ooit wel 1 van dee rassen bij, maar altijd in combi met een rott.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

ik hou het denk ik bij de staffordshire bull terrier
maar zeg nooit nooit :wink:
jetty
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door jetty »

Wij zijn helemaal dol op onze Cairn terriers. Inmiddels hebben we er weer drie... Begon met twee noodfondshondjes, waar een heleboel mee mis was, eentje hebben we maar 6 weken gehad ( nierproblemen )Toch ondanks alle ellende helemaall verzot en verliefd op het grote karakter van dit "kleine"hondje. We hebben nu een teefje van 8 jaar, een reu van 2 jaar en een pup reu van 14 weken. Als jullie even willen kijken zie
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort
staan ook leuke filmpjes op. :mrgreen:

Afbeelding
Many people will walk in and out of your life,
but only true friends will leave footprints in your heart
http://members.home.nl/sanderenjettyvanhelvoort
Spike en Seeta
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Spike en Seeta »

Ik ben niet verknocht aan één ras, wel aan mijn honden.
Ik zou graag nog een dobermann willen. :ok:
Groetjes Astrid
Afbeelding
Xena
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Xena »

Hier al een rottweiler gehad ( bij mijn ouders), een maltezer en een Mastino Napoletano.

Nu hebben we een CC en een Amstaff. Een cc komt er zeker nog terug, k ben verslaafd geraakt aan dit ras :mrgreen: en amstaff komt er na Harley niet meer, niet omwille van het ras maar mijn vriend wil er gene meer omdat hij teveel de vergelijking zou maken met Harley. De volgende wordt dus een Rottweiler. waar ik trouwens ook aan verknocht ben.

Ik heb het meer voor molossers, een maal een kleine hond gehad maar dat hoeft voor mij niet meer. Niet beledigend bedoeld naar de mensen met een kleinere hond, maar ik wil een hond met pak aan :mrgreen:
Afbeelding
Erick
geregistreerd lid

Zijn jullie verknocht aan je eigen ras.

Ongelezen bericht door Erick »

Vroeger toen ik nog thuis woonden hadden we (wat wij noemden) een "Amerikaanse Fox "( je kon zien dat er fox in zat maar wat er verder allemaal in zat, alle zassen door elkaar) uit het asiel. Het was mijn hondje, maar ik had haar niet zelf uitgekozen en het was goed. Toen ik op mezelf ging woonen nu zo een 29 jaar geleden, heb ik mijn eerste afgaan gekocht. Vanaf toen ging het mis voor alle andere rasgroepen. De windhond is mijn favoriet en zal het ook blijven, Mijn dochter heeft ooit geprobeerd om naar een ander ras te laten kijken, maar is mislukt. Nee ik ben een windhonden gek en met name de oosterse wind honden, ik heb in totaal 4 Afgaanen, 2 Barzoi's (een vriendin met) 2 Saluki's en voor de kinderen 2 Whippets gehad. Ook nu heb ik weer een Barzoi en uit het asiel gered, een in NL op staart gegooide Whippet Dat gebeurd niet alleen in Spanje OOK HIER!!!??? Dus ik zit niet aan een ras vast, maar aan een rasgroep DE WINDHONDEN. (en een kat, 4 geiten een schaap "uit het asiel" en tot slot 6 kippen en een haan)
Diervriendelijke groetjes, Erick
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Ik denk niet dat ik ooit aan 1 ras 'vast' zal zitten, daarvoor vind ik teveel rassen leuk :mrgreen:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Wij hebben moeilijke gevallen en kneuzen uit het asiel. We kiezen in de eerste plaats voor honden die het moeilijk hebben, daarna kijken we pas naar het ras. Natuurlijk zij er rassen waar we extra veel mee hebben, en rassen die we niet gauw zullen kiezen maar het ligt vooral aan het individuele geval.

Wensen lijstje: Leonsberger (hebben we al eerder gehad) Landseer ECT, eigenlijk alle grote dogachtigen (hebben al een paar maal DD gehad), Border collie (als ik weer tijd voor africhting heb), Australian Cattle dog, Norfolk/Norwich terrier, Briard, Bloedhond, ruwhaar Teckel, Harzer Fuchs, Toller, Barzoi, Irish Wolfhound, Akita, Hovawart, Tervurenaar, Lakense, Cocker spaniel.....

Liever niet: Rotweiler, Mechelaar, alle vormen van pitbul achtigen, Golden retriever, Labrador (domme stuiterbakken), Boxer, Pool en Sledehonden, Jack Russels, zo'n naakte haarloze hond (brrr)....

Maar waarschijnlijk wordt het één van de vele niet genoemde rassen, of een kruizing van iets met iets anders.
Al dan niet afstammend van, of lijkend op, een hond van het lijstje.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik ben verknocht aan mijn hond :wink: er zijn mechelaars die ik prachtig vind, maar er zijn er evengoed die ik afschuwelijk vind.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”