Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Klein hondje in black and tan.
Moderator: moderatorteam
-
loony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: Klein hondje in black and tan.
pfff, daar gaan we weer hoor!jsmn schreef:waarom black and tan? past dat goed bij het behang? sorry hoor, maar kleur lijkt me wel het laatste om een hond op uit te kiezen.Paulala schreef:Ik zou heel erg graag verschillende rassen kleinere hondjes in de kleuren black and tan zien.
We zijn ons aan het orienteren omdat we na onze staffies een kleiner hondje willen.
Nogmaals, mijn vriend vindt dit erg mooi.
Daarom orienteren we ons nu binnen deze kleur in meerdere rassen.
Mocht er geen ras qua karakter bij ons passen, dan gaan we gewoon verder kijken naar andere rassen of kleuren!!!!!!!
Soms word ik echt moe van dit soort lullige reacties.......

-
Mojuan
- Zeer actief
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik vind vrijwel alle honden heel erg leuk!starfleet schreef:
Kijk ik val ook op het uiterlijk van een kooikertje, maar als ik zeg "wit met bruin" moet het hondje zijn, dan vind ik het toch erop lijken dat hij bij het bankstel moet passen. Ik snap dus niet zo goed waarom je een hond op kleur wil uitzoeken. Heb je dan geen rassen die je heel leuk vindt naast Staffords? Ik kan me dat zo lastig voorstellen.
Anne
Mijn vriend vindt black and tan gewoon erg mooi.
Daarom zijn we nu aan het kijken binnen die kleur.
En jullie doen net of het zo erg is om een voorkeur te hebben.
Waarom denk je dat er zo veel verschillende rassen en kleuren bestaan?
Juist, omdat mensen het mooi vinden en willen kunnen kiezen.
Ik koop echt niet de eerste de beste hond die ik er leuk uit vind zien hoor.
Ik wil niet voor niets GEEN Duitse jacht terrier, dat karakter vind ik veel te moeilijk.
Onze honden gaan echt nog wel wat jaartjes mee, maar toch ben ik nu al aan het kijken wat we hierna willen.
Lijkt me een stuk beter dan over een x-aantal jaren uit impuls zomaar een hondje aan te schaffen omdat hij zo'n leuk bekkie heeft.
Jammer dat veel mensen hier altij het negatieve uit een verhaal halen.
Ik vind zelf dat juist heel goed bezig ben door te gaan zoeken naar meerdere rassen.
Door me al jaren van te voren te laten informeren etc.
Als we iets zien dat we leuk vinden gaan we eerst bij een aantal fokkers langs om daar te zien wat voor karakter de hondjes hebben en om ons daar verder te laten informeren.
Ik ben degene die de opvoeding op me neem, omdat mijn vriend bijna nooit thuis is door zijn werk.
Dus uiteindelijk moet het karakter voor mij plezierig zijn.

-
Mojuan
- Zeer actief
Basenji's vind ik persoonlijk heel erg leuk, maar ik betwijfel of dat karakter wel geschikt is voor mij.Podenji schreef:ik dacht ook aan de manchester, hier lopen er 2 in de buurt en die zijn errug leuker zijn maar weinig fokkers van in nederland en daarbuiten trouwens ook, maar ja als je er heel graag eentje wilt dan lijkt me dat het ook geen probleem is om te wachten op de hond van je dromen of om er een buitenlands reisje aan vast te plakken
![]()
wat dacht je van een tricolor basenji?
![]()
Ik zoek wel een hond die een 'will to please' heeft net als de stafford, dat vind ik erg leuk om mee te werken.

- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Re: Klein hondje in black and tan.
tuurlijk wel, alleen is het wel handig , dat ook een karakter bij je past, alleen de kleur zegt zo weinig en is niet zo belangrijk meer als je er niet mee door 1 deur kunt, maar de TS zegt ook al, ze kijken nu of er een B&T hondje is, die ook aan die eisen voldoet, ik vind daar ook niks mis meeNanna schreef:De één zoekt een grote hond, de ander eentje zonder veel vacht en jij zoekt een black and tan. Zie niet in waarom dat gerelateerd moet worden aan het behang of de bank. Als jij dat mooi vindt moet je gewoon een black and tan nemen hoorPaulala schreef:pfff, daar gaan we weer hoor!jsmn schreef:waarom black and tan? past dat goed bij het behang? sorry hoor, maar kleur lijkt me wel het laatste om een hond op uit te kiezen.Paulala schreef:Ik zou heel erg graag verschillende rassen kleinere hondjes in de kleuren black and tan zien.
We zijn ons aan het orienteren omdat we na onze staffies een kleiner hondje willen.
Nogmaals, mijn vriend vindt dit erg mooi.
Daarom orienteren we ons nu binnen deze kleur in meerdere rassen.
Mocht er geen ras qua karakter bij ons passen, dan gaan we gewoon verder kijken naar andere rassen of kleuren!!!!!!!
Soms word ik echt moe van dit soort lullige reacties.......
Ik hou ook van zwarte teckels en minder van rode. Heeft bij mij niets met mijn interieur te maken maar alles met mijn smaak![]()
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
mischien is dan de lancashire heeler wel iets, alleen tja, om daar aan te komen ( een echte dus), zul je of geduld moeten hebben of over de grens moeten gaanPaulala schreef:Basenji's vind ik persoonlijk heel erg leuk, maar ik betwijfel of dat karakter wel geschikt is voor mij.Podenji schreef:ik dacht ook aan de manchester, hier lopen er 2 in de buurt en die zijn errug leuker zijn maar weinig fokkers van in nederland en daarbuiten trouwens ook, maar ja als je er heel graag eentje wilt dan lijkt me dat het ook geen probleem is om te wachten op de hond van je dromen of om er een buitenlands reisje aan vast te plakken
![]()
![]()
Ik zoek wel een hond die een 'will to please' heeft net als de stafford, dat vind ik erg leuk om mee te werken.
-
bieke
- Actief
-
Amideso
- Actief
Ik snap je helemaal hoor.
Ik heb Amerikaanse cocker spaniels en ook mijn favotiere kleur is black/tan...waarom? ik weet het niet...spreekt me erg aan.
Binnen ons ras speelt de kleur ook wel een rol...mensen die een pup willen hebben vaak wel een idee of ze een reu of teef willen maar hebben dan ook voorkeur voor een bepaalde kleur.
verwijderd door moderator
Ik heb Amerikaanse cocker spaniels en ook mijn favotiere kleur is black/tan...waarom? ik weet het niet...spreekt me erg aan.
Binnen ons ras speelt de kleur ook wel een rol...mensen die een pup willen hebben vaak wel een idee of ze een reu of teef willen maar hebben dan ook voorkeur voor een bepaalde kleur.
verwijderd door moderator
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Die zijn idd erg leuk. Alleen erg moeilijk om aan een goede met stamboom te komen. Er zijn zo goed als geen fokkers in NL.johan1969 schreef:
Griffon Belges zijn wel leuk, en bestaan ook met kort haar.
Een zwarte Petit. (onze Nisa)

Maar de vraag is natuurlijk of de TS wel voor een hondje wilt gaan die tussen de 3 en 6 weegt

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik wil jullie iig heel erg bedanken voor de foto's en suggesties.
We gaan zeker eens verder informeren over een aantal van de rassen die genoemd zijn.
Zelf heb ik liever een kortharige hond, ik weet niet waarom, maar dat spreekt me meer aan.
Een beetje pit in het karakter hou ik ook wel van, maar dan wel in combinatie met graag iets voor de baas willen doen.
Mochten er nog andere rassen zijn, dan hoor ik het graag!
We gaan zeker eens verder informeren over een aantal van de rassen die genoemd zijn.
Zelf heb ik liever een kortharige hond, ik weet niet waarom, maar dat spreekt me meer aan.
Een beetje pit in het karakter hou ik ook wel van, maar dan wel in combinatie met graag iets voor de baas willen doen.

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
workingdog
- Actief
-
Mojuan
- Zeer actief
-
workingdog
- Actief
-
Mojuan
- Zeer actief
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
workingdog
- Actief
auw niet zo schrelde op deze mooije ochten manjohan1969 schreef:Ik vraag me af in hoeverre Patterdales een echt ras zijn.
Volgens mij is het gewoon een 'gebruikskruising' tussen ruwharige hoogbenige jachtterriers (type parson jack russell, lakeland terrier, border terrier) en staffordshire bullterriers.
type parson en gebruikskruising vloekken in 1 zin
maar opzih heb je gelijk maar ook weer niet
je hebt idd veel inkruizingen maar daar in tegen hebbe ze ook een uniformitijd ((schrijf ik dat zo goed?)) in de lijnen
en zou het pas een ras kunnen zijn als de fci zig dr mee bemoeid
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
-
workingdog
- Actief
hoe ben je daar zo zeker van ...??johan1969 schreef:Ik vind het gewoon kras dat er honden als zuiver Patterdale met een ronkende stamboom verkocht worden voor grof geld, waar je gewoon aan kan zien dat ze 1/4 of zelfs 1/2 Staffie zijn.
((kijk maar op de am club site voor die info))
en wat zijn de prijzen dan ???
noem eens wat voorbeelden van dat grove geld ??
-
Mojuan
- Zeer actief
-
workingdog
- Actief
- starfleet
- Erelid
Er wordt van alles als Patterdale verkocht, daar heeft Johan gelijk in. Het zijn over het algemeen pittige jachthondjes en het zijn terriers met het bijbehorende karakterPaulala schreef:Of ik ben blind, of ik zie er totaal geen staf in terug.
Een kruising staf wil ik niet hoor.
En we hoeven niet perse een zuiver rashondje, maar dat is wel makkelijker vanwege de raskenmerken zoals karakter en natuurlijk zodat we een stukje zekerder zijn van zijn/haar gezondheid.
Anne
-
Leane
Tja. . . klein zijn ze alleen als puppy hahaPaulala schreef:Zelf heb ik liever een kortharige hond, ik weet niet waarom, maar dat spreekt me meer aan.
Xavier 7 maanden en 40 kilo al :N:

Maar ze willen erg graag iets voor de baas doen en hebben pit en een super karakter
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik heb mijn vriend wat meer over de manchester terrier laten zien en hij vindt ze errug leuk.
Nu heb ik op het net een fokker gevonden: van de geen namen.
Wie weet meer over deze fokker?
De site ziet er goed uit.
Mooie foto's, hondjes die titels hebben, waar mee aan sport wordt gedaan.
Het spreekt ons allemaal erg aan!
Nu heb ik op het net een fokker gevonden: van de geen namen.
Wie weet meer over deze fokker?
De site ziet er goed uit.
Mooie foto's, hondjes die titels hebben, waar mee aan sport wordt gedaan.
Het spreekt ons allemaal erg aan!

- Seven6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie x border collie
- Aantal honden: 1
die heeft een dwergpincher ookPaulala schreef:Basenji's vind ik persoonlijk heel erg leuk, maar ik betwijfel of dat karakter wel geschikt is voor mij.Podenji schreef:ik dacht ook aan de manchester, hier lopen er 2 in de buurt en die zijn errug leuker zijn maar weinig fokkers van in nederland en daarbuiten trouwens ook, maar ja als je er heel graag eentje wilt dan lijkt me dat het ook geen probleem is om te wachten op de hond van je dromen of om er een buitenlands reisje aan vast te plakken
![]()
![]()
ik heb er zelf een en is echt een zogenaamd canon hahaha doet echt alles voor je en zijn niet bang voor niets ook niet voor de grootste hond de mijne woon samen met een dogo canario {binnen kort twee} en gaat vaak uit wandeeln met een staff en die vinden elkaar geweldig lekekr rennen ect
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik zag dat de lakelandterrier nog niet genoemd is

Herkomst
Een werkras ontstaan in het Lake District (Noordwest Engeland). Een hond met voldoende beenlengte om de vossen te volgen over de rotsrichels. Kort na de Eerste Wereldoorlog kreeg hij zijn huidige naam. Door de geïsoleerde ligging van de streek ontstond al snel een vast type. In de jaren dertig van de vorige eeuw erkend door de Engelse Kennel Club.
Algemeen voorkomen
Compacte, krachtige, evenwichtige en robuuste hoogbenige Terriër met een scherpzinnige uitdrukking Sterke, vrij korte rug en stevige botten. De V-vormige oren zijn relatief klein. Typerend is dat bij het lopen de voor- en achterbenen recht vooruit en parallel bewegen.
Schofthoogte
niet meer dan 37 cm
Gewicht
reuen 7,7 kg, teven 6,8 kg
Vacht
De waterdichte vacht is dik en heeft een boven- en ondervacht. Kleur: black and tan, blue and tan, rood, tarwe, roodgrijs, lever, blauw of zwart. Mahonie of donker tan is ongewenst.
Gebruik
Gefokt als pure werkhond voor met name de jacht op de vos. Nu geliefd als familie- en tentoonstellingshond.
Gezondheid
Geen rasgebonden afwijkingen bekend.
Aard
Vrolijk, scherpzinnig, niet bang, alert, zelfverzekerd en trouw aan zijn eigenaar. Vriendelijk voor kinderen.
Bijzonderheden
Behoort minimaal tweemaal per jaar getrimd te worden; natrimmen na circa zeven weken. Regelmatig kammen en borstelen.
Herkomst
Een werkras ontstaan in het Lake District (Noordwest Engeland). Een hond met voldoende beenlengte om de vossen te volgen over de rotsrichels. Kort na de Eerste Wereldoorlog kreeg hij zijn huidige naam. Door de geïsoleerde ligging van de streek ontstond al snel een vast type. In de jaren dertig van de vorige eeuw erkend door de Engelse Kennel Club.
Algemeen voorkomen
Compacte, krachtige, evenwichtige en robuuste hoogbenige Terriër met een scherpzinnige uitdrukking Sterke, vrij korte rug en stevige botten. De V-vormige oren zijn relatief klein. Typerend is dat bij het lopen de voor- en achterbenen recht vooruit en parallel bewegen.
Schofthoogte
niet meer dan 37 cm
Gewicht
reuen 7,7 kg, teven 6,8 kg
Vacht
De waterdichte vacht is dik en heeft een boven- en ondervacht. Kleur: black and tan, blue and tan, rood, tarwe, roodgrijs, lever, blauw of zwart. Mahonie of donker tan is ongewenst.
Gebruik
Gefokt als pure werkhond voor met name de jacht op de vos. Nu geliefd als familie- en tentoonstellingshond.
Gezondheid
Geen rasgebonden afwijkingen bekend.
Aard
Vrolijk, scherpzinnig, niet bang, alert, zelfverzekerd en trouw aan zijn eigenaar. Vriendelijk voor kinderen.
Bijzonderheden
Behoort minimaal tweemaal per jaar getrimd te worden; natrimmen na circa zeven weken. Regelmatig kammen en borstelen.