Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jasje en behendigheid?
Moderator: moderatorteam
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jasje en behendigheid?
Jamey is maandag geplukt en ze zit dus echt heel erg kort in dr vacht nu... Met als gevolg dat ze het koud heeft als we stilstaan... We hebben een jasje voor haar (ze is nou eenmaal koukleum), dus die kan ze gewoon aankrijgen, maar morgenavond moet ik behendigheid met haar doen... Dat is dus regelmatig stilstaan en soms even een stukkie actief... Is het handig om dan jas aan-jas uit te doen, of beter maar in beweging houden en dan maar wat bibberen?

You'll be in my heart... Always...
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
- Jacksel
- Zeer actief
Klopt, gedoe wil ik niet... Maar ik wil wel dat Jamey lol blijft houden in de behendigheid en haar kennende neemt dat snel af als ze er al bibberend bij zit... En vind het ook wat lullig dat zij moet gaan zitten bibberen, omdat ik zo nodig behendigheid met haar wil gaan doen...Jaap* schreef:Lekker laten bibberen en daarna thuis voor de kachel![]()
Zo'n gedoe wil je toch niet met trainen
Maar misschien denk ik te krom

- Jacksel
- Zeer actief
- Anne
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Jack Russells!
- Contacteer:
- clausipaus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zooitje kruisingen
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inderdaad, zo deed ik het ook. Dan houd je ook de aandacht van de hond vast.Agnetha schreef:moet je dan zoveel stil staan? Als ik even moet wachten dan doe ik wat kleine oefeningen, volgen, af, wacht. Gewoon dat je lekker even bezig blijft tot je aan de beurt bent.
Penotti & Sombra!

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer

En niet meer onder ons, maar ook zeker niet vergeten: Floeboe & Keizer
- Riboet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Franse bulldog
- Aantal honden: 13
- Contacteer:
Ja hier is het ook een combi van behendigheid en gehoorzaamheidsoefeningen en trekspelletje spelen met balletje aan een touwtje (heb me wel eens betrapt dat ik zo op ging in het gehoorzaamheidsoefeningetje met Beau dat toen we aan de beurt waren op het behendigheidsparcours ik niet wist welke oefening er van ons verlangd werd
)).

- Jacksel
- Zeer actief
Probleem is dat Jamey afhaakt als ik te lang met oefeningen bezig ben... Het gaat nu net goed, nu ik doorheb dat ik haar tussen de oefeningen door met rust moet laten... Beetje snuffen, zitten kijken, alleen afleiden als mevrouw weer eens gaat fixeren naar de herder waar ze ruzie mee heeft... Dat maakt het wat moeilijk om bezig te blijven met oefeningen...clausipaus schreef:Inderdaad, zo deed ik het ook. Dan houd je ook de aandacht van de hond vast.Agnetha schreef:moet je dan zoveel stil staan? Als ik even moet wachten dan doe ik wat kleine oefeningen, volgen, af, wacht. Gewoon dat je lekker even bezig blijft tot je aan de beurt bent.
Spelen zou dan wel weer een optie zijn, speeltje gaat sowieso altijd mee, aangezien dat als enige leuker is dan stokjes die op het veld liggen en waar ze hard mee wegrent

- Indianpepper
- Vaste gebruiker
Ik kende het probleem toen ik ook aan behendigheid meedeed met de hondjes en daar had Pepper altijd erge last van de kou als we stil stonden. Ja, wij stonden vrij vaak stil aangezien we toch groepjes hadden van zo'n 5 man en de ene hond gaat sneller dan de andere hond, dus moet je gewoon rustig wachten.
Ik heb uiteindelijk wel het jasje maar aangetrokken en aangelaten. Ik weet niet wat voor jasje jij voor jouw hondje hebt, maar die van mij is vrij strak om het lijfje heen waardoor er dus ook geen ongelukken zouden kunnen gebeuren als blijven haken ofzo.
Dit hield in ieder geval Pepper warm, want ik verloor haar aandacht compleet als ze het zo koud had.
Wat ik ook wel deed om haar een beetje warm te houden is met haar eigen lijn spelen. Ze hangt er dan zelf in en speelt dan een trekspelletje met me, waardoor ze zich dus warm krijgt.
Lopen over het veld ging niet, want als je met 20 honden op een veld staat, allemaal opgedeeld in groepjes dan loop je weer andere mensen en honden in de weg.
Dit was voor ons dus de beste oplossing: gewoon jasje aanhouden en dat ging perfect!
Ik heb uiteindelijk wel het jasje maar aangetrokken en aangelaten. Ik weet niet wat voor jasje jij voor jouw hondje hebt, maar die van mij is vrij strak om het lijfje heen waardoor er dus ook geen ongelukken zouden kunnen gebeuren als blijven haken ofzo.
Dit hield in ieder geval Pepper warm, want ik verloor haar aandacht compleet als ze het zo koud had.
Wat ik ook wel deed om haar een beetje warm te houden is met haar eigen lijn spelen. Ze hangt er dan zelf in en speelt dan een trekspelletje met me, waardoor ze zich dus warm krijgt.
Lopen over het veld ging niet, want als je met 20 honden op een veld staat, allemaal opgedeeld in groepjes dan loop je weer andere mensen en honden in de weg.
Dit was voor ons dus de beste oplossing: gewoon jasje aanhouden en dat ging perfect!

Pootje van Pepper en Indi
- Jacksel
- Zeer actief
Ik heb met warmlopen jasje aangehouden, daarna uit gedaan en uitgelaten, wel tussendoor lopen, trekspelletjes idd soms met de lijn, soms met haar touw-bal (zo'n bal van touw, met een touw met lus eraan)... En met afbreken van het parcours jasje weer aan en zo aan het hek vastgezet...
Oja en regelmatig even opgetild gehad, vond ze ook wel fijn... Als ze weer wat warmer was ging ze bewegen, dus dan weer op de grond, kon ze weer snuffelen enzo... Ging best goed zo...
Oja en regelmatig even opgetild gehad, vond ze ook wel fijn... Als ze weer wat warmer was ging ze bewegen, dus dan weer op de grond, kon ze weer snuffelen enzo... Ging best goed zo...

- Indianpepper
- Vaste gebruiker
Leuk dat het zo goed ging!!Jacksel schreef:Ik heb met warmlopen jasje aangehouden, daarna uit gedaan en uitgelaten, wel tussendoor lopen, trekspelletjes idd soms met de lijn, soms met haar touw-bal (zo'n bal van touw, met een touw met lus eraan)... En met afbreken van het parcours jasje weer aan en zo aan het hek vastgezet...
Op het einde idd belangrijk om jasje weer aan te doen omdat ze dan kou staat te vatten als ze stil moet staan.
althans, belangrijk.... voor mijn hondje is het belangrijk omdat zij de volgende dag anders echt ziek is.,

Pootje van Pepper en Indi
Hoe doen jullie dat dan met de behendigheid met warming up en cooling down als je moet stilstaan? Ik heb altijd anders getrained, iedereen privé of in groepen van twee als je hetzelfde niveau had. Een kwartier van tevoren alle warming up oefeningen en het stretchen. Dan de training en dan koelde de hond dus nauwelijks af want je wacht nooit langer dan een 45 sec. Dan nog tien minuten cooling down of beloning van je hond en dan weer lekker warm in de auto/box etc. Ben gewoon nieusschierig want ik kan me voorstellen dat je niet constant opnieuw warming up doet als je langer moet stilstaan of dat je dan niet meer weet wat voor een oefening je moet doen.
- Jacksel
- Zeer actief
Euh... Wij doen als warming up meestal spelen met zo'n touw-bal ding en wat volgwerk om aandacht te krijgen...Lil schreef:Hoe doen jullie dat dan met de behendigheid met warming up en cooling down als je moet stilstaan? Ik heb altijd anders getrained, iedereen privé of in groepen van twee als je hetzelfde niveau had. Een kwartier van tevoren alle warming up oefeningen en het stretchen. Dan de training en dan koelde de hond dus nauwelijks af want je wacht nooit langer dan een 45 sec. Dan nog tien minuten cooling down of beloning van je hond en dan weer lekker warm in de auto/box etc. Ben gewoon nieusschierig want ik kan me voorstellen dat je niet constant opnieuw warming up doet als je langer moet stilstaan of dat je dan niet meer weet wat voor een oefening je moet doen.
Tussendoor doen we volgwerk en wat commando's die ik bij de gehoorzaamheidscursus erin aan het rainen ben
Coolingdown doen we niet, we hebben als laatste oefening standaard 'parcours opruimen'

Oh...nou ja ligt ook een beetje aan het niveau, bij de beginners werd er niet zo nauw naar gekeken bij de gevorderden wel (die moeten ook boven een sprong al draaien en landen dan wel eens op maar 1 poot of je maakt als baasje een fout en die schat van een hond maakt een hele debiele sprong om toch maar over die hindernis te komen zo eentje had ik dus). Warming up is dus idd volgen in stap draf en galop (opbouw net zoals bij een paard), dan rondjes draaien voor de spieren strekken van de lendenspieren, de poten, de rug, de borst. e.d. kan het moeilijk uitleggen misschien tijd voor een fotoreportage? Coolingdown is uitdraven stappen, enkele minuten. Meestal deed ik gewoon volgwerk met veel beloningen en een beetj doggydance (zonder sprongen) pas daarna werd parcour afgebouwd. Ook eerst parcour opbouwen dan warmlopen van de eerste mensen (die mochten dan vaak al eerder beginnen ze deden dan minder opbouwen, bij de cooling down van de laatste werd ook al begonnen met afbouw van het parcour iedereen had zo wel eens geluk).Jacksel schreef:Euh... Wij doen als warming up meestal spelen met zo'n touw-bal ding en wat volgwerk om aandacht te krijgen...Lil schreef:Hoe doen jullie dat dan met de behendigheid met warming up en cooling down als je moet stilstaan? Ik heb altijd anders getrained, iedereen privé of in groepen van twee als je hetzelfde niveau had. Een kwartier van tevoren alle warming up oefeningen en het stretchen. Dan de training en dan koelde de hond dus nauwelijks af want je wacht nooit langer dan een 45 sec. Dan nog tien minuten cooling down of beloning van je hond en dan weer lekker warm in de auto/box etc. Ben gewoon nieusschierig want ik kan me voorstellen dat je niet constant opnieuw warming up doet als je langer moet stilstaan of dat je dan niet meer weet wat voor een oefening je moet doen.
Tussendoor doen we volgwerk en wat commando's die ik bij de gehoorzaamheidscursus erin aan het rainen ben
Coolingdown doen we niet, we hebben als laatste oefening standaard 'parcours opruimen'