Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

ingrijpen bij onderling vechten

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Asterix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Asterix »

Met eten moet ik heel soms uitkijken maar met een brul is dat zo opgelost.
Afbeelding Afbeelding

Pootjes van Ella en Joost (Josie)
Dag lieve Maatje 06-01-2008 - 15-12-2014
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moon schreef:
Inge O schreef:
Moon schreef:Ik heb geen ervaring met meerdere honden, maar heb een vraagje. Ik lees in dit topic dat de meerderheid ingrijpt, vóór er een gevecht uitbreekt. Bij pup/ oudere hond grijpt men niet in (als ik het goed begrijp). Wanneer beslis je dan dat de hond geen pup meer is :19: ? Dus wanneer ga je dan wél ingrijpen?
bij mij ligt het criterium bij de manier waarop er hommeles is : bij een correctie grijp ik echt nooit in, bij een echt gevecht dus soms wel, en soms niet.

het verschil tussen een (zelfs zware) correctie en een gevecht is nog groot hoor :wink: .
Ingewikkeld hoor; meerdere honden :wink: Blij dat ik er maar één heb :wink:
Je bent gek. :mrgreen: Eukalipta heeft een schattig klein verlegen en onderdanig podengo-teefje in de aanbieding. Als je een soort Jack-Lilo-combi wil maar dan met een *lief* teefje moet je daar eens effe informeren. :mrgreen:

Verder reageer ik niet in dit topic, want mijn honden vechten nooit met elkaar. Ja, bekvechten, voor de lol en om de aandacht van de baas, maar echt mot hebben ze nog nooit gehad.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
herejede
Zeer actief

Ongelezen bericht door herejede »

bib en pab hebben nooit ruzie, bib is de hoogste in rang en pablo vind dat best, wel een paar keer met boedje, maar het enigste wat pablo doet is boeddy tegenhouden, door zijn voorpoten gekruist op hem leggen, zodat ie geen kant uitkan :mrgreen:
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Er wordt hier niet geknokt, hooguit eens een grommetje, zou het ook absoluut niet toestaan.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Zowel in de combinatie tussen tommie en femke als nu tussen tommie en miah zijn er nog nooit vechtpartijen geweest. Wel gemopper, gesnauw en af en toe wat mot, maar daar ben ik verder vrij streng in. er loopt hier ook nog een klein mannetje rond dus geen gedonder in huis. Als ze echt iets uit te zoeken hebben, dan gaan ze maar even lekker de tuin in. Maar tot nu toe heb ik alleen maar af en toe een brul hoeven geven om ze te laten stoppen met etteren.
Zee
Actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Zee »

Ik zou als ik merkte dat er ruzie zou kunne ontstaan al gelijk ingrijpen.
Door bijvoorbeeld te waarschuwen of door ze even af te leiden.

Maar als ze eenmaal aan het vechten zijn dan is ertussen komen erg lastig en zelfs gevaarlijk. Dus ik denk niet dat ik dan echt heel erg sterk ertussen zou komen.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Hier hebben ze nooit echte mot onderling. Ik kan me er heel weinig bij voorstellen dat het ooit wel zou gebeuren, maar mocht het voorkomen dan zou ik het ze denk ik wel voor zolang dat kan zelf uit laten zoeken.
Juist omdat het verder zo duidelijk is onderling.
Vandaar dan ook weer dat ik me niet voor kan stellen dat er ooit gevochten zal worden :mrgreen:
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik heb drie teven in huis maar alles gaat eigenlijk heel rustig en gemoedelijk aan toe.

Er is een keer een aanvaring tussen Tosca en Tonnie geweest over een kauwstang. Ik heb toen gelijk ingegrepen.

Mijn tatrameiden zoeken het helemaal zelf onderling uit, Tonnie geeft heel soms een grauw als Dolina te druk is en dat is ook haar recht als oudste.

Tosca gromt elke dag tegen Dolina maar wordt niet serieus genomen door Dolina :smile:
antoinette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door antoinette »

Ik wel, altijd, simpelweg omdat mijn teef door blijft knokken en ik geen zin in extra DA rekeningen heb.
lara & Laika
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door lara & Laika »

Alleen mijn meiden knokken wel eens met elkaar en die haal ik uit elkaar, en ze gaan meteen apart, om daarna even lekker te gaan wandelen en dan is er niets meer aan de hand.
Als ik ze niet uit elkaar haar dan gaat het echt goed mis, want Lara stopt niet.

Groetjes Patries
Afbeelding

Onkruid vergaat niet, duur aangeschafte planten wel.
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Hanneke2 schreef:
Moon schreef: Ingewikkeld hoor; meerdere honden :wink: Blij dat ik er maar één heb :wink:
Je bent gek. :mrgreen: Eukalipta heeft een schattig klein verlegen en onderdanig podengo-teefje in de aanbieding. Als je een soort Jack-Lilo-combi wil maar dan met een *lief* teefje moet je daar eens effe informeren. :mrgreen:

.
:eek: Dank u! :mrgreen: (heb je de posts eronder óók gelezen? :wink: )
Gr. Marijke
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Moon schreef:
Hanneke2 schreef:
Moon schreef: Ingewikkeld hoor; meerdere honden :wink: Blij dat ik er maar één heb :wink:

.
:eek: Dank u! :mrgreen: (heb je de posts eronder óók gelezen? :wink: )
Ja, maar dat zijn allemaal enge vechthonden. :pffff:

Nee, serieus, ik kan me ontzettend goed voorstellen dat je niet het risico wilt lopen dat Dante in een knokpartij verzeild zou raken, zelfs als het allemaal niet zoveel voorstelt qua bloed, en dat je ook wel uitkijkt voor je hem druk laat stoeien met een andere hond. Maar ik denk toch dat het voor Dante en vooral ook voor jou erg leuk zou zijn als je een lief en niet al te stuiterend lichtgewicht-teefje erbij zou hebben. Juist als je een hond hebt die extra zorgen met zich meebrengt is het lekker als je een tweede, probleemloos hondje hebt. En ik gun het je zo, met al die ellende die je met Dante hebt, af en toe heerlijk zorgeloos genieten van twee honden die tegen elkaar aan liggen te snurken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Ongelezen bericht door Moon »

Ahhh, Hanneke; bedankt voor je lieve berichtje :ok:
Maar het was een grapje (dat ik geen tweede hond zou willen), gericht aan Inge, want zij weet heel goed dat ik verschrikkelijk gráág een tweede hond wil! Mijn echtgenoot ziet dat niet zitten, helaas :jank:

Ik doelde op deze berichtjes; die eronder kwamen;
Moon schreef:
lieke schreef:
Moon schreef:
Inge O schreef: bij mij ligt het criterium bij de manier waarop er hommeles is : bij een correctie grijp ik echt nooit in, bij een echt gevecht dus soms wel, en soms niet.

het verschil tussen een (zelfs zware) correctie en een gevecht is nog groot hoor :wink: .
Ingewikkeld hoor; meerdere honden :wink: Blij dat ik er maar één heb :wink:
Het is wel erg gezellig hoor, meerdere honden in huis :wink: .
En mijn honden vechten nooit, alleen Cody hang nog wel eens de macho uit tussen de twee dames, maar dat kan ook aan de puberteit liggen :mrgreen: .
Was een grapje; Inge weet wel hóe graag ik er een hond bij zou willen :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

ja ik grijp zeker in,daar mijn honden niet meer vechten om even te laten zien wie de baas is,het gaat er zo heftig aan toe soms,dat het echt niet leuk meer is...

ze vechten niet vaak,maar als ze dan vechten,dan is het echt serieus,gevolg letterlijk gescheurde oren,dikke kapotte poten ,koppen van oor tot oor open gescheurd,en een poot er bijna afgerukt wat ons een kleine 1000 euro gekost heeft om dat weer te laten repareren,nee ik haal ze echt uit elkaar...
*Daantje*

Ongelezen bericht door *Daantje* »

Jennie schreef:Ik grijp al in voor ze vechten.
Als ik denk dat het uit de hand zou kunnen gaan lopen, geef ik een brul.
Nog nooit problemen gehad.
Ja zo doe ik dat hier ook.....gelukkig hebben ze hier nog nooit echt mot met elkaar gehad....Maar als ik zie dat er wel mot aan zit te komen, dan geef ik een brul en dan is het weer over.
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

Hangt van de situatie af. Terry krijgt wel eens op haar flikker van Snuf, maar dat komt omdat ze dan echt etterbakkerig zijn stok/speeltje onder zijn neus vandaan jat en dan nog eens haar tong bij wijze van spreke uitsteekt ook. :mrgreen: Ze zoekt het maar fijn uit dan, krengetje dat ze is op zo´n moment. :mrgreen: Is op dit moment ook iets erger, omdat ik haar vanwege haar heup eerst nog wel eens in bescherming moest nemen. Daar ben ik nu dus mee gestopt......en daar komt ze langzaam maar zeker achter. Aangezien Terry de teef des huizes is, komt ze wel met veel ongein weg bij de reuen. Als Nick en Snuf in de clinch liggen, let ik wel wat beter op, maar Snuf delft echt nog steeds het absolute onderspit en tot echte rampscenario´s is dat nog niet uitgelopen. Als het me te lang duurt, dat heen en weer gedoe geef ik wel een brul.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Lies en co
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lies en co »

Is hier nog nooit gebeurd, dat onze honden onderling vechten. Wel een snauw uiteraard, maar verder niets. Ik denk dat een eigen hond eeeerg z'n best zal moeten doen, om Dinah tot een gevecht te krijgen. Die is daar niet tuk op, en weet steeds haar gelijk 'af te bluffen'.

Als het gebeurt, zal ik wel moeten ingrijpen. Ik kan het me niet permiteren dat er gevochten wordt, in een huis met twee kindjes. Zoiezo, als ze te druk en enthousiast worden (lees: 't zot in hunne kop krijgen), moeten ze buiten maar gaan vrolijk wezen. 't Zou niet de eerste keer zijn, dat m'n dochter achterover valt, van een te enthousiaste hond. (daar worden ze groot van)
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”