Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verslagje wedstrijd doggydance met Saffie

Moderator: moderatorteam

saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Verslagje wedstrijd doggydance met Saffie

Ongelezen bericht door saffie »

Vandaag heb ik met Saffie aan onze eerste doggydance wedstrijd meegedaan in Silvolde, Gelderland.

We zijn laatste van de beginners geworden :N: :mrgreen:
Maar ik ben wel heel erg tevreden.

Het rook heel erg lekker op één plekje in de ring. En Saffie, die normaal juist helemaal niet zo van het snuffelen is, ging daar direct in het begin heen en ik kreeg haar niet meer mee. Toen ik de aandacht uiteindelijk weer had was ik de routine helemaal kwijt en heb ik nog een paar oefeningen gedaan die Saffie graag doet. Het einde ging weer wel ongeveer goed.
Maar aangezien het weinig weg had van een routine en ik ook niet veel aan kleding heb gedaan had ik geen hoge beoordeling en zijn we als laatste geeindigd in onze klasse.

Maar ik ben dus wel tevreden. Saffie voelde zich op haar gemak in de ring, heeft niet naar de jury geblaft (wat een typisch Saffie-actie zou zijn) en dat was min of meer het doel. Ze vond het wel leuk in die ring, en dat is het belangrijkste. Er waren wel meer honden die veel aan het snuffelen waren.

Ze was wel op het terrein heel erg vervelend voordat we onze routine hadden gedaan, ze viel naar veel honden uit en was heel veel aan het blaffen. Maar dat had er echt mee te maken dat ik zo zenuwachtig was, toen we klaar waren en ik weer rustig was had ze direct veel minder de neiging om alles weg te blaffen en gedroeg ze zich weer netjes. Dus weer het ultieme bewijs hoeveel invloed mijn eigen houding heeft op Saffie's gedrag.

18 augustus gaan we weer meedoen aan een wedstrijd, in Zwolle. Hopenlijk hebben we dan meer geluk, en zo niet dan niet :mrgreen:
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Leuk zeg :ok: Nu weet je wat je de volgende keer ongeveer kan verwachten en dan gaat het vast beter :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Leuk joh :ok:
En zoals Reini al zegt, de volgende keer zal het wel wat beter gaan :wink:
Het is een kwestie van routine opdoen (zegt iemand die nog steeds met het hart in de schoenen loopt :mrgreen: :wink: )
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Dogdance en Frisbee”