Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

mismaakte staffords en pitbulls

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

MARC_S schreef:
Rami schreef:
M@ri@nne schreef:Waarom staan die blikjes cola en flessen drank er telkens bij? :denken:
Dat vroeg ik me ook al af... Misschien zodat je kunt zien hoe groot (of waarschijnlijk hoe 'breed' :roll: ) de hond ik kwestie is? Iedereen weet wel hoe groot een blikje cola of een fles drank is, dus een soort van vergelijkingsmateriaal... :denken:
Dat is om te laten zien dat ze de foto niet opgerekt hebben in de breedte :wink: Dat doen nl nogal veel bullenmensen als ze hun hondjes breder willen laten lijken op internet. :mrgreen:

Rek je de foto op dan heeft de hond een bredere kop, meer bone en een breder front. Net wat sommigen in een bull willen zien :roll:
Aha, ik snap 'm! (Nou ja, ik snap wat je zegt, niet dat mensen dit doen :mrgreen: )
Afbeelding
Anselmo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anselmo »

Ik geef toe, ik wilde ook een hond die er een beetje stoer uitzag, maar dit is echt ver over de lijn. Hoeveel operaties hebben die beestjes nodig in hun leven? En dan die lijpo's die erbij staan, werkelijk onsmakelijk.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

MARC_S schreef:
Helaas vind ik persoonlijk dat de staff meer en meer een showhondje wordt en dus wel erg anders begint te worden. Breder, logger, een ander kopje, zwaarder en zeker minder athletisch. Het zou niet zo moeten zijn maar ik vind het wel zwaar die kant op gaan. Zeker nu de RAD ingegaan is kan er eigenlijk alleen nog maar met uitmuntende hondjes gefokt worden en helaas is een keurmeester nogal bepalend op sommige punten. :roll:

Dit vind ik persoonlijk pitbull terriers. Lekker sportieve niet te logge hondjes.
Afbeelding

De gemiddelde Amstaff van tegenwoordig is veel te breed, te kort in de rug en te zwaar om nog echt sportief te zijn. Uitzonderingen daar gelaten hoor :wink:
Wat je zegt klopt, veel Amstaffs zijn erg breed.
Mijn teef is ook aan de brede kant, maar nog altijd erg sportief en kan gelukkig alles met haar lichaamsbouw.
Mijn reu is lang niet zo breed
Afbeelding
Dit is mijn reu, ik krijg vaak complimentjes op straat dat ze hem zo mooi vinden :mrgreen:
:zweep:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Ik vind die smallere honden veel en veel mooier. Ze moeten wel goed gespierd zijn, maar niet zwaar. Het is verder absoluut niet mijn ras, maar ik zie heus wel mooie exemplaren lopen hoewel ik er zelf geen zou willen hebben. Jouw reu Paulala, heb je daar ook een foto in staande positie van?

Anne
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

Pak-de-bal schreef:ik zie hier , in Holland, nog steeds Staffs met afgeknipte oren,
om ze nòg stoerder te doen lijken :roll:

en die gestolen is net: ( bij vermist), met hele réchte oren.

waar komen die dan vandaan? :19:
:smile: Jij bent grappig, of meen je dit serieus?

Waar die met hele rechte oren vandaan komen... uit zijn mama neem ik aan. Hondje heeft gewoon staande oren, zie je wel vaker en zeker bij Am.staffs omdat die jarenlang gecoupeerd zijn geweest en er dus nooit zo op juiste oordracht is gelet bij de fok, dat kon je immers niet zien he.

Lekker bevooroordeeld ook om te zeggen dat de staffies die jij ziet met gecoupeerde oren gecoupeerd zijn om ze nog stoerder te laten lijken :blah: :blah:
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
Bianc@
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua

Ongelezen bericht door Bianc@ »

MARC_S schreef: Helaas vind ik persoonlijk dat de staff meer en meer een showhondje wordt en dus wel erg anders begint te worden. *knip*

De gemiddelde Amstaff van tegenwoordig is veel te breed, te kort in de rug en te zwaar om nog echt sportief te zijn. Uitzonderingen daar gelaten hoor :wink:
Helemaal mee eens Marc, erg zonde en dit zie je niet alleen bij de AST maar zeker ook bij de SBT.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

bianca.sbt schreef:
MARC_S schreef: Helaas vind ik persoonlijk dat de staff meer en meer een showhondje wordt en dus wel erg anders begint te worden. *knip*

Helemaal mee eens Marc, erg zonde en dit zie je niet alleen bij de AST maar zeker ook bij de SBT.
Bij de SBT moet ik tegenwoordig meer en meer denken aan een Franse bull met een wat langer snuitje :N: Soms zie ik exemplaren lopen die reutelen en proesten en die echt niet verder van de grond komen dan de gemiddelde Franse bulldog :19: Ieder zijn smaak maar met oorspronkelijk heeft dat inderdaad niks te maken.
Wat ik ook frappant vind is dat dat allemaal echt in maar een paar jaar gebeurd is. Toen ik een SBT wilde nemen was een deel aan de lage kant, nu zie ik overal echt extreem lage en brede hondjes :wink:
Afbeelding
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jipz_Digz »

MARC_S schreef:
Bij de SBT moet ik tegenwoordig meer en meer denken aan een Franse bull met een wat langer snuitje :N: Soms zie ik exemplaren lopen die reutelen en proesten en die echt niet verder van de grond komen dan de gemiddelde Franse bulldog :19: Ieder zijn smaak maar met oorspronkelijk heeft dat inderdaad niks te maken.
Wat ik ook frappant vind is dat dat allemaal echt in maar een paar jaar gebeurd is. Toen ik een SBT wilde nemen was een deel aan de lage kant, nu zie ik overal echt extreem lage en brede hondjes :wink:
Dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik vind langzamerhand de SBT's weer een beetje de goeie kant op gaan. Tuurlijk zijn er nog steeds extremen en lopen er echt letterlijk veel te lage en brede SBT's rond, maar ik vind het niet meer zo extreem als een aantal jaar geleden.

Wij hebben een vrij iele SBT (gelukkig) uit 2004 en ik weet nog dat wij de eerste keer naar een show toe gingen. Ik had toen niet zoveel verstand van het ras en meende dat ze allemaal als Jip hoorden te zijn. Ik ben me rot geschrokken wat ik daar zag. Andersom schrok de keurmeester zich rot van Jip :smile:

Maar goed, als ik nu een beetje om me heen kijk, dan is het wel degelijk aan het veranderen.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

starfleet schreef:Ik vind die smallere honden veel en veel mooier. Ze moeten wel goed gespierd zijn, maar niet zwaar. Het is verder absoluut niet mijn ras, maar ik zie heus wel mooie exemplaren lopen hoewel ik er zelf geen zou willen hebben. Jouw reu Paulala, heb je daar ook een foto in staande positie van?

Anne
Het is niet echt een mooie foto, want in huis staat hij er altijd als een zoutzak bij. En let niet op zijn gerimpelde nek hahahaha.
Ik noem hem ook altijd speknek. :mrgreen:
Afbeelding
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

bianca.sbt schreef:Lekker bevooroordeeld ook om te zeggen dat de staffies die jij ziet met gecoupeerde oren gecoupeerd zijn om ze nog stoerder te laten lijken
Dàn wil ik wel eens weten , waarom ze het dan wèl deden !( die afgeknipte oren)

Kan iemand hier een eerlijk antwoord op geven, dan ?
Volgens die man , waar ik met zo'n hond mee zat te praten , was dat wèl het geval,
:
hij vond het stoer staan en daarom liet hij het doen !

Het staat ook veel macho-er, toch? :19:
(maar het is wel mismaakt)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Triest, ze maken zowat de spagaat met hun poten, dat kán toch niet goed zijn.....
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Volgens mij zijn die Franse honden gewone Amstaffs die volgespoten zijn met anabolica.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Mojuan
Zeer actief

@ Nanna,

Wat je zegt klopt helemaal.
Van oorsprong is het idd gedaan zodat tijdens de gevechten een hond niet dood zou bloeden als er een oor gegrepen zou worden.

Maar tegenwoordig vindt men het 'stoer' staan.
Persoonlijk vind ik het helemaal niet mooi, geef mij maar van die lieve flapperende oortjes :ok:
Wytsypytsy
Actief

Ongelezen bericht door Wytsypytsy »

ik heb er een keer een filmpje over gezien en ik werdt er gewoon misselijk van ... :jank: :kotz:
Zweven door de lucht is mijn hobby!
Afbeelding
Djazz
Actief

Ongelezen bericht door Djazz »

Paulala schreef:
starfleet schreef:Ik vind die smallere honden veel en veel mooier. Ze moeten wel goed gespierd zijn, maar niet zwaar. Het is verder absoluut niet mijn ras, maar ik zie heus wel mooie exemplaren lopen hoewel ik er zelf geen zou willen hebben. Jouw reu Paulala, heb je daar ook een foto in staande positie van?

Anne
Het is niet echt een mooie foto, want in huis staat hij er altijd als een zoutzak bij. En let niet op zijn gerimpelde nek hahahaha.
Afbeelding
idd een prachtige hond, hij ziet er mooi uit....en die rimpeltjes geven hem wel wat zachts....
wees niet bang om langzaam vooruit te gaan...
Afbeelding
grtz Nicolet
elbertkeizer
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door elbertkeizer »

Getver wat lelijk, ik hou al niet van dit soort honden maar dit slaat alles. Zielig ook voor de hond.
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

Paulala schreef:@ Nanna,

Van oorsprong is het idd gedaan zodat tijdens de gevechten een hond niet dood zou bloeden als er een oor gegrepen zou worden.

Persoonlijk vind ik het helemaal niet mooi, geef mij maar van die lieve flapperende oortjes :ok:
bedankt voor jullie eerlijke antwoord, daar heb ik meer aan,
dan dat het ontkend wordt en dat het weer in de hoek van : "bevooroordeling"
wordt neergezet :ok:
ik had dus gelijk, het is tegenwoordig een stoere-look geworden.

Gelukkig zie je het steeds minder, want dit is ook erg lelijk :eek:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Paulala schreef:
corason del perro schreef:was die site van die pitts al eens tegen gekomen vond het ook onwijs lelijk haha ben wel blij om te horen dat een pittbull er dus niet zo uit hoeft te zien :N: ( was toen op zoek naar verschillen met een staff was me niet helemaal duidelijk)
Sterker nog, een pitbull HOORT er zo helemaal niet uit te zien.
Dit valt totaal buiten de rasstandaard.
Over het algemeen hebben de stafford en de pitbull dezelfde uiterlijke kenmerken. Er is vrijwel geen verschil.
Gelukkig maar ik vond ze al zo lelijk :wink: maar er is dus eigenlijk maar heel weinig verschil tussen beide rassen? Zou je ze zonder papieren te zien dan uit elkaar kunnen houden?
Mojuan
Zeer actief

corason del perro schreef:
Gelukkig maar ik vond ze al zo lelijk :wink: maar er is dus eigenlijk maar heel weinig verschil tussen beide rassen? Zou je ze zonder papieren te zien dan uit elkaar kunnen houden?
Nee, zonder de papieren zou ik ze niet uit elkaar kunnen houden.
En dat kan eigenlijk vrijwel niemand.
Daarom is een Stafford zonder boom dus illegaal, niet omdat ze niet mogen zonder boom, maar omdat ze zoveel op een pitbull lijken dat niemand het verschil ziet. Dus kan je nooit bewijzen dat het om een Stafford gaat als je geen boompje hebt.

Dit is trouwens mijn teefje, iedereen denkt altijd dat ze een Pitbull is..
:19:
Afbeelding

Afbeelding
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Paulala schreef: Afbeelding

Afbeelding
Je hebt een prachtige hond :ok:
Afbeelding
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Pak-de-bal schreef:
Paulala schreef:@ Nanna,

bedankt voor jullie eerlijke antwoord, daar heb ik meer aan,
dan dat het ontkend wordt en dat het weer in de hoek van : "bevooroordeling"
wordt neergezet :ok:
ik had dus gelijk, het is tegenwoordig een stoere-look geworden.

Gelukkig zie je het steeds minder, want dit is ook erg lelijk :eek:
Niet dingen om gaan draaien balletje :mrgreen:
Pak-de-bal schreef:ik zie hier , in Holland, nog steeds Staffs met afgeknipte oren,
om ze nòg stoerder te doen lijken :roll:
Insinuatie: mensen hebben Staffs want ze zijn stoer en ze zijn nog stoerder als we de oren eraf halen.

Jij hebt je oordeel zo klaar dat ik er zo ontzettend misselijk van word.
Jij leest alleen maar wat je wilt lezen. Je slaat topics over waar je zelf aan de orde komt met je 'voorbeeldige gedrag'.

Ja, je bent bevooroordeeld en je maakt jezelf belachelijk door bepaalde topics te posten over jou en je hond en daarnaast een vooroordeel in te nemen tegenover baasjes van Staffords, dus o.a. tegenover mij.

Mijn honden zijn mijn alles, ze hebben humor, ze voelen emoties aan, iedereen die binnenkomt is welkom, waarschijnlijk zelfs een inbreker wordt hartelijk begroet. Dat zijn MIJN honden, dat zijn staffords!!!

Pleur alsjeblieft op met je 'stoere-look' en alle vooroordelen die je verder in gedachten hebt. Dat een Stafford niet je favoriete ras is OK, maar kom niet met deze onzin aan!!!
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Jipz_Digz schreef:
Bedankt voor je compliment :mrgreen:
Mensen weten maar zelden welk ras ze is.
Of ze denken Pitbull, of SBT.
Terwijl ze een AST is :denken:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Paulala schreef:

Anne
Afbeelding
Wauw hij is echt prachtig :ok: Precies zoals ze(in mijn ogen) horen te zijn.
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Paulala schreef:
Jipz_Digz schreef:
Lijkt me toch duidelijk dat dit een Amstaffie is. :denken:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Jipz_Digz schreef:
Paulala schreef:
Jipz_Digz schreef:
Lijkt me toch duidelijk dat dit een Amstaffie is. :denken:
Niet iedereen heeft kennis van deze rassen net zoals ik veel jachthonden niet uit elkaar kan houden :wink:
Mojuan
Zeer actief

Carmen schreef:
Wauw hij is echt prachtig :ok: Precies zoals ze(in mijn ogen) horen te zijn.
Heel erg bedankt voor je compliment.
Mijn vriend vindt dat ik hem meer eten moet geven.
Nou lijkt ie op de foto dunner dan dat hij is hoor.
Maar ik vind het helemaal niet te dun, en de fokker vindt dat hij er heel goed uitziet en zeker niet moet aankomen, ook niet afvallen natuurlijk.
Mojuan
Zeer actief

Carmen schreef:
Niet iedereen heeft kennis van deze rassen net zoals ik veel jachthonden niet uit elkaar kan houden :wink:
Waarom weten ze dan wel altijd dat Romeo een AST is?
Julia is een beetje kleiner, dus moet het volgens de meesten wel een SBT zijn.
Jipz_Digz
Vaste gebruiker

Carmen schreef:
Dat is waar, sorry :wink:
Soms vergeet je dat wel eens :mrgreen:
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Nee, ik vind hem niet mager zelfs niet schraal gewoon goed. Veel mensen hebben hun honden wat te dik hoor
Mojuan
Zeer actief

Carmen schreef:Nee, ik vind hem niet mager zelfs niet schraal gewoon goed. Veel mensen hebben hun honden wat te dik hoor
Ja, ik zie heel vaak te dikke staffords.
Schijnbaar gaan mensen dat normaal vinden, daarom vindt mijn vriend hem waarschijnlijk te mager.
Hij zegt dat hij altijd honger heeft en dat is zielig :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”