Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat vinden jullie nou hier van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Cissy
Zeer actief
Contacteer:

Wat vinden jullie nou hier van?

Ongelezen bericht door Cissy »

Kwam dit filmpje tegen op het net ik weet niet wat ik er van moet vinden hoor :denken: heeft zo'n hond nou nog lol in zijn leven vraag ik me af? Moet je zien hoe onzeker ze loopt. Ik vindt het maar zielig hoor ik zou haar in laten slapen of heb ik dat alleen? Ik wordt er in ieder geval niet blij van ,zo te zien is die hond ook niet blij .
http://uncutvideo.aol.nl/search/relevan ... og&index=0
Cooper
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Cooper »

Voor een blinde hond is het belangrijkste in de wereld, de band met zijn baas. Hij moet letterlijk blindelings kunnen vertrouwen op zijn baas.
Ik denk dat de reden van de onzekerheid van de hond op het filmpje, komt doordat hij er geen idee van heeft wat ze aan het doen zijn. Door training zal de hond zeker een stuk zekerheid gaan krijgen.
Ik zeg dit omdat ik zelf een (bijna volledig) blinde hond heb. Ok Shane is op latere leeftijd blind geworden en we hadden al een super band voor zijn blindheid, maar die band is groter geworden na het verlies van zijn zicht. In de afgelopen 2 jaar is de riem het communicatiemiddel geworden. De manier waarop ik de riem tegen hem aan hou, of van hem af beweeg geeft aan welke kant hij opmoet. Het (zachtjes) straktrekken geeft aan dat er iets is waarvoor hij moet stoppen, bv een stoeprand, waar hij anders vanaf valt.
In een vreemde omgeving loopt Shane ook onzeker, omdat hij de grond voor zijn poten moet aftasten op oneffenheden(loop zelf maar eens geblinddoekt rond). Dan gaat hij volledig op mijn aanwijzingen af. Maar op zijn vaste uitlaatronde loopt hij alsof hij kan zien. Hij weet elke stoeprand, elke kuil, elke lantarenpaal. Zijn houding is dan net als bij een "gewone" hond.
Nee in laten slapen omdat een hond blind is, is voor mij geen reden. Het is alleen meer werk. Maar net als een blind mens, kan een blinde hond leren op zijn geleidemens te vertrouwen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”