Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat doe je als je honden niet welkom zijn
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Mijn honden gaan bijna nergens mee naartoe op bezoek.
Alleen bij mijn zusje en mijn twee beste vriendinnen.
Mijn schoonvader heeft kippen rondlopen en heeft zelf een hond waarmee Romeo absoluut niet samen kan.
Dus daar kunnen onze honden niet naartoe.
Toch komen we daar elke zondag en dan zijn we ongeveer vier uur weg.
Mijn twee oudste zussen hebben allebei katten, en dat gaat niet met onze honden, dus die blijven ook thuis als ik daar naartoe ga.
Mijn ouders hebben ook een kat, dus ook dan blijven de honden thuis.
Nu hebben onze hondjes er ook vrij weinig moeite mee als we weggaan moet ik zeggen.
De enige voorwaarde daarvoor is dat ze voor we weggaan, een lekker lang stuk uit zijn gelaten en hebben kunnen spelen.
Ze zijn dan moe en liggen lui op de bank als wij weg gaan.
Vaak worden we niet eens begroet door Romeo als we thuis komen, Julia komt wel altijd vrolijk naar ons toe.
Ze blaffen niet, ze slopen niet, ze liggen meestal heerlijk te slapen als we weg zijn. En Julia vermaakt zich ook vaak prima met naar buiten kijken, er lopen regelmatig katten achter de flat, en daar kijkt ze dan naar.
Toen we alleen Romeo nog hadden ging ik liever niet te vaak van huis, omdat hij in zijn eentje wel moeite had met alleen zijn.
Maar sinds Julia erbij is voelt hij zich niet alleen meer.
Alleen bij mijn zusje en mijn twee beste vriendinnen.
Mijn schoonvader heeft kippen rondlopen en heeft zelf een hond waarmee Romeo absoluut niet samen kan.
Dus daar kunnen onze honden niet naartoe.
Toch komen we daar elke zondag en dan zijn we ongeveer vier uur weg.
Mijn twee oudste zussen hebben allebei katten, en dat gaat niet met onze honden, dus die blijven ook thuis als ik daar naartoe ga.
Mijn ouders hebben ook een kat, dus ook dan blijven de honden thuis.
Nu hebben onze hondjes er ook vrij weinig moeite mee als we weggaan moet ik zeggen.
De enige voorwaarde daarvoor is dat ze voor we weggaan, een lekker lang stuk uit zijn gelaten en hebben kunnen spelen.
Ze zijn dan moe en liggen lui op de bank als wij weg gaan.
Vaak worden we niet eens begroet door Romeo als we thuis komen, Julia komt wel altijd vrolijk naar ons toe.
Ze blaffen niet, ze slopen niet, ze liggen meestal heerlijk te slapen als we weg zijn. En Julia vermaakt zich ook vaak prima met naar buiten kijken, er lopen regelmatig katten achter de flat, en daar kijkt ze dan naar.
Toen we alleen Romeo nog hadden ging ik liever niet te vaak van huis, omdat hij in zijn eentje wel moeite had met alleen zijn.
Maar sinds Julia erbij is voelt hij zich niet alleen meer.

- Anselmo
- Vaste gebruiker
Elis wordt iedere week een uur of 9 alleen gelaten, maar zolang ze voordien en nadien goed uitgelaten is lijkt ze daar erg weinig problemen mee te hebben, meestal ligt ze te slapen als we terug komen. Ze kan niet mee want mijn schoonmoeder heeft zelf twee honden die niet met Elis overweg kunnen en mijn eigen ma is bang van grote honden. Dus gebeurt het nogal eens dat we van 1 tot 10 weg zijn maar dat lukt perfect. De buren hebben toch nog nooit geklaagd en er zit maar één muur tussen hen en ons. (wij horen hen meer dan zij ons eerlijk gezegd)

- Trici
- Zeer actief
- Contacteer:
Sam gaat eigenlijk nooit mee op visite, alleen als we naar mijn vader gaan gaat ie mee, niet omdat ie niet met iets samen kan of zo, maar punt 1 is Sam een beetje ERRUG razend enthousiast, niks kwaads in de zin, maar wil nog wel eens in zn enthousiasme van alles onderste boven lopen, wil k de betreffende mensen waar k op bezoek ga niet aan doen dat ze een nieuw interieur aan moeten schaffen
punt 2 is het ook praktich gezien gewoon lastig, ik beschik niet over een auto dus doe alles OF op de fiets OF met openbaar vervoer en dat dan ook nog met 2 kleine kinderen, die ik OOK errug graag in de gaten houd, net als Sam dus we laten hem meestal thuis, gaan we langer weg zorg ik dat hij tussen door uitgelaten word...
Hier HOEVEN mensen dus nie eens te zeggen dat ie nie welkom is, hij gaat zo wie zo nie mee

punt 2 is het ook praktich gezien gewoon lastig, ik beschik niet over een auto dus doe alles OF op de fiets OF met openbaar vervoer en dat dan ook nog met 2 kleine kinderen, die ik OOK errug graag in de gaten houd, net als Sam dus we laten hem meestal thuis, gaan we langer weg zorg ik dat hij tussen door uitgelaten word...
Hier HOEVEN mensen dus nie eens te zeggen dat ie nie welkom is, hij gaat zo wie zo nie mee

-
- Actief
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jinx & Sadie American Staffordshire Terrier
- Contacteer:
Ik neem hem eigenlijk alleen mee naar mijn ouders en schoonouders,die hebben er geen problemen mee.
Ik zou het niet leuk vinden als mijn eigen ouders hem niet in huis willen hebben,zij weten als geen ander hoeveel Jinx voor mij betekend.
Verder neem ik hem niet mee naar vrienden omdat die kleine kinderen hebben en dan word het een beetje druk in huis.
Maar daar kom ik eigenlijk alleen met een verjaardag,en dan is het zo ie zo niet zo handig.
Ik zou het niet leuk vinden als mijn eigen ouders hem niet in huis willen hebben,zij weten als geen ander hoeveel Jinx voor mij betekend.
Verder neem ik hem niet mee naar vrienden omdat die kleine kinderen hebben en dan word het een beetje druk in huis.
Maar daar kom ik eigenlijk alleen met een verjaardag,en dan is het zo ie zo niet zo handig.

-
- Actief
- Biko
- Zeer actief
Lastige vraag!
Het ligt er een beetje aan waarom hij niet meekan.
Naar mijn oma snap ik, omdat hij haar omver kan springen, in ieder geval daar is ze bang voor en dan kan ik wel begrijpen. En sommige vriendinnen hebben katten die niet gewend zijn aan honden, dan loopt Biko eigenlijk nog het meeste gevaar!
Maar als het niet kan om een flutrede.. dan heb ik er altijd wel wat meer moeite mee. Maar ja.. niet iedereen is zo gek van honden als ik..
Het ligt er een beetje aan waarom hij niet meekan.
Naar mijn oma snap ik, omdat hij haar omver kan springen, in ieder geval daar is ze bang voor en dan kan ik wel begrijpen. En sommige vriendinnen hebben katten die niet gewend zijn aan honden, dan loopt Biko eigenlijk nog het meeste gevaar!
Maar als het niet kan om een flutrede.. dan heb ik er altijd wel wat meer moeite mee. Maar ja.. niet iedereen is zo gek van honden als ik..
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- Aantal honden: 2
!
sjon gaat in principe altijd en overal mee. gelukkig ken ik geen mensen waar hij niet welkom is, ik zou me er toch wel bedrukt onder voelen.
anders denk ik dat ik gewoon niet zou gaan, als mijn vriend niet kan oppassen.
het is mayla MET hond, of gewoon géén mayla!
ik hou niet van kinderen, en het is niet alsof mensen die dan ineens thuis laten als ze langskomen...
en die koters zijn een héél stuk vervelender dan mijn sjonnie.
en JA! ik ben óók allergisch

ik hou niet van kinderen, en het is niet alsof mensen die dan ineens thuis laten als ze langskomen...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): golden retriever, cocker spaniel, kruising
- Aantal honden: 3
Re: !
vind de vergelijking met kinderen wel een beetje verschil (tenzij je het natuurlijk hebt over die krijsers en slopers van het andere topicMaylala schreef:sjon gaat in principe altijd en overal mee. gelukkig ken ik geen mensen waar hij niet welkom is, ik zou me er toch wel bedrukt onder voelen.

Mijn vader moet niks van honden weten, heeft dure meubels in huis staan en wil dus niet dat er kwijl/ haren/ krassen opkomen. Hij snapt bijv. ook niet dat mij dat gewoon geen donder kan schelen, maar goed, zijn huis, zijn regels, dus laat ik de honden thuis (hoewel ik het kleintje af en toe wel meesmokkel).
Naar vrienden die geen last hebben van smetvrees neem ik ze gewoon mee, anders dus niet, heb ik gelijk een goed excuus om lekker op tijd weer te vertrekken

- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Contacteer:
tis vaak lastig om casper mee te nemen, niet omdat ie vervelend is ofzo, maar meestal vind ie z'n rust niet en blijft maar heen en weer lopen, en hij verhaard verschrikkelijk
voel me altijd vrij schuldig als ik wegga en zie dat alles onder de haren zit
maar goed, als mijn vader wil dat ik langs kom, neem ik casper mee, ook al heeft ie tapijt, tis niet iets waar ik maar een uurtje blijf, aangezien het ruim een uur rijden is
bij mijn schoonouders (waar mijn vriend dus nog woont) zijn ze geen honden gewend, ze snapten niet dat een hond niet een nachtje alleen thuis kan blijven.
duidelijk uitgelegd, hoe en wat, dat een hond uitgelaten moet worden, en dat ik ook niet 15 uur m'n plas op kan houden
uiteindelijk vonden ze het wel okee, en nu vinden ze casper steeds leuker
op het begin kon z'n ma ervan overgeven als ik casper een kus op z'n hoofd gaf, getsie dat doe je toch niet hahaa
en nu zijn ze hem elke keer aan het verwennen als ik er ben
stiekum eten geven onder de tafel, het geweldig grappig vinden dat ie zo kan schooien, hoe leuk het is als ie met een bal aan het spelen is
hij word gruwelijk verwend daar, maar ben heeeeel blij dat casper precies weet dat dat thuis niet mag, geen geschooi, geen eten krijgen als ik eet etc.
dus tja, ik neem hem mee als ik langer dan 4 uur ergens ben, anders kom ik niet
soms ook voor kleinere bezoekjes als dat mij beter uit komt en de persoon dat niet erg vind
voel me altijd vrij schuldig als ik wegga en zie dat alles onder de haren zit
maar goed, als mijn vader wil dat ik langs kom, neem ik casper mee, ook al heeft ie tapijt, tis niet iets waar ik maar een uurtje blijf, aangezien het ruim een uur rijden is
bij mijn schoonouders (waar mijn vriend dus nog woont) zijn ze geen honden gewend, ze snapten niet dat een hond niet een nachtje alleen thuis kan blijven.
duidelijk uitgelegd, hoe en wat, dat een hond uitgelaten moet worden, en dat ik ook niet 15 uur m'n plas op kan houden
uiteindelijk vonden ze het wel okee, en nu vinden ze casper steeds leuker
op het begin kon z'n ma ervan overgeven als ik casper een kus op z'n hoofd gaf, getsie dat doe je toch niet hahaa
en nu zijn ze hem elke keer aan het verwennen als ik er ben
stiekum eten geven onder de tafel, het geweldig grappig vinden dat ie zo kan schooien, hoe leuk het is als ie met een bal aan het spelen is
hij word gruwelijk verwend daar, maar ben heeeeel blij dat casper precies weet dat dat thuis niet mag, geen geschooi, geen eten krijgen als ik eet etc.
dus tja, ik neem hem mee als ik langer dan 4 uur ergens ben, anders kom ik niet
soms ook voor kleinere bezoekjes als dat mij beter uit komt en de persoon dat niet erg vind
- Maylala
- Zeer actief
van kinderen heb ik op een heel andere manier last.Ireen schreef:Maylala schreef:
vind de vergelijking met kinderen wel een beetje verschil (tenzij je het natuurlijk hebt over die krijsers en slopers van het andere topic), maar kinderen verharen niet, kwijlen (normaliter) niet, en krassen niet met hun pootjes over een leren bank heen.
Mijn vader moet niks van honden weten, heeft dure meubels in huis staan en wil dus niet dat er kwijl/ haren/ krassen opkomen. Hij snapt bijv. ook niet dat mij dat gewoon geen donder kan schelen, maar goed, zijn huis, zijn regels, dus laat ik de honden thuis (hoewel ik het kleintje af en toe wel meesmokkel).
Naar vrienden die geen last hebben van smetvrees neem ik ze gewoon mee, anders dus niet, heb ik gelijk een goed excuus om lekker op tijd weer te vertrekken.
je moet speciale drankjes kopen want van suiker en kleurstoffen worden ze hyper. wat je kookt lusten ze niet of is "geen kindereten", dus als je niet zelf veroordeeld wilt worden tot kapitein iglo moet je ook nog iets extra's voor ze koken, wat ze waarschijnlijk ook niet lusten omdat je het niet doet zoals mama of meneer mcdonalds of godweetwie.
dan moet je nog uitkijken wat er op tv opstaat, want mtv is te geil, de tekenfilmpjes van tegenwoordig zijn te gewelddadig en bij as the world turns zien ze sex. dus dan moet er een of andere pikachu dvd in die met het volume op 300 bekeken dient te worden (bekéken ja, want wee je gebeente als je even mist hoe pikachu zn naam zegt).
in de tussentijd moet je nog uitkijken waar je het over hebt ook, je woordkeus wordt befronsd tot je alleen nog maar "verdikkie" durft te zeggen, en in de tussentijd worden je katten van de schrik vroegtijdig de eeuwige jachtvelden in gejaagd omdat ze "zo lief zijn" volgens dat grut.
en de reden dat je dat ook nog goed moet vinden, is omdat je zelf ook jong geweest bent.....

nou sorry, maar dan heb ik persoonlijk liever een bordeauxdog op bezoek, inclusief bijbehorende emmers kwijl, 10 cm lange nagels en genoeg verharing om een nieuwe van te breien.
maar da's persoonlijk, he.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Jinx & Sadie American Staffordshire Terrier
- Contacteer:
Helemaal mee eensMaylala schreef:Ireen schreef:van kinderen heb ik op een heel andere manier last.Maylala schreef:
vind de vergelijking met kinderen wel een beetje verschil (tenzij je het natuurlijk hebt over die krijsers en slopers van het andere topic), maar kinderen verharen niet, kwijlen (normaliter) niet, en krassen niet met hun pootjes over een leren bank heen.
Naar vrienden die geen last hebben van smetvrees neem ik ze gewoon mee, anders dus niet, heb ik gelijk een goed excuus om lekker op tijd weer te vertrekken.
je moet speciale drankjes kopen want van suiker en kleurstoffen worden ze hyper. wat je kookt lusten ze niet of is "geen kindereten", dus als je niet zelf veroordeeld wilt worden tot kapitein iglo moet je ook nog iets extra's voor ze koken, wat ze waarschijnlijk ook niet lusten omdat je het niet doet zoals mama of meneer mcdonalds of godweetwie.
dan moet je nog uitkijken wat er op tv opstaat, want mtv is te geil, de tekenfilmpjes van tegenwoordig zijn te gewelddadig en bij as the world turns zien ze sex. dus dan moet er een of andere pikachu dvd in die met het volume op 300 bekeken dient te worden (bekéken ja, want wee je gebeente als je even mist hoe pikachu zn naam zegt).
in de tussentijd moet je nog uitkijken waar je het over hebt ook, je woordkeus wordt befronsd tot je alleen nog maar "verdikkie" durft te zeggen, en in de tussentijd worden je katten van de schrik vroegtijdig de eeuwige jachtvelden in gejaagd omdat ze "zo lief zijn" volgens dat grut.
en de reden dat je dat ook nog goed moet vinden, is omdat je zelf ook jong geweest bent.....![]()
nou sorry, maar dan heb ik persoonlijk liever een bordeauxdog op bezoek, inclusief bijbehorende emmers kwijl, 10 cm lange nagels en genoeg verharing om een nieuwe van te breien.

- Biko
- Zeer actief
Dat is ook maar net wat je ervan toelaat.Marielle&Jinx schreef:Maylala schreef:Helemaal mee eensIreen schreef:van kinderen heb ik op een heel andere manier last.Maylala schreef:
en de reden dat je dat ook nog goed moet vinden, is omdat je zelf ook jong geweest bent.....![]()
Als er bij mij een hond op bezoek komt, wil ik hem ook niet op de bank, ook al mag hij dat thuis wel en bedelen hoeft hij bij mij ook niet.
Hetzelfde geld voor kinderen, mijn huis, mijn regels.
(met een beetje geluk willen ze vanzelf niet meer mee haha)
Maar ja, kinderen kan je ook niet echt vier uur alleen thuislaten... een hond over het algemeen wel.
hondengedragscentrum.nl
& een pootje van Biko!
& een pootje van Biko!
- Maylala
- Zeer actief
hmm, heb ik nog niet hoeven proberen, dat niet toe te laten.Biko schreef:Marielle&Jinx schreef:Maylala schreef:Dat is ook maar net wat je ervan toelaat.Ireen schreef: Helemaal mee eens
Als er bij mij een hond op bezoek komt, wil ik hem ook niet op de bank, ook al mag hij dat thuis wel en bedelen hoeft hij bij mij ook niet.
Hetzelfde geld voor kinderen, mijn huis, mijn regels.
(met een beetje geluk willen ze vanzelf niet meer mee haha)
Maar ja, kinderen kan je ook niet echt vier uur alleen thuislaten... een hond over het algemeen wel.
dan ben je "kindonvriendelijk", en meestal kijken ze je er dan bij aan of je voor de lol rotjes in eenden stopt ofzo.
want je bent toch zelf ook jong geweest? laat ze nou toch, ze zijn maar een keer jong. kom de volgende keer lekker bij óns langs. (waar het bovengenoemde nog 3000 keer erger is; plus waar je hond vanwege bacteriën "liever niet binnen" kan komen)
ik heb er niet eens een woord voor, alleen een smiley:

ik zeg trouwens echt niet dat alle ouders zo zijn hoor!!
maar de meeste dames worden met hun eerste koter behoorlijk smetvrezerig en overbeschermend....
als niet, zijn ze welkom hoor. als die kids zich maar weten te gedragen. liefst natuurlijk dat zij ook gewoon met een pensstaafje onder de tafel gaan liggen, net als sjon, maar dat schijnt weer teveel gevraagd te zijn.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nee, ik neem mijn honden niet mee op visite. Het is nogal wat om ergens met drie grote, harige collies aan te zetten
. Hoe lief en rustig ze ook zijn (nou ja, Cody wat minder
), het is toch lastig.
En dierenliefhebbers hebben zelf al honden/katten wat erg lastig is als je met een puberende reu aan komt zetten die zichzelf lekker macho vindt
en mensen zonder huisdieren hebben daar bewust voor gekozen. Die houden niet van haren, etc. En dat kan ik me best wel voorstellen. Zíj hebben niet voor míjn honden gekozen, dus hoef ik ze niet met de resultaten van mijn keuze op te zadelen.
En wat die eeuwige vergelijking met kinderen betreft: kinderen zijn niet net als honden. En je kunt kinderen onder een bepaalde leeftijd niet alleen thuislaten (mag niet eens), daar komen ongelukken van. Het is een feit dat er onopgevoede kinderen zijn, maar dat is niet de schuld van de kinderen, maar van de ouders. Die kun en moet je daarop aanspreken. In jouw huis gelden de regels van jou. Ik heb (in mijn kinderloze jaren) ook wel eens bezoek gehad van mensen met zulke verschrikkelijke monstertjes. En die heb ik ook gezegd wat ik er van vond. En ik heb nu zelf een kind, en als die zich misdroeg (thuis of ergens anders) wel eens een flinke draai om zijn flapoortjes gegeven.

En dierenliefhebbers hebben zelf al honden/katten wat erg lastig is als je met een puberende reu aan komt zetten die zichzelf lekker macho vindt

En wat die eeuwige vergelijking met kinderen betreft: kinderen zijn niet net als honden. En je kunt kinderen onder een bepaalde leeftijd niet alleen thuislaten (mag niet eens), daar komen ongelukken van. Het is een feit dat er onopgevoede kinderen zijn, maar dat is niet de schuld van de kinderen, maar van de ouders. Die kun en moet je daarop aanspreken. In jouw huis gelden de regels van jou. Ik heb (in mijn kinderloze jaren) ook wel eens bezoek gehad van mensen met zulke verschrikkelijke monstertjes. En die heb ik ook gezegd wat ik er van vond. En ik heb nu zelf een kind, en als die zich misdroeg (thuis of ergens anders) wel eens een flinke draai om zijn flapoortjes gegeven.

-
- Actief
Ik probeer haar zo vaak als mogelijk mee te nemen.
Mijn familie en schoonfamilie zijn honden gek, dus al komen we met 5 honden aanzetten dan is het nog goed.
Als we naar vreemden gaan of kennisen dan blijft ze vaak thuis.
Ik vind dat als mensen liever geen hond in huis willen dat je dat dan moet respecteren.
Als we uiteten gaan blijft ze ook thuis, tenzij we naar een strandtent gaan dan gaat ze mee (we wonen vlak bij zee)
Mochten we onderweg wat moeten / willen eten dan kijken we uiteraard of honden welkom zijn, ze dat niet dan blijft ze in de auto.
Uiteraard alleen als het weer het toelaat!
Mijn familie en schoonfamilie zijn honden gek, dus al komen we met 5 honden aanzetten dan is het nog goed.
Als we naar vreemden gaan of kennisen dan blijft ze vaak thuis.
Ik vind dat als mensen liever geen hond in huis willen dat je dat dan moet respecteren.
Als we uiteten gaan blijft ze ook thuis, tenzij we naar een strandtent gaan dan gaat ze mee (we wonen vlak bij zee)
Mochten we onderweg wat moeten / willen eten dan kijken we uiteraard of honden welkom zijn, ze dat niet dan blijft ze in de auto.
Uiteraard alleen als het weer het toelaat!
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 08 nov 2007 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bianc@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT en Chihuahua
Ik neem mijn honden nooit mee als ik op visite ga of diegene moet erom vragen. Gaan we erg lang weg dan zorg ik dat iemand ze tussendoor uitlaat maar meestal is dat niet nodig en zijn we bijtijds gewoon weer thuis.
Overigens verwacht ik van andere mensen die hier op visite komen ook dat zij hun eigen honden thuis laten.
Overigens verwacht ik van andere mensen die hier op visite komen ook dat zij hun eigen honden thuis laten.
Groetjes Bianca, Tyson, Skunky en Fox

-
- Zeer actief
jij bent gek....kinderen kunnen prima met de pot mee eten, hoor...en anders nemen de ouders toch lekker zelf benodigdheden voor de kinderen mee? Als ik met mijn kleine ergens heenga, zorg ik altijd dat ik zelf wat te drinken en te eten meeheb voor d'r (vaak niet eens nodig, want die zet haar tanden veel liever in zo'n volwassenkoekie, of grote mensen etenMaylala schreef:Ireen schreef:van kinderen heb ik op een heel andere manier last.Maylala schreef:

Dat is haast hetzelfde als dat je zelf niet rookt, maar wel sigaretten in huis moet hebben voor de mensen die evt. wel roken.
-
- Zeer actief
ik heb zelf trouwens met geen van beide moeite....mensen die komen mogen hun honden meenemen, en daarvoor wil ik zelfs wat extra vlees uit de vriezer halen en een lekkere kluif is er ook altijd wel....
en voor kinderen die komen heb ik ook altijd wel wat in huis, en ben ook best bereid er wat speciaals voor te halen..ik nodig immers zelf mensen uit.....
en gevoelsmatig heb ik er toch minder moeite mee als mensen zeggen dat de hond niet welkom is, dan wanneer mij te verstaan word gegeven dat ik even opvang moet zoeken voor mijn kind, omdat ze niet welkom is...in het laatste geval kom ik zelf ook niet meer.
en voor kinderen die komen heb ik ook altijd wel wat in huis, en ben ook best bereid er wat speciaals voor te halen..ik nodig immers zelf mensen uit.....
en gevoelsmatig heb ik er toch minder moeite mee als mensen zeggen dat de hond niet welkom is, dan wanneer mij te verstaan word gegeven dat ik even opvang moet zoeken voor mijn kind, omdat ze niet welkom is...in het laatste geval kom ik zelf ook niet meer.
- TDCK
- geregistreerd lid
Onze hond gaat mee naar familie. Vooral omdat die altijd verweg wonen en we lang weg zijn voor een bezoekje. Mijn schoonvader is de enige die er een hekel aan heeft (smetvrees), maar zijn vrouw vindt het juist helmaal super en vindt het zo een goede voorbereiding om het idee van een eigen pup vast in de week te leggen
Ik laat de hond wel thuis voor bezoekjes hier in de buurt aan vriendinnen met kids of buurvouwen met katten.
Eigenlijk heeft nog nooit iemand gezegd dat de hond niet mee mag.....
Diane

Ik laat de hond wel thuis voor bezoekjes hier in de buurt aan vriendinnen met kids of buurvouwen met katten.
Eigenlijk heeft nog nooit iemand gezegd dat de hond niet mee mag.....
Diane
- Maylala
- Zeer actief
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua's en Vlinderhondjes
- Aantal honden: 5
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik neem ze niet vaak mee, maar als ik vind dat ze anders te lang alleen zitten gaan ze mee, klaar. Mijn honden gedragen zich keurig op visite (veel keuriger dan thuis
), ik neem een kussen en een kleedje voor de bank mee voor de haren, dus ik zie niet waarom ik ze *niet* mee zou kunnen nemen. Had ik honden die de boel op stelten zouden zetten, okee, dan is het lastiger, maar honden die zich fatsoenlijk gedragen, niet stinken, vriendelijk zijn tegen het al aanwezige beestenspul, die moet je in mijn ogen probleemloos mee kunnen nemen, *ook* naar mensen die geen honden gewend zijn.

Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Actief
Onze hond kan echt niet mee op visite.Wil op schoot of anders in je kijkrichting staan.Gesprek moet bij voorkeur over hem gaan.Wordt alleen een succes als iedereen stokstijf blijft zitten onder een spiedend oog dat bij de minste beweging hij zich weer aankomt bieden.Hij gaat wel altijd mee maar blijft in de bus.Lekker bot mee en 1 van de 2 gaat steeds met hem wandelen of zwemmen.De bus is voor hem een veilige plek.Toen hij nog pup was en we op vakantie waren moest hij daar af en toe ingestopt worden want hij blijft maar doorgaan.
Mensen hebben hem liever niet binnen.We hebben voordat er problemen met familie of kennissen van kwamen besloten om dit stuk van de opvoeding de stekker eruit te halen.Hij kan veel maar is niveau ramp met visite.Thuis ook trouwens.Gewoon in de tuin of boven met een bot.Alleen niet met mensen die vaak komen.Daar kan ie zich inmiddels bij gedragen.
Mensen hebben hem liever niet binnen.We hebben voordat er problemen met familie of kennissen van kwamen besloten om dit stuk van de opvoeding de stekker eruit te halen.Hij kan veel maar is niveau ramp met visite.Thuis ook trouwens.Gewoon in de tuin of boven met een bot.Alleen niet met mensen die vaak komen.Daar kan ie zich inmiddels bij gedragen.
nooit meer zonder een Aussie
Als ik het goed begrijp, ben je dus opgehouden met hem te trainen als er visite is, voor er problemen van kwamen? Is het dan juist niet slimmer om er dan wat extra aandacht te besteden? Dat lijkt me voor alle partijen veel rustigerreem schreef:We hebben voordat er problemen met familie of kennissen van kwamen besloten om dit stuk van de opvoeding de stekker eruit te halen.Hij kan veel maar is niveau ramp met visite.

-
- Actief
Er was al heeel veel xtra aandacht aangegeven.Voor iedereen is dit een stuk aangenamer.Het is niet heel erg leuk om je hond iedere x over de grens te zien gaan.Niet meer bereikbaar enz.Bachbloesem ook gehad.Beter maar blijft een hoog rauzelniveau houden.Tannetje had nog wel meer mogelijkheden maar wij vinden het prima zo.Voor de rest gaat het prima.Tegen de tijd dat ie oud,stram en nog wat mankementjes heeft doen we weer eens een poging.
De problemen waren er dus al maar we hadden nog niet de grens bereikt dat mensen ons dringend zouden verzoeken de hond niet meer mee te nemen.Gehhel begrijpelijk als dat al was gevraagd trouwens.
Je hebt soms een ideaal beeld van hoe het zou moeten maar soms is er iets waardoor dat niet gaat.Remy[de hond] werd druk maar niet gelukkig ervan.Nu wel.
De problemen waren er dus al maar we hadden nog niet de grens bereikt dat mensen ons dringend zouden verzoeken de hond niet meer mee te nemen.Gehhel begrijpelijk als dat al was gevraagd trouwens.
Je hebt soms een ideaal beeld van hoe het zou moeten maar soms is er iets waardoor dat niet gaat.Remy[de hond] werd druk maar niet gelukkig ervan.Nu wel.
nooit meer zonder een Aussie