Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Grrr hier kan ik me zo kwaad om maken...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Pak-de-bal schreef:ik vind het jùist leuk,. om de achtergronden ook te lezen.

En dan kom ik inderdaad tot een stelling. !
een stelling die misschien wel haaks is, maar wel realistich is.

( sorry, we hadden dit beter per Pbtjes kunnen doen)
Je leest wel eens verkeerd "tussen de regels" òf je hebt de laatste info net niet meegepakt, dat kan ook.
(ik ga geen voorbeelden geven :wink: )
En soms klopt het wel wat je zegt :ok:
Ik laat het hierbij rusten Marjolijn.
Ik kan het je kennelijk niet duidelijk maken.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

ranetje schreef:En soms klopt het wel wat je zegt :ok:
wees maar niet ongerust, want mijn berichten worden tòch niet gelezen, :19: :roll:
ik heb al "negeren" opgevangen, want niet leuk is om te lezen, maar goed, ik ben het nu wel gewend.

je hebt mij het wel duidelijk gemaakt, maar wie zijn wèl de "grote" kenners hier?
Zijn we niet allemaal hetzelfde?
Ik weet niets van jòuw hond af , en jij weet weer niets van mijn hond, ....toch? :19:
Laatst gewijzigd door Pak-de-bal op 12 sep 2007 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

en weer gaat het over pdb :19:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

eefje+huig schreef:en weer gaat het over pdb :19:
sorry, ik was al verkeerd bezig, om dit niet per Pb-tjes te doen
ranetje
Zeer actief

eefje+huig schreef:en weer gaat het over pdb :19:
:oops: :sst:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
bikkel
Actief

Ongelezen bericht door bikkel »

Pak-de-bal schreef:
ranetje schreef:En soms klopt het wel wat je zegt :ok:
wees maar niet ongerust, want mijn berichten worden tòch niet gelezen, :19: :roll:
ik heb al "negeren" opgevangen, want niet leuk is om te lezen, maar goed, ik ben het nu wel gewend.

je hebt mij het wel duidelijk gemaakt, maar wie zijn wèl de "grote" kenners hier?
Zijn we niet allemaal hetzelfde?
Ik weet niets van jòuw hond af , en jij weet weer niets van mijn hond, ....toch? :19:
of niet allemaal hetzelfde zijn??? :denken: :smile: Nou gelukkig niet zeg!!!
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Ongelezen bericht door miemot »

Pak-de-bal schreef: Ik kan je geruststellen, dat ik mij niet bemoei met dingen , die ik niet weet, zoals bv het fokken van nestjes of andere vragen( over teefjes bv)
Maar ik ben nog steeds van mening , dat iedreen een open antwoord mag neerzetten, als de vraag zo opgeeft.
Uiteraard mag iedereen zijn mening geven, Marjolijn, ik denk dat het probleem wat jou betreft bij de formulering zit.
De manier waarop jij je mening post is volgens mij erg directief en zwart-wit. Je vergeet vaak te vermelden dat het om jouw MENING gaat in plaats van om de enige echte waarheid.
Wij weten intussen hoe jij in mekaar steekt op dat gebied, maar nieuwe lezers kunnen jouw mening dan gaan opvatten als 'de waarheid' en gaan die adviezen dan in de praktijk brengen. Als je dan de bal :mrgreen: misslaat, doe je meer kwaad dan goed.
Pak-de-bal schreef:( sorry, we hadden dit beter per Pbtjes kunnen doen)
Misschien is het wel eens goed dat we dit allemaal op tafel gooien. Frustraties bouwen zich alleen maar op als er niks mee gedaan wordt...
Pak-de-bal, er is niemand die een probleem heeft met jou, als persoon, als Marjolijn. Het gaat erom wat je schrijft hier en de manier waarop je het schrijft en de manier waarop je omgaat met de kritiek die je krijgt. Misschien moet je er toch maar eens iets mee gaan doen... (je eigen berichten eens gaan nalezen of zo?) :19:

gewijzigd: te vlug op verzenden geklikt
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Ik vind het allemaal zwaar overdreven :pffff: Het wordt nu een olievlek,laat pdb lekker haar mening neerzetten,zodat een ander daar op kan reageren :19: Ik heb trouwens liever iemand die openlijk zegt dat hij of zij problemen met allochtonen heeft,daar kan je nog jouw visie tegen over zetten) er zijn er genoeg die deze mening ook hebben maar niet hardop durven te zeggen.......Maar even ontopic.....waae hadden jullie het over :mrgreen:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

O jullie zijn al verder zie ik nu :eek: :mrgreen:
Afbeelding
Pepie
Zeer actief

Euk hou je nog van me? :smile:
Afbeelding
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Pepie schreef:Euk hou je nog van me? :smile:
Heel goed, daar ging het topic over :ok: :roll:
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Pepie
Zeer actief

Ari@ne schreef:
Heel goed, daar ging het topic over :ok: :roll:
Jij dwaalt ook wel eens af :pffff:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Heeft de TS nog wat van de school gehoord? En gaat zij als er geen kinderen op het veld nog lekker trainen? Daar ging het over, een groep jongeren die ineens haar hond probeerden op te jutten, toen zij daar wat van zei haar poogden te intimideren, geen leraar erbij en een school die haar schijnbaar in de kou liet staan..

ps. Het waren overwegend blanke jongeren.. :pffff:
miemot
Zeer actief

Ja, we zijn ver afgedwaald. Misschien dat de modjes willen splitsen? Weet niet of ze het al dan niet nodig vinden...

In elk geval, ik vraag me ook af of TS hier nog verder mee gegaan is?
SnowWhite
Actief

Ongelezen bericht door SnowWhite »

:eek: Jeetje wat een topic is dit geworden zeg... om het nou specifiek op de allogtonen te gooien wat totaal niet mij bedoeling.

Wat ik wel even duidelijk wil vermelden is dat ik nimmer heb gezecht dat het hier over een groep allogtonen ging... Het was gewoon een groep jongeren met de gemixte afkomsten en ja meerendeel NEDERLANDS.

Wel een vraagje aan jullie... wie is TS? of bedoelen jullie bij hier mee? :-)

Wat ik wel even duidelijk wil vermelden is dat ik nimmer heb gezecht dat het hier over een groep allogtonen ging... Het was gewoon een groep jongeren met de gemixte afkomsten en ja meerendeel NEDERLANDS.

Ik heb verder jammer genoeg niets meer van die school gehoord, en heb ook besloten om het maar hier bij te laten.
Al zit het me nog wel hoog hoor, maar dat gaat al langzaam aan zakken :-)

Ik train nog steeds me haar op het zelfde veldje, want laat me uiteraard niet zomaar weg jagen.
En kom er zelfs net van :-D Het is een openbaar veld en echt ideaal om te trainen aangezien het met een groot hek totaal afgesloten is en de hond dus niet zomaar weg kan.
Mocht ik de groep nog een keer tegen komen, en ze vertonen het zelfde gedrag dan ga ik uiteraard wel verdere stappen ondernemen, welke dat dan zijn weet ik niet, ik hoop in ieder geval dat het niet meer zo ver komt.

Wat ik nu wel merk is dat ze waakzamer is geworden en dan voornamelijk bij groepen.
Ik liep net langs een groepje ("hang") jongeren en toen merkte ik dat ze heel zachtjes binnen monds begon te grommen, dit had ik vanmiddag ook al een opgemerkt.
Ik zal het wel goed in de gaten houden, want vind het niet erg prettig als ik een hond krijg die nu tegen elke groep gaat grommen.
Laatst gewijzigd door SnowWhite op 08 nov 2007 17:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Palmuk
Actief

Ongelezen bericht door Palmuk »

TS = Topic Starter = jij dus :)

Het hele discriminatieverhaal heeft ook niets te maken met het topic dat jij begonnen bent. Het komt simpelweg doordat iemand anders er zeer fout op reageerde, maar daar kon jij niets aan doen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Yuka schreef:Wel een vraagje aan jullie... wie is TS? of bedoelen jullie bij hier mee? :-)

TS dat ben jij inderdaad, de topicstarter. Maar even voor jouw geruststelling, volgens mij weet iedereen die hier gereageerd heeft dat niet jij over een groep allochtonen begon :wink:
ranetje
Zeer actief

Yuka schreef:Wat ik nu wel merk is dat Yuka waakzamer is geworden en dan voornamelijk bij groepen.
Ik liep net langs een groepje ("hang") jongeren en toen merkte ik dat ze heel zachtjes binnen monds begon te grommen, dit had ik vanmiddag ook al een opgemerkt.
Ik zal het wel goed in de gaten houden, want vind het niet erg prettig als ik een hond krijg die nu tegen elke groep gaat grommen.
Daar moet je inderdaad even mee opletten.
Probeer haar bij groepen zo veel mogelijk af te leiden, dan komt het wel weer in orde. :ok:
Afbeelding
miemot
Zeer actief

Zo snel mogelijk vergeten en lekker blijven trainen daar :ok:
Pepie
Zeer actief

Nanna schreef:
Pepie schreef:Ik vind het allemaal zwaar overdreven :pffff: Het wordt nu een olievlek,laat pdb lekker haar mening neerzetten,zodat een ander daar op kan reageren :19: Ik heb trouwens liever iemand die openlijk zegt dat hij of zij problemen met allochtonen heeft,daar kan je nog jouw visie tegen over zetten) er zijn er genoeg die deze mening ook hebben maar niet hardop durven te zeggen......
Afbeelding
:smile: :smile:
Afbeelding
Some-one
Actief

Ongelezen bericht door Some-one »

Pepie schreef:Ik vind het allemaal zwaar overdreven :pffff: Het wordt nu een olievlek,laat pdb lekker haar mening neerzetten,zodat een ander daar op kan reageren :19: Ik heb trouwens liever iemand die openlijk zegt dat hij of zij problemen met allochtonen heeft,daar kan je nog jouw visie tegen over zetten) er zijn er genoeg die deze mening ook hebben maar niet hardop durven te zeggen......
De afgelopen dagen heb ik zo'n beetje op mijn handen gezeten om maar niet op de stupide opmerkingen in dit topic te reageren..maar nu kan ik me toch ff niet beheersen! :pffff: Discrimineren (en dat is wat er in mijn ogen toch echt gebeurde hier!) is NOOIT goed te praten! Ook niet onder het mom van "ik heb liever iemand die openlijk zegt dat hij of zij problemen met allochtonen heeft"! :devil:

Om toch nog maar even "on-topic" te blijven...voor TS: ik hoop dat het je niet nog een keer zal gebeuren zo behandeld te worden door een stel pubers!
Pepie
Zeer actief

Some-one schreef:
De afgelopen dagen heb ik zo'n beetje op mijn handen gezeten om maar niet op de stupide opmerkingen in dit topic te reageren..maar nu kan ik me toch ff niet beheersen! :pffff: Discrimineren (en dat is wat er in mijn ogen toch echt gebeurde hier!) is NOOIT goed te praten! Ook niet onder het mom van "ik heb liever iemand die openlijk zegt dat hij of zij problemen met allochtonen heeft"! :devil:

Om toch nog maar even "on-topic" te blijven...voor TS: ik hoop dat het je niet nog een keer zal gebeuren zo behandeld te worden door een stel pubers!
Discriminatie is ook niet goed te praten maar als mensen het uitspreken weet je wel wie je voor je hebt,en daar kan je dan wat mee.Zo stupide was mijn opmerking niet hoor :pffff:
Afbeelding
Marion.

Pepie schreef:Discriminatie is ook niet goed te praten maar als mensen het uitspreken weet je wel wie je voor je hebt,en daar kan je dan wat mee.Zo stupide was mijn opmerking niet hoor :pffff:
Peep, ik stel voor dat jij gaat proberen PdB's zienswijzen te nuanceren. Jij hoeft dan alleen maar het hoofdstukje "allochtonen" te doen (voor het hoofdstukje "vechthonden" zoeken we wel een andere vrijwilliger).

En ik meen het heel serieus. Je woont nog dicht bij haar in de buurt ook. Je krijgt van mij een gouden leeuw als je iets van jouw gedachten over weet te brengen op haar.
Pepie
Zeer actief

Ik nodig haar uit voor een iftarmaaltijd,of voor de dag van de dialoog :wink:En dat meen ik serieus.
Afbeelding
Some-one
Actief

Pepie schreef: Discriminatie is ook niet goed te praten maar als mensen het uitspreken weet je wel wie je voor je hebt,en daar kan je dan wat mee.Zo stupide was mijn opmerking niet hoor :pffff:
Ik kan er eerlijk gezegd niet zo heel veel mee (kan me er eigenlijk alleen maar aan ergeren) Dat ik dan wel weet wie ik voor me heb..tja...das waar...maar kan daar niet meer van maken dat ik "die mensen" behoorlijk kortzichtig vind...vraag me dan altijd af of die mensen 'allochtonen" (wat een ***-woord) in hun persoonlijke kennissen/vriendenkring hebben....bedoel het niet persoonlijk tegen jou (kom nu waarschijnlijk weer botter over dan ik bedoel) maar ik irriteer me net zo rot aan de "discrimineerders" als aan de mensen die dit op een of andere manier goed praten....
Marion.

Pepie schreef:Ik nodig haar uit voor een iftarmaaltijd,of voor de dag van de dialoog :wink:En dat meen ik serieus.
Ik hoop dat je het meent. Dat kan nooit verkeerd zijn.
Pepie
Zeer actief

Marion. schreef:
Pepie schreef:Ik nodig haar uit voor een iftarmaaltijd,of voor de dag van de dialoog :wink:En dat meen ik serieus.
Ik hoop dat je het meent. Dat kan nooit verkeerd zijn.
Meen ik er komen er vele de komende dagen,ze moet alleen wel op tijd zijn en niet denken kom ik ga een half uurtje later want dan zijn de mannen weg voor het gebed en de vrouwen kletsen na,maar het eten is foetsie :smile: Is mij maar 1 keer gebeurd hoor :pffff:
Afbeelding
Some-one
Actief

Pepie schreef:ze moet alleen wel op tijd zijn en niet denken kom ik ga een half uurtje later want dan zijn de mannen weg voor het gebed en de vrouwen kletsen na,maar het eten is foetsie :smile: Is mij maar 1 keer gebeurd hoor :pffff:
:smile: :smile: :smile:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Yuka schreef::eek: Jeetje wat een topic is dit geworden zeg... om het nou specifiek op de allogtonen te gooien wat totaal niet mij bedoeling.

Wel een vraagje aan jullie... wie is TS? of bedoelen jullie bij hier mee? :-)

Ik heb verder jammer genoeg niets meer van die school gehoord, en heb ook besloten om het maar hier bij te laten.
Al zit het me nog wel hoog hoor, maar dat gaat al langzaam aan zakken :-)

Ik train nog steeds me Yuka om het zelfde veldje, want laat me uiteraard niet zomaar weg jagen.
En kom er zelfs net van :-D Het is een openbaar veld en echt ideaal om te trainen aangezien het met een groot hek totaal afgesloten is en de hond dus niet zomaar weg kan.
Mocht ik de groep nog een keer tegen komen, en ze vertonen het zelfde gedrag dan ga ik uiteraard wel verdere stappen ondernemen, welke dat dan zijn weet ik niet, ik hoop in ieder geval dat het niet meer zo ver komt.

Wat ik nu wel merk is dat Yuka waakzamer is geworden en dan voornamelijk bij groepen.
Blij toe dat je daar wel gewoon verder traint!
Bij de groepen mensen of jongeren passeren los of vast inderdaad even op haar gedrag letten.. afleiden of simpelweg de groep groeten en doorlopen.. dat doe ik hier vaak, vooral in het donker als er onverhoeds een groepje staat in het park of bij de ingang..los of vast..ik loop door de groep met een hallo en nu stigmatiseer ik ook misschien.. maar de meeste herders tasten af.. schatten de situatie in en blijven allert..
vantevoren grommen of blaffen is natuurlijk niet ok..
Help haar er het vertrouwen in terug te winnen.. vermijd groepen waarvan je weet dat het ok is om door te lopen niet,. en link iets positiefs eraan als je er goed doorheen loopt of loop inderdaad al spelend door zo'n groep.. gewoon om dat gedrag effe om te buigen
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”