Ik heb een paar filmpjes van de mag test gezien.. ik vind het op veel punten de werkelijkheid niet raken, een grote plastic of houten kat die inene het pad wordt opgeduwd.. mensen die terwijl de hond vast ligt zonder baas op de hond aflopen, dan weer weglopen dan weer eropin..
en de hond moet dat allmaal maar ondergaan en mag daar niet op reageren, ook niet met signalen, het zij kalmerend, dat wordt gezien als angst, hetzij als afwerend, dat wordt gezien als agressie..
Een plastic hand in de voerbak, een kinderplastic pop dat inene naar m toe komt en over de kop worden geaaid door dat gekke pop ding..
Ik vind t een belachelijke test!
En ik laat mijn hond niet alleen in t openbaar liggen, een hond is geen publieksvoorwerp dus waarom moet jan en alleman aaien??
(als er geaaid word ben ik erbij.. zoals vanmiddag in duin.. klein ventje zei oh hond! Mooi! aaien??? papa zei doorlopen joh we gaan zo eten, ik zei wat vertederd ahhh.. oh zei de papa kan iee m aaien dan? ik vond t goed voor zowel t ventje als voor mijn hond en Ja hoor dat kan, riep Finn effe bij me en dat manneke aaide netjes over de rug.. helemaal blij

ik vond t ook erg grappig ventje was net zo groot als Finn..)
Maar de mag, hoe kun je nou weten hoe je hond reageert in dat soort absurde situaties? Ik ben bij mijn hond bijna ten alle tijden, kweet niet of ie met al die gekke dingen door een magtest komt.. hebt t elders wel eens gezegd, als een hond zelf niet mag laten zien dat hij t eng vind, dat er toch doorgezet wordt tijdens zo;n test en de hond gaat over in zelfverdediging of afweren, is dan de hond aggressief?
Daarom vind ik t een kromme test, ik vind dat ze over grenzen heen gaan, mn bij de onderdelen waar de baas niet mag interferen