Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

benodigheden bevalling

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

benodigheden bevalling

Ongelezen bericht door little-wolf »

ik had al via search t e.e.a gevonden voor benodigheden voor de bevalling. welke dingen kan ik nog meer toevoegen aan t lijstje?

teef :mrgreen:
Werpkist
puppypanelen

Kleden
Kranten
Bejaarden luiers
Weegschaal
Melkpoeder
Thermometer
Druivensuiker voor in t water tijdens bevalling
uterus vetsum
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Met bejaarden luiers :mrgreen: zul je wel onderleggers bedoelen denk ik. Of wil je ze allemaal inco materiaal aan gaan doen. :smile: :wink:
mon doesie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoezen
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door mon doesie »

telefoonnummers van de dieren arts ,mocht dit helaas dringend nodig zijn...
en de groetjes van:
Arena,Bali,Bonni,Chakira
Danique,Mila en Monique
http://www.roxroros.com

uit het oog maar niet uit ons hart...Aila.
little-wolf
Zeer actief

Mizzsylver schreef:warmtelamp of warmtematjes
kruiken

oude handoekken

schaar
arterieklem
garen of draad

slijmzuigertje

nutridrops
pro-atman

Kijk ook eens bij spat, die hebben bevallingspakketten. Dan zie je ook wat je allemaal nog kunt aanschaffen.
dank je :ok:
die schaar en aterieklem zijn zeker voor de navelstrengen?
garen en draad?

sluimzuigertje, waar haal je die?
little-wolf
Zeer actief

Baily schreef:Met bejaarden luiers :mrgreen: zul je wel onderleggers bedoelen denk ik. Of wil je ze allemaal inco materiaal aan gaan doen. :smile: :wink:
ja voor als onderlegger :mrgreen:
little-wolf
Zeer actief

tnx again! :ok:
Madelief
Zeer actief
Mijn ras(sen): berger de brie débris & beauceron
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Madelief »

Heeft iemand die ooit geprobeerd...zo'n slijmzuigertje?

Wij hadden hem ook in huis. Maar de fokkers met wie ik het daar over gehad heb en degenen die ik aan het werk heb gezien bij een bevalling deden het allemaal zelf...dusseh....met de mond uitzuigen en uitspugen.

Want als tijd telt dan is het wel een heel onhandig gepriegel met zo'n slijmzuigertje hoor, en je kunt er ook nog dingen mee beschadigen volgens mij.
En gek genoeg, hoe smerig het ook klinkt is het tijdens zo'n spannende bevalling helemaal niet iets waar je over twijfelt...je doet het gewoon.

Maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Eh....niet mijn topic....sorry.

Veel succes met het verzamelen van je spulletjes en het lange wachten op de eigenlijke bevalling!! Oja, zorg dat je een enorme stapel lappen en doeken hebt. De eerste bevalling was een enorm bloederige bende bij ons en ze waren niet aan te slepen, dus wij hadden voor de tweede bevalling weer een enorme stapel verzorgd...niks nodig, mooie 'droge" schone bevalling, haha, zul je altijd zien.
groetjes Madelief en Yanthe
Afbeelding
Het huishouden van Yanthe Steen: Beaucerons de la Bonhardiesse
Voor altijd in mijn hart. Bonha '00 - 26-02-2013
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Sluimzuigertje werkt prima.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Mizzsylver schreef: pro-atman

Wat is dat?

Over het slijmzuigertje, ik heb hem voor het eerst gebruikt dit keer, bij de pup die bij de dierenarts via de keizersnede werd gehaald, en het werkte prima en snel.
little-wolf
Zeer actief

LongFields schreef:

Wat is dat?
Beschrijving: Pro-Atman stimuleert de ademhaling bij pasgeboren dieren. Bij de eerste signalering van ademhalingsstoornissen na de geboorte direct Pro-Atman in neus en bek sprayen. Behandeling: In beide neusgaten en in de bek, behandeling eventueel na 30 seconden herhalen. Wanneer u denkt dat het pasgeboren dier vruchtwater heeft binnen gekregen mag u de behandeling om het uur herhalen. Toediening: in bek en neusgaten. Wachttijden: geen. Inhoud flacon: 125 ml. Bewaring: Buiten direct zonlicht. Registratie: Homeopatisch diergeneesmiddel.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ik heb ook standaard van die wegwerp-washandjes in huis, om de teef mee schoon te maken als het nodig is. En babydoekjes.
Voor als de pups groter zijn is het heel handig om ruime hoeveelheden keukenrol in huis te hebben. Of handiger en voordeliger nog, zo'n grote rol papier die je in een houder kunt ophangen (Tork heet dat maar je hebt ze ook wel eens ergens merkloos in de aanbieding).
Mijn ervaring met warmteverstrekkers is dat warmtematjes (ik heb ze bij Blokker gekocht, 2 "warmtekussens" die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn maar ze werkten in de werpkist ook prima) fijner zijn dan een lamp. Nozem vond de lamp veel te warm, en de pups kropen er ook al snel voor weg, terwijl ze het op de matjes heerlijk vonden liggen.
Dettol heb ik ook altijd in huis, om de werpkist en omgeving mee schoon te maken.

De spullen die ik voor de bevalling in huis heb gehaald heb ik allemaal bij Spat besteld.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

little-wolf schreef:
LongFields schreef:

Wat is dat?
Beschrijving: Pro-Atman stimuleert de ademhaling bij pasgeboren dieren. Bij de eerste signalering van ademhalingsstoornissen na de geboorte direct Pro-Atman in neus en bek sprayen. Behandeling: In beide neusgaten en in de bek, behandeling eventueel na 30 seconden herhalen. Wanneer u denkt dat het pasgeboren dier vruchtwater heeft binnen gekregen mag u de behandeling om het uur herhalen. Toediening: in bek en neusgaten. Wachttijden: geen. Inhoud flacon: 125 ml. Bewaring: Buiten direct zonlicht. Registratie: Homeopatisch diergeneesmiddel.
Okay, dank je voor de info.
Je hebt verschillende producten die dezelfde werking hebben, ik had daarvoor iets anders in huis (weet even niet meer hoe het heette).

Nog een aanvulling, ik heb een heel klein nagelknippertje voor de puppynagels liggen, want die nageltjes zijn echt enorm scherp en dat is niet fijn voor de teef bij het zogen.
little-wolf
Zeer actief

LongFields schreef:Ik heb ook standaard van die wegwerp-washandjes in huis, om de teef mee schoon te maken als het nodig is. En babydoekjes.
Voor als de pups groter zijn is het heel handig om ruime hoeveelheden keukenrol in huis te hebben. Of handiger en voordeliger nog, zo'n grote rol papier die je in een houder kunt ophangen (Tork heet dat maar je hebt ze ook wel eens ergens merkloos in de aanbieding).
Mijn ervaring met warmteverstrekkers is dat warmtematjes (ik heb ze bij Blokker gekocht, 2 "warmtekussens" die eigenlijk voor mensen bedoeld zijn maar ze werkten in de werpkist ook prima) fijner zijn dan een lamp. Nozem vond de lamp veel te warm, en de pups kropen er ook al snel voor weg, terwijl ze het op de matjes heerlijk vonden liggen.
Dettol heb ik ook altijd in huis, om de werpkist en omgeving mee schoon te maken.

De spullen die ik voor de bevalling in huis heb gehaald heb ik allemaal bij Spat besteld.
dank voor je info!
ik heb op de site zitten kijken van spat, maar vind de site onoverzichtelijk.
zal de catalogus es bestellen.
christiane
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collies
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door christiane »

mooi lijst
heb er zelf ook wel wat aan
thx
Annelies1962
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annelies1962 »

Hoeveel warmtematjes in een kist.
Onze kist wordt 150 bij 150, gemiddelde nest grote is 7 ( tot 9 )
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Annelies1962 schreef:Hoeveel warmtematjes in een kist.
Onze kist wordt 150 bij 150, gemiddelde nest grote is 7 ( tot 9 )
Dat bepaal je zelf natuurlijk. Onze kist is geloof ik 90 x 130 en wij hadden in 1 hoek 2 warmtematjes naast elkaar liggen. Dat was genoeg, ik heb na verloop van tijd 1 matje op een lagere stand en daarna helemaal uit gezet.
Ik denk dat jij er 3 nodig zou hebben in het begin.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik zweer bij baby hydrofielluiers (hema erg goedkoop)

ik had voor de eerste pup een handdoen om toen hij er net uit was hem op te pakken, wegen, kenmerken, drogen etc omdat ze zo te glad waren.

ik vond de handdoek veel te dik en had ook van die hydrofieldoeken gekocht en dat werkte super! neemt perfect vocht op (dus ook als lola druk bezig was en de kistdoeken best vies legde ik er even zo'n doek op om haar niet verder te storen) en je kunt de pup er super mee vasthouden en hij is groot genoeg om ze ook af te drogen/wakken te wrijven.
Afbeelding
Esther80
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Esther80 »

Pen en papier mag natuurlijk niet ontbreken, ik had geboorteformulieren gemaakt, net zoals hier al vermeld, alleen had ik ook de manier van geboren worden erbij, normaal of stuit. En voor de Ridgeback de foutjes erbij, kenmerken, witte vlekken, etc.

Weegschaal, flosdraad (eventueel afbinden navelstreng), karnemelk voor de teef en drinken voor jezelf, wekker om de tijd bij te houden.

Wij hadden incontinentiedoeken gehaald bij de zorgwinkel, heel groot en niet duur, ideaal.

Groetjes,
Esther en Co.
Rhodesian Ridgebackkennel "Kani Akilah"
"A Ridgeback isn't just another dog....It's a Lifestyle!"

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”