Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waarom helemaal kort

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

flatcoat schreef:m.a.w. je weet dat je een jachthond aanschaft wat inhoudt dat je er "iets" mee zult moeten gaan doen, inherent aan het ras zoals vachtverzorging inherent is aan een langharig ras.
En dat "er iets mee doen" kan dan bij dat Labje behendigheid zijn, en bij dat langharige ras die hond netjes elke 3 maanden naar de trimster brengen. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Mickie schreef:
flatcoat schreef:En degenen die zich hebben "verkeken" op de vachtverzorging kunnen inderdaad beter de schaar erin zetten, niet voor het eigen gemak maar wel om de hond de ellende van de vele (pijnlijke) klitten te besparen.
Waarom zou dat voor het eigen gemak niet kunnen? Wat is er op tegen om qua vacht de gemakkelijke weg te kiezen als de hond daar absoluut geen last van ondervindt?
Schijnbaar is alles wat voor het eigen gemak is meteen not done ofzo :19:
Bij de bench-discussie ook. Ja, dat is soms voor het gemak van de baas, so what als de hond er lekker in gaat liggen pitten een uurtje.
Afbeelding
flatcoat
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door flatcoat »

Moos schreef:
Mickie schreef:
flatcoat schreef:En degenen die zich hebben "verkeken" op de vachtverzorging kunnen inderdaad beter de schaar erin zetten, niet voor het eigen gemak maar wel om de hond de ellende van de vele (pijnlijke) klitten te besparen.
Waarom zou dat voor het eigen gemak niet kunnen? Wat is er op tegen om qua vacht de gemakkelijke weg te kiezen als de hond daar absoluut geen last van ondervindt?
Schijnbaar is alles wat voor het eigen gemak is meteen not done ofzo :19:
Bij de bench-discussie ook. Ja, dat is soms voor het gemak van de baas, so what als de hond er lekker in gaat liggen pitten een uurtje.
Nee, niet meteen "not done" maar ik vind dat wanneer je aan iets (in dit geval een hond met lang haar) begint er ook iets voor moet doen en als je dat niet wilt (of kunt) moet je niet handelen vanuit het eigen gemak maar vanuit het oogpunt dat de hond geen pijn/hinder van al die klitten gaat ondervinden.
Bovendien zijn er rassen waarbij een kort gezette vacht soms voor meer klitten zorgt dan wanneer ze gewoon lang gelaten worden.
En ook mijn Tibetaan heeft een periode achter de rug waarbij ik de vachtverzorging even noodgedwongen aan een ander moest overlaten, maar ik heb geen moment gedacht ...... eraf die haren.
Ik veroordeel niemand die zijn/haar hondenvacht kort zet ...... iedereen is er vrij in, maar mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet.
Marja & Tibetaanse Terriër Ljennah
Flatcoat Beauty (28-10-1998/13-12-2006)
Afbeelding
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Ik heb een langharige Bordercollie...uitgekozen omwille van zijn werklust...in Belgie werken met mijn geiten...

In Belgie werd zijn vacht geborsteld en onderhouden, hij ging ook eens bij eens professioneel om goed uitgekamd te worden...

Hier in Spanje zei de DA...kortwieken die hond...punt uit ! De hitte is hier te hoog, teken en andere kunnen te lang onder dikke vacht blijven edm...

Nee, ik kijk naar de hond en doe wat men mij zegt dat goed is... vinden sommige van jullie dat ik lui ben omdat ik hem nu scheer ipv te borstelen...tja dat trekken we ons echt niet aan.

Ik heb trouwens veel meer last van mijn rescuepups...die 1/2 dalmatas zijn en elke dag opnieuw haartjes verliezen...bah....elke dag liggen er honderde nieuwe haartjes op m'n vloer...en kuisen maar...lang leve de langharigen :smile2:

Kort of lang...de hond telt voor mij ! :cheer:
Laatst gewijzigd door Gipsy op 24 apr 2008 14:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Moos
Zeer actief

flatcoat schreef:
Nee, niet meteen "not done" maar ik vind dat wanneer je aan iets (in dit geval een hond met lang haar) begint er ook iets voor moet doen en als je dat niet wilt (of kunt) moet je niet handelen vanuit het eigen gemak maar vanuit het oogpunt dat de hond geen pijn/hinder van al die klitten gaat ondervinden.
Bovendien zijn er rassen waarbij een kort gezette vacht soms voor meer klitten zorgt dan wanneer ze gewoon lang gelaten worden.
En ook mijn Tibetaan heeft een periode achter de rug waarbij ik de vachtverzorging even noodgedwongen aan een ander moest overlaten, maar ik heb geen moment gedacht ...... eraf die haren.
Ik veroordeel niemand die zijn/haar hondenvacht kort zet ...... iedereen is er vrij in, maar mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet.
Maar daar was iedereen het geloof ik over eens, dat als het voor meer ongemak voor de hond zorgt dat je ze dan niet moet laten knippen/scheren. :wink:

Ik vind dat als je aan een hond begint die heel veel energie heeft dat je ervoor moet zorgen dat de hond die energie ook kwijt kan. Dat als je aan een hond begint die dol is op water je niet moet gaan zeiken dat de hond steeds nat is en de hond daarom alleen nog maar aan de riem uit gaan laten ("anders gaat hij het water in"......... :jank: ).
Daar heeft de hond namelijk last van als je dat zo doet.
Maar een hond met doorgroeivacht als een Shih-tzu bijvoorbeeld per se lang moeten houden omdat je nou eenmaal begonnen bent aan een langharig ras; dat vind ik echt onzin, omdat de hond er gewoon totaal geen hinder van ondervindt als hij korter in de vacht zit.

Ik denk zelfs dat er best veel honden zijn wiens hobby het he-le-maal niet is om dagelijks een uur gekamt te moeten worden en (twee)wekelijks in bad. Dan kan je, vind ik :mrgreen: , nog de discussie voeren wat 'sneuer' is: zo'n hond per se lang houden, want het hoort nou eenmaal bij het ras, of de hond lekker kort zetten zodat hij er niet steeds aan hem gefrut moet worden. :wink:
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Ongelezen bericht door Derona »

Nanna schreef:
MARC_S schreef:OK, en dan nu de volgende vraag. Stel, ik ben gek op kleine gezelschapshondjes en wil er graag een met kort haar aub. Liefst heel lief en absoluut geen terriertje. Geen keffer maar gewoon een heerlijk hondje als gezelschap.
Waar kom ik dan uit als ik geen langharig hondje wil?
Afbeelding

Afbeelding
dit is dus de ideale.gezinshond die geen lange haren krijgt :D:D
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Dat eerste is toch het petit brabançonneke, nee?
Tweede is mopshondje... lijken me idd ideale kortharige gezelschapshondjes.
Derona
Zeer actief

AnnSophie schreef:Dat eerste is toch het petit brabançonneke, nee?
Tweede is mopshondje... lijken me idd ideale kortharige gezelschapshondjes.
jaa ziet er ook wel lief uit :D
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lastig een gezond mopsje te vinden helaas...
Afbeelding
AnnSophie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse cocker spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door AnnSophie »

Of een kortharige chihuahua of een boston terrier, alhoewel ik niet weet hoe een boston terrier is qua karakter.
Derona
Zeer actief

massam schreef:lastig een gezond mopsje te vinden helaas...
is dat zo?hoezo dan?
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

Derona schreef:Lieve mensen,ik heb er ook geen problemen mee dat ze het doen hoor,echt niet,
Maar ik heb dan zoiets van ja waarom kies je voor een hond die lange haren krijgt,
ik vind het de hond voor somiggen dan echt lelijk maken haha,
het zijn dan net kleine ratjes haha,nee sorry ff serieus,
ieder moet weten wat ze doen,

maar ik was gewoon benieuwd naar waarom zo kort,
ik ben het wel met je eens ... tussen kort en heel kort
je moet nog wel aan het model de hond herkennen :wink:
heb zelf een westie die moet getrimt worden , en sommigen laten ook het rokje er af
en dat vind ik ook echt zonde , want het hele westie model is weg
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
Hanneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bearded Collie

Ongelezen bericht door Hanneke »

Moos schreef:[
Maar een hond met doorgroeivacht als een Shih-tzu bijvoorbeeld per se lang moeten houden omdat je nou eenmaal begonnen bent aan een langharig ras; dat vind ik echt onzin, omdat de hond er gewoon totaal geen hinder van ondervindt als hij korter in de vacht zit.
Sterker nog: ik weet eigenlijk wel zeker dat Tjeu het een heel goed idee zou vinden als we hem korter zouden knippen. Hij heeft het heel snel warm en is een rouwdouwer die het liefst buiten ligt. Overigens zou het qua borstel- en badderwerk niet zo heel veel uitmaken. We zouden hem namelijk niet scheren en dat betekent dat de boel nog steeds netjes klitvrij gehouden moet worden.
En waarom niet scheren? We hebben té veel Beardies gezien die wel geschoren werden en waarbij de ondervacht daardoor te kort werd om die goed te kunnen onderhouden. Het probleem werd daardoor eigenlijk eerder erger dan beter.
Groetjes,
Hanneke.

When you are over the hill, you pick up speed.
Derona
Zeer actief

boemerang schreef:
Derona schreef:Lieve mensen,ik heb er ook geen problemen mee dat ze het doen hoor,echt niet,
Maar ik heb dan zoiets van ja waarom kies je voor een hond die lange haren krijgt,
ik vind het de hond voor somiggen dan echt lelijk maken haha,
het zijn dan net kleine ratjes haha,nee sorry ff serieus,
ieder moet weten wat ze doen,

maar ik was gewoon benieuwd naar waarom zo kort,
ik ben het wel met je eens ... tussen kort en heel kort
je moet nog wel aan het model de hond herkennen :wink:
heb zelf een westie die moet getrimt worden , en sommigen laten ook het rokje er af
en dat vind ik ook echt zonde , want het hele westie model is weg
sorry wat is het rokje???hihi
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik hou niet van platte neusjes :mrgreen: Ik hou gewoon van kleine witte hondjes en ga dus geen mops nemen omdat ik het niet ok vind om een maltezer te scheren :pffff:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Derona schreef:
is dat zo?hoezo dan?
de neusjes worden simpelweg te kort gefokt om nog normaal te kunnen functioneren. daarbij hoor ik ook veel andere problemen met de lijfjes
Afbeelding
Moos
Zeer actief

massam schreef:
Derona schreef:
is dat zo?hoezo dan?
de neusjes worden simpelweg te kort gefokt om nog normaal te kunnen functioneren. daarbij hoor ik ook veel andere problemen met de lijfjes
Bovendien vind ik de vergelijking nogal mank gaan. Iemand wil graag een shih-tzu vanwege het karakter (en uiterlijk als de vacht iets gekortwiekt is), maar vindt de vacht tot op de grond te lang.
Dan moeten ze maar een mopsje nemen :denken:

Iemand die een Heidewachtel wil kiest toch ook niet dan toch maar voor een Boxer (om maar een dwarsstraat te noemen :mrgreen: ).

Ik vind zo'n klein gezelschapshondje korter knippen ook niet echt vallen onder "hoort absoluut niet" eigenlijk". Er zijn fokkers die het gewoon op hun site hebben staan als optie voor de niet-showhond, en bij elke trimsalon staan ze op de prijslijst.
Het is wat anders als je je DH kort knipt (heel kort dan) of scheert volgens mij :19:
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik hou niet van platte neusjes :mrgreen: Ik hou gewoon van kleine witte hondjes en ga dus geen mops nemen omdat ik het niet ok vind om een maltezer te scheren :pffff:
Je weet het nog niet, maar je krijgt een Beardie :cheer:
Groetjes,
Hanneke.

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wij hebben zeer bewust voor de coton gekozen. Vooral zijn lange haren vinden we prachtig. Gelukkig is het geen doorgroei vacht dus dat probleem hebben we niet. En hoewel iedereen zegt dat ze alleen voor het innerlijk gaan van een hond denk ik eerder dat het een combie is tussen innerlijk en uiterlijk.

Toch zijn er erg veel honden bezitters ( die natuurlijk niet op dit forum zitten) Die via marktplaats een leuke "raszuivere" Malthezer pup kopen zonder stamboom dat wel maar wel een echte malthezer hoor. Op de foto's die ze krijgen van de moeder hond en de vader staan alleen kort geknipte hondjes. Het advies van de mensen die ze deze pup verkopen is dan ook: "je moet ze wel een keer in de drie maanden laten trimmen hoor" Of mensen denken dat de hondjes zo blijven.

De kopers van deze pups weten vaak niet eens dat deze honden erg mooi langhaar hebben. Als zij een mathezer in show vacht zien weten ze niet eens dat het de zelfde hondjes zijn. :N:

Met de opkomst van de Boomerhondjes is dat natuurlijk wel te verklaren (al was de echte boomer uit de film volgens mij een kleine bruine tibetaan)

Veel mensen denken er dus niet eens bij na laat ik de vacht lang of gaat hij er af, bij hen is het het moet eraf want het hoort zo.

Ik hoop dat ik het vol kan houden en mijn Spike niet te laten knippen. Ik ben vol goede moet maar als het met niet lukt dan gaat hij echt wel naar de salon en krijgt hij een puppiecut.

We zijn echter wel gewaarschuwt door meerder fokkers dat dit niet betekend dat je minder vacht verzorging hebt.

Antwoord op de vraag van TS is dus. Veel mensen weten niet beter, iedereen doet het en zelfs de fokker zegt dat het moet.
Afbeelding
gevni havanezers
Derona
Zeer actief

maar als jij graag een maltezer wilt,of wat dan ook,die lang haar krijgt,
lijkt mij toch dat je eerst informaties gaat inwinnen,overal,wat voor vacht het hondje heeft,het karakter,de opvoeding etc etc
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ja dat vind ik ook maar in de praktijk is dat toch echt wel heel anders hoor. Een leerling van mij kreeg vorigjaar op haar verjaardag een hondje. (kind is 9) Via internet werd er gekeken naar mooie hondjes werden gevonden ergens midden in het land. Ouders en kind gaan kijken helemaal weg van die hondjes dus werd er een gekocht.

Wel gevraagt wat het was en het antwoord was een boomer.

Blij naar huis met het hondje. Nu blijkt het hondje groter te worden dan ze verwacht hadden en groeit de vacht. :N:

Dit hadden ze niet verwacht want de moeder hond was ook kort met lange haren aan de staar en op haar kop.

Ook het karakter valt tegen. 06- nummer van de fokker kunnen ze niet meer bereiken. Op deze manier schaffen veel mensen een hondje aan hoor. Toen wij opzoek waren naar een pup werd mij door deze mensen zelfs nog aangeraden om ook bij deze man te gaan kijken want zij hadden er zo'n leuke pup gekocht.

Helaas zag de volwassen versie er een beetje minder leuk uit.

Ook bij mijn eigen hond merk ik dat vaak aan wordt mij gevraagt welk ras het is want het is toch zo'n leuk hondje. Als ik dan zeg dat dit een pup is en dat de volwassen hond in niets lijkt op de pup is de eerste opmerking die mensen maken dat is zonde. Deze mensen snappen gewoon niet dat je niet op het uitlijk van de pup een hond koopt maar op het uiterlijk en karakter van een volwassen exemplaar.

En zoals al blijkt uit het verhaaltje hierboven over een hond kopen voor zijn karakter, als je al niet weet uit welke kruizingen je hond bestaat kun je hem nooit op karakter gekocht hebben.
Afbeelding
gevni havanezers
Derona
Zeer actief

blacky schreef:Ja dat vind ik ook maar in de praktijk is dat toch echt wel heel anders hoor. Een leerling van mij kreeg vorigjaar op haar verjaardag een hondje. (kind is 9) Via internet werd er gekeken naar mooie hondjes werden gevonden ergens midden in het land. Ouders en kind gaan kijken helemaal weg van die hondjes dus werd er een gekocht.

Wel gevraagt wat het was en het antwoord was een boomer.

Blij naar huis met het hondje. Nu blijkt het hondje groter te worden dan ze verwacht hadden en groeit de vacht. :N:

Dit hadden ze niet verwacht want de moeder hond was ook kort met lange haren aan de staar en op haar kop.

Ook het karakter valt tegen. 06- nummer van de fokker kunnen ze niet meer bereiken. Op deze manier schaffen veel mensen een hondje aan hoor. Toen wij opzoek waren naar een pup werd mij door deze mensen zelfs nog aangeraden om ook bij deze man te gaan kijken want zij hadden er zo'n leuke pup gekocht.

Helaas zag de volwassen versie er een beetje minder leuk uit.

Ook bij mijn eigen hond merk ik dat vaak aan wordt mij gevraagt welk ras het is want het is toch zo'n leuk hondje. Als ik dan zeg dat dit een pup is en dat de volwassen hond in niets lijkt op de pup is de eerste opmerking die mensen maken dat is zonde. Deze mensen snappen gewoon niet dat je niet op het uitlijk van de pup een hond koopt maar op het uiterlijk en karakter van een volwassen exemplaar.

En zoals al blijkt uit het verhaaltje hierboven over een hond kopen voor zijn karakter, als je al niet weet uit welke kruizingen je hond bestaat kun je hem nooit op karakter gekocht hebben.
Mooi gezegd,en je hebt helemaal gelijk,
en idd er zijn genoeg mensen die een leuk hondje zien en denken ooh wat een droppie die kopen we,
we hebben ook express voro een wat oudere hond gekozen,
of oud ze is 6 maanden haha,maar je snap denk wel wat ik bedoel
en alles wat klein is blijft leuk,en is leuk,
Afbeelding
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Martijn schreef:
Hanneke schreef: Het betekent wél dat ze minstens eenmaal per maand in bad en op de borsteltafel gaan (Roumba een beetje vaker want dat is niet alleen een ongelofelijk varken maar heeft ook een lastige vacht).
Zo weinig maar?
Dat valt me enorm mee!

Ik ben met mijn reu zo`n uurtje of 3 bezig en die moet echt 1x in de 2 a 3 weken gewassen worden. Ook omdat ik ze hier dus wel meeneem uit wandelen overal en nergens.
Borstelen is anders. Dat hangt van de periode af. Er zijn periodes waarin ik zo`n 1x per week 10 minuutjes per hond bezig ben, maar andere periodes moet ik ze elke dag doen en dat kost me rustig een half uur tot een uur per hond. helemaal als je het haar niet wilt afbreken.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
omafia

Ongelezen bericht door omafia »

Ik laat Bowie lekker kort trimmen vind ik zelf gewoon hartstikke stoer staan.
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Afbeelding

Ondanks dat ze er geregeld uitziet als een echte "takketeef" blijf ik de langervacht prachtig vinden.
Hier gaan ze om de week in bad en ben dan met een gewone beurd zonder scheren en knippen een uur bezig. En dan maar hopen dat ze niet meteen weer de plomp induikt.
Dan is alles goed bij te houden.
Wel scheer ik oksels en liezen uit omdat daar veel in blijft hangen en dat tijdens de wandelingen ellendig is voor haar. Verder een gewone hond die overal in en bij mag komen.
Als ik me ga realizeren dat ik haar ga beperken in 't lopen is voor mij de koek op en gaat er alles af.
En vacht die goed onderhouden blijft ook minder inhangen.
Afbeelding
Derona
Zeer actief

Rea schreef:Afbeelding

Ondanks dat ze er geregeld uitziet als een echte "takketeef" blijf ik de langervacht prachtig vinden.
Hier gaan ze om de week in bad en ben dan met een gewone beurd zonder scheren en knippen een uur bezig. En dan maar hopen dat ze niet meteen weer de plomp induikt.
Dan is alles goed bij te houden.
Wel scheer ik oksels en liezen uit omdat daar veel in blijft hangen en dat tijdens de wandelingen ellendig is voor haar. Verder een gewone hond die overal in en bij mag komen.
Als ik me ga realizeren dat ik haar ga beperken in 't lopen is voor mij de koek op en gaat er alles af.
En vacht die goed onderhouden blijft ook minder inhangen.

OOOh wat en lekkerding zeg
Afbeelding
Hanneke
Zeer actief

Ailena schreef:
Martijn schreef:
Hanneke schreef: Het betekent wél dat ze minstens eenmaal per maand in bad en op de borsteltafel gaan (Roumba een beetje vaker want dat is niet alleen een ongelofelijk varken maar heeft ook een lastige vacht).
Zo weinig maar?
Dat valt me enorm mee!

Ik ben met mijn reu zo`n uurtje of 3 bezig en die moet echt 1x in de 2 a 3 weken gewassen worden. Ook omdat ik ze hier dus wel meeneem uit wandelen overal en nergens.
Ik hoop niet dat je hiermee de suggestie wilt wekken dat mijn honden niet gewoon mee uit wandelen en zwemmen mogen? :denken:
Uiteraard gaan ze alledrie gewoon uit en mogen ze zich vies maken, mogen ze graven, zwemmen, door bladeren en takjes spitten in het bos.... waarna ze thuis ont-takt en ont-bladerd worden. Dat staat echter los van de bad- en borstelbeurten. En dan is Milo ook een uur of drie met Tjeu en met Rumba bezig.
Groetjes,
Hanneke.

Yèti
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yèti »

Een hond met lange vacht eventueel wat bijknippen zodat de vacht wat minder lang is kan ik nog wel wat bij voorstellen. En tja, de rassen met doorgroeivacht moet je wel bijhouden.

Dit is Yèti toen ze net bij ons was, en net geschoren door de vorige eigenaar, ze was toen wel heel erg kort geschoren. :N: Hondje zelf was er helemaal niet blij mee iig, het was juli en ze had het 's avonds buiten gewoon koud, zeker als het regende, dan stond ze te rillen. Haar vacht is er door het scheren ook niet beter op geworden geloof ik. Zoals ze er uitziet in mijn onderschrift vind ik een aardige lengte als je dan toch bij wilt knippen. Ondertussen is haar vacht weer een stuk langer, maar ik moet nog een nieuw onderschrift maken.

Afbeelding
Groetjes, Linda en Yèti
Afbeelding
Chione
Zeer actief

Ongelezen bericht door Chione »

Rea schreef:Afbeelding

Ondanks dat ze er geregeld uitziet als een echte "takketeef"
:smile: Geweldige foto. :ok:
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~

~
Afbeelding
~
Derona
Zeer actief

Yèti schreef:Een hond met lange vacht eventueel wat bijknippen zodat de vacht wat minder lang is kan ik nog wel wat bij voorstellen. En tja, de rassen met doorgroeivacht moet je wel bijhouden.

Dit is Yèti toen ze net bij ons was, en net geschoren door de vorige eigenaar, ze was toen wel heel erg kort geschoren. :N: Hondje zelf was er helemaal niet blij mee iig, het was juli en ze had het 's avonds buiten gewoon koud, zeker als het regende, dan stond ze te rillen. Haar vacht is er door het scheren ook niet beter op geworden geloof ik. Zoals ze er uitziet in mijn onderschrift vind ik een aardige lengte als je dan toch bij wilt knippen. Ondertussen is haar vacht weer een stuk langer, maar ik moet nog een nieuw onderschrift maken.

Afbeelding
gewoon een totaal andere hond zo kort he,
dat lange staat wel heel mooi bij haar
wat voor soort ras is het?
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”