het is natuurlijk niet zo dat je zelf geen voorkeur mag geven, maar ik wou ermee showen en heb dus een prachtige reu gekregen, degene waar ik stiekum zelf ook een oogje op had!S@ndr@ schreef:Dan zou is subiet naar een andere fokker gaan, ik moet als alles goed gaat meer dan 10 jaar door met zo`n hond, en de klik vind ik heel balangrijk, en of die er is bepaal ik en niet de fokker.linda1985 schreef:ik heb zelf niet mogen kiezen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vanaf welke leeftijd pup uitkiezen?
Moderator: moderatorteam
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
- Aantal honden: 3

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor Zarah heb ik mijn vookeur al uitgesproken toen ik de foto's zag dat de pups pas geboren waren. Nog helemaal nt en kledderig 
Was een keuze puur op gevoel. Toen ze ouder werden blek dat ik helemaal goed zat, zowel met de klik als met het uiterlijk, en ze is dus van mij geworden.
Rebel, de jongste heb ik pas laat gekozen. Ik vond haar tekening niet zo mooien wilde niks aanhouden uit het nest. Met een wek of 4 sprong zij er qua karakter enorm uit voor mij, en met 6 wweken kwam een collegafokker de pups bekijken en sprong ze er enorm uit qua bouw, dus toen is ze toch gebleven
Was een keuze puur op gevoel. Toen ze ouder werden blek dat ik helemaal goed zat, zowel met de klik als met het uiterlijk, en ze is dus van mij geworden.
Rebel, de jongste heb ik pas laat gekozen. Ik vond haar tekening niet zo mooien wilde niks aanhouden uit het nest. Met een wek of 4 sprong zij er qua karakter enorm uit voor mij, en met 6 wweken kwam een collegafokker de pups bekijken en sprong ze er enorm uit qua bouw, dus toen is ze toch gebleven
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Deborah
- Actief
- Contacteer:
Zo heb ik het ook gedaan met mijn 1e nestje en zo zal het ook gaan bij de volgende.goud schreef:Wij kiezen rond de 6-8 weken. Kopers mogen een voorkeur opgeven, maar ze weten dat ze geen eerste keus hebben. Meestal krijgen ze ook wel hun voorkeur pupje. Heeft nog nooit problemen gegeven. Soms houden we 2 aan om te kijken hoe ze zich ontwikkelen.
Maggie
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Als ik een pupkoper zou hebben die persé zelf wil kiezen ondanks het feit dat ik als fokker veel meer tijd met de pups heb doorgebracht en zodoende (even arrogant gezegd) een veel betere kijk heb op welke pup er wel en welke er niet geschikt zou zijn voor de individuele pupkopers, dan mag deze ook een deurtje verder gaan.S@ndr@ schreef:Dan zou is subiet naar een andere fokker gaan, ik moet als alles goed gaat meer dan 10 jaar door met zo`n hond, en de klik vind ik heel balangrijk, en of die er is bepaal ik en niet de fokker.linda1985 schreef:ik heb zelf niet mogen kiezen
De pupkoper is steeds hooguit een paar uur bij de pups, waarvan er een deel ook niet representatief is want pups slapen nog relatief veel en vooral als er meerdere pupkopers op 1 dag komen wil het nog wel eens gebeuren dat 1 pup die normaal heel druk en actief is bij de derde pupkoper niet wakker te porren is van de slaap. Het beeld kan dus erg vertekenen in dat soort gevallen en het zou zonde zijn als een pupkoper zich op die vertekenende beelden baseert voor de keuze van een hond die hopelijk jaren voor de boeg heeft bij zijn nieuwe baasje.
Bij mij mogen pupkopers hun voorkeur uitspreken bij het bezoek op 4 weken, en bij het bezoek op 6 weken. In de tussentijd heb ik de gegadigden kunnen peilen en kunnen informeren wat hun prioriteiten zijn voor het bepalen van de keus voor een pup. Wat willen ze ermee, in wat voor situatie komt de pup terecht, wat voor andere honden zijn er eventueel en hoe zijn hun karakters etc. etc.
Na het bezoek op de leeftijd van 6 weken kijk ik welke pup ik bij welke nieuwe eigenaar het best vind passen én kijk ik welke pup de mensen zelf het liefst zouden willen. Over het algemeen en tot nu toe heeft iedere pupkoper zijn eerste voorkeur gewoon gekregen, maar als mijn keuze en de keuze van de pupkoper van elkaar zouden afwijken, dan kan de pupkoper van de pup afzien, of switchen naar de pup die ik in gedachte heb.
Mijn ervaring tot nu toe is dat je als je het op deze manier doet, zowel een tevreden fokker als een tevreden puppykoper hebt.
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Als fokker vind ik het juist erg belangrijk dat er een "klik"is tussen pup en aanstaande baasje. Omdat ik ervaren heb dat dat meestal de beste combinaties opleverd. Dus hier mogen mensen kiezen rond de 4 weken.
Bij ons komen vaak gezinnen kijken voor een pupje en aan de kinderen kan ik al vaak zien hoe het in een gezin eraan toe gaat.
Er was ooit eens een gezin met hele drukke kinderen, aardige kinderen, maar druk. Ze kregen een heel rustge stabiele pup mee, maar ook zij is toch een erg druk typje geworden!
Ik heb niet de ilusie dat ik mensen in enkele bezoekjes en telefoongesprekken zou kunnen doorgronden om te zeggen hoe ze zijn.....
Bij ons komen vaak gezinnen kijken voor een pupje en aan de kinderen kan ik al vaak zien hoe het in een gezin eraan toe gaat.
Er was ooit eens een gezin met hele drukke kinderen, aardige kinderen, maar druk. Ze kregen een heel rustge stabiele pup mee, maar ook zij is toch een erg druk typje geworden!
Ik heb niet de ilusie dat ik mensen in enkele bezoekjes en telefoongesprekken zou kunnen doorgronden om te zeggen hoe ze zijn.....
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ben ook zeer zeker niet tegen ruggespraak van fokker en koper hoor,
maar als een fokker me zou vertellen van dat wordt je pup
dan ben ik klaar.
als ik zeg die wil ik graag hebben en de fokker zegt- ik zou het niet doen, want, dan zou ik echt wel luisteren
en het dialoog aangaan, van waarom wel of juist niet.
maar als een fokker me zou vertellen van dat wordt je pup
als ik zeg die wil ik graag hebben en de fokker zegt- ik zou het niet doen, want, dan zou ik echt wel luisteren
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Ja okay, als je het zo verwoord zijn we het volgens mij gewoon eens.S@ndr@ schreef:Ik ben ook zeer zeker niet tegen ruggespraak van fokker en koper hoor,
maar als een fokker me zou vertellen van dat wordt je pupdan ben ik klaar.
![]()
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik heb jaren ruwhaartjes gehad.Inge O schreef:bij de ruwharen komt (naar mijn weten) nogal wat neiging toch dwanggedrag voor (staartjagen, schaduwjagen enz.).
verder ligt angst en onzekerheid eigenlijk wel bij elk ras op de loer, angst is immers een zeer sterk basisinstinct dat belangrijk is voor het lijfsbehoud van wilde dieren, maar zeer storend (en gevaarlijk) kan zijn bij gewone huishonden.
de (rode) langhaarteckel was vroeger bekend in negatieve zin om zijn onzekerheid.
het zou me dus verbazen dat je helemaal niet op het karakter moet letten bij ruwhaartjes.
Van dwanggedrag is me niets bekend, maar het is alweer even geleden
Is het karakter van de Teckel veranderd de laatste 10 jaar?
De Langhaartjes zijn vaak ietsje zachter, maar ook daar heb ik weinig problemen gezien.
Op zich moet je voor mijn gevoel altijd letten op het karakter van een hond.
Alleen op bouw en kleur kiezen lijkt me niet ideaal.
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik lees hier tot mijn ontsteltenis gewoon dat fokkers het pupje uitkiest voor de koper, gewoon van die gaat het worden.LongFields schreef:Ja okay, als je het zo verwoord zijn we het volgens mij gewoon eens.S@ndr@ schreef:Ik ben ook zeer zeker niet tegen ruggespraak van fokker en koper hoor,
maar als een fokker me zou vertellen van dat wordt je pupdan ben ik klaar.
![]()
dat zou zo niet mijn idee zijn van een pup kopen, ik zou echt niet hoeven dan
- doutzen
- Actief
- Mijn ras(sen): teckels
- Contacteer:
yep karakter telt heel erg mee, maar dat zit hier wel goed .Inge O schreef:ziets had ik ook al uit eerdere reacties van je in een ander topic kunnen opmaken en ik vind het eerlijk gezegd een hele vreemde 'strategie' voor een fokker.doutzen schreef:ik kies puur op bouw en dan de kleur van eventuweele hond.
telt het karakter niet mee dan?
ben destijds begon met deense/sweedse lijnen juist op dat die karakter zo stabiel en evenwichtig zijn.
ik hou niet van blaffers , helemaal al niet van kuite bijters.
+ ik moet er alle dagen mee werken dus wil geen piep zakken of blaf bakken.
dit kun je trouwen ook op mijn site lezen

leven en laten leven
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, dat denk ik niet nee......want wat is weloverwogen? Iemand die perse met een hond wil gaan showen neemt een weloverwogen keuze, gebaseerd op bouw, exterieur, kleur en karakter.LongFields schreef:Maar je hebt wel de illusie dat de pupkopers na diezelfde enkele bezoekjes weloverwogen de voor hen juiste pup kunnen uitkiezen?truusje schreef:
Maar mensen die "gewoon"een leuke huishond willen nemen een beslissing op gevoel, zovan...dat kleurtje vind ik mooi, of die blijft lekker rustig op mn schoot zitten, of die loopt achter me aan enz.
- doutzen
- Actief
- Mijn ras(sen): teckels
- Contacteer:
]
ik vind de langharen nog steeds zo [uitzondering daar gelaten] erg onzeker veel blaffen en kuitebijters.
deze heb ik inverleden ook gefokt , ben gestopt met de langharen percies om die reden[/quote]
juist dat angst en onzekerheid hebben mijn honden dus niet [standaard] ik heb dat wel vaak bij andere ruwharen opgemerkt van daar dat ik begonen ben met buitelanse bloedlijnen.bij de ruwharen komt (naar mijn weten) nogal wat neiging toch dwanggedrag voor (staartjagen, schaduwjagen enz.).
verder ligt angst en onzekerheid eigenlijk wel bij elk ras op de loer, angst is immers een zeer sterk basisinstinct dat belangrijk is voor het lijfsbehoud van wilde dieren, maar zeer storend (en gevaarlijk) kan zijn bij gewone huishonden.
de (rode) langhaarteckel was vroeger bekend in negatieve zin om zijn onzekerheid.
het zou me dus verbazen dat je helemaal niet op het karakter moet letten bij ruwhaartjes.
ik vind de langharen nog steeds zo [uitzondering daar gelaten] erg onzeker veel blaffen en kuitebijters.
deze heb ik inverleden ook gefokt , ben gestopt met de langharen percies om die reden[/quote]

leven en laten leven
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik heb wel gevallen gehoord en gezien van alle drie de haarslagen waarbij voornamelijk de eigenaar (en soms de fokker als die het hondje gehouden had) de oorzaak was van angst, angstbijten en/of nerveus gedrag.Inge O schreef:ik zeg ook niet dat het een zwaar verspreid probleem is/was, maar ik heb het van beide varianten herhaaldelijk gehoord, gelezen en zelf meegemaakt - ook bij fokkersranetje schreef:Ik heb jaren ruwhaartjes gehad.Inge O schreef:bij de ruwharen komt (naar mijn weten) nogal wat neiging toch dwanggedrag voor (staartjagen, schaduwjagen enz.).
Van dwanggedrag is me niets bekend, maar het is alweer even geleden![]()
Is het karakter van de Teckel veranderd de laatste 10 jaar?
De Langhaartjes zijn vaak ietsje zachter, maar ook daar heb ik weinig problemen gezien.
Op zich moet je voor mijn gevoel altijd letten op het karakter van een hond.
Alleen op bouw en kleur kiezen lijkt me niet ideaal..
Hier kan ik me aardig in vindendoutzen schreef:ik hou niet van blaffers , helemaal al niet van kuite bijters.
+ ik moet er alle dagen mee werken dus wil geen piep zakken of blaf bakken.
En vooral de honden ook zo opvoeden/opleiden dat het zo uitkomt (ook bij fokkers)
-
truusje
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zou dan kijken naar de ouders en hoe de kinderen zijn opgevoed.Inge O schreef:omdat onzeker gedrag de ideale voedingsbodem is voor eventueel angstbijten - een onzekere hond vindt situaties veel sneller eng en zal sneller geneigd zijn in de verdediging te schieten.truusje schreef:Waarom zou dat reutje dan niet gepast hebben in dat gezin, volgens jou?
ik vind niet dat dit een eigenschap is die past in een huis volle rennende en joelende kindertjes.
Zijn deze mensen rustig en enhun kinderen ook....hoe kinderen met de pups omgaan en de andere honden, daar haal ik veel uit. Een onzeker hondje zou in een dergelijk gezin mss best tot zn recht komen. Als hij met zijn onzekerheid goed begeleid wordt zou ik het kunnen overwegen.
Maar goed, een hovawart is natuurlijk toch van een ander "kaliber"dan een cocker.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik kies trouwens wel het liefst zo laat mogelijk, en dat is wel heel dubbel, aan de ene kant is degene die je aanpreekt misschien al besproken.
aan de andere kant, kun je gewoon iets later beter zien welke kant het zich op ontwikkeld
uiterlijk kun je natuurlijk een voorkeur voor hebben, maar karakter is toch hetgene waat je het mee moet doen
, dus een completer beeld (uit eigen waarneming )is wel heel fijn.
mijn voorkeur zou uitgaan van een week of 6 (als die optie er is)
aan de andere kant, kun je gewoon iets later beter zien welke kant het zich op ontwikkeld
uiterlijk kun je natuurlijk een voorkeur voor hebben, maar karakter is toch hetgene waat je het mee moet doen
mijn voorkeur zou uitgaan van een week of 6 (als die optie er is)
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
De laatste drie honden zijn allemaal op verschillende leeftijden gekozen.
Bij de fokker van Bruno hebben we met 2 weken al een keuze mogen maken.
Bij Falco had ik eerste keus maar dat pupje werd me later door de fokker afgeraden omdat het te fel zou zijn en dat wilde ik niet bij Bruno.Later bleek ook dat de nieuwe eigenaren met dat pupje heel veel moeite hebben gehad.
Falco vond ik niet de mooiste qua tekening maar dat is naderhand de mooiste hond uit het nest geworden.
Tomas was met 10 weken nog "over"bij de fokker, samen een paar ander pups.Tomas koos ons een beetje uit, er werd bijgezegd dat hij niet het beste qua bouw was (is later ook weer herroepen) maar het karakter voldeed volkomen aan wat we zochten en op dat punt had de fokker weer gelijk
De bouw interesseert me weinig aangezien we toch niet fokken met onze honden.Ik denk dat een fokker daar ook best naar mag kijken als ze de pups toewijzen, al dan niet met voorkeur van de koper.
Bij de fokker van Bruno hebben we met 2 weken al een keuze mogen maken.
Bij Falco had ik eerste keus maar dat pupje werd me later door de fokker afgeraden omdat het te fel zou zijn en dat wilde ik niet bij Bruno.Later bleek ook dat de nieuwe eigenaren met dat pupje heel veel moeite hebben gehad.
Falco vond ik niet de mooiste qua tekening maar dat is naderhand de mooiste hond uit het nest geworden.
Tomas was met 10 weken nog "over"bij de fokker, samen een paar ander pups.Tomas koos ons een beetje uit, er werd bijgezegd dat hij niet het beste qua bouw was (is later ook weer herroepen) maar het karakter voldeed volkomen aan wat we zochten en op dat punt had de fokker weer gelijk
De bouw interesseert me weinig aangezien we toch niet fokken met onze honden.Ik denk dat een fokker daar ook best naar mag kijken als ze de pups toewijzen, al dan niet met voorkeur van de koper.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
Eigenlijk kiezen bij ophalen. Maar we zijn gaan kijken toen ze 5 weken waren. En nr 1 en 2 op de lijst waren daar ook (nr 1 waren vrienden van de fokker en nr 2 de fokker zelf) en zij hadden d ehondjes vanaf het begin mee gemaakt en al een keus gemaakt. Die van ons die wij graag zouden willen hebben hadden hun niet als keus dus stond de keuze al vast.
- Hamilton
- Zeer actief
mijn 1e Beagle heb ik gekregen(1972) de minst mooie en meest angstige van de 2
Het was m'n 1e hond , na jarenlang zeuren, en was toen dolblij dat ik 'n hond had.
Juist door haar "problemen" ben ik mij gaan verdiepen in het wezen "hond" en uiteindelijk heel veel geleerd en gedaan in het hondenwereldje ( bedankt Dyane
)
De 2 Beagle heb ik uitgezocht bij een zeer bekende fokster,1e keuze uit 6 teven en uiteindelijk is het , na 2 keer op bezoek, Jänta geworden
( of had ze mij uitgekozen? de beide keren dat ik er was, heeft ze mij zitten fixeren terwijl de rest sliep)
De Hamilton Stövares waren iets moeilijker,
na 7 jaar wachten was er een pup beschikbaar ergens noordelijk in Zweden. Ik wilde 'n teefje, maar de 2 teefjes hielden ze zelf aan, en mocht ik de 1e keuze maken tussen 5 reuen.
Na 2 dagen met de trein gereisd te hebben was de keuze niet moeilijk, er was gelijk een klik met "Nils"

en zo zat hij, 8 weken oud, in de trein terug naar Nederland.

Nils 6 jaar Jänta 1 jaar
Svear was wat moelijker, uit een eerdere combinatie van de vader en moederhond, had ik alle puppen met 9 maanden gezien, zonder uitzondering mooie honden, vooral "Vincent"
Had enkele familieleden van vaders kant ( moeder, oom en broer) al in Zweden bewonderd, en de fokster wist dat ik naar shows toe wilde.
Van de 3 reuen viel er 1 af, en had ik met 6 weken de keuze uit 2 reutjes, ze deden weinig voor elkaar onder en op uiterlijk (symetrisch wit op de kop) is het Svear geworden
en die is ook met 8 weken naar Nederland verhuisd.
Andra, 5 teefjes in het nest waarvan mij er 2 gelijk opvielen, deze 2 waren ook de keuze van de fokster en uiteindelijk besloot zij,welke ze aanhield en welke naar mij toe ging.
Met 8 weken naar Engeland gereisd en toen ik Andra zag, was het gelijk van yess!

Het was m'n 1e hond , na jarenlang zeuren, en was toen dolblij dat ik 'n hond had.
Juist door haar "problemen" ben ik mij gaan verdiepen in het wezen "hond" en uiteindelijk heel veel geleerd en gedaan in het hondenwereldje ( bedankt Dyane
De 2 Beagle heb ik uitgezocht bij een zeer bekende fokster,1e keuze uit 6 teven en uiteindelijk is het , na 2 keer op bezoek, Jänta geworden
( of had ze mij uitgekozen? de beide keren dat ik er was, heeft ze mij zitten fixeren terwijl de rest sliep)
De Hamilton Stövares waren iets moeilijker,
na 7 jaar wachten was er een pup beschikbaar ergens noordelijk in Zweden. Ik wilde 'n teefje, maar de 2 teefjes hielden ze zelf aan, en mocht ik de 1e keuze maken tussen 5 reuen.
Na 2 dagen met de trein gereisd te hebben was de keuze niet moeilijk, er was gelijk een klik met "Nils"

en zo zat hij, 8 weken oud, in de trein terug naar Nederland.

Nils 6 jaar Jänta 1 jaar
Svear was wat moelijker, uit een eerdere combinatie van de vader en moederhond, had ik alle puppen met 9 maanden gezien, zonder uitzondering mooie honden, vooral "Vincent"
Had enkele familieleden van vaders kant ( moeder, oom en broer) al in Zweden bewonderd, en de fokster wist dat ik naar shows toe wilde.
Van de 3 reuen viel er 1 af, en had ik met 6 weken de keuze uit 2 reutjes, ze deden weinig voor elkaar onder en op uiterlijk (symetrisch wit op de kop) is het Svear geworden
en die is ook met 8 weken naar Nederland verhuisd.
Andra, 5 teefjes in het nest waarvan mij er 2 gelijk opvielen, deze 2 waren ook de keuze van de fokster en uiteindelijk besloot zij,welke ze aanhield en welke naar mij toe ging.
Met 8 weken naar Engeland gereisd en toen ik Andra zag, was het gelijk van yess!

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb het nest waar Jan in zat wekelijks gezien, vanaf dat ze 3 dagen oud waren.
Ik had eerste keus reuen maar toen ik op 6 weken definitief moest kiezen tussen de twee waar ik vanaf het begin tussen twijfelde, heeft Jan voor mij gekozen. Reutje paars bleef slapen en reutje grijs (Jantje dus) bleef heen en weer rennen tussen mijn schoot en zn nestgenootjes.
Nooit spijt van gehad, nog geen seconde!
Ik had eerste keus reuen maar toen ik op 6 weken definitief moest kiezen tussen de twee waar ik vanaf het begin tussen twijfelde, heeft Jan voor mij gekozen. Reutje paars bleef slapen en reutje grijs (Jantje dus) bleef heen en weer rennen tussen mijn schoot en zn nestgenootjes.
Nooit spijt van gehad, nog geen seconde!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Benno heb ik gekozen met 8 weken, maar toen zag ik hem pas voor het eerst
En eigenlijk heeft Floor hem uitgekozen, wat ze heel goed heeft gedaan.
Jip was 6,5 week toen ik haar koos. Ze is precies geworden zoals ik toen had gedacht
Bij Ziva konden we niet kiezen. Maar de andere pupkoper heeft met 3 weken al gekozen. Ze wist het toen al zeker... tja
Wij waren er wel blij mee overigens, want dan weet je op welke pup je echt verliefd kunt worden 
Jip was 6,5 week toen ik haar koos. Ze is precies geworden zoals ik toen had gedacht
Bij Ziva konden we niet kiezen. Maar de andere pupkoper heeft met 3 weken al gekozen. Ze wist het toen al zeker... tja
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Joep hebben we 10 weken gekozen, ook de eerste keer dat we hem zagen, Joris idem dito.
Lance hebben we met 5 gekozen, Chad heeft de fokster gekozen met 7 weken en bij Tristan hadden we geen keus, hij was het enigste reutje in het nestje.
Lance is dus de enigste die we bewust gekozen hebben, en nooit een dag spijt van gehad
Lance hebben we met 5 gekozen, Chad heeft de fokster gekozen met 7 weken en bij Tristan hadden we geen keus, hij was het enigste reutje in het nestje.
Lance is dus de enigste die we bewust gekozen hebben, en nooit een dag spijt van gehad
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
Dirk
- Vaste gebruiker
-
vom Grubenländer-Schupo
- Actief
- Contacteer:
Zo doen wij het ook, als mensen perse eerder willen kiezen, vind ik dat ook goed, maar ze mogen ook pas kiezen in de 7 a 8 week.Selena schreef:mensen mogen kiezen bij het ophalen (7 wkn of later), wij hebben altijd 1e keus en kiezen pas-als we wat aanhouden van een nest- op de dag voor het ophalen van andere pups definitief.
Mensen halen pup dan ook op op volgorde van keuze op reserveringslijst, keuze gebeurd door mensen zelf, met hier en daar advies en/of sturing indien nodig.
Ze moeten de kans krijgen om het nest en de hondjes goed te leren kennen.
We hadden eens mensen die hadden derde keus teven.
Wij hielden zelf ook een teefje aan en hadden de eerste keus natuurlijk.
Die mensen wilden perse op de leeftijd van 4 weken weten welke pup wij kozen. Wij wisten dat natuurlijk nog niet, ook de tweede keus wist dat nog niet.
Die mensen van de derde keus hadden al wel voorkeur maar wilden ons niet vertellen welke pup dat was,
ze waren bang dat wij of de tweede keus teven dan "hun" hondje zouden kiezen..
Ook zeiden ze dat als wij het hondje zouden kiezen die hun voorkeur had, ze de reservering zouden annuleren.
Het is er uiteindelijk op uitgedraaid dat wij zelf maar hebben gezegd dat ze beter op zoek konden gaan naar een ander nest
want wij laten ons in geen geval manipuleren.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik wist al bijna vanaf de geboorte dat het Eva moest zijn.
Ik wilde dolgraag een rood pupje met masker en het moest een teefje zijn. Er waren twee teefjes en Eva was de enige echt rooie in het nest met kort haar. Toeval en mazzel dus. Ook vond ik haar het mooiste koppie hebben. Wel moet ik nu echt zeggen dat je helemaal niks kan zeggen op die leeftijd. Ik vond haar zusje nl echt minder mooi en dat is helemaal bijgetrokken. Je kan nu absoluut niet zeggen dat Eva perse mooier is terwijl ik dat als pup wel duidelijk vond.
Als Eva een maand of 4 was geweest had ik gedacht dat het puur op uiterlijk gebaseerd niks zou worden. Afhangende croupe, vaak Franse stand, neus omlaag gericht en korte onderkaak. Maar dat is gewoon weggegaan dus ik ben het echt met mensen eens dat kleine dingen niks zeggen.
Kwa karakter is wel gebleken dat dat in het nest al zichtbaar was. Eva hapte Martijn met 2,5 week en de ogen nog dicht omdat ze niet opgepakt en geaaid wilde worden. Ze was heel pittig en actief en moest niet zoveel van ons als bezoek hebben omdat ze ons niet kende. Dat deed ze met 8 weken nog steeds en ze is duidelijk wel pittiger en heftiger dan haar zusje. Nu nog heeft ze weinig op met onbekenden. Dat is dus zo gebleven. Maargoed, dat geeft bij ons dan weer niet en de keuze is dus goed geweest omdat haar zusje op een erf woont waar klanten komen. Zomaar binnenlopen ed is er bij Eva niet bij want daar is ze veel te waaks voor. Dat kon je als pup al merken.
Als Eva een maand of 4 was geweest had ik gedacht dat het puur op uiterlijk gebaseerd niks zou worden. Afhangende croupe, vaak Franse stand, neus omlaag gericht en korte onderkaak. Maar dat is gewoon weggegaan dus ik ben het echt met mensen eens dat kleine dingen niks zeggen.
Kwa karakter is wel gebleken dat dat in het nest al zichtbaar was. Eva hapte Martijn met 2,5 week en de ogen nog dicht omdat ze niet opgepakt en geaaid wilde worden. Ze was heel pittig en actief en moest niet zoveel van ons als bezoek hebben omdat ze ons niet kende. Dat deed ze met 8 weken nog steeds en ze is duidelijk wel pittiger en heftiger dan haar zusje. Nu nog heeft ze weinig op met onbekenden. Dat is dus zo gebleven. Maargoed, dat geeft bij ons dan weer niet en de keuze is dus goed geweest omdat haar zusje op een erf woont waar klanten komen. Zomaar binnenlopen ed is er bij Eva niet bij want daar is ze veel te waaks voor. Dat kon je als pup al merken.
-
Freggel16
- Zeer actief
- Contacteer:
Allebei de honden zijn in samenspraak met de fokker gegaan.
Freggel heb ik de eerste keer gezien toen ze net 3 dagen was. 13 molletjes, en haar vond ik meteen leuk
. Waarom weet ik nog steeds niet. Regelmatig wezen kijken, veel praten met de fokster, en met 6 weken kregen we te horen dat Freggel bij ons mocht komen wonen
.
Turbo viel me in het begin in het nest niet op (had mijn oog op een andere laten vallen). Leuke hond, meer niet. De fokster woond op nog geen half uur rijden bij ons vandaan, dus regelmatig wezen kijken.
Hoe vaker ik kwam, hoe meer Turbo begon op te vallen, hoe leuker ik hem vond (en waar ik mijn oog op had laten vallen, vond ik steeds minder worden).
Met een week of 6 aangegeven dat we Turbo erg leuk vonden. Overleg, waarom Turbo, en de fokster vond ook dat hij het best bij ons zou passen.
Freggel heb ik de eerste keer gezien toen ze net 3 dagen was. 13 molletjes, en haar vond ik meteen leuk
Turbo viel me in het begin in het nest niet op (had mijn oog op een andere laten vallen). Leuke hond, meer niet. De fokster woond op nog geen half uur rijden bij ons vandaan, dus regelmatig wezen kijken.
Hoe vaker ik kwam, hoe meer Turbo begon op te vallen, hoe leuker ik hem vond (en waar ik mijn oog op had laten vallen, vond ik steeds minder worden).
Met een week of 6 aangegeven dat we Turbo erg leuk vonden. Overleg, waarom Turbo, en de fokster vond ook dat hij het best bij ons zou passen.
Made bij *Jolanda*
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
Fabulous van hapschaarhove 20-03-2006
Diego Van de Wilde Havana 07-05-2007
- Dondersteen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondjes
Dirk schreef:Met Noëlle was er geen keuze, we gingen voor en teefje en zij was de enige in het nest ..... met Bennie hebben we na ongeveer 1 week de keuze gemaakt (Bennie is eigen fok) .... puur op tekening .... (en als hij zich niet gedraagt gaat hij gewoon op Marktplaats)
Dat wil ik wel eens zien
Bij Donder was er keus tussen 2 reuen,en de keus is pas gemaakt bij ophalen en bij Rocky was de keus vanaf 3 weken en dat is zo gebleven,waaorm weet ik niet ,de klik was er gewoon
Ik mocht zelf een keus maken en die was eigenlijk bij week 3 al bekend,en dat is ook zo gebleven.

-
Ianthe
- Zeer actief
- Locatie: Steenbergen (N-B). Baasje van Xena, Scence en Attis
- Contacteer:

Noëlle 16-10-2004
Bennie 05-05-2008