tineke schreef:Een hond die niet kan opschieten met pups waar toch een pup bij wordt gezet,omdat het moet voor de sport ,daar heb ik dus inderdaad moeite mee.
Diens kwalitiet van leven gaat dus achteruit en dat is blijkbaar een bewuste imo egoistische keuze die gemaakt wordt voor de sport.
Je roedel is te groot om leuk te kunnen functioneren maar dat geeft niet als er maar gesport kan worden.
deze hond zit allang buiten al ruim voordat de laatste 2 pups erbij kwamen, voordat er uberhaupt pups bijkwamen en niet om die reden maar om de reden dat die hond niet binnen wil en kan zijn...

zou ik hem binnen nemen DAN zou ik hem mishandelen idd. want dat wil hij niet....
Dan gaat de kwaliteit van zijn leven inderdaad achteruit...dan is het geen schim meer van de hond die het nu is, hoe ik dat weet, omdat hij 2 jaar heeft binnengezeten omdat ik het zo zielig vond... wat heb ik daar een spijt van gehad overigens.
Mijn roedel hoeft niet leuk te functioneren, daar heb ik geen roedel voor... ze hoeven niet allemaal bij elkaar... waarom zouden honden dat moeten als ze dat niet willen...

Ze gaan lekker allemaal mee naar het bos en per 2 of 3 lekker uit.. hun eigen kleine groepje en al hadden ze allemaal bij elkaar gekund had ik dat nooit gedaan...