malinois schreef:nee maar daar was ik ook niet met mn volwassen hond of mn huishondje naar toe gegaanJaap* schreef: Verder weet ik het niet, gaan mensen met een mechelaarpup en africhtings aspiraties naar Martin Gaus?![]()
![]()
Nounee, ik ook niet, maar je snapt vast wel wat ik bedoel, je zit gewoon snel in een circuit. En dat wordt je comfortzone
wat is dat voor school dan? EG ofzo? Waarom trainen die mensen niet gewoon bij een africhtingsvereniging dan als ze er toch in willen?Ik vind het flauw om te moeten zeggen, maar op een steenworp afstand zit een hondenschool waar de honden geen brood van lusten (ik kan ze hier bij wijze van spreken horen gillen en schreeuwen), en daar komen practisch alleen mensen met jonge honden die de africhting in willen.
En daar is het niet leuk om toeschouwer te zijn
Het is een algemene hondenschool, mét "puppyklasjes" aan de slip. Het is onderdeel van een hondensportvereniging met een bestuur dat nogal actief is in de africhting
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slipketting vs. prikband
Moderator: moderatorteam
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Aantal honden: 2
Estelle heeft nu eenmaal een tunnelvisie waar het africhting betreft.... Jammer dat je niet eens de intentie hebt om te luisteren/lezen, er wordt niet beweerd dat er nooit geweld gebruikt wordt, er wordt geprobeerd om duidelijk te maken dat er een duidelijke positieve tendens te zien is in het "wereldje". En dat jij daar pertinent niet aan wilt en blijft teren op je (oude) ervaringen... tsja....
Overigens gaat mijn hond ook wel eens met hele bebloede bek het veld af met manwerk en das dan niet omdat ik hem zo vreselijk in elkaar heb getimmerd
.

Overigens gaat mijn hond ook wel eens met hele bebloede bek het veld af met manwerk en das dan niet omdat ik hem zo vreselijk in elkaar heb getimmerd

Laatst gewijzigd door Chiki op 20 aug 2008 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Volgens mij is er nooit beweerd dat het er lief en schattig aan toe gaat. Alleen dat er bij iedere sport excessen zijn en niet alleen bij de KNPV. Daarnaast dat de TT niet zo slecht is als iedereen denkt. Dat de hond dus niet stijf en zwart geblakerd weer van het veld komt.estelle schreef:Dan geloof je het niet.renee-uk schreef:Zie je nou, ze zijn er welestelle schreef:Ik daarna ook hoor, gelukkig.Gos schreef: Dat begrijp ik, dat zou ik van niemand pikken. Gelukkig heb ik andere ervaringen met mijn speurtrainer
Heb het geluk gehad bij mijn laatste club een trainer te hebben gevonden die enorm veel kennis in huis had en die ook zonder straffen problemen op wist te lossen en ook heel goed begreep hoe de clicker in elkaar steekt.![]()
Waarschijnlijk heb ik dan het geluk gehad dat ik nooit bij zo een rotte club terecht gekomen ben.
Er werd heus wel gecorrigeerd, maar er werd nooit een hond in elkaar getimmerd.
Ik geloof daar ook helemaal niet in, want waarom zou zo een hond nog voor jou willen werken dan?
Ik heb honden met het bloed rond de bek van het veld af zien gaan.
En ja ook toen het bloed rond zn bek stond bleef de hond attent en bereidt te werken voor zn baas.
Wat denk je dat er met die hond gebeurd als hij niet werkwillig blijft tov zijn baas? Dan krijgt hij nogmaals schoenmaat 43 in zn ribben....
Ach ik hou het weer voor gezien.
En vooral blivjen doen alsof het allemaal zo lief en schattig er aan toe gaat.
Bloed rond de bek kan overigens al komen omdat een hond op zijn tong gebeten heeft, maar ik vermoed dat het voorbeeld niet daarvan komt.
Ik snap precies het slag volk wat je bedoeld en kan er ook een paar van, maar wat je vergeet is dat dus niet iedereen in de KNPV dat normaal vind. Het wordt zelfs met argensogen aangekeken en veroordeelt. Zeker in het gedeelte van de KNPV wat ik train.

- Gaia
- Zeer actief
Ik kom letterlijk net van een Martin Gausschool vandaan waar zonder verdere begeleiding U-leads en Gentleleaders werden aanbevolen voor honden die trekken. De cursus verder was heel erg goed, maar vervolgens zag ik dus wel een x aantal puppedingen met zo'n U-lead lopen zonder dat de baas er echt aangewerkt te hebben.Jaap* schreef:Het is een algemene hondenschool, mét "puppyklasjes" aan de slip. Het is onderdeel van een hondensportvereniging met een bestuur dat nogal actief is in de africhtingmalinois schreef:wat is dat voor school dan? EG ofzo? Waarom trainen die mensen niet gewoon bij een africhtingsvereniging dan als ze er toch in willen?
Wat ik hiermee bedoel te zeggen is, het ligt aan de mensen, niet aan de richting waarin ze bezig zijn.

-
- Zeer actief
- Gaia
- Zeer actief
Ja inderdaad. Ik heb al aangegeven dat ik iemand ken die de tt als clicker gebruikt. Ik ken ook iemand met losse voetjes, alleen heb ik echt nog nooit gehoord dat iemand het eens is met zijn trainings stijl.Gos schreef:Ik ben het met je eens Gaia. Ik heb hier niemand horen zeggen dat het er overal netjes aan toe gaat en ook niet dat geweld gewenst is. Maar als je er enige nuancering in wilt aanbrengen, wordt dat meteen onder het kopje totale ontkenning gezet. Lekker constructief.
Overigens, waar train je Gos?

-edit- Heule lilleke tikfout.

-
- Zeer actief
- Gaia
- Zeer actief
Hé daar ben ik geweest met de oefendag. Geinig, heb je volgens mij niet gezien of wel?Gos schreef:Stiphout, Held in 't Veld (valt onder PHV Paraat in Helmond). Noal uit de buurt, maar ach. M'n man traint PH1 elders.Gaia schreef: Overigens, waar train je Gos?
-edit- heb er nog een krantenfoto van ook.

-
- Zeer actief
Gaia schreef:Hé daar ben ik geweest met de oefendag. Geinig, heb je volgens mij niet gezien of wel?Gos schreef:Stiphout, Held in 't Veld (valt onder PHV Paraat in Helmond). Noal uit de buurt, maar ach. M'n man traint PH1 elders.Gaia schreef: Overigens, waar train je Gos?
-edit- heb er nog een krantenfoto van ook.
Ik train pas vanaf eind mei mee (en ben nu aspirantlid

- Dyenga
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Contacteer:
Binnen de KNPV is, sinds jaar en dag het merdendeel "burger". Daarnaast zijn de eisen van de politie ook aan evolutie onderhavig. Waar ze vroeger uitermate dondersfelle, pittige, harde honden (vaak a-sociaal) wilden hebben moeten ze nu sociaal en beheersbaar zijn. Daarnaast zie je dat ook de oudere africhters open gaan staan voor verandering m.b.t. trainingsmethodes. Ik kom daarnaast op nogal wat verenigingen en IK zie in ieder geval geen beulenwerk. Neemt niet weg dat dit ongetwijfeld nog voor zal komen.Jaap* schreef: Het feit dat steeds meer "burgers" meetrainen draagt daar aan bij heb ik het idee.
De uitleg van Malinois kan ik helemaal achter staan!
- Dyenga
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Dobermann
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dit is wel flauw. Estelle schrijft wat ze heeft meegemaakt. Ik snap heel goed dat dit niet leuk om te lezen is, maar het zijn wel jullie ervaringen. Waarom heeft zij dan tunnelvisie en jullie niet? Jullie schrijven toch ook jullie ervaringen op? Wat ik uit eerste hand hoor over africhting neigt meer naar de verhalen van Estelle dan die van jullie. Jullie hebben het over excessen en ik hoor het te vaak om over uitzonderingen te spreken. Ook op dit forum lees ik regelmatig dat een hond bijv. zo hard met de prikband is gecorrigeerd dat hij niet meer wil blijven liggen in de oefening. En zo zijn er meer dingen.Chiki schreef:Estelle heeft nu eenmaal een tunnelvisie waar het africhting betreft.... Jammer dat je niet eens de intentie hebt om te luisteren/lezen, er wordt niet beweerd dat er nooit geweld gebruikt wordt, er wordt geprobeerd om duidelijk te maken dat er een duidelijke positieve tendens te zien is in het "wereldje". En dat jij daar pertinent niet aan wilt en blijft teren op je (oude) ervaringen... tsja....![]()
Overigens gaat mijn hond ook wel eens met hele bebloede bek het veld af met manwerk en das dan niet omdat ik hem zo vreselijk in elkaar heb getimmerd.
Ja, er zijn gelukkig mensen die het op een andere manier doen, maar die hebben het nog niet makkelijk. Ik heb er enorme waardering voor dat ze stand houden op een club waar ze met argusogen bekeken worden. Ik zou dat niet kunnen. Een beginnetje is er, mede onder druk van de buitenwereld (dat is ook precies wat ik uit de aankondiging van Inge haal), maar het duurt nog jaren voordat er echt iets is veranderd. Een cultuurverandering duurt namelijk 5-10 jaar. Ik geloof best dat mensen hier hun honden niet in elkaar schoppen, maar ik denk ook dat er wel veel harder wordt gecorrigeerd dan jullie willen toegeven. Die prikbanden en TT's zitten niet voor niks om de halzen van de honden. Doe die nou eerst maar eens af, dan hebben we het nog eens over clickertraining, positieve training e.d.

Linda, Izzie en Bram
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Contacteer:
Ik zat het me al de hele tijd af te vragen, maar je traint dus bij het cluppie van Francien en ErikGos schreef:Stiphout, Held in 't Veld (valt onder PHV Paraat in Helmond). Noal uit de buurt, maar ach. M'n man traint PH1 elders.Gaia schreef: Overigens, waar train je Gos?

Nu nog de vraag wie toch die gasttrainster is

Groetjes Marja
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Roosje mijn Roosjetycha schreef:Ik zat het me al de hele tijd af te vragen, maar je traint dus bij het cluppie van Francien en ErikGos schreef:Stiphout, Held in 't Veld (valt onder PHV Paraat in Helmond). Noal uit de buurt, maar ach. M'n man traint PH1 elders.Gaia schreef: Overigens, waar train je Gos?Gaan we elkaar vast nog wel eens zien... maar eerst op vakantie..
Nu nog de vraag wie toch die gasttrainster is![]()

Jan

- Chiki
- Zeer actief
Ik zie niet wat er flauw is.... Als je goed leest lees je dat niemand ontkent dat er harde correcties toegepast worden, maar dat men benadrukt dat dit niet meer zo standaard is als de meeste buitenstaanders denken. En de persoon waar ik op doel die wil dat dus niet geloven, die pakt elke mogelijke topic aan om haar gal te spuwen op elke africhter en alles in het negatieve hoekje te trappen. DAT is waar ik van baal! Ik vind dat kort door de bocht en over 1 kam scheren. Dat haar ervaringen negatief zijn weet ik zo ondertussen wel, ik geloof dat ook zeer zeker maar iedere keer weer datzelfde...
Overigens zoekstok, denk ik dat jij ook niet helemaal op de hoogte bent
. Vind jouw laatste zin behoorlijk aanmatigend... Ik denk dat je versteld zou staan van de positieve trainingsmethodes die men zich eigen heeft gemaakt binnen de africhting! Men is er allang achter hoor dat honden oppertunisten zijn en daar wordt ook allang het voordeel mee behaald.
Overigens loop ik IPO wedstrijden en raad es: mijn hond is postitief afgericht met de klikker, maar nu ben ik natuurlijk opeens een uitzondering op de regel...
Overigens zoekstok, denk ik dat jij ook niet helemaal op de hoogte bent

Overigens loop ik IPO wedstrijden en raad es: mijn hond is postitief afgericht met de klikker, maar nu ben ik natuurlijk opeens een uitzondering op de regel...

- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
Aha, ja had ik kunnen wetenjaninca2002 schreef:Roosje mijn Roosjetycha schreef:Ik zat het me al de hele tijd af te vragen, maar je traint dus bij het cluppie van Francien en ErikGos schreef:Stiphout, Held in 't Veld (valt onder PHV Paraat in Helmond). Noal uit de buurt, maar ach. M'n man traint PH1 elders.Gaia schreef: Overigens, waar train je Gos?Gaan we elkaar vast nog wel eens zien... maar eerst op vakantie..
Nu nog de vraag wie toch die gasttrainster is![]()

Groetjes Marja
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Ik had beter "outsiders", van buiten de KNJV/jachtpraktijk, kunnen zeggen, want dat bedoel ikDyenga schreef:Binnen de KNPV is, sinds jaar en dag het merdendeel "burger".Jaap* schreef: Het feit dat steeds meer "burgers" meetrainen draagt daar aan bij heb ik het idee.

Vreemde ogen zegmaar.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
Ik weet dat de clicker wel bij sommige clubs is doorgedrongen, maar nogmaals: de clicker in de ene hand en de afstandbediening van de TT in de andere (of andere fysieke correcties), heeft geen klap met clickertraining te maken. Maar die discussie gaan we maar niet weer aan.Chiki schreef:Ik zie niet wat er flauw is.... Als je goed leest lees je dat niemand ontkent dat er harde correcties toegepast worden, maar dat men benadrukt dat dit niet meer zo standaard is als de meeste buitenstaanders denken. En de persoon waar ik op doel die wil dat dus niet geloven, die pakt elke mogelijke topic aan om haar gal te spuwen op elke africhter en alles in het negatieve hoekje te trappen. DAT is waar ik van baal! Ik vind dat kort door de bocht en over 1 kam scheren. Dat haar ervaringen negatief zijn weet ik zo ondertussen wel, ik geloof dat ook zeer zeker maar iedere keer weer datzelfde...
Overigens zoekstok, denk ik dat jij ook niet helemaal op de hoogte bent. Vind jouw laatste zin behoorlijk aanmatigend... Ik denk dat je versteld zou staan van de positieve trainingsmethodes die men zich eigen heeft gemaakt binnen de africhting! Men is er allang achter hoor dat honden oppertunisten zijn en daar wordt ook allang het voordeel mee behaald.
En over Estelle: jullie gebruiken elk topic om om het hardst te roepen dat de africhting zo fijn positief aan het trainen is. Estelle reageert daarop met een ander geluid en dan is zij ineens gal aan het spuwen

En ook ik mag gewoon vertellen wat ik zie en hoor. Ik zie en hoor dat er mensen zijn die proberen dingen te veranderen, maar die hebben het niet makkelijk met mensen die al jaaaaren in de africhting trainen en het volstrekt normaal vinden om keiharde fysieke correcties in te zetten. En ja, ik praat inderdaad met die mensen. Die vind ik niet fout of slecht (ja, hun handelingen wel, maar de mensen zelf niet), dit is gewoon wat ze geleerd hebben en gewend zijn om te doen. En wat je gewend bent, willen de meeste mensen niet snel veranderen.

Linda, Izzie en Bram
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
weet niet hoor, voor de centen en voor t grote publiek ziet dat er mss leuk uit, maar er zijn (binnen de africhting) ook andere kanten van MG bekend....zaken die in afgehuurde/afgesloten parkeergarages afgehandeld moesten worden omdat t anders niet kon....Jaap* schreef:Nah, een slipketting als fisher-discs gebruiken mag van mij hoorchristo schreef:Laten we wel wezen, zo zachtjes ging het er vroeger met het gewone gehoorzaamheidstrainen er ook niet aan toe. Met mensen die zo'n losse slipketting in de hand houden en die naar hun hond toegooien 'want als hij dit hoort is dit al voldoende'. Dat is gelukkig ook aan het veranderen.Jaap* schreef:Toch zijn er erg veel jachthonden die juist niet parforce maar wél succesvol worden getraind, veel op afstand werken en minstens zoveel "last" hebben van hun driften
Ik heb de indruk dat er binnen de jachthoek momenteel snel zaken veranderen, en meer "oudgedienden" bereidt zijn om te onderkennen dat dat minstens zo goed werkt.
Vanavond eens even bij een KNJV groep gekeken en ik was aangenaam verrast moet ik zeggen. Daar werd leuk getraind.
Het feit dat steeds meer "burgers" meetrainen draagt daar aan bij heb ik het idee.
Misschien is dat ook wat je merkt, dat mensen die hun jonge hond zonder correcties op gehoorzaamheid hebben getraind, bij het africhten niet zo snel bereid zijn om met corrigeren te beginnen.![]()
Verder weet ik het niet, gaan mensen met een mechelaarpup en africhtings aspiraties naar Martin Gaus?![]()
Veel mensen met een viszla, lab, golden etc zie ik wel veel op een klikkerachtige cursus.
Ik vind het flauw om te moeten zeggen, maar op een steenworp afstand zit een hondenschool waar de honden geen brood van lusten (ik kan ze hier bij wijze van spreken horen gillen en schreeuwen), en daar komen practisch alleen mensen met jonge honden die de africhting in willen.
En daar is het niet leuk om toeschouwer te zijn
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
hier ook wel eens met honden met bloed in de bek t veld verlaten...estelle schreef:Dan geloof je het niet.renee-uk schreef:Zie je nou, ze zijn er welestelle schreef:Ik daarna ook hoor, gelukkig.Gos schreef: Dat begrijp ik, dat zou ik van niemand pikken. Gelukkig heb ik andere ervaringen met mijn speurtrainer
Heb het geluk gehad bij mijn laatste club een trainer te hebben gevonden die enorm veel kennis in huis had en die ook zonder straffen problemen op wist te lossen en ook heel goed begreep hoe de clicker in elkaar steekt.![]()
Waarschijnlijk heb ik dan het geluk gehad dat ik nooit bij zo een rotte club terecht gekomen ben.
Er werd heus wel gecorrigeerd, maar er werd nooit een hond in elkaar getimmerd.
Ik geloof daar ook helemaal niet in, want waarom zou zo een hond nog voor jou willen werken dan?
Ik heb honden met het bloed rond de bek van het veld af zien gaan.
En ja ook toen het bloed rond zn bek stond bleef de hond attent en bereidt te werken voor zn baas.
Wat denk je dat er met die hond gebeurd als hij niet werkwillig blijft tov zijn baas? Dan krijgt hij nogmaals schoenmaat 43 in zn ribben....
Ach ik hou het weer voor gezien.
En vooral blivjen doen alsof het allemaal zo lief en schattig er aan toe gaat.
ja, gevalletje lomp en onbenullig....hoektand door lip (dat zelf nog niet gehad, wel veel andere mensen met dat euvel gezien, komt redelijk vaak voor nl), flink op de lip of tong oid gebeten....
gewoon in elkgeval door lomp gedrag en niet vanwege een correctie oid...
- Chiki
- Zeer actief
Er wordt hier niemand een topic uitgejaagd hoor . Maar dit is in herhalingen vallen (wat je schrijft is van exact dezelfde strekking als je reactie ervoor) en dat heeft in mijn ogen totaal geen zin. Denk jij het jouwe, ik denk het mijne, doe jij lekker jouw ding, blijf ik lekker het mijne doenZoek stok! schreef:Ik weet dat de clicker wel bij sommige clubs is doorgedrongen, maar nogmaals: de clicker in de ene hand en de afstandbediening van de TT in de andere (of andere fysieke correcties), heeft geen klap met clickertraining te maken. Maar die discussie gaan we maar niet weer aan.Chiki schreef:Ik zie niet wat er flauw is.... Als je goed leest lees je dat niemand ontkent dat er harde correcties toegepast worden, maar dat men benadrukt dat dit niet meer zo standaard is als de meeste buitenstaanders denken. En de persoon waar ik op doel die wil dat dus niet geloven, die pakt elke mogelijke topic aan om haar gal te spuwen op elke africhter en alles in het negatieve hoekje te trappen. DAT is waar ik van baal! Ik vind dat kort door de bocht en over 1 kam scheren. Dat haar ervaringen negatief zijn weet ik zo ondertussen wel, ik geloof dat ook zeer zeker maar iedere keer weer datzelfde...
Overigens zoekstok, denk ik dat jij ook niet helemaal op de hoogte bent. Vind jouw laatste zin behoorlijk aanmatigend... Ik denk dat je versteld zou staan van de positieve trainingsmethodes die men zich eigen heeft gemaakt binnen de africhting! Men is er allang achter hoor dat honden oppertunisten zijn en daar wordt ook allang het voordeel mee behaald.
En over Estelle: jullie gebruiken elk topic om om het hardst te roepen dat de africhting zo fijn positief aan het trainen is. Estelle reageert daarop met een ander geluid en dan is zij ineens gal aan het spuwenVolstrekte onzin, het zijn haar ervaringen en zij mag die net zo goed vertellen als jullie zonder dat ze het topic uitgejaagd wordt. Ik hoor van jullie ook elke keer exact hetzelfde riedeltje dat het excessen zijn, dat jullie dat echt nooit meemaken, terwijl Estelle toch duidelijk schrijft dat ze bij verschillende clubs is geweest.
En ook ik mag gewoon vertellen wat ik zie en hoor. Ik zie en hoor dat er mensen zijn die proberen dingen te veranderen, maar die hebben het niet makkelijk met mensen die al jaaaaren in de africhting trainen en het volstrekt normaal vinden om keiharde fysieke correcties in te zetten. En ja, ik praat inderdaad met die mensen. Die vind ik niet fout of slecht (ja, hun handelingen wel, maar de mensen zelf niet), dit is gewoon wat ze geleerd hebben en gewend zijn om te doen. En wat je gewend bent, willen de meeste mensen niet snel veranderen.

- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Estelle, wat ik me afvraag....ik snap dat je heel wat gezien hebt wat niet door de beugel kan, in jouw geval binnen de VDH. Heb je ooit een klacht ingediend bij de VDH daarover? Ik neem aan dat zij ook een klachtencommissie hebben die dat soort zaken onderzoeken en eventueel sancties kunnen opleggen.
Zoek Stok, ik beweer nergens dat er alleen maar "fijn positief getraind wordt" binnen de africhting. Ik beweer wel dat er steeds positiever getraind wordt, er is een verandering gaande.
Ik wil niet afgerekend worden op dingen die een ander doet, alleen maar omdat ook ik toevallig in de africhting train.

Zoek Stok, ik beweer nergens dat er alleen maar "fijn positief getraind wordt" binnen de africhting. Ik beweer wel dat er steeds positiever getraind wordt, er is een verandering gaande.
Ik wil niet afgerekend worden op dingen die een ander doet, alleen maar omdat ook ik toevallig in de africhting train.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- tycha
- Zeer actief
- Contacteer:
- Chiki
- Zeer actief
Inge schreef:

(En ja hoor: de VDH heeft een klachtencommissie.)
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja.tycha schreef:Met welke hond ga je dan trainen? met Biène?Inge schreef:Ik heb vanmorgen een mail gestuurd naar Francien of ik daar zaterdag mag komen kijken (en eventueel daarna een paar keer kan meetrainen).

Je weet dat ik al een tijdje twijfel omdat Biène net iets tekort lijkt te komen qua moed. Afgelopen zondag werd dat echt duidelijk. Op de stok ging ze nog door op de dreiging en beet nog in, maar na het lossen wilde ze weg, naar mij toe. Het was te verwachten dat het een keer gebeuren zou.
Op mijn club hebben we het er regelmatig over gehad dat het een kleine kans zou zijn dat ze PH1 zou halen. Gisteren werd er zelfs nog gezegd door een clublid (waar ik niet goed mee door een deur kan trouwens) dat het verdomd jammer was, aangezien ik haar alles heb kunnen leren, dat ze net dat laatste beetje mist. Anders was ze keuringsklaar geweest zowat zei hij.

Nou ja....ik wil dus het basiscertificaat gaan trainen met haar. Club staat erachter, gaat ook zorgen dat de toestellen op de club komen zodat ik daar gewoon kan trainen en willen zich ook in het programma verdiepen zodat ze me kunnen helpen. Daarnaast gaan ze contact opnemen met Frans Tops (traint in Riethoven) zodat ik daar regelmatig zou kunnen gaan trainen.
Maar ik wil dus eerst het volledige programma bekijken en dan een paar keer meetrainen om te kijken of ik het dan nog steeds leuk vind.

Groetjes Inge

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Jawel hoor, heb ik met Nika en Marouck ook gedaan.Zoek stok! schreef:Inge, vind je behendigheid niks aan? Mechelaars zie ik hartstikke leuk behendigheid lopen en ik zie jou dat ook wel doen..... (je zult wel denken waar bemoei je je mee, maar vraag ik me al een tijdje af)
Maar dat is niet iets voor Biène

Dat bestaat uit de volgende onderdelen
Afdeling 1
De volgoefeningen A, B en C algemeen
A. Het aangelijnd volgen met tempowisselingen
B. Het onaangelijnd volgen met omcommanderen en afleiding door middel van lawaai
C. Het onaangelijnd volgen door een bewegende groep, pratende mensen
D. Het blijven liggen tijdens de volgoefeningen van een andere hond
E. Het laten liggen van de hond
F. Het vooruit sturen gevolg door het bij zich roepen van de hond
G. Het optillen, het overgeven en het weer in ontvangst nemen van de hond
Afdeling 2
A. De vrije sprong over de hindernis
B. De breedte sprong
C. Lopen op een open trap
D. Lopen over een plank
E. De kruipoefening
F. Lopen over onaangename materialen
G. Het weigeren van gevonden voedsel
H. Het opzoeken en apporteren van voorwerpen
Afdeling 3
A. Het opzoeken en verwijzen van een wapen en een breekwerktuig
B. Het opzoeken en lokaliseren van een persoon
C. Het uitwerken van een spoor
D. Het sorteren van voorwerpen
http://www.deverdediger.nl/Programma/ba ... at2008.pdf
Groetjes Inge

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Hier nog en voorbeeld hoe er iets in de praktijk uit ziet.. Ik loop voor de opleiding Kynologisch Instructeur VDH momenteel stage bij een VD kringgroep. De kringgroep heeft zelf een aantal mensen die deze opleiding al hebben gevolgd en eentje is stagebegeleider. Er wordt op deze club met lange lijn ,prikker, bal en clicker getraind.
Voor de stage moet ik een aantal verslagen van de trainingen maken en met een oefencursist met hond een aantal oefeningen uitleggen en laten uitvoeren.
Mijn oefencursist is een kynologisch gedragstherapeut en dus gespecialiseerd in gedragsherkenning. Op de terugweg in de auto was vol lof over wat ze gezien heeft en geen gedrag wat voortkomt uit te harde correcties.. Ze wou met haar volgende hond er zelf gaan trainen.
Hieronder een stukje van mijn verslag
De training voor het appelgedeelte vind individueel plaats zonder groepsgewijze instructie. De geleider werkt met zijn hond een oefening af en een 2e geleider observeert en helpt en geeft eventueel aanwijzingen of commentaar. Er zijn twee instructeurs aanwezig voor de algemene supervisie. Deze helpen als er problemen zijn. In de aanleerfase wordt er gewerkt met positieve bekrachtiging. Vanaf de beheersfase wordt er gewerkt met een combinatie van positieve en negatieve bekrachtiging. Op het veld trainen ongeveer 5 à 6 geleiders met hun honden tegelijkertijd.
De training duurt voor het appelgedeelte ongeveer 20 minuten per keer en drie per week. Er worden verschillende oefeningen tegelijkertijd uitgevoerd. Hierdoor zijn voor de honden veel afleidend prikkels aanwezig, dit kan soms voor afleiding zorgen. Het einddoel voor examens/wedstrijden is een vrolijke vlot werkende hond. Oefeningen worden daarom veelal met de honden in hogere drift uitgevoerd. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van een bal aan een touw. Hiermee wordt de drift opgewekt en is tevens de beloning bij een goed uitgevoerde oefening.
De training van gevolgde combinatie bestond uit de oefeningen: aandacht, volgen, zit uit volg, af uit volg, voorkomen met zit en aan de voet komen. De combinatie was bezig met de beheersfase van de verschillende oefeningen. De hulpen in de vorm van bal en stembeloning waren nog niet afgebouwd. Als signaal voor een goed uitgevoerde oefening werd de clicker gebruikt en dan als beloning de bal..Als de oefening niet goed werd uitgevoerd werd de hond de beloning onthouden( negatieve correctie) of gecorrigeerd door middel van een lijn correctie( negatieve bekrachtiging).Problemen deden zich voor bij de oefening volgen, wegkijken, voorkomen, niet recht voor zitten en bij de oefening voet komen, schuin naast de geleider zitten.
Voor de stage moet ik een aantal verslagen van de trainingen maken en met een oefencursist met hond een aantal oefeningen uitleggen en laten uitvoeren.
Mijn oefencursist is een kynologisch gedragstherapeut en dus gespecialiseerd in gedragsherkenning. Op de terugweg in de auto was vol lof over wat ze gezien heeft en geen gedrag wat voortkomt uit te harde correcties.. Ze wou met haar volgende hond er zelf gaan trainen.
Hieronder een stukje van mijn verslag
De training voor het appelgedeelte vind individueel plaats zonder groepsgewijze instructie. De geleider werkt met zijn hond een oefening af en een 2e geleider observeert en helpt en geeft eventueel aanwijzingen of commentaar. Er zijn twee instructeurs aanwezig voor de algemene supervisie. Deze helpen als er problemen zijn. In de aanleerfase wordt er gewerkt met positieve bekrachtiging. Vanaf de beheersfase wordt er gewerkt met een combinatie van positieve en negatieve bekrachtiging. Op het veld trainen ongeveer 5 à 6 geleiders met hun honden tegelijkertijd.
De training duurt voor het appelgedeelte ongeveer 20 minuten per keer en drie per week. Er worden verschillende oefeningen tegelijkertijd uitgevoerd. Hierdoor zijn voor de honden veel afleidend prikkels aanwezig, dit kan soms voor afleiding zorgen. Het einddoel voor examens/wedstrijden is een vrolijke vlot werkende hond. Oefeningen worden daarom veelal met de honden in hogere drift uitgevoerd. Hiervoor wordt gebruikt gemaakt van een bal aan een touw. Hiermee wordt de drift opgewekt en is tevens de beloning bij een goed uitgevoerde oefening.
De training van gevolgde combinatie bestond uit de oefeningen: aandacht, volgen, zit uit volg, af uit volg, voorkomen met zit en aan de voet komen. De combinatie was bezig met de beheersfase van de verschillende oefeningen. De hulpen in de vorm van bal en stembeloning waren nog niet afgebouwd. Als signaal voor een goed uitgevoerde oefening werd de clicker gebruikt en dan als beloning de bal..Als de oefening niet goed werd uitgevoerd werd de hond de beloning onthouden( negatieve correctie) of gecorrigeerd door middel van een lijn correctie( negatieve bekrachtiging).Problemen deden zich voor bij de oefening volgen, wegkijken, voorkomen, niet recht voor zitten en bij de oefening voet komen, schuin naast de geleider zitten.
Jan