Prima, inhoudelijk.. Lees je <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight="> hier </a> maar even in dan.*Linda* schreef:Gut "wie is de volgende"?? Noem ik namen dan? Wat ik hier noem is gewoon een feit. Dat ik daar wat mensen mee tegen de benen schop, is dan jammer. Waarom reageer je eigenlijk als je je er zo aan stoort? Inhoudelijk komt er toch geen reactie van jejidde schreef:jeee wat ben jij weer lekker op dreef om tegen iedereen aan te schoppen*Linda* schreef:Wat ik dus niet begrijp is dat over zo'n park-tik een een heel topic wordt geopend. Ga eens kijken bij een doorsnee africhtingsclub. Wat je dáár ziet is veel schokkender. En nee, daar mag je niemand op aanspreken. ZIJ hebben ervaring. ZIJ weten hoe je een TT of prikband blieft te gebruiken. Is heel normaal daar en algemeen geaccepteerd. Het zijn natuurlijk wel wérkhonden, die hebben dat nou eenmaal nodigZijn het niet de mensen die tegen de RAD zijn is het nu de africhters. Wie is de volgende?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Slaan
Moderator: moderatorteam
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
- Aantal honden: 1

-
- Zeer actief
ja dat zou me niet lekker zitten, ze liggen hier ook wel eens ( lees heel vaak) in de weg, maar een hup mooven is voldoende om het gespuis op te laten staan en zonder morren weg te laten lopen.Zoek stok! schreef:Het is in ieder geval bijzonder dat hij er zo boos van wordt als je hem wegstuurtlieke schreef: Denk je anders dat het een soortement muitend gebaar is, 't in de weg liggen???
ze spelen hooguit slachtoffer met diepe zuchten over de vervelende baas

- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
Jamey krijgt nog wel eens een tik op haar neus als ik er met een stemcorrectie niet doorheen kom. Yore als ie voor de zoveelste keer iets van tafel probeert te jatten (en daarna ruim ik de tafel gelijk op. Die is echt nog nooit zo lang en goed opgeruimd als sinds ik hem heb
) Maar dat is allebei een zacht tikje, maakt ook niet bijzonder veel indruk bij Yore, bij Jamey precies genoeg om haar uit haar gedrag te halen...
O en in de weg lopen is pech voor de hondjes, want ik loop gewoon door, ze zoeken het maar uit. Conclusie: Jamey loopt mij nooit meer in de weg en Yore is het ook al aardig aan het leren... En bij anderen lopen ze heel droog nog wel voor de voeten
En als ik ze ergens heen wil hebben en ze luisteren niet is een zetje met m'n voet meestal praktischer dan voorover buigen en met de hand duwen, maar dat vind ik niet als schop ofzo tellen 

O en in de weg lopen is pech voor de hondjes, want ik loop gewoon door, ze zoeken het maar uit. Conclusie: Jamey loopt mij nooit meer in de weg en Yore is het ook al aardig aan het leren... En bij anderen lopen ze heel droog nog wel voor de voeten

You'll be in my heart... Always...
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
als het geen indruk maakt op Yore, waarom ga je daar dan mee door?Jacksel schreef:Jamey krijgt nog wel eens een tik op haar neus als ik er met een stemcorrectie niet doorheen kom. Yore als ie voor de zoveelste keer iets van tafel probeert te jatten (en daarna ruim ik de tafel gelijk op. Die is echt nog nooit zo lang en goed opgeruimd als sinds ik hem heb) Maar dat is allebei een zacht tikje, maakt ook niet bijzonder veel indruk bij Yore, bij Jamey precies genoeg om haar uit haar gedrag te halen...
O en in de weg lopen is pech voor de hondjes, want ik loop gewoon door, ze zoeken het maar uit. Conclusie: Jamey loopt mij nooit meer in de weg en Yore is het ook al aardig aan het leren... En bij anderen lopen ze heel droog nog wel voor de voetenEn als ik ze ergens heen wil hebben en ze luisteren niet is een zetje met m'n voet meestal praktischer dan voorover buigen en met de hand duwen, maar dat vind ik niet als schop ofzo tellen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Gaia
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xPuli
Ik train door middel van positieve en negatieve bekrachting. Dus het aanleren gebeurd volledig positief en daarna gebruik ik zowel positieve als negatieve bekrachtingen om voor elkaar te krijgen dat de hond uitvoert wat ik wil. Met de labrador wordt alleen positief getraint. Die snapt de ballen van een correctie en een stem correctie is al voldoende om hem te laten blokkeren.
In de praktijk komt het er opneer dat Gaia de DH eigenlijk alleen een stemcorrectie krijgt, maar soms duw ik met mijn voet tegen haar aan om contact te krijgen (dus niet hard schoppend). Dat helpt. Of een rukje aan de riem als ze niet oplet. Het is net die extra drive die haar soms over de streep trekt.
Ze heeft in het verleden wel eens een tik gehad, met name toen ze had uitgevonden dat de baas goed wakker te krijgen is als je in de knieholte bijt. Dat is gewoon gevaarlijk als je dat bij mij 's ochtends doet.
In de praktijk komt het er opneer dat Gaia de DH eigenlijk alleen een stemcorrectie krijgt, maar soms duw ik met mijn voet tegen haar aan om contact te krijgen (dus niet hard schoppend). Dat helpt. Of een rukje aan de riem als ze niet oplet. Het is net die extra drive die haar soms over de streep trekt.
Ze heeft in het verleden wel eens een tik gehad, met name toen ze had uitgevonden dat de baas goed wakker te krijgen is als je in de knieholte bijt. Dat is gewoon gevaarlijk als je dat bij mij 's ochtends doet.

-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Ik geloof niet dat het 'nodig' is om corrigerende tikken uit te delen om je hond iets te leren of af te leren.Anne Panne schreef:er is een verschil tussen slaan en slaan
ik geef mijn hond ook wel eens een corrigerende tik
maar ik sla haar echt niet de tyfus hoor
kijk.. dat je een chihuahua niet slaat oke.. die sla je zelfs met een corigerende tik zowat door midden..
maar sommige honden hebben het echt 'nodig'
je kan niet alles oplossen met een snoepje
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nee, ik ook niet. Het is niet nodig.chanti schreef:Ik geloof niet dat het 'nodig' is om corrigerende tikken uit te delen om je hond iets te leren of af te leren.Anne Panne schreef:er is een verschil tussen slaan en slaan
ik geef mijn hond ook wel eens een corrigerende tik
maar ik sla haar echt niet de tyfus hoor
kijk.. dat je een chihuahua niet slaat oke.. die sla je zelfs met een corigerende tik zowat door midden..
maar sommige honden hebben het echt 'nodig'
je kan niet alles oplossen met een snoepje
Het is beter om te erkennen dat je het ergens hebt laten liggen en dáár iets aan te doen.
Met dien verstande dat ik wel van mij af bijt als een andere hond dat ook zou doen zoals bijvoorbeeld bij de knieholtebeet van Gaia

Of als hij in mijn laars staat te pissen ofzo.
Maar eigenlijk geldt dan nog meer dat je even na moet denken over hoe dat allemaal heeft kunnen ontstaan

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Omdat ik ondertussen bij 6 verenigingen ben geweest en dat niet gezien heb, 1x iemand die der hond schopte, maar door die ene vrouw ga ik niet zeggen dat de africhting 1 groot martelkamp is*Linda* schreef:Gut "wie is de volgende"?? Noem ik namen dan? Wat ik hier noem is gewoon een feit. Dat ik daar wat mensen mee tegen de benen schop, is dan jammer. Waarom reageer je eigenlijk als je je er zo aan stoort? Inhoudelijk komt er toch geen reactie van jejidde schreef:jeee wat ben jij weer lekker op dreef om tegen iedereen aan te schoppen*Linda* schreef:Wat ik dus niet begrijp is dat over zo'n park-tik een een heel topic wordt geopend. Ga eens kijken bij een doorsnee africhtingsclub. Wat je dáár ziet is veel schokkender. En nee, daar mag je niemand op aanspreken. ZIJ hebben ervaring. ZIJ weten hoe je een TT of prikband blieft te gebruiken. Is heel normaal daar en algemeen geaccepteerd. Het zijn natuurlijk wel wérkhonden, die hebben dat nou eenmaal nodigZijn het niet de mensen die tegen de RAD zijn is het nu de africhters. Wie is de volgende?

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
En dat is precies waarom ik dus nooit zie dat het werkt. Ja, het gedrag houdt dan wellicht even op, maar mensen vragen zich niet af waar het gedrag vandaan kwam. Dan geef je een pets. Maar wat doe je dan de volgende keer dat hij het doet, of iets anders wat ongewenst is? Nog een pets? Maar dan een hardere?Jaap* schreef: Maar eigenlijk geldt dan nog meer dat je even na moet denken over hoe dat allemaal heeft kunnen ontstaan

Linda, Izzie en Bram
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Cody wordt regelmatig 'boos' als hij van ons iets moet doen waar hij geen zin in heeft. Hij heeft bijvoorbeeld de lieflijke neiging om, als ik hem naar binnen stuur met klapperende kaken langs mij heen te lopenZoek stok! schreef:Het is in ieder geval bijzonder dat hij er zo boos van wordt als je hem wegstuurtlieke schreef: Denk je anders dat het een soortement muitend gebaar is, 't in de weg liggen???

Gek genoeg is hij tijdens het trainen juist buitengewoon gehoorzaam en loopt hij huppelend en kwispelend naast me. Kennelijk gaat-ie ervan uit dat dát leuk is. Maar het 'gewone' werk, dus in huis uit de weg gaan, gaan zitten om zijn halsband om te doen, etc., vindt hij dus niet leuk en provoceert hij graag. 't Is en blijft een raar beest

Wat betreft het in de weg liggen: daar hebben al mijn honden een handje van. Het allerliefst liggen ze a) op mijn voeten, b) in het looppad, c) in deuropeningen. Maar de meiden staan (al dan niet zuchtend

- *Linda*
- Zeer actief
Ja, en? Dit had ik al lang en breed gelezen. Moet dit mijn mening veranderen of iets dergelijks? Ik heb met eigen ogen gezien hoe het eraan toegaat bij het grote gros van de clubs. Je hoort zelfs (ja ook hier op het forum nog recent gelezen) dat mensen die geen fysieke correcties willen gebruiken geen club kunnen vinden omdat die er gewoon zowat niet zijn. Kom op zeg.Gaia schreef:Prima, inhoudelijk.. Lees je <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight="> hier </a> maar even in dan.*Linda* schreef:Gut "wie is de volgende"?? Noem ik namen dan? Wat ik hier noem is gewoon een feit. Dat ik daar wat mensen mee tegen de benen schop, is dan jammer. Waarom reageer je eigenlijk als je je er zo aan stoort? Inhoudelijk komt er toch geen reactie van jejidde schreef:jeee wat ben jij weer lekker op dreef om tegen iedereen aan te schoppen*Linda* schreef:Wat ik dus niet begrijp is dat over zo'n park-tik een een heel topic wordt geopend. Ga eens kijken bij een doorsnee africhtingsclub. Wat je dáár ziet is veel schokkender. En nee, daar mag je niemand op aanspreken. ZIJ hebben ervaring. ZIJ weten hoe je een TT of prikband blieft te gebruiken. Is heel normaal daar en algemeen geaccepteerd. Het zijn natuurlijk wel wérkhonden, die hebben dat nou eenmaal nodigZijn het niet de mensen die tegen de RAD zijn is het nu de africhters. Wie is de volgende?

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ach met een beetje inzet zijn die er heus wel hoor, mja als mensen én een club naast de deur willen hebben die ook nog aan ál hun eisen moet voldoen wordt het wat lastiger.*Linda* schreef:Ja, en? Dit had ik al lang en breed gelezen. Moet dit mijn mening veranderen of iets dergelijks? Ik heb met eigen ogen gezien hoe het eraan toegaat bij het grote gros van de clubs. Je hoort zelfs (ja ook hier op het forum nog recent gelezen) dat mensen die geen fysieke correcties willen gebruiken geen club kunnen vinden omdat die er gewoon zowat niet zijn. Kom op zeg.Gaia schreef:Prima, inhoudelijk.. Lees je <a href="http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight="> hier </a> maar even in dan.*Linda* schreef:Gut "wie is de volgende"?? Noem ik namen dan? Wat ik hier noem is gewoon een feit. Dat ik daar wat mensen mee tegen de benen schop, is dan jammer. Waarom reageer je eigenlijk als je je er zo aan stoort? Inhoudelijk komt er toch geen reactie van jejidde schreef: jeee wat ben jij weer lekker op dreef om tegen iedereen aan te schoppenZijn het niet de mensen die tegen de RAD zijn is het nu de africhters. Wie is de volgende?
Je moet niet zo generaliseren, kijk eens verder dan je neus lang is!

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
- Jaap*
- Zeer actief
Je kunt met hetzelfde gemak roepen dat ze het goed doen ondanks de incidentele oorvijg of holschopChiki schreef:Ik heb hier een stel prima luisterende, vrolijke africhtingshonden. Zou die incidentele oorvijg of holschop daar dan toch aan mee hebben gewerkt?![]()

- Zoek stok!
- Zeer actief
Of ze hadden meer vertrouwen in de baas als die niet incidenteel oorvijgen en holschoppen zou uitdelen.Jaap* schreef:Je kunt met hetzelfde gemak roepen dat ze het goed doen ondanks de incidentele oorvijg of holschopChiki schreef:Ik heb hier een stel prima luisterende, vrolijke africhtingshonden. Zou die incidentele oorvijg of holschop daar dan toch aan mee hebben gewerkt?![]()

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
ja Diva krijgt welleens een tik ik kan niet altijd even god tot haar doordringen en dan lukt dit wel.
Dylan nooit want als hij wat gedaan heeft gaat hijzelf in de bench zitten,nee is niet aangeleerd dat ding staat er alleen maar te staan hij heeft er nog nooit echt opgesloten in gezeten maar vind het wel prettig er te slapen.
Dylan nooit want als hij wat gedaan heeft gaat hijzelf in de bench zitten,nee is niet aangeleerd dat ding staat er alleen maar te staan hij heeft er nog nooit echt opgesloten in gezeten maar vind het wel prettig er te slapen.
- Chiki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie
Het herkennen van cynische humor is blijkbaar een grote kunstZoek stok! schreef:Of ze hadden meer vertrouwen in de baas als die niet incidenteel oorvijgen en holschoppen zou uitdelen.Jaap* schreef:Je kunt met hetzelfde gemak roepen dat ze het goed doen ondanks de incidentele oorvijg of holschopChiki schreef:Ik heb hier een stel prima luisterende, vrolijke africhtingshonden. Zou die incidentele oorvijg of holschop daar dan toch aan mee hebben gewerkt?![]()

- Kayka
- Zeer actief
Same here. Ik krijg soms wel de indruk dat het uitzonderlijk is als je je hond nooit een tik geeft. Met name een tik op de neus geven doen nogal wat mensen. En waarom? Beats me.Zoek stok! schreef:Ik sla niet en vind het niet prettig om te zien dat een hond geslagen wordt. Bij kinderen vind ik het ook niet prettig. Het ziet er nooit uit alsof degene die slaat ook nog maar enigszins controle over zichzelf heeft. En ik heb ook niet het idee dat het aankomt bij de geslagene in de zin dat hij er iets van leert.

- iones
- Zeer actief
Hier idem. Bobbes viel laatst onevenredig uit naar Sokkie omdat die keek naar haar kluif. Toen heb ik haar ook een paar klappen op haar kop gegeven. DAar schrok ze wel van.massam schreef:jep. en ik doe het soms ook. bij sam niet maar als lola het grappig vindt naar een hond uit te vallen ofzo of erboven gaat hangen om ff cool te doen dan haal ik haar daar niet met een snoepje vanaf.
echt idioot agressief gedrag naar je hond toe keur ik zeer af en zal ik ook laten merken
Nee, niet alle kinderen zijn hetzelfde. Niet alle honden zijn hetzelfde. De een kan het niet af, maar de ander heeft er wel eens een nodig.Zoek stok! schreef:Een kind vanaf het begin af aan duidelijk en consequent opvoeden doet kinderen van welke tijd dan ook goed. Een kind volledig vrij laten en dan ineens tikken uit gaan delen, slaat nergens opDingo schreef:een opvoedkundige draai om de oren zou sommige kinderen van tegenwoordig echt geen kwaad doenZoek stok! schreef:Ik sla niet en vind het niet prettig om te zien dat een hond geslagen wordt. Bij kinderen vind ik het ook niet prettig. Het ziet er nooit uit alsof degene die slaat ook nog maar enigszins controle over zichzelf heeft. En ik heb ook niet het idee dat het aankomt bij de geslagene in de zin dat hij er iets van leert.
OVerigens, ik sla mijn honden zelden of nooit. MAar als het moet, dan doe ik het. Maar dan maakt het ook indruk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ja, soms wel. ( Edit... ik sla niet , never nooit, maar anderen zie ik dat wel eens doen).
Ik spreek ze er dan op aan, maar meestal willen ze er niks van weten.
Soms ook wel, en dan vragen ze me om uitleg.
Ik leg ze dan uit, dat het ook op andere manieren kan dan slaan ( GRRRRR dat maakt me echt woest en nijdig).
Een enkeling neemt dat advies aan en een andere niet.
Tsja,.. ik ben dan blij dat ik in elk geval die persoon en zijn hond heb kunnen adviseren .
Ook komen ze soms bij me ( soms aan de deur ), of onder weg, voor advies, wat ik ze dan ook geef.
Toch een teken dat ze mijn advies wel opvolgen.
Ook vragen ze mij wel eens ( als ze me bezig zien met Beike ), hoe ik dit doe, of dat...
Dan is dat toch een teken dat ze geïnsreseerd zijn, hoe ik omga met mijn hond.
Beike is helaas 1 X geslagen door mijn ex, waar ik bij was en dat heeft mijn ex geweten, ik heb hem terug geslagen, toen ik zag dat hij dat deed.
Ik heb hem daarna het één en ander uit gelegd, maar dat wil hij niet begrijpen.
Ik heb Beike nog nooit geslagen of wat dan ook , ik kan alles met de stem af.
( Als iemand dat bij mijn hond flikt, flip ik echt en dan sta ik niet voor mezelf in).
Ze hebben dan ook min of meer een verkeerde aan me, als ik iemand tegen kom die zijn hond slaat of schopt.
Maar goed, ... als ik zo iets zie, geef ik advies en grijp in en doe mijn best dat het niet weer gebeurt met "die" hond en zijn baas.
Ik spreek ze er dan op aan, maar meestal willen ze er niks van weten.
Soms ook wel, en dan vragen ze me om uitleg.
Ik leg ze dan uit, dat het ook op andere manieren kan dan slaan ( GRRRRR dat maakt me echt woest en nijdig).
Een enkeling neemt dat advies aan en een andere niet.
Tsja,.. ik ben dan blij dat ik in elk geval die persoon en zijn hond heb kunnen adviseren .
Ook komen ze soms bij me ( soms aan de deur ), of onder weg, voor advies, wat ik ze dan ook geef.
Toch een teken dat ze mijn advies wel opvolgen.
Ook vragen ze mij wel eens ( als ze me bezig zien met Beike ), hoe ik dit doe, of dat...
Dan is dat toch een teken dat ze geïnsreseerd zijn, hoe ik omga met mijn hond.
Beike is helaas 1 X geslagen door mijn ex, waar ik bij was en dat heeft mijn ex geweten, ik heb hem terug geslagen, toen ik zag dat hij dat deed.
Ik heb hem daarna het één en ander uit gelegd, maar dat wil hij niet begrijpen.
Ik heb Beike nog nooit geslagen of wat dan ook , ik kan alles met de stem af.
( Als iemand dat bij mijn hond flikt, flip ik echt en dan sta ik niet voor mezelf in).
Ze hebben dan ook min of meer een verkeerde aan me, als ik iemand tegen kom die zijn hond slaat of schopt.
Maar goed, ... als ik zo iets zie, geef ik advies en grijp in en doe mijn best dat het niet weer gebeurt met "die" hond en zijn baas.
- iones
- Zeer actief
Ik ben niet gediend van adviezen van anderen over hoe ik met mijn honden om moet gaan. Mijn honden zijn heel tevreden en ze zijn gelukkig. Ze vertrouwen mij en ze hangen aan mij.
Als ik mijn honden sla, dan moet ik dat zelf weten. Dat maakt mij nog geen dierenbeul. Ik doe dat immers zelden of nooit. Mensen hebben dus niet te oordelen over die ene moment opname, dus ook niet te adviseren.
En wee degene die mijn honden iets durft te doen, als er iets is wat mij pislink zou kunnen maken......
Als ik mijn honden sla, dan moet ik dat zelf weten. Dat maakt mij nog geen dierenbeul. Ik doe dat immers zelden of nooit. Mensen hebben dus niet te oordelen over die ene moment opname, dus ook niet te adviseren.
En wee degene die mijn honden iets durft te doen, als er iets is wat mij pislink zou kunnen maken......
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
De laatste alinea, ben ik met je eens.iones schreef: Als ik mijn honden sla, dan moet ik dat zelf weten.
Maar ... je slaat je hond, never of nooit , toch??
Ik heb Beike nog nooit geslagen en zal dat ook nooit doen.
Slaan doe je, als je je hond niet de baas kunt en ik vind het echt zielig als je je hond slaat.
Dat is een teken van onmacht , dat je je hond niet de baas kunt.
Ik vind dat rond-uit schandalig en soms zal er vast wel een reden voor zijn, om je hond te slaan, maar ik zal dat never nooit niet doen.
- Jaap*
- Zeer actief
Natuurlijk moet je dat zelf weten, ik vind er wel iets van. Maar je moet het zelf weten inderdaad.iones schreef:Als ik mijn honden sla, dan moet ik dat zelf weten. Dat maakt mij nog geen dierenbeul.
- iones
- Zeer actief
Never nooit staat er niet. Zelden of nooit. Het komt dus wel eens voor maar heel weinig. Eens in de 3 jaar misschien...doggy schreef: Maar ... je slaat je hond, never of nooit , toch??
.
Wat jij vindt zal me eerlijk gezegd een worst wezen.Jaap* schreef:Natuurlijk moet je dat zelf weten, ik vind er wel iets van. Maar je moet het zelf weten inderdaad.

Ik kan er gewoon niet bij, dat je je hond slaat.iones schreef:Never nooit staat er niet. Zelden of nooit. Het komt dus wel eens voor maar heel weinig. Eens in de 3 jaar misschien...doggy schreef: Maar ... je slaat je hond, never of nooit , toch??
.
Ik heb dat nog nooit gedaan en zal dat niet doen ook.
Het is een teken van onmacht.
Als je je honden niet de baas kunt, ga je ze niet slaan, toch??
Noem mij dan eens de reden, waarom je misshcien eens in de 3 jaar slaat.
Edit..... typ fout ( = gewijzigd).
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dat lijkt me sterk aangezien de adrenaline van je posts afdruiptiones schreef:Never nooit staat er niet. Zelden of nooit. Het komt dus wel eens voor maar heel weinig. Eens in de 3 jaar misschien...doggy schreef: Maar ... je slaat je hond, never of nooit , toch??
.
Wat jij vindt zal me eerlijk gezegd een worst wezen.Jaap* schreef:Natuurlijk moet je dat zelf weten, ik vind er wel iets van. Maar je moet het zelf weten inderdaad.

Linda, Izzie en Bram
- iones
- Zeer actief
Mijn honden vormen zelden dusdanig een aanleiding dat ik ze echt hard hoef aan te pakken. En als ze al een keer stout zijn, dan roep ik een keer hard tegen ze. Ik word ook zelden of nooit boos op ze.
Maar als Bobbes onevenredig uitvalt naar een van de andere honden, dan krijgt ze van mij een pets op haar kop. Doet ze trouwens ook bijna nooit hoor. Maar dit is voor mij een goede reden om een keer te slaan. Bijten zou beter zijn maar dat is technisch niet zo gemakkelijk.
Maar als Bobbes onevenredig uitvalt naar een van de andere honden, dan krijgt ze van mij een pets op haar kop. Doet ze trouwens ook bijna nooit hoor. Maar dit is voor mij een goede reden om een keer te slaan. Bijten zou beter zijn maar dat is technisch niet zo gemakkelijk.
Sjonge, overdrijven is ook een vak zeg!Zoek stok! schreef: Dat lijkt me sterk aangezien de adrenaline van je posts afdruipt
Slaan door de baas, vind ik een teken van onmacht, verlies over de controle, de macht over je hond.iones schreef:
Er zijn zat andere manieren om dat op te lossen, i.p.v. te slaan, dat vind ik wel zo'n zwakke reden.
Ik kan daar gewoon niet tegen.
Dieren die niet terug kunnen praten ( en dan nog) , even slaan en daarmee is alles opgelost??
Ik dacht het niet.. waarmee weet je hond dan dat het is opgelost??