Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
animal cops in Nederland....
Moderator: moderatorteam
- Jis
- geregistreerd lid
animal cops in Nederland....
PVV wil animal cops voor welzijn dieren
maandag 15 september 2008
• Partij vraagt 20 miljoen voor plan • ‘250 fulltimers nodig’
Dierenmishandeling moet professioneel worden aangepakt. De huidige aanpak door politie en Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) voldoet niet, vindt de Partij voor de Vrijheid.
In de tegenbegroting van de partij is 20 miljoen euro uitgetrokken voor het opzetten van een dierenpolitie. “We willen een landelijk korps van 250 agenten dat zich fulltime met dierenmishandeling bezighoudt”, vertelt fractievoorzitter Geert Wilders. “De 13 ambtenaren van de LID die zich er nu mee bezighouden, kunnen het gewoon niet aan.” Wilders wil een aparte dierenpolitie, omdat hij de aanpak van dierenmishandeling niet wil onderbrengen bij de reguliere politie. “Die hebben het druk genoeg.”
“Wij hopen en verwachten dat ons voorstel steun krijgt van een meerderheid in de Tweede Kamer.” Geert Wilders, fractievoorzitter van de PVV
Eerder al pleitte PVV-Kamerlid Dion Graus voor een alarmnummer voor dieren en een geprofessionaliseerde dierenambulance. Voor deze initiatieven kreeg hij een Kamermeerderheid, maar geen medewerking van het kabinet.
Het aanpakken van dierenbeulen heeft bij de politie niet de prioriteit. Begrijpelijk, vinden Graus en zijn fractievoorzitter Geert Wilders. Daarom moet een dierenpolitiemacht van 250 agenten zich met deze vorm van criminaliteit bezighouden. “Onder de bevolking is veel draagvlak om op te komen voor dieren, die mensen tenslotte veel liefde brengen”, zegt Wilders. “Een puppy die wordt doodgetrapt, een schaap dat in de wei wordt geslacht of verkrachte paarden en pony's, er zijn genoeg voorbeelden die een strenge en professionele aanpak rechtvaardigen.”
“Het mishandelen van dieren komt steeds vaker voor en wordt steeds gewelddadiger”, vult Graus aan. “Die gasten moeten keihard worden aangepakt.” Wilders haalt het voorbeeld aan van de Animal Cops in de Verenigde Staten, waar al jaren ‘dierenagenten’ strijden tegen verwaarlozing en mishandeling.
In de aanloop naar Prinsjesdag heeft de PVV hun ‘dierenpolitievoorstel’ laten doorrekenen door het Centraal Plan Bureau (CPB), dat er zijn ‘stempel’ opzette, aldus Wilders. Het moet dus mogelijk zijn de Animal Cops te laten werken met 20 miljoen euro per jaar, inclusief opleiding. Vanwege het veronderstelde draagvlak en de gruwelijke voorbeelden van mishandeling van de laatste maanden, vindt Wilders dat bedrag goed uit te leggen.
Animal cops in de VS
In de VS verschillen de bevoegdheden van de dierenpolitie per staat of gemeente (county). In New York is er bijvoorbeeld een dierendivisie die arrestaties mag verrichten. In andere steden hebben de agenten enkel het recht dieren in beslag te nemen en boetes op te leggen. Animal cops in New York dragen wapens.
15 september 2008 maandag
------------------------------------------------------------------------------------
ben niet zo'n fan van die partij maar dit plan zie ik wel zitten.
maandag 15 september 2008
• Partij vraagt 20 miljoen voor plan • ‘250 fulltimers nodig’
Dierenmishandeling moet professioneel worden aangepakt. De huidige aanpak door politie en Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID) voldoet niet, vindt de Partij voor de Vrijheid.
In de tegenbegroting van de partij is 20 miljoen euro uitgetrokken voor het opzetten van een dierenpolitie. “We willen een landelijk korps van 250 agenten dat zich fulltime met dierenmishandeling bezighoudt”, vertelt fractievoorzitter Geert Wilders. “De 13 ambtenaren van de LID die zich er nu mee bezighouden, kunnen het gewoon niet aan.” Wilders wil een aparte dierenpolitie, omdat hij de aanpak van dierenmishandeling niet wil onderbrengen bij de reguliere politie. “Die hebben het druk genoeg.”
“Wij hopen en verwachten dat ons voorstel steun krijgt van een meerderheid in de Tweede Kamer.” Geert Wilders, fractievoorzitter van de PVV
Eerder al pleitte PVV-Kamerlid Dion Graus voor een alarmnummer voor dieren en een geprofessionaliseerde dierenambulance. Voor deze initiatieven kreeg hij een Kamermeerderheid, maar geen medewerking van het kabinet.
Het aanpakken van dierenbeulen heeft bij de politie niet de prioriteit. Begrijpelijk, vinden Graus en zijn fractievoorzitter Geert Wilders. Daarom moet een dierenpolitiemacht van 250 agenten zich met deze vorm van criminaliteit bezighouden. “Onder de bevolking is veel draagvlak om op te komen voor dieren, die mensen tenslotte veel liefde brengen”, zegt Wilders. “Een puppy die wordt doodgetrapt, een schaap dat in de wei wordt geslacht of verkrachte paarden en pony's, er zijn genoeg voorbeelden die een strenge en professionele aanpak rechtvaardigen.”
“Het mishandelen van dieren komt steeds vaker voor en wordt steeds gewelddadiger”, vult Graus aan. “Die gasten moeten keihard worden aangepakt.” Wilders haalt het voorbeeld aan van de Animal Cops in de Verenigde Staten, waar al jaren ‘dierenagenten’ strijden tegen verwaarlozing en mishandeling.
In de aanloop naar Prinsjesdag heeft de PVV hun ‘dierenpolitievoorstel’ laten doorrekenen door het Centraal Plan Bureau (CPB), dat er zijn ‘stempel’ opzette, aldus Wilders. Het moet dus mogelijk zijn de Animal Cops te laten werken met 20 miljoen euro per jaar, inclusief opleiding. Vanwege het veronderstelde draagvlak en de gruwelijke voorbeelden van mishandeling van de laatste maanden, vindt Wilders dat bedrag goed uit te leggen.
Animal cops in de VS
In de VS verschillen de bevoegdheden van de dierenpolitie per staat of gemeente (county). In New York is er bijvoorbeeld een dierendivisie die arrestaties mag verrichten. In andere steden hebben de agenten enkel het recht dieren in beslag te nemen en boetes op te leggen. Animal cops in New York dragen wapens.
15 september 2008 maandag
------------------------------------------------------------------------------------
ben niet zo'n fan van die partij maar dit plan zie ik wel zitten.

- Dingo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Burnie
- Zeer actief
- Dingo
- Zeer actief
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
- Dingo
- Zeer actief
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik hoop dat het doorgaat. Als ze daarbij dan ook gelijk de straffen flink omhoog gooien is er hier iemand al een stuk blijer! 

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Doglover
- Zeer actief
Niet alles wordt in de media verteld. Er gebeuren hier veel meer nare zaken :N: dan dat wij willen weten in dit o zo kleine landje....estelle schreef:maar wat je daar in Amerika allemaal ziet, zoveel verwaarloosde/mishandelde honden ,paarden, katten en ander vee dat is hier toch niet aan de orde?
Ik vraag me dan ook af of je daar wel zo'n hele aparte eenheid voor op kunt zetten.
- gizmo
- Zeer actief
Ik denk dat dat wel degelijk ook hier voorkomt ,uiteraard op veel kleinere schaal omdat we maar een klein kikkerlandje zijnestelle schreef:maar wat je daar in Amerika allemaal ziet, zoveel verwaarloosde/mishandelde honden ,paarden, katten en ander vee dat is hier toch niet aan de orde?
Ik vraag me dan ook af of je daar wel zo'n hele aparte eenheid voor op kunt zetten.

ja het zal vast wel voorkomen, maar zo massaal als daar?tineke schreef:Ik denk dat dat wel degelijk ook hier voorkomt ,uiteraard op veel kleinere schaal omdat we maar een klein kikkerlandje zijnestelle schreef:maar wat je daar in Amerika allemaal ziet, zoveel verwaarloosde/mishandelde honden ,paarden, katten en ander vee dat is hier toch niet aan de orde?
En daarbij moet er hier heel wat aan de hand zijn eer men in mag grijpen, laten ze dat dan ook maar gelijk veranderen.
Volgens mij is iedereen tegen dierenleed. Animal Cops is leuk, maar als de wet niet verandert heeft dat helemaal geen zin. En als de wet verandert kan de Dierenbescherming en LID dat werk net zo goed doen en kunnen daar extra mensen worden aangenomen. Daar is geen andere organisatie voor nodig. Eerst de wet wijzigen.
- langehond1
- Zeer actief
Ja kicken...eens kijken hoe leuk iedereen het vind als mensen zich met je dieren komen bemoeien omdat ze "mager" zijn of littekens hebben of geirriteerde buren aan het bellen zijn. Id ook leuk in het kader van de RAD wet.
Zielige dieren...dat wordt scoren.
L
L
Laatst gewijzigd door langehond1 op 17 sep 2008 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel - Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nou ja zolang er een bak water staat en voer kunnen ze je niks maken, een buurvrouw is nog wel subtiel weg te werkenlangehond1 schreef:Ja kicken...eens kijken hoe leuk iedereen het vind als mensen zich met je dieren komen bemoeien omdat ze "mager" zijn of littekens hebben of geirriteerde buren aan het bellen zijn. Id ook leuk in het kader van de RAD wet.
L

Dat bedoel ik dus eigenlijk ook.Neeltje schreef:Volgens mij is iedereen tegen dierenleed. Animal Cops is leuk, maar als de wet niet verandert heeft dat helemaal geen zin. En als de wet verandert kan de Dierenbescherming en LID dat werk net zo goed doen en kunnen daar extra mensen worden aangenomen. Daar is geen andere organisatie voor nodig. Eerst de wet wijzigen.
- Dingo
- Zeer actief
Amerika is ook groter als hier, maar er gebeurd hier meer dan dat er in de krant komtestelle schreef:ja het zal vast wel voorkomen, maar zo massaal als daar?tineke schreef:Ik denk dat dat wel degelijk ook hier voorkomt ,uiteraard op veel kleinere schaal omdat we maar een klein kikkerlandje zijnestelle schreef:maar wat je daar in Amerika allemaal ziet, zoveel verwaarloosde/mishandelde honden ,paarden, katten en ander vee dat is hier toch niet aan de orde?
En daarbij moet er hier heel wat aan de hand zijn eer men in mag grijpen, laten ze dat dan ook maar gelijk veranderen.

Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Ja nou ja zal vast wel hoor, we zullen het dan wel zien.Dingo schreef:Amerika is ook groter als hier, maar er gebeurd hier meer dan dat er in de krant komtestelle schreef:ja het zal vast wel voorkomen, maar zo massaal als daar?tineke schreef:Ik denk dat dat wel degelijk ook hier voorkomt ,uiteraard op veel kleinere schaal omdat we maar een klein kikkerlandje zijnestelle schreef:maar wat je daar in Amerika allemaal ziet, zoveel verwaarloosde/mishandelde honden ,paarden, katten en ander vee dat is hier toch niet aan de orde?
Blijft wel dat ze toch die wetgeving dan maar eens moetne veranderen.
- Jis
- geregistreerd lid
de dierenbescherming kan toch ook op je stoep komen te staan? als er een keer gebeld wordt door iemand die jou niet mag is dat vervelend ja.langehond1 schreef:Ja kicken...eens kijken hoe leuk iedereen het vind als mensen zich met je dieren komen bemoeien omdat ze "mager" zijn of littekens hebben of geirriteerde buren aan het bellen zijn. Id ook leuk in het kader van de RAD wet.
L
maar ik vind niet dat dieren die wel de dupe zijn van wangedrag van mensen maar pech moeten hebben omdat mensen het lastig vinden om miss. straks een keertje de animal cobs over de vloer te krijgen.

-
- Zeer actief
- Jorda
- Actief
solliciteren
Zullen alle mensen die graag willen solliciteren, toch echt eerst politieagent worden...........
Groetjes van Jorda.

Groetjes van Jorda.

- iones
- Zeer actief
estelle schreef:maar wat je daar in Amerika allemaal ziet, zoveel verwaarloosde/mishandelde honden ,paarden, katten en ander vee dat is hier toch niet aan de orde?

WAar heb jij gezeten?
Al die schapen en paarden die wel eens liggen te kreperen in de modder, honden die buiten aan een ketting liggen (laatst nog in Eindhoven, is een heel topic over geweest op dit forum), de meest wantstaltige dingen gebeuren hier.
Maar inderdaad, geen wet die er iets aan doet. Ze kennen dieren geen intrinsieke waarde toe, het zijn dingen in de ogen van de wet.
Dingen die geen angst kennen en geen pijn....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- nieuw lid
We weten de helft nog niet hoeveel dierenleed er is in ons kikkerlandje.
Er is maar een kleine hoeveelheid wat er door de media naar buiten word gebracht.
Dierenmishandeling is niet alleen maar slaan,verwaarlozen,enz enz
Maar wat denken jullie van:Baasjes die hun hond zo erg overvoeren,en te dik worden en dan door hum pootjes zakken,met de boodschap:Als baasje een taartje eet dan vind Bello het ook zo lekker om er 1tje te krijgen.
Of 6 Deense doggen op een 3 kamer flat terwijl het baasje de hele dag werkt?
Soms kan het door onwetendheid van de mens ook leiden tot dierenmishandeling.
Men hoeft geen cursus te volgen om een dier te houden,terwijl als je een kindje wilt adopteren een hele proceduren moet gaan volgen..
Nou kan je een mens niet vergelijken met een dier,maar het zijn wel allebei levende wezens.
Zolang er maar weinig controle is en de grenzen wagenwijd open staan,dan zal er heel wat toevoer van oostblokhondjes blijven bestaan.
En zolang er nog potentiele baasjes zijn die het echt nodig vinden om op M.P een pup te kopen voor weinig,dan zal dit nooit uitroeien.
Zolang er nog genoeg gekken buiten rondlopen die het maar normaal vinden om dieren af te slachten,en niet aangepakt worden,zal dit ook blijven bestaan.
Daarom vind ik dat er meer op scholen voorlichting gegeven moet worden over dieren,er groeit nu een generatie op die denken dat de kip uit de diepvries komt,en dat geweld als iets wat bij de maatschappij hoort.
Daar bij komt ook die hele leuke films van disney waar honden de hoofdrol in spelen,iedereen wil dan ook zo`n hond hebben wat weer kapot fokken van het ras door toe doen.
Het is niet alleen maar een legertje politie in het leven roepen,(wat ik overgens wel een goed idee vind) meer controle moet er zijn,
Maar ook een stukje voorlichting hoe men met dieren om moet gaan,desnoods eerst een cursus volgen en dan een hond in huis nemen.
En ik vind hebben ze iemand opgepakt? dan gelijk een goede straf in de cel,en niet voor 2 weken,maar voor lang.
Ik ben benieuwd hoe men over mijn mening denkt.
Er is maar een kleine hoeveelheid wat er door de media naar buiten word gebracht.
Dierenmishandeling is niet alleen maar slaan,verwaarlozen,enz enz
Maar wat denken jullie van:Baasjes die hun hond zo erg overvoeren,en te dik worden en dan door hum pootjes zakken,met de boodschap:Als baasje een taartje eet dan vind Bello het ook zo lekker om er 1tje te krijgen.
Of 6 Deense doggen op een 3 kamer flat terwijl het baasje de hele dag werkt?
Soms kan het door onwetendheid van de mens ook leiden tot dierenmishandeling.
Men hoeft geen cursus te volgen om een dier te houden,terwijl als je een kindje wilt adopteren een hele proceduren moet gaan volgen..
Nou kan je een mens niet vergelijken met een dier,maar het zijn wel allebei levende wezens.
Zolang er maar weinig controle is en de grenzen wagenwijd open staan,dan zal er heel wat toevoer van oostblokhondjes blijven bestaan.
En zolang er nog potentiele baasjes zijn die het echt nodig vinden om op M.P een pup te kopen voor weinig,dan zal dit nooit uitroeien.
Zolang er nog genoeg gekken buiten rondlopen die het maar normaal vinden om dieren af te slachten,en niet aangepakt worden,zal dit ook blijven bestaan.
Daarom vind ik dat er meer op scholen voorlichting gegeven moet worden over dieren,er groeit nu een generatie op die denken dat de kip uit de diepvries komt,en dat geweld als iets wat bij de maatschappij hoort.
Daar bij komt ook die hele leuke films van disney waar honden de hoofdrol in spelen,iedereen wil dan ook zo`n hond hebben wat weer kapot fokken van het ras door toe doen.
Het is niet alleen maar een legertje politie in het leven roepen,(wat ik overgens wel een goed idee vind) meer controle moet er zijn,
Maar ook een stukje voorlichting hoe men met dieren om moet gaan,desnoods eerst een cursus volgen en dan een hond in huis nemen.
En ik vind hebben ze iemand opgepakt? dan gelijk een goede straf in de cel,en niet voor 2 weken,maar voor lang.
Ik ben benieuwd hoe men over mijn mening denkt.
- MiniMalamute
- Vaste gebruiker
- Contacteer: