Qienie startte vrolijk en het parcours ging heel redelijk behalve dat we veel tijd verloren bij de paaltjes, maar op het examen beginners geldt bij onze KC toch geen maximum tijd.
Qienie liep de laatste hoogtesprong in eerste instantie voorbij. Tot 3 weigeringen per toestel was toegestaan. Ik liet Qienie dus opnieuw de hoogtesprong nemen, maar ze wilde steeds weer naar links of rechts uitbreken. Met een NEE kon ik de weigeringen voorkomen. Toen ging Qienie op haar kont zitten en deed niets meer.
Ik denk dat ik van de 5 minuten die Qienie nodig had op het gehele parcours dik 3 nodig heb gehad om haar over de laatste hoogtesprong te loodsen. Ik weet niet wat ik allemaal uit de kast heb moeten trekken (snoepje, speeltje niet toegestaan) om haar die laatste sprong te laten maken, maar uiteindelijk is ze dus gegaan en noteerde de tijdwaarnemer 5 minuten en 37 seconden.
De volgende dag was me wel duidelijk waarom Qienie niet meer wilde. Net achter de schouderbladen had ze een dikke bobbel zitten, een bloeduitstorting achtig iets. Ze had de ochtend voor het examen ook al gerild, maar omdat ze verder vrolijk was en de oefensprongetjes ook nam, zijn we het examen in gegaan. Maar achteraf bleek dus dat ze wel degelijk pijn had en was die ene hoogtesprong er eigenlijk net een teveel.
Inmiddels zijn de pijn en de bubbel allang weg en begonnen we gisteren aan de vervolgcursus. En toen kwam de trainster met iets dat het examen van Qienie nog unieker maakte

Van de vier geslaagde deelnemers was Qienie oorspronkelijk als vierde geplaatst vanwege de tijd, maar volgens de trainer zal dat worden veranderd en zal ze alsnog als derde worden geplaatst

Die Qienie.
Krijgt ze met die ´recordtijd´ ook nog eens een bronzen plak!