Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Onze toekomst met een hondje uit het buitenland

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Marian4 schreef: Ik zou het vreselijk vinden als ik onder curatele zou staan zoals het bij sommige stichtingen lijkt.
Wat versta jij onder curatele staan dan ?
De meeste van mijn adoptanten weten me prima te vinden zonder verplichtingen maar ik vind het altijd heerlijk om wat te horen over een door ons geplaatste hond en alles wat ik hoor gaat weer door naar Spanje.
Waarom ? omdat dat een hele stimulans voor de werkers daar is. De asielbeheerder van Proa Madrid is zelfs bij Hanneke op bezoek geweest om te zien hoe het met Lilo ging.
Tja als dat onder curatele staan is ?
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Hier ook een buitenlander, de rechter hond in mijn onderschrift komt uit een Spaans asiel. Kan het iedereen aanraden, over het algemeen opvallend fijne honden :ok:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

Addy schreef:
Marian4 schreef: Ik zou het vreselijk vinden als ik onder curatele zou staan zoals het bij sommige stichtingen lijkt.
De meeste van mijn adoptanten weten me prima te vinden zonder verplichtingen maar ik vind het altijd heerlijk om wat te horen over een door ons geplaatste hond en alles wat ik hoor gaat weer door naar Spanje.
Waarom ? omdat dat een hele stimulans voor de werkers daar is. De asielbeheerder van Proa Madrid is zelfs bij Hanneke op bezoek geweest om te zien hoe het met Lilo ging.
Hier ben ik het helemaal mee eens.

Dit woord kwam bij mij op door wat Hanneke schreef "tot vervelens toe".
ien
Erelid
Contacteer:

Re: Onze toekomst met een hondje uit het buitenland

Ongelezen bericht door ien »

Mireillevdw schreef: Zijn er hier mensen met ervaring met een buitenlandertje?
ja!!
al 9 jaar wonen mijn honden nu bij ons.
www.wereldhonden.nl

Mijn ervaringen zijn positief, kom veel buitenlandertjes tegen op het strand, zelfs in Duitsland zijn er al steeds meer Spaanse/Turkse honden te vinden.hun grootste vriend is een Griek daar..Samos en wat mij opvalt is dat de honden die ik tot nu toe gezien heb het allemaal zo goed doen..en dan opvallend!!! de hondentaal zo goed kennen!! Als je deze honden observeert kan je ook heel veel leren over hondengedrag..!

o en 1 hond komt bij AAI vandaan en de ander gevonden op doggynet die via Duitsland naar Nederland kwam [welke stichting weet ik niet}
Laatst gewijzigd door ien op 05 dec 2008 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Dat valt mij ook op, hoe ontzettend sociaal vaardig Mejra is.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Githa schreef:Dat valt mij ook op, hoe ontzettend sociaal vaardig Mejra is.
ja en om die reden zijn mijn honden al 2x gebruikt/geleend voor een trianing om een angstige hond en een hond die uitvalt naar honden om dat te observeren hoe of wat.
Is zelfs gefilmd en werd ook voor studiemateriaal gebruikt!

Nu is Luca een Alpha teef in een roedeltje en zelfs nieuwkomers [honden] die meelopen snappen haar direct!
Het is zo gaaf om dat te zien!! :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

wiek schreef:Is niet iedereen, als persoon of als stichting, goed bezig als ze een hond redden? Weet je ik ben gek op honden maar ik zou helemaal agressief worden als ik me continu zou moeten bewijzen als baas. En aan nazorg moet ik al helemaal niet denken.
Maar nu moet je het van de andere kant bekijken: je vecht ervoor dat honden een beter leven krijgen. En vervolgens komt er iemand die zich mooi voor doet en die adopteert een hond bij je en verknalt het helemaal. Is dat wat je zou willen? En denk je dat mensen te vertrouwen zijn? Je hebt te veel etters onder de mensen en dat kun je aan de buitenkant niet zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wiek »

Dat is inherent aan het leven, je weet nooit iets helemaal zeker. Kunnen ze zich nog zo mooi voor doen, 100% garantie heb je nooit. Gebeurt me ook nog wel eens dat ik denk dat ik de meest geschikte kandidaat heb aangenomen en na een half jaar blijkt dat toch tegen te vallen. Dat is dan balen.....

Ik vind het nogal arrogant om te bepalen of iemand geschikt is voor een hond. Mensen die het overwegen een hond te redden hebben in ieder geval een goed hart. Uiteraard is het aan een stichting om te zeggen wat voor soort hond het is en wat zij/hij nodig heeft. En dan is het aan de mensen of ze dit kunnen bieden. Wie wil er nu een hond waar ze niets mee kunnen? En uiteraard heb je uitzonderingen, maar dat is niet te ondervangen. Ook niet door nazorg of een strenge selectie.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

wiek schreef:Dat is inherent aan het leven, je weet nooit iets helemaal zeker. Kunnen ze zich nog zo mooi voor doen, 100% garantie heb je nooit. Gebeurt me ook nog wel eens dat ik denk dat ik de meest geschikte kandidaat heb aangenomen en na een half jaar blijkt dat toch tegen te vallen. Dat is dan balen.....

Ik vind het nogal arrogant om te bepalen of iemand geschikt is voor een hond. Mensen die het overwegen een hond te redden hebben in ieder geval een goed hart. Uiteraard is het aan een stichting om te zeggen wat voor soort hond het is en wat zij/hij nodig heeft. En dan is het aan de mensen of ze dit kunnen bieden. Wie wil er nu een hond waar ze niets mee kunnen? En uiteraard heb je uitzonderingen, maar dat is niet te ondervangen. Ook niet door nazorg of een strenge selectie.
Nou ik vind het alles behalve arrogant. Ik vind het gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
MP staat vol met honden waar mensen van te voren niet goed over nagedacht hebben. Ik vind het nogal naief om te denken dat de meeste mensen wel heel doordacht een hond kiezen en ze een reuze bestaan geven.
Daarnaast geloof ik niet zo in het redden van een hond. Er zijn mensen die heel bewust een buitenlandse hond kiezen. Mensen zoals Hanneke, Addy en Eline. Die dus heel bewust een hond redden. Maar het gros van de mensen die voor een buitenlander gaan of een asielhondje willen gewoon een leuke hond. ze vallen voor een foto of een zielig verhaal.
Ik ben vrijwilliger in het asiel geweest en het viel me op dat juist veel mensen voor een oudere hond gaan omdat deze al zindelijk is, alleen thuis kan blijven en bv niet meer sloopt. Ze verwachten vaak een volledig opgevoede hond.
Die mensen die zwichten voor de pups uit Spanje die door sommige (slechte) stichtingen met bussen vol gehaald worden zijn geen mensen die hondjes redden hoor. Gewoon mensen die een leuke (goedkope) pup of jonge hond willen.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Marian4
Actief

Nou ik vind het alles behalve arrogant. Ik vind het gewoon je verantwoordelijkheid nemen.
MP staat vol met honden waar mensen van te voren niet goed over nagedacht hebben. Ik vind het nogal naief om te denken dat de meeste mensen wel heel doordacht een hond kiezen en ze een reuze bestaan geven.
Daarnaast geloof ik niet zo in het redden van een hond. Er zijn mensen die heel bewust een buitenlandse hond kiezen. Mensen zoals Hanneke, Addy en Eline. Die dus heel bewust een hond redden. Maar het gros van de mensen die voor een buitenlander gaan of een asielhondje willen gewoon een leuke hond. ze vallen voor een foto of een zielig verhaal.
Ik ben vrijwilliger in het asiel geweest en het viel me op dat juist veel mensen voor een oudere hond gaan omdat deze al zindelijk is, alleen thuis kan blijven en bv niet meer sloopt. Ze verwachten vaak een volledig opgevoede hond.
Die mensen die zwichten voor de pups uit Spanje die door sommige (slechte) stichtingen met bussen vol gehaald worden zijn geen mensen die hondjes redden hoor. Gewoon mensen die een leuke (goedkope) pup of jonge hond willen.[/quote]

Nou nou....

En de mensen die het echt goed voor hebben en graag een hond willen. Welke hond moeten hun dan nemen?
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb 2 x bezoek gehad van de stichting waar Samara vadaan komt..1x als orientatie gesprek en de 2e als as adoptiemama om alles nog een goed doortespreken etc.
Daarna nog vaak telefonisch nazorg gehad en persoonlijk ook....
Bij Bowie ging het makkelijker omdat Bowie van een stichting komt waar Samara haar pleegmama inmiddels vrijwilligster voor is...
Ik vind het helemala niet arrogant oid juist prima en erg prettig dat ik weet dat er een flinke back-up is waar ik op terug kan vallen, vragen aan kan stellen en waar ze mijn hond nog kennen.
Hier mogen ze tepas en onpas binnen komen, ik heb niets teverbergen en de honden gaan super en als dat niet zo is hang ik vanzelf aan de telefoon.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Marian4 schreef: Nou nou....

En de mensen die het echt goed voor hebben en graag een hond willen. Welke hond moeten hun dan nemen?
GEwoon, zoals ik al eerder zei, een hond die bij hun persoonlijkheid en situatie past. Dus mensen die totaal geen overwicht hebben, moeten niet beginnen aan een hond die snel dominantieproblemen heeft zoals de dalmatier of de rodesian ridgeback om maar een voorbeeld te noemen.
Mensen die alleen maar een hond als gezelschapsdier willen, moeten niet beginnen aan een bordercollie als ze niet het plan hebben om een bepaalde sport met de hond te gaan doen.

Je zult je dus moeten verdiepen in het ras dat je op het oog hebt. En anders moet je goed advies vragen aan de mensen in het asiel die zo´n hond kennen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Marian4 schreef:
Addy schreef:

Daar stond ook een smiley achter. :mrgreen: Ik heb het nooit als vervelend ervaren, noch bij Jack noch bij Lilo, dat er een vrij intensieve screening was. Ik heb liever dat een stichting me goed aan het denken zet over waarom ik een bepaalde hond wil.

Overigens heb ik natuurlijk wel twee bijzondere gevallen, eentje met een handicap en een heel angstige hond, ik kan me voorstellen dat een stichting dan nog extra oplet bij het plaatsen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

wiek schreef:Dat is inherent aan het leven, je weet nooit iets helemaal zeker. Kunnen ze zich nog zo mooi voor doen, 100% garantie heb je nooit. Gebeurt me ook nog wel eens dat ik denk dat ik de meest geschikte kandidaat heb aangenomen en na een half jaar blijkt dat toch tegen te vallen. Dat is dan balen.....

Waarom is dat arrogant? De stichting kent de hond, en kan dus het best bepalen in wat voor soort omgeving zo'n hond het best tot z'n recht kan komen. Als mijn Lilo bij een Plaats Maar Raak stichting terecht was gekomen en bijvoorbeeld in een heel druk gezin gezet of bij een veeleisende baas was ze alleen maar afgegleden en was ze beter af geweest met een spuit.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes

Ik snap het wantrouwen niet zo goed tegen mensen? Waarom ga je er bijvoorbaar uit dat mensen honden uitkiezen die niet bij hen passen? Waarom zouden mensen zelf niet om advies vragen?
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

wiek schreef:Ik snap het wantrouwen niet zo goed tegen mensen? Waarom ga je er bijvoorbaar uit dat mensen honden uitkiezen die niet bij hen passen? Waarom zouden mensen zelf niet om advies vragen?
omdat dat denk ik maar als te vaak voorkomt dat mensen een hond in huis nemen uit een soort medelijden naar de hond toe. Zich dan nog niet realiseren wat ze in huis hebben gehaald. Wat dat betreft vind ik het prima als een stichting wat vragne stelt tijdens een intake en eerlijke informatie geeft over de betreffende hond.

Kijk alleen maar hier op het forum hoeveel mensen er geen hond in huis halen uit bijv. het asiel of van marktplaats en zich dan vervolgens totaal geen raad weten met de hond en de hond of weer terug moet richting asiel of weer herplaatst wordt.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

wiek schreef:Ik snap het wantrouwen niet zo goed tegen mensen? Waarom ga je er bijvoorbaar uit dat mensen honden uitkiezen die niet bij hen passen? Waarom zouden mensen zelf niet om advies vragen?
Beetje naief. Wat dacht je van hebberigheid? Soms staan er uit Spanje honden op marktplaats met de bouw van een podenco, dan zwart stokhaar en helblauwe ogen omdat pa of ma een huskie was. Dat roept hebberigheid op. Ik kwijl ook als ik zo'n hond zie. Dus bij veel mensen is het dan hebbe hebbe hebbe. Verder denken mensen dat dingen vanzelf gaan als ze maar lief zijn tegen het 'stakkertje" uit Spanje. Maar wat heeft zo'n hond aan geen baas hebben en heel veel medelijden? Juist, hij wordt alleen maar zieliger.

Soms staan er mastin kruisingen met herders. Leuke honden maar niet voor de zomaar omdat ze mooi zijn, stoer en zielig. :neenee:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

www.marktplaats.nl Snap je het nu wel? www.dierenasiels.com Nu dan? Geloof me, al die hondjes werden met de beste bedoelingen aangeschaft. Blijkbaar moeten veel mensen een beetje begeleid worden in hun keuze.
estelle

wiek schreef:Is niet iedereen, als persoon of als stichting, goed bezig als ze een hond redden? Weet je ik ben gek op honden maar ik zou helemaal agressief worden als ik me continu zou moeten bewijzen als baas. En aan nazorg moet ik al helemaal niet denken.
Het hoeft toch niet gelijk te zijn dat je elke maand opgebeld wordt door de stichting? Of dat ze elke maand onverwachts op de stoep staan om de hond te mogen zien?

Ik vind het echt raar dat ik een hond heb geadopteerd waar vervolgens door de stichting nooit meer naar is gevraagd. Ze hadden van mij best na een jaartje mogen bellen hoe het nu ging en hoe de hond zich ontwikkeld heeft.
Dat ik Hera bij de fokker vandaan haalde vond ik het ook super dat ze regelmatig vroeg hoe het ging. Met Chello net zo.
Ik zie dat ook helemaal niet als een wantrouwen naar mij toe maar gewoon als interesse in iets wat je hebt gefokt en waarvan je wilt dat het goed terecht komt.

Ik vind het zeer wantrouwig eerder dan naief. Maar ik merk dat ik hierin een uitzondering ben. Ik zie ook heel vaak hoor dat mensen hun hond "verkeerd" begrijpen maar ze doen wel hun best.
Maar naast een hondenmens ben ik ook heel erg een mensenmens..
Afbeelding

Rosita Compagner schreef:
www.marktplaats.nl Snap je het nu wel? www.dierenasiels.com Nu dan? Geloof me, al die hondjes werden met de beste bedoelingen aangeschaft. Blijkbaar moeten veel mensen een beetje begeleid worden in hun keuze.
Dat vind ik ook vreselijk, daar word ik ook boos van. Maar dat zijn geen hondenliefhebbers. Ik persoonlijk vind het vreemd dat een honden liefhebber naast liefhebber ook nog eens verantwoordt met een hond moet omgaan volgens de eigenaar van een stichting.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

wiek schreef:
Dat vind ik ook vreselijk, daar word ik ook boos van. Maar dat zijn geen hondenliefhebbers. Ik persoonlijk vind het vreemd dat een honden liefhebber naast liefhebber ook nog eens verantwoordt met een hond moet omgaan volgens de eigenaar van een stichting.
Geen hondenliefhebbers is veel te hard geoordeeld. Dat kunnen ook mensen zijn die zich verkeken hadden en geen goede info kregen toen ze hun zwerfhondje gingen ophalen op het vliegveld met de kids. Het nog een beetje bange hondje kan prima met kinderen en zodra je weg rijdt hoor je niks meer van zulke stichtingen. Maar dat is OK begrijp ik want ze moeten zich sowieso niet meer met de hond en met jou bemoeien?

Ik denk dat je praat vanuit je eigen ideale match en situatie en niet realistisch bent. Als je eens wist hoe vaak er bij die honden op marktplaats heeft gestaan dat ze anders een spuitje kregen. NOODOPROEP, Takkie heeft nog maar 1 week anders moet hij sterven" en dat soort bizarre shit. Takkie kan hier zomaar een klerehond zijn die kinderen aanvalt want dat weten ze helemaal niet als je hem zo op het vliegveld afhaalt met je gezin. Jammer als de stichting daarna niet thuis geeft en jij met een moeilijke hond zit die je helemaal niet aan kan omdat je dacht dat liefde geven alles was wat zo'n stakkertje nodig had. :roll:
Afbeelding
Marian4
Actief

Hanneke2 schreef:
Marian4 schreef:
Addy schreef:

Daar stond ook een smiley achter. :mrgreen: Ik heb het nooit als vervelend ervaren, noch bij Jack noch bij Lilo, dat er een vrij intensieve screening was. Ik heb liever dat een stichting me goed aan het denken zet over waarom ik een bepaalde hond wil.

Overigens heb ik natuurlijk wel twee bijzondere gevallen, eentje met een handicap en een heel angstige hond, ik kan me voorstellen dat een stichting dan nog extra oplet bij het plaatsen.
Ja ik zie het nu ook. Volgende keer beter lezen.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

wiek schreef:
Maar als dat nog steeds zoveel gebeurt hoe wil je dan uitsluiten dat deze toch vaak probleemhondjes niet bij zulke baasjes terecht komen?
Ik vind het super dat er een screening is, bij buitenlandse hondjes zowel als bij goede fokkers.
Het zal ook dan niet altijd goed gaan, maar de kansen zijn wel een stuk groter.

De hondjes op marktplaats en in de asiels zijn niet allemaal van 'slechte' eigenaren en in een aantal gevallen heus wel aangeschaft met de beste bedoelingen (hoewel vaak niet goed doordacht)
En dat soort impuls beslissingen, plus de 'matches made in hell' kun je voorkomen door te screenen.

Nee hoor, niks dan lof over stichtingen en fokkers met hart voor hun hondjes!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
estelle

wiek schreef:Ik vind het zeer wantrouwig eerder dan naief. Maar ik merk dat ik hierin een uitzondering ben. Ik zie ook heel vaak hoor dat mensen hun hond "verkeerd" begrijpen maar ze doen wel hun best.
Ja maar daar heeft zo'n hond toch niks aan dat 4 veschillende adressen 'hun best wel doen' uit medelijden maar dan toch maar weer beslissen dat de hond elders beter af is.

Ik heb ook zo'n hond gekend. Ontzettend bange buitenlander, je kunt het je niet voorstellen zo bang was die hond overal voor. Elke grasspriet die anders bewoog daar schrok ze van. Komt bij een ontzettend lief vrouwtje terecht die hier totaal geen kaas van heeft gegeten en de hond op zo'n manier behandeld waardoor de hond alleen maar angstiger wordt en nog onbereikbaarder. Terwijl diezelfde hond bij ons na heel veel geduld gewoon langs een groep mensen liep en gewoon durfde te spelen met andere honden.
Stichting nergens te bekennen maar die hadden dus wat mij betreft hier veel meer begeleiding in moeten geven en in eerste instantie deze hond daar nooit moeten plaatsen hoe lief en hoe goed bedoeld die vrouw ook was.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik heb hier 2 buitenlndertjes. Kenzo komt van een stichting af en hij komt uit Spanje. Lila heb ik zelf meegenomen vanuit Curacao en ik heb een paar jaar terug ook zelf een hondje meegenomen uit Turkije.
Kenzo is echt de allerliefste hond die ik ooit gehad heb qua karakter, zo zachtaardig en lief!
Senna, het hondje uit Turkije is ook echt een schatje en Lila hebben we meegenomen uit Curacao omdat ze daar geen kans meer had, ze is behoorlijk gestoord in haar gedrag, maar dat wisten we al van te voren.
Wel heeft Lila erlichia en hartworm en dat wisten we niet van te voren. Maar ookal wist ik het wel dan had ik haar alsnog meegenomen.
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
iones
Zeer actief

Gewoon, omdat ze dat niet doen.
Met alle respect Wiek, maar hoe kun je nu zo naief zijn?

Vooral gezien wat er in het asiel zit en afgaande op marktplaats.
Veel mensen denken helemáál niet na als ze een hond nemen en doen er binnen het jaar alweer afstand van.
wiek schreef:Ik vind het zeer wantrouwig eerder dan naief. Maar ik merk dat ik hierin een uitzondering ben. Ik zie ook heel vaak hoor dat mensen hun hond "verkeerd" begrijpen maar ze doen wel hun best.
MAar een mensenmens zijn, houdt dat in jouw geval niet in dat je mensen te hoog inschat?
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

wiek schreef: Dat vind ik ook vreselijk, daar word ik ook boos van. Maar dat zijn geen hondenliefhebbers. Ik persoonlijk vind het vreemd dat een honden liefhebber naast liefhebber ook nog eens verantwoordt met een hond moet omgaan volgens de eigenaar van een stichting.
En als het met de hond niet goed gaat omdat men zomaar een hond meegeeft, waar denk je dat die naar toe gaat :denken:
Volgende keer ga ik hap snap plaatsen en dan geef jij me de garantie dat alles wat niet lukt bij jou in de opvang mag :mrgreen:
Ik denk dat je heel snel je mening herziet :wink:
laeken
Zeer actief

Addy schreef:
wiek schreef: Dat vind ik ook vreselijk, daar word ik ook boos van. Maar dat zijn geen hondenliefhebbers. Ik persoonlijk vind het vreemd dat een honden liefhebber naast liefhebber ook nog eens verantwoordt met een hond moet omgaan volgens de eigenaar van een stichting.
En als het met de hond niet goed gaat omdat men zomaar een hond meegeeft, waar denk je dat die naar toe gaat :denken:
Volgende keer ga ik hap snap plaatsen en dan geef jij me de garantie dat alles wat niet lukt bij jou in de opvang mag :mrgreen:
Ik denk dat je heel snel je mening herziet :wink:
Even....omdat ik zeg dat mijn hond rustig 10 uur achter elkaar in de bench naast mijn bed slaapt valt jouw mond open en kun je het niet laten daar vervelend commentaar op te geven. Stel dat Eva een opvanger van jou was geweest, zou je dan ook flippen dat die 10 uur in de bench slaapt soms? Als dat zo is dan begrijp ik Wiek wel want ik denk niet dat het nodig is om Eva hier weg te halen omdat ze zo extreem lang en lekker kan slapen. :roll: Als ik dan een hijgende flippende stichting achter mijn reet aankreeg die geen idee heeft waar ze het over hebben dan konden ze van mij ook beter wegblijven. Ik zie wat ik zie en ik doe wat ik doe en als een stichting het daar niet mee eens is is dat soms ook gewoon jammer natuurlijk. :ok:

Bij Cleo heb ik de laatste jaren zelfs nog een keer telefoon gehad met vragen. Is ze wel ingeent? Nu enten wij Cleo slechts om de 3 jaar ivm haar ziekte. Stel dat de stichting dat niet OK vond? Ze was net ingeent dus ik heb gezegd ja, 2 maanden geleden nog. Het is wel mijn hond en er wordt goed voor gezorgd. Meer kan een stichting niet willen.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Maar ik ben benieuwd wat wil een stichting doen als het ze niet bevalt wat ze horen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”