Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zegt het soort halsband iets over eigenaar van je hond???

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Hanneke schreef: Doen potten niet aan roze? Als ik zo naar Brigitte kijk met Slekkie, dan vermoed ik héél wat anders :mrgreen:
U bedoelt zeker lesbische dames :pffff:
Sommigen doen inderdaad aan roze :mrgreen:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

fabienne s schreef:marye:waar heb je die riem besteld of gekocht?vindt die kleur erg gaaf :cheer:
In nieuwegein, waar ik toevallig voor mijn werk was.
Had hem nog niet eerder in deze kleur gezien.
Afbeelding
MiniMalamute
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door MiniMalamute »

Onze hond heeft 4 halsbanden.
Één lichtblauwe puppy halsband die te klein is geworden.
Één rode nylon, maar als je daarme in de regen loopt geeft ie af en aangezien Beau wit is heeft zij dan een roze kraag.
Één nylon gestreepte + lijn, erg sterk maar de lijn is wat kort.
En één lichtblauwe nylon halsband + lijn van Dutchy Puppy.
De lijn is 130CM, dat is precies goed voor onze hond.

Dat ze zoveel heeft, heeft ze aan mij te danken.
Die van Dutchy Puppy zag ik gisteren in de winkel,
toen moest ik hem gewoon hebben.
Dat gaat meestal zo.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ze hebben hier in huis nooit een halsband om, gebruik die alleen als we uitgaan.

Beide hebben grootschakel messingkleurige slipkettingen, die nooit op slip staan, ook niet bij het trainen.
De reden voor het messingkleurige: dat staat mooier bij hun vacht.
De reden voor grootschakel slipkettingen: van 'vaste' halsbanden breekt hun haar af en ik vind ze gewoon makkelijker, ze geven bijvoorbeeld geen smetplekken na het zwemmen.

Voor het fietsen en voor Gina als ze bij het wandelen aan de lange lijn zit heb ik een tuig.
Ik had gewoon een nylontuig uit de dierenwinkel maar dat past niet meer. Nu draagt ze Jan zn leren tuig dat we gebruikten bij het pakwerk en het speuren.
Ook nu weer zonder enige poespas. Gewoon zwart leer met verder niks ;)

Moet eerlijk zeggen dat ik een roze halsbandje wel heel leuk vind staan op foto's bij de staffie teven en ik denk dat als ik een klein hondje zou hebben ik best zou vallen voor een stoere halsband. Gewoon vanwege het contrast.
Maar bij mijn dh's vind ik dat, nog afgezien van voorgaande redenen, helemaal niet passen.

edit: typo
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

tja, dit is de eerste band die ik voor cas heb gekocht
Afbeelding
ik vond hem bij casper passen, maar wat het over mij zegt???
overigens draagt hij hem nu nog maar zelden, voor wandelen gebruik ik gewoon een blauw/zwarte half check, makkelijker met om en af doen
deze nu alleen nog maar als cas ergens vast ligt
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Vorige week heb ik sinds lange tijd weer eens een nieuw bandje voor Lola aangeschaft.
Een lichtblauwe met zilveren botjes erop.(net zoals Kira van Carmen op bovenstaande foto) maar dan in 't blauw.
Gewoon een bescheiden bandje maar het staat haar erg leuk. :wink:
Voor de rest gewoon simpele leren nekbanden alhoewel er bij Jakko's band een klein koperen beslagje op zit. :wink:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Mi
Actief

Ongelezen bericht door Mi »

M'n doggie heeft een oersimpele huis tuin en keuken zwart leren halsband en dito riem.
De riem is 2 meter lang, dit vind ik lekkerder lopen, maar die afmeting is vrij moeilijk te krijgen in variabele kleuren/materialen.
Zijn tuigje vind ik persoonlijk lelijk (ik gebruik halsband met loslopen omdat andere honden nog wel eens in het tuigje blijven haken met spelen en tuigje met wandelen), een rogz en dogz tuigje zwart met een of ander werkje erop, maar ze hadden verder niets naar mijn smaak en deze viel het minste op.
Maar ik merk ook dat ik de sluitingen van rogz en dogz en vergelijkbare tuigjes en halsbanden irritant vind met los krijgen, komt ook omdat mijn doggie klein is en dus kleine sluitingen...en dat met mijn dikke vingers :mrgreen: en vooral nu in de kou met van die koude verkrampte vingers is het bijna een sport om de sluitingen open te krijgen.
Kortom, ik ben beetje kritisch en ik kies eerst voor gebruikgemak, maar zou het toch wel leuk vinden het gebruiksvriendelijke met leuk te combineren....ik kom vast nog wel eens wat tegen naar 't zin.
Suuz
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suuz »

Ik denk ook dat het wel iets zegt :mrgreen:

Ik heb de tuigjes van Bam en Mist gekocht omdat ik ze bij hun vond passen maar als ik er over nadenk zegt het ook wel wat over mij.
Misty heeft een roze omdat het een ontzettend meisje/tuttebelletje is.
Bantam een legergroene omdat het een stoer ventje is.
Ik hou van roze en kan echt ook een meisje meisje zijn maar ik ben ook 'stoer' en een niet teveel onzin type, vooral in mijn doen en laten dan...
Megan heeft een legergroene, katoenen sliptouw, puur gemak omdat ze altijd losloopt en ik haar dan gauw kan aanlijnen mocht het nodig zijn.
Dat sliptouw hangt dus eigenlijk vaker om mijn nek dan om de hare :mrgreen:
Sammy & Shunka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Sammy & Shunka »

Wat zijn jullie diepzinnige mensjes op het hondenforum :lol1:
Z'n discussie over een halsband..

Ik koop kwaliteitshalsbanden en ja die mogen opvallen, gewoon omdat ik ze leuk vind.Ik geef liever wat meer uit,zolang ik maar weet dat ze een deftige halsband hebben.
Voor Shunka is het vooral powerdogs,2houndsdesign en voor Sammy, malucchi en northen moods
Ik zal eens een paar foto's plaatsen van mijn honden hun meest opvallendste halsbanden :mrgreen:
Ik zou zeggen laat uzelf gaan :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Die eerste halsband zou ik van zeggen je bent een vrouw van mijn hart :smile: wat een mooie :ok:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Inge O schreef:
chrico schreef:Die eerste halsband zou ik van zeggen je bent een vrouw van mijn hart :smile: wat een mooie :ok:
en ik krimp hier bij al die halsbanden zowat in elkaar :ugh: :N: :mrgreen: .

idd...gewoon dubbelgestikt leer....verder niets bijzonders....
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Addy schreef:
Hanneke schreef: Doen potten niet aan roze? Als ik zo naar Brigitte kijk met Slekkie, dan vermoed ik héél wat anders :mrgreen:
Zie jij potten als een scheldwoord? Cait en al die vriendinnen gebruiken het woord zelf constant, en ik vind het helemaal geen negatieve bijklank of zo (meer) hebben.

En weer on-topic: als ik lees dat mensen kapitalen uitgeven voor een halsband sta ik echt achter mijn oren te krabben. Betalen voor kwaliteit, okee, daar kan ik in meegaan. Ik heb voor allebei ook een leren politieriem voor als we van A naar B moeten en er geen 8 meter uitloopriem nodig is, die krengen zijn best duur, maar ook praktisch. Maar ik snap niet waarom je bijvoorbeeld 100 euro voor een halsband uit zou willen geven. Die hond heeft er geen moer aan, wordt er ook echt niet mooier van, en van die 100 euro kan je ook leuke dingen kopen voor je hond.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hanneke2 schreef:
Addy schreef:
Zie jij potten als een scheldwoord? Cait en al die vriendinnen gebruiken het woord zelf constant, en ik vind het helemaal geen negatieve bijklank of zo (meer) hebben.

En weer on-topic: als ik lees dat mensen kapitalen uitgeven voor een halsband sta ik echt achter mijn oren te krabben. Betalen voor kwaliteit, okee, daar kan ik in meegaan. Ik heb voor allebei ook een leren politieriem voor als we van A naar B moeten en er geen 8 meter uitloopriem nodig is, die krengen zijn best duur, maar ook praktisch. Maar ik snap niet waarom je bijvoorbeeld 100 euro voor een halsband uit zou willen geven. Die hond heeft er geen moer aan, wordt er ook echt niet mooier van, en van die 100 euro kan je ook leuke dingen kopen voor je hond.
Maar sommige mensen vinden mooie halsbanden nou eenmaal mooi en willen dat ervoor uitgeven , niks mis mee toch.

Hier is het duidelijk meer halsband als hond :smile:

Afbeelding

Groetjes Els
Afbeelding
Manon_
Actief

Ongelezen bericht door Manon_ »

Joyka heeft gewoon een rogz for dogs halsband.
Een bruine met botjes erop.
Gewoon lekker simpel, maar toch wel met een leuk printje.
Verder hebben we er eentje met een sjaaltje, want dat vind ik leuk ja :pffff: Joyka vind het niks, die gaat elke keer eraan zitten krabben.
En uhm we hebben een burberry halsband en een lichtblauwe met diamante botjes. (zo nep als ik weet niet wat natuurlijk.)
Over het algemeen vind ik less more, maar met toch wel een beetje een leuk printje. Echt een zwarte halsband ofzo vind ik net iets te weinig.
Dus misschien zegt het idd wel iets over mij, niet een zwart schaap willen zijn maar ook niet in het midden van de belangstelling willen staan.

Overigens zie je die halsbanden bij haar niet eens zo goed, want die vacht gaat er overheen..

Blauwe:
Afbeelding

Rfd tuif:
Afbeelding

Rfd halsband
Afbeelding

Van de rest heb ik geen foto's.
Overigens hebben we nog véel meer halsbandjes, maar halsbandjes met een klikkertje zonder extra beveiliging gebruiken we niet meer. Van die tuincentrum halsbandjes.. want die verschuiven als je er druk op komt te staan. Dan worden ze groter en schieten ze los. :denken:
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door samantha1986 »

Ik voor senna meerdere halsbanden en.z
Net wat we gaan doen...

Normaal heeft ze haar leren halsband met Spikes of roze halsband van Rogz for dogz om
en anders een slipketting

als we gaan te fiesten of zwemmen heeft ze alleen haar tuig om :ok:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding
Bob 27.08.11 (X Fr.Bulldog) herplaatser
Kaya 12.09.16 (X Bullterrier)

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
https://hondenhesjes.jimdo.com/
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ja..zegt heel veel over de eigenaar :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Dat is een leuke halsband :ok:
Senna 11.12.04 - 12.11.12 (Am.Staff), Diesel 10.01.08 - 09.05.14 (Boxer) herplaatser, Harrie 15.08.06 - 09.05.16 (Franse Bulldog) herplaatser
Afbeelding

Reflecterende hesjes voor de hond! Het kan gevaarlijk zijn om je hond in het donker uit te laten. Jaarlijks gebeuren er aanrijdingen waarbij honden en auto's betrokken zijn.
Met de reflecterende hesjes of ben je er zeker van dat jij en je hond sneller gezien worden in het donker.
ien
Erelid
Contacteer:

samantha1986 schreef:Dat is een leuke halsband :ok:
Is geen halsband hoor maar een kinderriempje bij Zeeman gekocht :wink:
en dit soort riempjes zijn vrij simpel tot halsbandjes te vermaken!
:wink:
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

ien schreef:
Oh hahahhhadat had ik er nooit aan gezien :wink:
Wat een leuk idee :ok:
Afbeelding

Katja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shelties !!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Katja »

Mijn honden hebben geen speciale halsbanden. Die zie je toch niet met die vacht :smile:
Waar ik vooral op let is, of ze makkelijk sluiten en er een grote ring voor de lijn aan zit. (zodat ik hem kan vinden )Dit ook weer ivm die vacht :wink:
Afbeelding
Get a life..... get Shelties !
Like Zoë & Katja !
ien
Erelid
Contacteer:

samantha1986 schreef:
ien schreef:
voor jongetjes of reuen hebben ze superman riemen :mrgreen:
Afbeelding
samantha1986
Zeer actief
Contacteer:

Echt super!! :ok:
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ien schreef:
samantha1986 schreef:
ien schreef:
Meid, daar kan je goud geld aan verdienen! Begin een webwinkeltje en verkoop ze voor, weetikveel, 35 euri per stuk!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ien
Erelid
Contacteer:

Hanneke2 schreef:
ien schreef:
samantha1986 schreef:
ien schreef: Is geen halsband hoor maar een kinderriempje bij Zeeman gekocht :wink:
Meid, daar kan je goud geld aan verdienen! Begin een webwinkeltje en verkoop ze voor, weetikveel, 35 euri per stuk!
ach..heb jaren een echt winkeltje met zelfgemaakte kinderkleding en frutseltjes gehad w.s kwam ik daardoor ook op dit idee :wink: maar heb die tijd gehad.. :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Hmm, als de halsband wat over de eigenaar zegt heb ik meerdere persoonlijkheden :mrgreen:

Ben t kabeltje van mn camera even kwijt dus kan geen foto's laten zien, maar Gol heeft een roze leren spike halsband, een nette cognac kleurige leren set en een rood jachtlijntje.
Fleur_Simba
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Fleur_Simba »

onze simba heeft op het moment een Friesche halsband om. :D
en anders een zwarte.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Ben bang dat het bij mij iets over de situatie zegt en mijn eigen stemming :wink:
Heb van alles en probeer hem door middel van een bepaald type halsband soms een ander imago te geven.
De ene keer de grote vriendelijke reus, want sommige mensen schrikken van zijn uiterlijk en hij is zo enorm zachtaardig.
De andere keer juist stoerder, aangezien hondenkenners die gedrag kunnen lezen hem niet altijd serieus nemen en ik het dus voor hem moet opnemen. Als hij veel lichamelijke klachten heeft geeft hij zelf heel duidelijk aan met rust gelaten te worden, tenminste.... voor mij heel duidelijk. Andere honden en eigenaren nemen (niet verwonderlijk) dat beetje grommen niet serieus, maar het is voor hem zo'n prestatie dat hij durft te grommen en zo'n teken voor mij dat hij echt echt echt niet wilt en dus door mij geholpen moet worden.
Klinkt stom maar ik merk verschil tussen het omdoen van een niet stoere, schattige gekleurde nylon/leren gladde halsband of een breed geschakelde ketting (die dus gewoon vast wordt geklikt als een halsband en niet slipt, maar dat ziet dus niemand blijkbaar). Daar maak ik dus wel eens handig gebruik van.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Een halsband moet voor mij stevig zijn en niet open kunnen klikken. Daarnaast wil het oog ook wat, maar ik wil er niet veel geld voor uitgeven. . Wij hebben een stevige rogz for dogz klikhalsband en een flex in roze/rood, een eenvoudige blauwe klikhalsband en een leren politieriem. Die riem vind ik echt ideaal en was wat duurder. Een leren klikhalsband is moeilijk te krijgen, maar die wil ik eigenlijk wel een.

Het zegt wel wat over mij: geen frutsels en franjes en vrij degelijk ;-)

Ach en verder, sommige mensen hebben een schoenentik, andere hebben een halsbandentik. Geld moet rollen.

Anne
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Per hond (3 honden) heb ik 5 halsbanden met elk een bijpassende lijn. Ik denk dat het zeker wat over de eigenaar zegt, het aantal halsbanden en de soort. Van mezelf wee ik dat ik de halsbanden gewoon heb om af te wisselen, een praktisch type zou er denk ik maar één hebben. Het is nl. wel duur en voor je hond maakt het niet uit welke halsband hij aanheeft.

* zwarte nylon klikhalsband, met grote ring
* paarse nylon klikhalsband, met grote ring
* rode nylon klikhalsband, fleece gevoerd
* Rogz for Dogz nylon halsband (elk een eigen kleurtje)
* zwarte lederen halsband

Aan elke halsband hangt dan nog eens een penning... Duur boeltje dus in totaal, maar sja ik geef m'n geld nu eenmaal graag uit aan hebbedingetjes en vind het leuk dat de honden verschillende halsbanden hebben.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Taartje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Taartje »

afgemeld
Laatst gewijzigd door Taartje op 19 feb 2009 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”