idem mijn moeders boef. bijna 14 maar nooit meer dat we daar een hond gaan halen.marian* schreef:Mijn Max komt ook van een broodfokker:Lako uit Huissen.sjef schreef:Ik weet niet hoe vaak jullie bij de da komen, wij gelukkig alleen maar voor de jaarlijkse prik. Ook de hond uit Medemblik is in al die 5 jaar nooit ziek geweest. En sorry hoor maar alle fokkers fokken om er aan te verdienen, het zijn echt geen filantropen. Als ze het niet voor geld deden zouden ze niet meerder keren per jaar puppen hebben. Die hebben ze namelijk wel ook die keurige betrouwbare fokkers.
En nee,ik ga daar nooit meer een hond kopen.En waarom niet?
Omdat ik niet meer mee wil werken aan het in stand houden van de broodfokkerij.Toen wist ik niet wat er achter zat maar nu wel.
Qua gezondheid heb ik geluk gehad met hem(hij is nu ruim 14) maar voor die ene gezonde hond zijn er misschien wel 20 geweest die de 3 dagen in handen van hun nieuwe eigenaar niet gehaald hebben.
Ik wil in elk geval niet meer meewerken aan het houden van 300 fokteven in een schuur die nooit daglicht zien en loopsheid na loopsheid een nest krijgen om vervolgens als ze voldoende uitgemolken zijn(letterlijk en figuurlijk) gedumpt te worden.
Lees dit eens:
http://www.belg.be/leesmeer.php?x=5952
Maak je geen illusies......ook jouw hond komt van een vergelijkbaar iets maar dan wel veilig ver weg in het voormalige oostblok.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
die lul uit Medemblik...
Moderator: moderatorteam
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Ik heb net vol verbazing dit hele topic gelezen en ik heb eigenlijk maar een vraag voor Sjef: Als jij broodfok afkeurt, wil jij dus ook graag dat het afgeschaft wordt? Hoe zie jij dat dan voor je? Heb je er ooit over nagedacht hoe we de broodfok uit kunnen bannen?
Kan je je echt niet indenken dat zolang er mensen zijn die de hondjes daar kopen de broodfokker in kwestie ook iets te verkopen heeft? Om even in Jip en Janneke taal te blijven; Als jij appels gaat verkopen, maar niemand wil ook maar een appel van jou kopen dan stop je er toch ook mee?
toegegeven; dit was meer dan een vraag
Kan je je echt niet indenken dat zolang er mensen zijn die de hondjes daar kopen de broodfokker in kwestie ook iets te verkopen heeft? Om even in Jip en Janneke taal te blijven; Als jij appels gaat verkopen, maar niemand wil ook maar een appel van jou kopen dan stop je er toch ook mee?
toegegeven; dit was meer dan een vraag

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
*kijkt in magische bal*Carma schreef:Ik heb net vol verbazing dit hele topic gelezen en ik heb eigenlijk maar een vraag voor Sjef: Als jij broodfok afkeurt, wil jij dus ook graag dat het afgeschaft wordt? Hoe zie jij dat dan voor je? Heb je er ooit over nagedacht hoe we de broodfok uit kunnen bannen?
toegegeven; dit was meer dan een vraag![]()
die gaat ze heus niet beantwoorden, ze reageert alleen maar op dingen die we zeggen over haar hondjes.. ze gaat reageren op wat jackq zegt
*end*

- Paddle
- Zeer actief
Ja, ik heb een herplaatser, en ze komt naar alle waarschijnlijkheid uit de broodfok.
In tegenstelling tot Sjef, heeft dat bij mij alleen maar meer weerstand opgewekt tegen broodfokkers. Je weet dat het niet goed is, waarom koop je er dan een hondje en beweren dat er niks aan de hand is met hoe ze hun puppy's behandelen.
Ik snap wel dat je denkt dat je een goede daad hebt gedaan om je hondje daar weg te halen, maar als je eens verder kijkt dan je neus lang is besef je er morgen weer een nieuwe puppy zit. De enige manier om het te stoppen is dus simpelweg geen te kopen...
Ik weet nog dat ik een jaar geleden nietsvermoedend een nieuwe dierenwinkel binnenstapte en er daar een border coliie pupje zat, neurotisch achtjes te draaien in haar kleine kooitje. Ik heb er me weken slecht over gevoeld, hoe kan je nu zulke praktijken aanmoedigen??
In tegenstelling tot Sjef, heeft dat bij mij alleen maar meer weerstand opgewekt tegen broodfokkers. Je weet dat het niet goed is, waarom koop je er dan een hondje en beweren dat er niks aan de hand is met hoe ze hun puppy's behandelen.
Ik snap wel dat je denkt dat je een goede daad hebt gedaan om je hondje daar weg te halen, maar als je eens verder kijkt dan je neus lang is besef je er morgen weer een nieuwe puppy zit. De enige manier om het te stoppen is dus simpelweg geen te kopen...
Ik weet nog dat ik een jaar geleden nietsvermoedend een nieuwe dierenwinkel binnenstapte en er daar een border coliie pupje zat, neurotisch achtjes te draaien in haar kleine kooitje. Ik heb er me weken slecht over gevoeld, hoe kan je nu zulke praktijken aanmoedigen??
-
Muk
En kun je ook nog antwoord geven op mijn vraag?sjef schreef:volgens Muk heb ik 2 hondjes uit een dierenwinkel, ik weet niet waar ze dat vandaan haalt of het moet komen door een rijke fantasie.
Een hondje bij een particulier halen en dat een herplaatser noemen vind ik ook een goeie, in dat geval heb ik alleen maar herplaatsers gehad op Boomer, Wammes en Beer 2 na. Ik voel me gelijk een stuk beter.
Want hoe kun je broodfokken afkeuren terwijl je zelf met de aankoop van je eigen hond de broodfok in stand houdt?
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Nu ben je werkelijk uit je nek aan het l*llen, en heb je het zelf niet eens in de gaten.sjef schreef:Laat eens kijken bij herplaatsers uit het asiel weet je niet wie de ouders zijn of wat ermee gebeurd is. Feit.
Bij pups van 3 maanden oud, die door hun baasjes weer gedumpt worden (omdat vul zelf maar een goede smoes in), weet je ook niet wie de ouders zijn of wat ervan terecht komt. Feit
Als ik jullie redenering goed begrijp mag je die honden dus ook niet nemen want ze zouden wel eens van broodfokkers afkomstig kunnen zijn en op die manier houd je die lui in stand.
Een hondje uit Spanje, Roemenie, Griekenland enz, mag natuurlijk wel, die komen uiteraard niet bij broodfokkers vandaan en zijn zielig.
Dus mag ik voortaan alleen nog maar een hond van een goedgekeurde en nette fokker nemen, die heel terecht eerst heeft onderzocht of ik wel een geschikte baas ben voor zijn pupje. Vervolgens houdt deze fokker jarenlang contact met mij om te zien hoe het gaat en houdt mij ook op de hoogte van het wel en wee van de ouders en broertjes en zusjes.
Helaas al die andere honden die niet bij de fokker vandaan komen zoeken het maar uit, het is voor hun eigen bestwil, en anders toch wel voor de ouders en de broertjes en zusjes.
Ik zou haast zeggen, jullie hebben gelijk, maar gelukkig zijn er ook mensen die die honden wel een goed tehuis gunnen.
Het is al tot in de treuren toe geschreven, maar stop nou eens met het vergelijken van de brookfok steunen of een hondje uit het asiel!! Dat IS geen vergelijking, dat gaat echt niet op.
Een hondje in het asiel kan hetzelfde verleden hebben, maar het halen van zo'n hondje steun je een broodfokker niet mee. Je helpt een hondje. En ja, met een hondje halen bij een broodfokker steun je WEL zo'n kl**tzak!
En ja, wij hebben ook een asielhondje gehad, uit Spanje nog wel. Mét een verleden, en dat is me goed bevallen ja, het beestje leefde op.
En ja, iedereen hier zou alle broodfokhondjes willen helpen. MITS het effect heeft dat de broodfok stopt!
En dat betekend dus niet maar puppie's blijven kopen bij zo'n oetl*l.
Maar goed, geloof dat we dat toch niet duidelijk krijgen, je blijft maar appels met peren vergelijken, slaat werkelijk nergens op.
- *Linda*
- Zeer actief
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
daar gaat het toch de hele tijd om, dat X yorkie ....*Linda* schreef:Je schrijft het zelf hoor, dat je een Yorkie 6 jaar geleden uit een dierenwinkel hebt gehaaldsjef schreef:volgens Muk heb ik 2 hondjes uit een dierenwinkel, ik weet niet waar ze dat vandaan haalt of het moet komen door een rijke fantasie.![]()
Ook nog een jokkebrok dus.
- sjef
- Zeer actief
Oke nog een keer voor alle lees en rekenwonders op deze site.
Boomer is 5 en wordt in Maart 6. is het nu duidelijk.
Ik heb nergens gezegd in dit hele topic dat Entius goede dingen doet en dat je daar een hond moet kopen, dat verzinnen jullie.
Wel heb ik feiten vermeld, ik ga niet liegen om jullie een plezier te doen.
Bij herplaatsers denken wij meer aan asielhonden of aan honden die geplaatst worden via organisaties die bij asiels zijn aangesloten.
Uiteraard mag je van ons alle honden die een nieuw goed tehuis hebben gevonden herplaatsers noemen.
Ik heb nergens gezegd in dit hele topic dat Entius goede dingen doet en dat je daar een hond moet kopen, dat verzinnen jullie.
Bij herplaatsers denken wij meer aan asielhonden of aan honden die geplaatst worden via organisaties die bij asiels zijn aangesloten.
Uiteraard mag je van ons alle honden die een nieuw goed tehuis hebben gevonden herplaatsers noemen.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
drive a common van
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ow dus een hond die ik ergens weghaal, hoe wil je die noemen dan?sjef schreef:Oke nog een keer voor alle lees en rekenwonders op deze site.
je blijft de broodfok verdedigen dus dat is een feit idd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Muk
Ik herhaal mijzelf maar weer eens dan. Kun je ook nog antwoord geven op bovenstaande vraag?Muk schreef: En kun je ook nog antwoord geven op mijn vraag?
Want hoe kun je broodfokken afkeuren terwijl je zelf met de aankoop van je eigen hond de broodfok in stand houdt?
Jij keurt broodfok volgens mij namelijk helemaal niet af, anders neem je het ook niet op voor Entius. Sterker nog, jij zou zo weer een hond daar kopen! Dus je ondersteunt broodfok en bewust ook nog!
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik ben blij dat ik ook nog mensen ken die heel erg zijn geschrokken nadat ik ze vertelde dat hun hondje uit de broodfok komt.
Die mensen zijn op internet verder gaan zoeken en hebben vreselijk veel spijt van hun aankoop.
Ze doen hun hond natuurlijk niet terug naar die broodfokpraktijk... maar ze zullen nooit van hun leven meer een hondje kopen op zo'n plaats.
Dat zijn mensen die van dieren houden, en niet alleen van het feit dat ze honden hebben.
Mensen die zich het lot van de broodfokteefjes aantrekken, die daar verdrietig van worden en zich schuldig voelen over hun aankoop.
Die mensen zijn op internet verder gaan zoeken en hebben vreselijk veel spijt van hun aankoop.
Ze doen hun hond natuurlijk niet terug naar die broodfokpraktijk... maar ze zullen nooit van hun leven meer een hondje kopen op zo'n plaats.
Dat zijn mensen die van dieren houden, en niet alleen van het feit dat ze honden hebben.
Mensen die zich het lot van de broodfokteefjes aantrekken, die daar verdrietig van worden en zich schuldig voelen over hun aankoop.

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Okay, je beveelt Entius niet aan maar wat je wel zegt is dat je het kopen van een hondje in een dierenwinkel best nog een keer zou kunnen doen.sjef schreef:Oke nog een keer voor alle lees en rekenwonders op deze site.
Dat rijmt dus niet met je laatste zin hieronder, met het tegen de broodfok zijn. Dat snap ik dus niet. Wanneer je een hondje bij een dierenwinkel koopt ondersteun je juist de broodfok.
sjef schreef: Ja een van mijn honden komt uit een dierenwinkel, heb ik daar spijt van, nee, ik zou haar niet graag willen missen. Zou ik het nog een keer doen, dat weet ik niet, onder dezelfde specifieke omstandigheden misschien wel.
Keur ik broodfokken af, ja zeker !!!

- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Patrol
- Zeer actief
Wil jij wellicht eens inhoudelijk reageren op mijn vraag en nee ik vraag het je niet omdat ik er zelf een hond wil kopen, maar om van jouw te horen wat de voor- en nadelen zijn van het kopen van een puppy bij een dierenwinkel. En waarom wil ik dat graag van jouw weten? Zodat we een inhoudelijke discussie kunnen voeren.Patrol schreef:Ik kán daar natuurlijk gewoon een hond kopen, maar dat wil ik niet....... Wat ik graag van jouw wil horen waarom ik daar dan geen hond moet kopen. De argumentatie dus......sjef schreef:Patrol, ik zou niet weten waarom jij daar een hond zou kunnen kopen, wil je dat dan?

- *Linda*
- Zeer actief
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Sorry bij deze voor TS. Ik ging er vanuit dat het om een boomer ging.yamie schreef:daar gaat het toch de hele tijd om, dat X yorkie ....*Linda* schreef:Je schrijft het zelf hoor, dat je een Yorkie 6 jaar geleden uit een dierenwinkel hebt gehaaldsjef schreef:volgens Muk heb ik 2 hondjes uit een dierenwinkel, ik weet niet waar ze dat vandaan haalt of het moet komen door een rijke fantasie.![]()

-
Mojuan
- Zeer actief
Sjef is de TS toch helemaal niet?*Linda* schreef:Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Sorry bij deze voor TS. Ik ging er vanuit dat het om een boomer ging.yamie schreef:daar gaat het toch de hele tijd om, dat X yorkie ....*Linda* schreef:Je schrijft het zelf hoor, dat je een Yorkie 6 jaar geleden uit een dierenwinkel hebt gehaaldsjef schreef:volgens Muk heb ik 2 hondjes uit een dierenwinkel, ik weet niet waar ze dat vandaan haalt of het moet komen door een rijke fantasie.![]()

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Hmm, dus mijn herplaatsers zijn geen echte herplaatsers?sjef schreef:Bij herplaatsers denken wij meer aan asielhonden of aan honden die geplaatst worden via organisaties die bij asiels zijn aangesloten.
En de honden op mijn site dus blijkbaar ook niet...

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
Mojuan
- Zeer actief
Dan zijn mijn cavia's ook geen herplaatsers zeker, omdat ik ze niet via een officiele organisatie heb.moosje schreef:Hmm, dus mijn herplaatsers zijn geen echte herplaatsers?sjef schreef:Bij herplaatsers denken wij meer aan asielhonden of aan honden die geplaatst worden via organisaties die bij asiels zijn aangesloten.![]()
En de honden op mijn site dus blijkbaar ook niet...
Wat een onzin.
Als een dier wordt afgestaan door wie dan ook, en het krijgt een nieuw thuis, dan is het een herplaatser.

- *Linda*
- Zeer actief
En hopla, tweede misser :N:Paulala schreef:Sjef is de TS toch helemaal niet?*Linda* schreef:Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Sorry bij deze voor TS. Ik ging er vanuit dat het om een boomer ging.yamie schreef:daar gaat het toch de hele tijd om, dat X yorkie ....*Linda* schreef: Je schrijft het zelf hoor, dat je een Yorkie 6 jaar geleden uit een dierenwinkel hebt gehaald![]()

- bernersennenfan
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, maar wel een verdediging en wat je daarmee zeggen dan?sjef schreef:Kaiou, cynisme is aan jou niet besteed zie ik wel. Ik heb helemaal nergens aanbevolen om daar een hond te gaan halen. Maak maar maar een quote waar ik dat gezegd zou hebben. Ik heb gezegd dat de hondjes niet ziek waren of zijn geworden, dat is geen koopadvies
Voor altijd in ons hart..In loving memory Bob 06/12/2002-11/5/2007

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Tjonge, ik heb alleen pagina 1 en 9 gelezen en mijn ogen rollen al uit mijn hoofd...
Natuurlijk ziet het er reuze gezellig uit! kijk al die foto's eens, van die schattige pupjes voor een mooie, fleurige bloembak. Dat is hartverwarmend... Ik snap daarom echt wel dat mensen er in trappen.
Maar gaat er dan nergens in het hele proces van zoektocht naar aankoop een belletje rinkelen bij die mensen? Waar is mamahond? Wie is paps? En vooral: hoezo verkoopt iemand zo veel verschillende rassen?
"er vanuit gaan dat" mag niet, maar je zou er toch bijna toch van uit gaan dat mensen weten dat een echte fokker zich bij een bepaald ras/ rasgroep houdt en niet willekeurig wat knappe koppies verkoopt?
Echt raar...
Hoe denken jullie over de andere dieren in een dierenwinkel? konijnen, muizen, hamsters, papagaaien?
Natuurlijk ziet het er reuze gezellig uit! kijk al die foto's eens, van die schattige pupjes voor een mooie, fleurige bloembak. Dat is hartverwarmend... Ik snap daarom echt wel dat mensen er in trappen.
Maar gaat er dan nergens in het hele proces van zoektocht naar aankoop een belletje rinkelen bij die mensen? Waar is mamahond? Wie is paps? En vooral: hoezo verkoopt iemand zo veel verschillende rassen?
"er vanuit gaan dat" mag niet, maar je zou er toch bijna toch van uit gaan dat mensen weten dat een echte fokker zich bij een bepaald ras/ rasgroep houdt en niet willekeurig wat knappe koppies verkoopt?
Echt raar...
Hoe denken jullie over de andere dieren in een dierenwinkel? konijnen, muizen, hamsters, papagaaien?
RIP Cena
- sjef
- Zeer actief
Dit is mijn laatste reactie.
Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.
Jullie gaan er automatisch van uit dat dit hondje uit de broodfok komt, dat weten jullie niet, maar het komt uit een dierenwinkel, dus moet het volgens jullie wel zo zijn. Die conclusie laat ik voor jullie rekening.
Ik hoef denk ik mensen niet uit te leggen waar ze hun hond moeten halen, maar als iemand mijn advies wil, kijk eens op dierenasiels.com. Heel veel honden zitten nog op een goede baas te wachten.
Het merendeel van de honden die ons leven gedeeld hebben en nog doen komen uit dierenasiels vandaan. Wij zijn niet zo geintresseert in honden met stambomen, onze voorkeur is altijd uitgegaan naar honden met een leuk karakter, die in ons huishouden passen en of ze wel of niet z0'n boompapiertje hebben vinden we niet zo belangrijk.
Of je muizen, konijnen enz herplaatsers mag noemen moet je zelf weten, veel belangrijker is of ze een goed thuis hebben en houden.
Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.
Jullie gaan er automatisch van uit dat dit hondje uit de broodfok komt, dat weten jullie niet, maar het komt uit een dierenwinkel, dus moet het volgens jullie wel zo zijn. Die conclusie laat ik voor jullie rekening.
Ik hoef denk ik mensen niet uit te leggen waar ze hun hond moeten halen, maar als iemand mijn advies wil, kijk eens op dierenasiels.com. Heel veel honden zitten nog op een goede baas te wachten.
Het merendeel van de honden die ons leven gedeeld hebben en nog doen komen uit dierenasiels vandaan. Wij zijn niet zo geintresseert in honden met stambomen, onze voorkeur is altijd uitgegaan naar honden met een leuk karakter, die in ons huishouden passen en of ze wel of niet z0'n boompapiertje hebben vinden we niet zo belangrijk.
Of je muizen, konijnen enz herplaatsers mag noemen moet je zelf weten, veel belangrijker is of ze een goed thuis hebben en houden.
I'm just a common man
drive a common van
drive a common van
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Goeie vraagSannePP schreef: Hoe denken jullie over de andere dieren in een dierenwinkel? konijnen, muizen, hamsters, papagaaien?
Wat mij betreft hoeft een dierenwinkel zich alleen bezig te houden met dierbenodigdheden en niet met de dieren zelf. Dit stimuleert alleen maar tot impuls aankopen en een dier aanschaffen mag m.i. niet impulsief gebeuren; ook niet bij een hamster of konijn.

- Patrol
- Zeer actief
Euh..... de bewuste meneer is keer-op-keer in het nieuws geweest dat hij hondjes verkoopt waarvan de achtergrond alles behalve prettig is geweest; hij doet dit om er bakken geld aan te verdienen en jij koopt daar een hondje.... enige conclusie mogelijk: Jij hebt een broodfokker ondersteund. Punt.sjef schreef:Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.
Geef dat nu gewoon toen en leer er van... er zijn in de postings al meerdere mensen geweest die dat ook gedaan hebben. Maar het wil er bij jouw echt niet in, jammer..... nu begrijp ik je onderschrift wel beter..

- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Daar ben ik het mee eens Carma. Tevens betwijfel ik of de herkomst van deze dieren altijd zo goed is. Wij hebben vroeger regelmatig hamstertjes gekocht in dierenwinkels die van alles bleken te mankeren. Ik vraag me af of deze dieren op dezelfde manier gehouden worden als de honden waar we het over hebben.Carma schreef:Goeie vraagSannePP schreef: Hoe denken jullie over de andere dieren in een dierenwinkel? konijnen, muizen, hamsters, papagaaien?![]()
Wat mij betreft hoeft een dierenwinkel zich alleen bezig te houden met dierbenodigdheden en niet met de dieren zelf. Dit stimuleert alleen maar tot impuls aankopen en een dier aanschaffen mag m.i. niet impulsief gebeuren; ook niet bij een hamster of konijn.
RIP Cena
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
De koop van het hondje in de dierenwinkel is natuurlijk al wel bijna 6 jaar geleden. Toen werd er voor zover ik weet nog lang niet zoveel aandacht besteed aan broodfok, laat staan aan Entius. Dat er daar een hondje is gekocht vind ik jammer. Maar nog jammerder (is dat een woordPatrol schreef:Euh..... de bewuste meneer is keer-op-keer in het nieuws geweest dat hij hondjes verkoopt waarvan de achtergrond alles behalve prettig is geweest; hij doet dit om er bakken geld aan te verdienen en jij koopt daar een hondje.... enige conclusie mogelijk: Jij hebt een broodfokker ondersteund. Punt.sjef schreef:Jullie mogen boos op me zijn, maar jullie moeten niet zo overdrijven. Dat ik een hondje uit een dierenwinkel heb, wil niet zeggen dat ik nu een broodfokker ondersteuner ben.
Er wordt wel aanbevolen om een hond via een asiel of stichting te nemen, maar er wordt niet gezegd: ik koop nooit meer een hond in een dierenwinkel want dan ondersteun ik broodfok

-
Muk
sjef schreef:Dit is mijn laatste reactie.
Toch wel, want je beweert ook dat je zo weer een hond daar zou halen.
Jij hebt echt geen flauw idee hoe het er in de dierenwinkelwereld uitziet. Er zijn heeeeeeeeeeeeeeeeel weinig dierenwinkels die het redelijk goed doen, maar het overgrote merendeel van alle dieren komt bij de broodfokker vandaan.
Klopt, en heel veel mensen op dit forum hebben ook herplaatsers. Hetzij uit een asiel (bijvoorbeeld via dierenasiels.com), hetzij via particulieren of via een rasvereniging.
Bij een rashond hecht ik wel waarde aan een stamboom + goede fokker. Als ik een pup koop tenminste. Ik wil namelijk wel weten wat de ouders zijn, of er erfelijke gebreken in die lijn zit en vooral dat mijn pup de zorg krijgt die die nodig heeft. En goede zorg heeft zijn prijs. Als je dat er al niet voor over hebt en liever bij een broodfokker koopt tja, dan moet je niet zeuren dat daar commentaar op komt.
Alle dieren die je uit een asiel haalt of van anderen overneemt zijn herplaatsers. Het goede huis verdient ieder dier, maar dat wil nog niet zeggen dat je broodfok moet ondersteunen.Want daarmee hou je de erbarmelijke omstandigheden waarin de broodfokdieren leven in stand.