Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een halve kilo eraf!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Tring schreef:Ik vind haar op die 2e foto erg mooi. Op de derde foto vind ik haar te dun, labs zijn toch altijd wat steviger? Ik denk dat 26 kilo ook weleen mooi gewicht is.
Labs zijn vaak michellinpoppetjes maar zo horen ze niet :mrgreen:
Ik vind haar op de 3e foto ook wat te dun maar dat kan ook wel kloppen. Vóór de castratie was ze echt perfect op gewicht maar na de castratie heeft ze een paar dagen slecht gegeten en is ze wat afgevallen en dat toont vrij snel.
Als ik haar velletje toen pakte had ik echt een velletje tussen m'n vingers, nu heb ik een rolletje :N:
Komt goed :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

fes/lou schreef:Ík vind haar op de onderste foto niet meer op een Lab lijken qua type.
Meer op een kiorthaar of een Weimaraner oid.
Een Lab mag best body hebben.
ik vind dr op de bovenste foto's ook te zwaar, ik zou de gulden middenweg kiezen...
Dit kan ook wel zo lijken door de foto hoor.
Hier op deze foto ziet het er bij Macho ook zo hoog opgetrokken uit, maar dat ligt gewoon aan het loopje op dat moment.
Afbeelding

Terwijl hij er zo uitziet als hij gewoon stilstaat.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
samantha!
Zeer actief

Gollum schreef:
Tring schreef:Ik vind haar op die 2e foto erg mooi. Op de derde foto vind ik haar te dun, labs zijn toch altijd wat steviger? Ik denk dat 26 kilo ook weleen mooi gewicht is.
Labs zijn vaak michellinpoppetjes maar zo horen ze niet :mrgreen:
Ik vind haar op de 3e foto ook wat te dun maar dat kan ook wel kloppen. Vóór de castratie was ze echt perfect op gewicht maar na de castratie heeft ze een paar dagen slecht gegeten en is ze wat afgevallen en dat toont vrij snel.
Als ik haar velletje toen pakte had ik echt een velletje tussen m'n vingers, nu heb ik een rolletje :N:
Komt goed :wink:
Het kan dat de foto onduidelijk is hoor, maar ik zie op de laatste foto geen ribben, ruggegraat of heupbotten ofzo uitsteken.
Als dat niet het geval was, was ze naar mijn idee ook niet te mager hoor.
Of het mooi is is wat anders (ik vind het wel mooi), maar dat is gewoon haar bouw dan.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

samantha! schreef:
Het kan dat de foto onduidelijk is hoor, maar ik zie op de laatste foto geen ribben, ruggegraat of heupbotten ofzo uitsteken.
Of het mooi is is wat anders (ik vind het wel mooi), maar dat is gewoon haar bouw dan.
Het ligt natuurlijk ook aan wat je zelf te mager vindt, niet alleen aan bouw :wink: Ik vind persoonlijk het ook te magertjes als je een hele erge ingevallen achterkant hebt zeg maar of als je de ribben ziet van een (vrij kortharige) hond als hij zich omdraait ofzo. Ik weet dat heel veel mensen dat bij veel rassen prima vinden hoor, en dat mag natuurlijk ook, ik wil niemand voor het hoofd stoten! :wink: Maar voor mij persoonlijk mag er dan wel net even iets aan.
Vera heeft ook even gehad dat je een achterste rib zag als ze draaide in de bochten. Ze heeft op haar flanken niet erg veel, of een erg dikke, vacht, (en zeker toen niet, want ze verhaarde toen als een gek :mrgreen: ) dus echt mager was ze dan ook weer niet, maar ik vind dat wel net even te, persoonlijk. Nu zit er een kilootje of 1.5 meer aan, en dat vind ik persoonlijk prettiger. Dan nog is haar bouw gewoon niet enorm breed, maar dat betekent voor mij niet dat ze dan ook super schraal moet zijn :wink: Je kan nu haar ribben voelen met (hele) zachte druk, en dat vind ik, persoonlijk dus, genoeg.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Moos schreef:
samantha! schreef:
Het ligt natuurlijk ook aan wat je zelf te mager vindt, niet alleen aan bouw :wink: Ik vind persoonlijk het ook te magertjes als je een hele erge ingevallen achterkant hebt zeg maar of als je de ribben ziet van een (vrij kortharige) hond als hij zich omdraait ofzo. Ik weet dat heel veel mensen dat bij veel rassen prima vinden hoor, en dat mag natuurlijk ook, ik wil niemand voor het hoofd stoten! :wink: Maar voor mij persoonlijk mag er dan wel net even iets aan.
Vera heeft ook even gehad dat je een achterste rib zag als ze draaide in de bochten. Ze heeft op haar flanken niet erg veel, of een erg dikke, vacht, (en zeker toen niet, want ze verhaarde toen als een gek :mrgreen: ) dus echt mager was ze dan ook weer niet, maar ik vind dat wel net even te, persoonlijk. Nu zit er een kilootje of 1.5 meer aan, en dat vind ik persoonlijk prettiger. Dan nog is haar bouw gewoon niet enorm breed, maar dat betekent voor mij niet dat ze dan ook super schraal moet zijn :wink:
Daarom zeg ik ook tegen Gollum dat het goed als ze geen ribben en dergelijke ziet.
Maar waarom nog meer eraan als de hond niet te mager is? en je dus geen ribben en dergelijke ziet?
Bone en massa kan je er toch niet aanvoeren.
Over smaak valt te twisten over een gezond gewicht echter niet.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

samantha! schreef:
Daarom zeg ik ook tegen Gollum dat het goed als ze geen ribben en dergelijke ziet.
Maar waarom nog meer eraan als de hond niet te mager is? en je dus geen ribben en dergelijke ziet?
Omdat je in eerste instantie zei dat jij aanhoudt dat je de ribben iets wil zien in beweging.
Ik persoonlijk vind dat dus net even te schraal bij een Retriever :wink: Voor mij persoonlijk dus, niet dat ik het dan een ongezond gewicht vindt. :wink:
Een gezond gewicht komt ook niet op de halve kilo's neer natuurlijk, en dan ligt het er ook aan wat je als baas zelf prettiger vindt. Daar valt wel over te twisten :mrgreen: :wink:
Ik persoonlijk denk op de onderste foto dat ze dan ook niet 2 dagen wat ziek moet zijn, want dan is het wel snel al mager. Maar nogmaals, dat deel is dus persoonlijk.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Moos schreef:
samantha! schreef:
Omdat je in eerste instantie zei dat jij aanhoudt dat je de ribben iets wil zien in beweging.
Ik persoonlijk vind dat dus net even te schraal bij een Retriever :wink:
Een gezond gewicht komt ook niet op de halve kilo's neer natuurlijk, en dan ligt het er ook aan wat je als baas zelf prettiger vindt. Daar valt wel over te twisten :mrgreen: :wink:
Ja maar dan heb ik het over Macho, dat is een sporthond die 3 keer in de week traint.
En volgens de sport en gewone dierenartsen is dit dus alleen maar goed, en mag er bij Macho ook niks aan.
Dat wil ik zelf ook niet want ik wil zijn gewrichten niet overbelasten.
Laatst stond er nog een artikel in de onze hond geloof ik, over wat 1kg extra gewicht al voor de heupen betekende.
En daarom zeg: over smaak valt te twisten, maar over een gezond gewicht niet.
Niet dat iedereen zijn hond nu schraal moet houden hoor, maar als je geen ribben en dergelijke ziet is het toch goed, dat zeg ik net toch ook tegen Gollum.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

samantha! schreef: En daarom zeg: over smaak valt te twisten, maar over een gezond gewicht niet.
Niet dat iedereen zijn hond nu schraal moet houden hoor
Maar dus verschilt het ook wel per hond wat dan een gezond gewicht zou zijn, als je zelf ook zegt dat niet elke hond zo schraal hoeft :wink:
En ik denk dat bij de gemiddelde hond een gewicht echt niet opeens ongezond is als er 0.5-1 kilo bij komt of af gaat, dat dat dan ook meer is hoe je het als baas graag ziet. Ja, tenzij je dus al een hond had die tegen het dikke aan was, of tegen het magere aan :mrgreen:
maar als je geen ribben en dergelijke ziet is het toch goed, dat zeg ik net toch ook tegen Gollum.
Nee, dat is wel waar. :ok:

Wat ook mee zou kunnen spelen is dat ik Gollum pas nog gezien heb, en dat ik me echt niet voor kan stellen dat dat 4-5 kilo nog af moest (als je dan dus terug wil naar de onderste foto). :wink:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Moos schreef:
samantha! schreef: En daarom zeg: over smaak valt te twisten, maar over een gezond gewicht niet.
Niet dat iedereen zijn hond nu schraal moet houden hoor
Maar dus verschilt het ook wel per hond wat dan een gezond gewicht zou zijn, als je zelf ook zegt dat niet elke hond zo schraal hoeft :wink:
En ik denk dat bij de gemiddelde hond een gewicht echt niet opeens ongezond is als er 0.5-1 kilo bij komt of af gaat, dat dat dan ook meer is hoe je het als baas graag ziet. Ja, tenzij je dus al een hond had die tegen het dikke aan was, of tegen het magere aan :mrgreen:
Ja zeker, van mij hoeft Gollum ook echt niet zo als Macho hoor!
Zover ik weet doet ze ook niet actief aan sport ofzo.
Ik zei dat in mijn eerste bericht ook meer omdat ik wist dat Nienke Macho zijn lijntje mooi vindt, dat had ze ook eerder al eens gezegd.

Max van mij is puur huishond, en die zit ook niet zo strak in zijn vel als Macho hoor :mrgreen:
Moos schreef:
Nee, dat is wel waar. :ok:

Wat ook mee zou kunnen spelen is dat ik Gollum pas nog gezien heb, en dat ik me echt niet voor kan stellen dat dat 4-5 kilo nog af moest (als je dan dus terug wil naar de onderste foto). :wink:
Ja dat zou zeker mee kunnen spelen!
Achja iedereen heeft toch het beste voor met zijn/haar hond :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

samantha! schreef:
Max van mij is puur huishond, en die zit ook niet zo strak in zijn vel als Macho hoor :mrgreen:
:mrgreen:
Achja iedereen heeft toch het beste voor met zijn/haar hond :wink:
Zo is het :ok: :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

haha hele discussie :P
Dit is een foto van dezelfde wandeling als die foto van vorig jaar. Je ziet geen ribben maar ik vind haar hier toch wat te iel naar mijn smaak. Ze heeft nu ook meer bespiering (was hier op de foto net n jaar geweest).

Afbeelding
Moos
Zeer actief

Volgens mij is ze nu ook gewoon van bouw wat breder dan op deze foto (en de onderste in je eerste bericht). Dat idee had jij ook toch? Ik vind dat je dat in je onderschrift ook wel kan zien :wink:

Ik kan me tenminste echt niet voorstellen dat er 5 kilo af zou moeten bij haar zoals ik haar laatst zag. Kilootje of 2-3 voor een superstrak lijfie oke, maar 5? :mrgreen:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Moos schreef:Volgens mij is ze nu ook gewoon van bouw wat breder dan op deze foto (en de onderste in je eerste bericht). Dat idee had jij ook toch? Ik vind dat je dat in je onderschrift ook wel kan zien :wink:

Ik kan me tenminste echt niet voorstellen dat er 5 kilo af zou moeten bij haar zoals ik haar laatst zag. Kilootje of 2-3 voor een superstrak lijfie oke, maar 5? :mrgreen:
Neee dat kan ook niet, spieren wegen meer als vet he. En ze is behoorlijk gespierder nu dan op de foto van vorig jaar.
samantha!
Zeer actief

Gollum schreef:haha hele discussie :P
Dit is een foto van dezelfde wandeling als die foto van vorig jaar. Je ziet geen ribben maar ik vind haar hier toch wat te iel naar mijn smaak. Ze heeft nu ook meer bespiering (was hier op de foto net n jaar geweest).

Afbeelding
Macho was precies zo op die leeftijd, ook erg iel.
Maar ik heb het gewoon zo gelaten omdat hij toch niet te mager was.
Maar nu is hij echt uitgezwaard en toch nog zo'n 5kg aangekomen daarna.
Ik denk dat je Gollum nu ook niet meer zo krijgt als op die foto, ze is toch wel uitgezwaard en breder geworden.
Afbeelding
Maxiem
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxiem »

Gollum mag inderdaad wel iets slanker, dus dit is in ieder geval al een goed begin :ok:
Bij Max is het al een hele toer om haar op gewicht te houden. Als ik hier lees 2% van het lichaamsgewicht voeren... Max krijgt wel 10% denk ik. Maar toen ze uit het asiel kwam woog ze 23 kilo, nu een krappe 18. :N:
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”