Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Obama: Labberdoedel of PW?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Dan houd ik nu even mijn hart vast voor zowel labradoodle als PWD. :N:

Waarom moet er eigenlijk een hond komen?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Martijn schreef:President van amerika zijn lijkt me een drukke baan.
Een verhuizing erbij. Twee kinderen die hun eigen verhaal zullen hebben als puber in het witte huis.
Ja. Lijkt me het ideale moment om aan een hond te beginnen. :roll:
Misschien omdat hij nu zo weinig tijd heeft voor de kinderen? :roll:

In elk geval hebben ze wel een grote tuin.
Of die hond daar vrij mag spelen is een ander verhaal.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Marjoleine schreef:
Een verhuizing erbij. Twee kinderen die hun eigen verhaal zullen hebben als puber in het witte huis.

En veel personeel.... ik zou niet weten waarom niet.
Neeltje

Martijn schreef:
Neeltje schreef:
Marjoleine schreef:

En veel personeel.... ik zou niet weten waarom niet.
Wat moet je met een hond als er vantevoren al iemand anders voor gaat zorgen?
Dat weten wij toch niet of hij en zijn gezin wel of niet genoeg tijd heeft voor de hond, maar als zij het niet hebben, zal er vast onder het personeel iemand zijn die er voor moet zorgen. Het gaat er toch om of de hond het er naar z'n zin heeft? Voor de rest is alles was we doen gissen. Wie weet gaat hij er iedere avond zelf mee wandelen en op puppy cursus.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Tja, de meeste presidenten hadden een hond he, het is haast traditie.
Alleen Clinton had een kat, Socks.

Ach, ik denk dat Obama's kids en vrouw vast wel zullen genieten van een hond in huis, en ze hebben zoveel personeel... komt vast wel goed.

De keuze verbaast me trouwens niet, ik snap heel goed dat ze geen risico's willen nemen met het allergische dochtertje en dus voor een rashond willen gaan waarvan bekend is dat ze minder allergische reacties veroorzaken. Of het écht goed zal gaan, zal helaas altijd afwachten blijken...
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Nakisha schreef: De keuze verbaast me trouwens niet, ik snap heel goed dat ze geen risico's willen nemen met het allergische dochtertje en dus voor een rashond willen gaan waarvan bekend is dat ze minder allergische reacties veroorzaken. Of het écht goed zal gaan, zal helaas altijd afwachten blijken...
Mij verbaast de keuze dus wel. Geen hond was de beste keuze geweest. Ze wilden nooit een hond en nu wel omdat meneer president word? Absurd.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Nakisha schreef:Tja, de meeste presidenten hadden een hond he, het is haast traditie.
Alleen Clinton had een kat, Socks.
én een hond: Buddy!

Afbeelding
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Nakisha schreef: en dus voor een rashond willen gaan waarvan bekend is dat ze minder allergische reacties veroorzaken. Of het écht goed zal gaan, zal helaas altijd afwachten blijken...
Jij weet dus al dat ze een Portugese Waterhond 'nemen'? Een Labradoodle is namelijk een kruising en geen rashond.

Helaas hoeft iemand niet zozeer allergisch te reageren op rond dwarrelende haren maar kan heel goed een probleem hebben met huidschilfers of speeksel.

Ook dan is het witte huis natuurlijk handig want de hond buiten de verblijven van de familie houden zal geen punt zijn.

De Portugese Waterhondenclub in Amerika is in ieder geval niet echt blij met deze belangstelling. We wachten het maar af, een ongecompliceerde Bichon Frise is waarschijnlijk een betere keus. Niet groot, niet veeleisend, schattig voor kleine meisjes om mee rond te tutten. Een PWD gaat liever op avontuur met jongens van 14 :wink:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Bij het rtl nieuws zeiden ze dat ze voor een portugese waterhond gaan.
Uit het asiel welteverstaan.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rami
Zeer actief

Rosita Compagner schreef: De Portugese Waterhondenclub in Amerika is in ieder geval niet echt blij met deze belangstelling. We wachten het maar af, een ongecompliceerde Bichon Frise is waarschijnlijk een betere keus. Niet groot, niet veeleisend, schattig voor kleine meisjes om mee rond te tutten. Een PWD gaat liever op avontuur met jongens van 14 :wink:
Nou ja, het kunnen natuurlijk ook avontuurlijke meiden zijn. Volgens mij is de oudste een jaar of 10/11? Toen ik zo oud was klom ik ook liever in bomen dan dat ik met Barbie's zat te tutten. En de hond die we toen hadden (een schnauzer-mix) vond het allebei leuk; zowel op avontuur gaan als urenlang geknuffeld worden. :wink:
wendy71 schreef:Bij het rtl nieuws zeiden ze dat ze voor een portugese waterhond gaan.
Uit het asiel welteverstaan.
En zo geven ze toch nog een beetje het goede voorbeeld... :wink:
(Want wie weet doet het goed voor alle asielhonden in de US)
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Op dit moment haal je uit 't asiel gewoon een Poedelbastaard. Niks mis mee, PWD's vind je ook in Amerika niet in het asiel. Nóg niet tenminste.....
De Amerikaanse club heeft een actieve rescue afdeling en alle honden die als PWD geadverteerd worden door asielsites worden nagelopen en geëvalueerd op de waarschijnlijkheid een echte PWD te zijn. Dat zijn ze bijna nooit, is er wel een gelokaliseerd dan is de fokker ook rap gevonden en neemt die de herplaatsing op zich.

Wat het gaat worden als er daadwerkelijk een PWD-hype ontstaat? Geen idee maar dan hebben de Obama's hem al en hoeven ze al die gedumpte rasgenoten die, dankzij hen?, in het asiel komen niet meer ;-)

Mooi vicieus cirkeltje. Nah, laat ze toch maar voor die Bichon gaan.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:Ach wat, de familie Bush had Barney, een Schotse terriër. Daar heb ik de verkoopcijfers ook niet van omhoog zien schieten hoor ;-)
Terwijl ze er toch amusant genoeg voor uitzien.
Geef toe, Bush had nou ook niet echt veel fans :mrgreen:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:
Nanna schreef:Ach wat, de familie Bush had Barney, een Schotse terriër. Daar heb ik de verkoopcijfers ook niet van omhoog zien schieten hoor ;-)
Geef toe, Bush had nou ook niet echt veel fans :mrgreen:
Nog genoeg om hem tot twee keer toe in het Witte huis te krijgen. Heeeeel veel Amerikanen hebben dus op hem gestemd tot twee keer toe :wink:
Dat hadden heel veel Schotse terriertjes kunnen zijn :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:Op dit moment haal je uit 't asiel gewoon een Poedelbastaard. Niks mis mee, PWD's vind je ook in Amerika niet in het asiel. Nóg niet tenminste.....
De Amerikaanse club heeft een actieve rescue afdeling en alle honden die als PWD geadverteerd worden door asielsites worden nagelopen en geëvalueerd op de waarschijnlijkheid een echte PWD te zijn. Dat zijn ze bijna nooit, is er wel een gelokaliseerd dan is de fokker ook rap gevonden en neemt die de herplaatsing op zich.

Wat het gaat worden als er daadwerkelijk een PWD-hype ontstaat? Geen idee maar dan hebben de Obama's hem al en hoeven ze al die gedumpte rasgenoten die, dankzij hen?, in het asiel komen niet meer ;-)

Mooi vicieus cirkeltje. Nah, laat ze toch maar voor die Bichon gaan.
Inderdaad. Want dan zitten er binnen no-time dus gedumpte Bichons in het asiel, tenminste, jouw redenatie volgend. :wink:

Nou ja, ik zou het wel leuk vinden als Obama voor een asielhond zou kiezen. Zeker als vele Amerikanen - Amerikanen die toch al op het punt staan om voor een hond te kiezen, bedoel ik - dan zijn voorbeeld zouden volgen. En dan zie ik wel het liefst dat 'ie kiest voor een onbestemde bastaard of zo, maar ja...
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Nee, ja mijn idee maar deze verkiezing van Obama gaat toch met wat meer gedoe gepaard. Zijn er ook tv-nieuwsitems besteed aan de hond van Bush toen hij president werd? Krantenartikelen? Ik weet het niet hoor.
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:Maar ja, als dan voorts Barack de hond weer in het asiel moet mikken omdat dochterlief er toch te hard van niest dan volgt de hele uu es of ee dát voorbeeld weer....
Mja, of 'ie nu een rashond of een asielhond weg moet doen omdat zijn dochter toch klachten krijgt, dan maakt toch geen drol uit? :19:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Nanna schreef:
Ja, maar Rosita meldt net dat echte PW's zelden of nooit in het asiel zitten. Dat wordt dan dus een fik. En ik denk dat een fik eerder allergische klachten oplevert dan een rashond die certifiable anti allergeen is.
Ben het met je eens dat je het dan nóg af moet wachten, maar de kans is toch wat groter.
Oh, zo bedoel je! Ik snap 'm! :wink:
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Rosita Compagner schreef:
Nee, ja mijn idee maar deze verkiezing van Obama gaat toch met wat meer gedoe gepaard. Zijn er ook tv-nieuwsitems besteed aan de hond van Bush toen hij president werd? Krantenartikelen? Ik weet het niet hoor.
Absoluut!
Vond het altijd wel een wonderlijk item, wat kan het mij nou aan m'n reet roesten wat voor hond/kat of goudvis de president van Amerika heeft.
Sommige (voornamelijk Amerikanen) vinden het dus wel interessant :N:
Neeltje

Martijn schreef:Je hebt gelijk hoor. :wink:

Je bent hemeltergend saai maar gelijk heb je wel.
Niet saai, alleen erg nuchter.
Neeltje

Rosita Compagner schreef:
Obama is de eerste gekleurde president van de Verenigde Staten, een mijlpunt, een heel groot historisch mijlpunt, niet meer dan normaal dat alles wat hij toen en nu deed tot in den treure wordt uitgelicht. Hij is nu al lang in alle geschiedenisboeken bijgeschreven en zal tot in einde van dagen bekend blijven staan als de eerste gekleurde president van de Verenigde Staten van Amerika.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”