Er is een kans dat Rimpel ooit nog eens gebeten wordt...ja, die kans is aanwezig...
Maar ik heb die kans wel extreem klein gemaakt door bepaalde handelingen.
En die handelingen zijn eigenlijk niet leuk, maar ze gaan gewoon passen in je dagelijks rondes dus wordt het vanzelfsprekend.
Als ik een hond ontwaar draai ik me om

klaar.
Rimpel heeft met bijna geen enkele hond interactie, het liefst op geen enkele manier op geen enkele afstand.
Franse bull op bruggetje op 75 mtr afstand zie ik het liefst gewoon niet want bull zit te loeren en te fixeren want blijft stil staan en Rimpel idem dito...en ik heb geen zin in dat gesjor en gefreak en gehang in de lijn.
Er zijn een paar honden die we kennen wat hartstikke dikke lol is en dat zijn een Engelse staff waar ook Muis dikke mik mee is, een Malthezer van bejaarde leeftijd die het geweldig vindt om Rimpel te stangen dat ie sneller is dan Rimpel door onder hem door te rennen, en nog een paar andere honden met een hoog fluff gehalte; een cavalier, een shitzu en een kruising shitzu...ook de russel van de achterburen is een leuk hondje...
Allemaal klein grut met het liefst zoveel mogelijk haar want DAT vindt Rimpel leuk
Ik ken de mensen en de mensen kennen ons en allemaal prima.
Voor de rest ontwijk ik alles, en ik zal echt idiote en krankzinnige dingen uithalen als het moet om ze ook echt te ontwijken....
Ik waag het er niet meer op en ik weet dat ik er Rimpel mee over de zeik jaag...
Muis komt op andere manieren wel aan haar interactie met honden maar ook die is er niet vreselijk op gebrand dat ze andere honden MOET zien of RUIKEN of besnuffelen.
En als er iets even groot als Rimpel of groter of onbekends op me af komt denderen in rap tempo?
Dan breekt de pleuris uit
Ik brul meteen van me af "wil je die hond nuuuu bij je houden" en dat gaat op nog vrij normale toon...
Als de hond niet ACCUUT, METEEN teruggeroepen wordt ga ik ook in een split second over naar krijs stand en mensen willen er naar achterkomen hoeveel scheld en vloek woorden er in 8 seconden passen.
En het maakt me geen ene fuck uit dat iemand dat niet leuk vindt, dat iemand daar van schrikt of dat iemand dat ongepast vindt.
Ik ga na zeven jaar geen discussie meer aan, ik ga niet meer uitleggen en ik ga niet 8 seconden afwachten of het wel of niet goed gaat, ik ga ook niet vriendelijk glimlachen als een baas begint "Hij wil alleen maar spelen hoorrrrrr" of "dat zoeken ze wel uit"
Ik vraag vriendelijk doch dringend om je hond bij je te houden en dan heb je dat gewoon te doen....
Ik accepteer geen : "ja maar" of "dat gaat wel goed" of "laat ze maar spelen"
Daar vroeg ik SIMPELWEG Niet om...ik VROEG niet om commentaar en ik VROEG niet om jouw hond die op me af komt denderen.
Als ik graag met je praten wil dan kom ik wel op de koffie
En als ik graag discusseren wil over waarom ik wil dat je je hond bij je wilt houden dan had ik dat wel aangegeven door het te zeggen
Komt een hond dan toch ongecontroleerd op me af dan heb ik RImpel in een nana seconde omhoog gehezen aan zijn tuig, heb ik hem op borsthoogte met zijn poten over mijn schouder hangen...
Tegen die tijd heb ik wel zulke nare dingen gezegd dat baasjes hun hond met liefde heel snel bij me vandaan halen
Tot dusver in vier jaar tijd nog maar 1 keer meegemaakt
Knap he?
In de drie jaar daarvoor had ik een 30 strippenkaart bij de dierenarts en kon ik op een gegeven moment om de week mijn hond op telkens weer een andere plek laten nieten of hechten.
Als ik op vrijdag naar de DA ging om de krammen in zijn nek eruit te laten halen van de week ervoor dan kon ik de dag erna op zaterdag om 14.00 's middags krammen in zijn rug laten zetten..
Nouwwww, dat was me een feest
Andere honden en Rimpel? Neuh dank u