Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel honden worden gepakt.....

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Martijn schreef:Laat maar zitten.
Ik stuit weer eens op hetzelfde halfslachtige geneuzel over tolerantie.
Want tolerantie is in nederland iets waar je recht op hebt anders ben je voor je het weet moeite voor een ander aan het doen. En dát kunnen we natuurlijk niet hebben.

Men verstaat de kunst van het vermijden van eigen verantwoordelijkheid weer eens tot in de puntjes.
Tuurlijk Martijn. Ik ben enorm asociaal bezig als ik mijn honden los laat lopen in losloopgebied, en elke situatie inschat of ik mijn honden wel of niet kan laten gaan. Moeite voor een ander doen begin ik ook nooit aan nee.
Weet ik dat ook weer :ok:
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

[quote="Martijn
En dat die graag even met een soortgenoot tijd wil doorbrengen.
Mijn honden zijn niet het speelgoed van jouw hond.

Snap ik wel. Maar dat is jouw probleem. Niet het mijne.
dat is niet mijn probleem :wink:

en jou honden zijn idd niet het speelgoed van mijn hond.

wel een beetje sneu dat jou hond dus niet met een andere hond mag snuffen.
maar volgens jou heeft hij daar natuurlijk helemaal geen behoefte aan.

jij bepaalt dat jou hond niet met een hond van een ander mag. maar wat jou hond weligt leuk vindt sla je over.
natuurlijk hoor je je eigen hond onder appel te hebben. maar iedere hond heeft recht om even lekker uit te rennen en te spelen in een losloopgebied.
misschien balen veel hondeneigenaren wel dat jij er weer aan komt gelopen. want dan moeten die diertjes weer vast. want ze mogen natuurlijk niet in jou straal van 20 meter komen.

de hond zegt toch ook niet tegen jou dat jij maar voortaan niet meer met andere mensen mag communiceren.

ik ben het wel eens met dat ieder verantwoordelijk is voor zijn hond.
maar van jou mag dus 50 procent van de honden niet los. omdat zij niet 100 procent slaafs zijn aan de eigenaar. en dus wel eens bij jou in de buurt kunnen komen.
en als er hier een keer gezegd wordt dat er een hond nooit los komt, dan zeker nog even zeggen hoe zielig dat is voor die hond. daar is namelijk ook een topic over geweest.

misschien moet jij gewoon een keer een hond krijgen die jou niet adoreert en lekker zijn eigen weg gaat. :mrgreen:

en voordat je erover begint: nee mijn hond luistert al erg goed en ik lijn hem aan als hij niet luistert. en ja ik laat hem spelen met de honden waarvan de eigenaar ook blij is dat zijn hond ook een leuk speelkameraadje heeft.
en ja, ik vind het leuk als honden even lekker kunnen ravotten en dan maak ik idd een praatje met de eigenaar :mrgreen: :pffff:
maar neem ook mijn verantwoordelijkheid als iemand hier niet van gedient is. en mijn hond loopt niet 100 meter voor mij in een gebied wat niet te overzien is.
en ik kom jou niet tegen.
Moos
Zeer actief

Re: Veel honden worden gepakt.....

MARC_S schreef: Het gebeurt echt wel eens dat Cleo op een hond af rent. Maar eigenlijk lijn ik ze altijd aan als dat lukt. Met Cleo die niet goed luistert soms lukt dat dus niet altijd. .
En dit past in je pleidooi, hoe? :mrgreen: :wink: Of laat jij Cleo nooit los als jij erbij bent, of luistert ze bij jou 100%?
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Martijn schreef:
Emma schreef:@Martijn:
zo te horen heb jij dus een ander probleem.
Ik heb niet zozeer een probleem. Het is allemaal goed te doen. Het is meer een ergernis.
Wat me echter uitermate irriteert (in dit onderwerp maar nog op tal van andere terreinen) is dat er altijd asocialen in de buurt zijn die vinden dat ze de vrijheid hebben om in te schatten dat jij er maar even mee moet dealen dat zij zich geen moeite willen doen om hun shit bij zich te houden.

Je pikverlegende autostereo op 100 zetten als je hem zijn dagelijkse wasbeurt aan het geven bent.
Je vuilniszakken van het balkon af pleuren.
Je winkelwagentje gewoon ergens achterlaten want je zit niet op 50 ct te wachten.
180 door de bebouwde kom want ach..je hebt dat als sportieve chauffeur wel onder controle en dat anderen zich de peleurus schrikken, acht dat hoor bij het leven.
En dus je honden lekker op andere mensen af laten rennen zonder je af te vragen of ze daar op zitten te wachten.

Allemaal hetzelfde als je het mij vraagt. Het is een uiting van dezelfde verwende klootjesvolkmentaliteit.
voor mij is het niet hetzelfde, dus heb jij toch een heel andere ergernis of zoals ik het noem er problemen mee dan ik.
ik denk dat ik in een iets socialere buurt woon :wink:
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Moos schreef:
MARC_S schreef: Het gebeurt echt wel eens dat Cleo op een hond af rent. Maar eigenlijk lijn ik ze altijd aan als dat lukt. Met Cleo die niet goed luistert soms lukt dat dus niet altijd. .
En dit past in je pleidooi, hoe? :mrgreen: :wink: Of laat jij Cleo nooit los als jij erbij bent, of luistert ze bij jou 100%?
Het is zeker niet iets dat haar typeert. Doorgaans negeert ze andere honden.

Ze "mag" het in ieder geval niet bij.
Maar het gebeurt soms dus wel. Beetje asociaal hoor Martijn, daar kunnen mensen last van hebben. :wink:
Afbeelding
Emma
Zeer actief

Martijn schreef:Laat maar zitten.
Ik stuit weer eens op hetzelfde halfslachtige geneuzel over tolerantie.
Want tolerantie is in nederland iets waar je recht op hebt anders ben je voor je het weet moeite voor een ander aan het doen. En dát kunnen we natuurlijk niet hebben.
Men verstaat de kunst van het vermijden van eigen verantwoordelijkheid weer eens tot in de puntjes.
als je tolerant bent doe je juist moeite voor een ander. je kan je in de ander verplaatsen en je duld wat meer van een ander. je hebt er wat meer voor over. dus ook dat er een hond even naar jou hond gaat. dat tolereer je of je tolereert het niet.
als jij vindt dat iedereen maar zijn honden bij zich moet houden en er niet gespeeld mag worden met andere honden, dan ben je niet tolerant. je wilt dat iedereen doet zoals jij dat wilt. dat is in mijn ogen geen tolerantie. meer een dictator :smile:
Emma
Zeer actief

Martijn schreef:
Moos schreef:
Het is zeker niet iets dat haar typeert. Doorgaans negeert ze andere honden.

Ze "mag" het in ieder geval niet bij.
er ``mag`` wel meer niet. . . . :smile:
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Bespreek dat maar met Marc. Bij mij gebeurt het niet en zeker niet met mijn gemelijke kop erbij van "kan gebeuren".
Hoe dan ook, jouw hond veroorzaakt exact die vreselijke asociale overlast waar jij je zo over op zit te winden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Emma schreef:wel een beetje sneu dat jou hond dus niet met een andere hond mag snuffen.

jij bepaalt dat jou hond niet met een hond van een ander mag. maar wat jou hond weligt leuk vindt sla je over.
ik ben Martijn niet, maar ik bepaal dat dus ook voor mijn honden. En nee dat mogen ze dus niet... daar hebben ze elkaar voor...
misschien balen veel hondeneigenaren wel dat jij er weer aan komt gelopen. want dan moeten die diertjes weer vast. want ze mogen natuurlijk niet in jou straal van 20 meter komen.
2 meter bij mij. :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Nanna schreef:
Martijn schreef: Bespreek dat maar met Marc. Bij mij gebeurt het niet en zeker niet met mijn gemelijke kop erbij van "kan gebeuren".
Ik geloof je gewoon niet ;-)
Cleo is teveel windhond/poolhond om zich iets aan jouw gemelijke kop te laten liggen.
En van mij mag ze even aan mijn honden komen snuffelen hoor :ok:
Misschien moet je het even aan Suzanne vragen? We hebben eergister alle 4 de honden elke keer aangelijnd wanneer er andere honden kwamen en ja dat lukte prima :wink: Ik geloof een keer of 4 want Cleo heeft helemaal niet zoveel interesse in vreemde honden. Blijft een andere hond los en komt die op ons af, ja dan laat ik Cleo ook los want hond aan de riem en hond los vind ik niks.
Als ik met Eva aan het ballen ben en Cleo is op muizenjacht dan kan ze best eens naar een andere hond rennen van de overburen bv die ook altijd en overal loslopen. Die komen nl niet over het normale pad aanlopen maar ineens uit de bosjes omdat ze lekker rondstruinen zonder baasje. En dat gaat verder ook prima gelukkig. Zoals ik al eerder in de topic zei, dat gebeurd eens in de zoveel weken en ze zijn elke dag 2 keer los. Lijkt me dus nogal mee vallen en geen reden om een hond die nooit iets zal doen permanent aan te lijnen. :wink:

Maar ik begrijp dat je eigenlijk niet meer mag vinden dat honden onder appel bij hun baas moeten kunnen blijven als je hond daar wel eens onderuit piept? Dat verandert mijn standpunt toch niet? :denken: Of moet je zelf perfect zijn of jezelf als perfect neerzetten hier voordat je iets mag zeggen?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Maar ik begrijp dat je eigenlijk niet meer mag vinden dat honden onder appel bij hun baas moeten kunnen blijven als je hond daar wel eens onderuit piept? Dat verandert mijn standpunt toch niet? :denken: Of moet je zelf perfect zijn of jezelf als perfect neerzetten hier voordat je iets mag zeggen?
Jawel hoor je mag dat wel vinden, maar voordat je anderen als asocialen gaat bestempelen zou het dan toch leuk zijn om er even bij te melden dat je zelf ook soms in de categorie valt.
Dat praat alweer een heel stuk makkelijker onderling :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
Martijn schreef:
Bespreek dat maar met Marc. Bij mij gebeurt het niet en zeker niet met mijn gemelijke kop erbij van "kan gebeuren".
Hoe dan ook, jouw hond veroorzaakt exact die vreselijke asociale overlast waar jij je zo over op zit te winden.
Als je hond wel eens gevochten heeft, ben je dan voorstander van honden lekker laten vechten? Dat slaat toch helemaal nergens op? Mag je alleen iets vinden omdat je eigen honden toevallig 100% perfect zijn? Ook als je eigen hond wel eens iets doet wat je zelf niet tof vind kun je toch nog steeds iets niet tof vinden of ben ik nu gek? :denken:
Jouw hond springt toch ook wel eens tegen iemand op ondanks dat je dat niet OK vindt? Vind het dus wel jammer dat je dan dus ineens niks meer zou mogen vinden of zeggen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Moos schreef:
MARC_S schreef:
Jawel hoor je mag dat wel vinden, maar voordat je anderen als asocialen gaat bestempelen zou het dan toch leuk zijn om er even bij te melden dat je zelf ook soms in de categorie valt.
Dat praat alweer een heel stuk makkelijker onderling :mrgreen:
Volgens mij heb ik nergens iets anders beweert dus ik snap niet dat dit een punt is. Ik open het verhaal notabene met zeggen dat mijn hond het ook wel eens doet. Dit is echt geen speurwerk geweest omdat ik dat liever zou verzwijgen hoor. Staat in denk ik het eerste bericht al erbij :19: Dus dat vermelden doe ik toch meteen al? :denken:

Openingsbericht:
Of je neemt zoals ik met Cleo het risico. Ze moet rennen en soms rent ze naar een hond. Dan is het pech als die haar stom vind en dan is dat mijn probleem want mijn hond rent naar de andere hond.
Laatst gewijzigd door laeken op 23 jan 2009 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Ik val niet in de categorie.
Zoals ik al zei ik laat ik het dus niet gebeuren.
Die enkele keer dat ze iets in iemand ziet dat maakt dat ze vindt dat ze aan moet schuiven heb ik haar allang geroepen en haal ik haar heel snel weg.
Zoals ik al zei, ze "mag" het zeker niet. En dat is het verschil tussen mij en iemand die op een afstand een potje shouder ophalen staat te doen.
Ah, dus je kan het wel nuanceren?
Dus foutjes kunnen wel gebeuren, en dan hoeft een hond niet permanent aan de lijn omdat jij er anders zo'n enome overlast van ondervindt?

Wat doe je trouwens met Eva en Cleo als er honden aankomen?
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Vraagje aan Marc en Martijn.

Stel, jullie lopen in de Soesterduinen met Cleo en Eva. Cleo is aan het rennen en vermaakt zich prima. Ik kom jullie met Bram tegemoet. Bram is druk aan het snuffelen en doen. De honden zien elkaar en lopen op elkaar af om even kennis te maken. Ze snuffelen en vervolgen hun weg.

Terwijl we elkaar passeren, kijkt Bram naar Eva. Eva negeert Bram waarop Bram met mij meeloopt.

Gebeurt hier iets wat volgens jullie asociaal is?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

MARC_S schreef:
Moos schreef:
Martijn schreef:
Als je hond wel eens gevochten heeft, ben je dan voorstander van honden lekker laten vechten? Dat slaat toch helemaal nergens op? Mag je alleen iets vinden omdat je eigen honden toevallig 100% perfect zijn? Ook als je eigen hond wel eens iets doet wat je zelf niet tof vind kun je toch nog steeds iets niet tof vinden of ben ik nu gek? :denken:
Jouw hond springt toch ook wel eens tegen iemand op ondanks dat je dat niet OK vindt? Vind het dus wel jammer dat je dan dus ineens niks meer zou mogen vinden of zeggen.
Ach, als je eigen hond het ook doet kan je wel iets meer coulance hebben voor andersmans hond die hetzelfde doen en wat ook die baas dus niet altijd kan voorkomen. Zou ik denken hoor.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Ik roep ze en lijn ze aan als ik niet gewoon mij route kan wijzgen om de honden te ontlopen.
En dan roep ik mijn honden dus bij me en laat ze even volgen.

Dus waar zit het aso gehalte nou volgens jou dan?
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Zoek stok! schreef:Vraagje aan Marc en Martijn.

Stel, jullie lopen in de Soesterduinen met Cleo en Eva. Cleo is aan het rennen en vermaakt zich prima. Ik kom jullie met Bram tegemoet. Bram is druk aan het snuffelen en doen. De honden zien elkaar en lopen op elkaar af om even kennis te maken. Ze snuffelen en vervolgen hun weg.

Terwijl we elkaar passeren, kijkt Bram naar Eva. Eva negeert Bram waarop Bram met mij meeloopt.

Gebeurt hier iets wat volgens jullie asociaal is?
Nee. Als je er beiden voor kiest je hond te laten snuffelen is dat toch goed?

Stel, jij loopt in het bos met Bram, iemand komt eraan met 3 Duitse herders en die komen aanrennen en dringen zich op aan Bram die ook losloopt maar een beetje om je heen snuffelt. Hij vindt het eng en wil weg maar de mensen laten hun honden lekker hun gang gaan en ze blijven om hem heendraaien maar ze doen niks? Is daar wat asociaals aan?
Laatst gewijzigd door laeken op 23 jan 2009 15:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:
Moos schreef:
Martijn schreef:
Ik roep ze en lijn ze aan als ik niet gewoon mij route kan wijzgen om de honden te ontlopen.
En dan roep ik mijn honden dus bij me en laat ze even volgen.

Dus waar zit het aso gehalte nou volgens jou dan?
Daar hebben we het toch helemaal niet over?
Nou een pagina of twee geleden was ik nog iemand waar je "laat maar" tegen begon te roepen omdat ik weigerde rekening te houden met anderen. Dus ja, daar hebben we het wel over.

Verder blijf je alles maar terugvoeren op honden met modderpoten die tegen je opspringen en ballen afpakken, en dan wil ik dus wel even graag weten waar in dit topic jij de tendens ziet dat dat oke gedrag is?
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ja, maar Marc en Martijn, waarrrrrrrrr in dit topic is de algehele tendens dan dat honden die zich opdringen aan andere honden oke zijn???
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Martijn schreef:Moos, ik kan er de vinger niet op leggen waar het aan ligt maar ik irriteer me mateloos aan je toon.
Willens en wetens niet begrijpen wat ik zeg omdat je dat beter uitkomt...zoiets.

Ik vind het wel welletjes zo. :wink:
Andersom werkt dat dus ook zo. Ik heb het idee dat jij willens en wetens weigert jezelf te verduidelijken omdat je dat beter uitkomt...zoiets.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

MARC_S schreef: Nee. Als je er beiden voor kiest je hond te laten snuffelen is dat toch goed?

Stel, jij loopt in het bos met Bram, iemand komt eraan met 3 Duitse herders en die komen aanrennen en dringen zich op aan Bram die ook losloopt. Hij vindt het eng en wil weg maar de mensen laten hun honden lekker hun gang gaan en ze blijven om hem heendraaien maar ze doen niks? Is daar wat asociaals aan?
Dat gebeurt heel vaak en ik ben heel blij dat ik geen hond heb die snel iets eng vindt. Bram moet zich regelmatig letterlijk schrap zetten omdat een stuk of wat grote honden op hem afstuiven. Ik vind het niet netjes, zeker omdat die mensen geen idee hebben of Bram zich laat opjagen en het toch wel bijzonder 'des herders' is om dat te proberen.

Dus ja, ik vind het asociaal als je als baas niet ingrijpt als je ziet dat de hond waarop ze afgaan er niet van gediend is. 'Hij doet toch niks' is geen redenatie en 'hij wil alleen maar spelen' al helemaal niet. Gewoon terugroepen als je hond een ander tot last is. Kun je dat niet, dan rennen en hond ophalen.

Ik vroeg het omdat ik benieuwd ben of jullie vinden dat ik en Bram anderen tot last zijn in losloopgebieden. Ik heb er nog nooit iets van gemerkt bij andere eigenaren namelijk terwijl ik dat soort signalen volgens mij best oppik.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Emma
Zeer actief

malinois schreef:
Emma schreef:wel een beetje sneu dat jou hond dus niet met een andere hond mag snuffen.

ik ben Martijn niet, maar ik bepaal dat dus ook voor mijn honden. En nee dat mogen ze dus niet... daar hebben ze elkaar voor...

ik bepaal dat ook voor mijn hond. en mijn hond heeft thuis geen maatje. (alhoewel ik dat best zou willen, maar dat is weer een ander verhaal.)maar ik bepaal ook dat hij wel mag spelen. als die andere eigenaar daar geen probleem mee heeft. ik vind dat juist leuk voor hem. dus ik kijk ook naar wat de hond leuk vindt. en daarbij moet hij ook luisteren. maar dat kost wat meer training als bij een ander volgzamer ras.
maar als ik iemand tegenkom met hond aan de lijn dan gaat die van mij ook aan de lijn.
2 meter bij mij. :ok:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Er is een kans dat Rimpel ooit nog eens gebeten wordt...ja, die kans is aanwezig...
Maar ik heb die kans wel extreem klein gemaakt door bepaalde handelingen.

En die handelingen zijn eigenlijk niet leuk, maar ze gaan gewoon passen in je dagelijks rondes dus wordt het vanzelfsprekend.

Als ik een hond ontwaar draai ik me om :19: klaar.
Rimpel heeft met bijna geen enkele hond interactie, het liefst op geen enkele manier op geen enkele afstand.
Franse bull op bruggetje op 75 mtr afstand zie ik het liefst gewoon niet want bull zit te loeren en te fixeren want blijft stil staan en Rimpel idem dito...en ik heb geen zin in dat gesjor en gefreak en gehang in de lijn. :19:

Er zijn een paar honden die we kennen wat hartstikke dikke lol is en dat zijn een Engelse staff waar ook Muis dikke mik mee is, een Malthezer van bejaarde leeftijd die het geweldig vindt om Rimpel te stangen dat ie sneller is dan Rimpel door onder hem door te rennen, en nog een paar andere honden met een hoog fluff gehalte; een cavalier, een shitzu en een kruising shitzu...ook de russel van de achterburen is een leuk hondje...
Allemaal klein grut met het liefst zoveel mogelijk haar want DAT vindt Rimpel leuk :mrgreen:
Ik ken de mensen en de mensen kennen ons en allemaal prima.

Voor de rest ontwijk ik alles, en ik zal echt idiote en krankzinnige dingen uithalen als het moet om ze ook echt te ontwijken....
Ik waag het er niet meer op en ik weet dat ik er Rimpel mee over de zeik jaag...
Muis komt op andere manieren wel aan haar interactie met honden maar ook die is er niet vreselijk op gebrand dat ze andere honden MOET zien of RUIKEN of besnuffelen.

En als er iets even groot als Rimpel of groter of onbekends op me af komt denderen in rap tempo?
Dan breekt de pleuris uit :wink:
Ik brul meteen van me af "wil je die hond nuuuu bij je houden" en dat gaat op nog vrij normale toon...
Als de hond niet ACCUUT, METEEN teruggeroepen wordt ga ik ook in een split second over naar krijs stand en mensen willen er naar achterkomen hoeveel scheld en vloek woorden er in 8 seconden passen.

En het maakt me geen ene fuck uit dat iemand dat niet leuk vindt, dat iemand daar van schrikt of dat iemand dat ongepast vindt.
Ik ga na zeven jaar geen discussie meer aan, ik ga niet meer uitleggen en ik ga niet 8 seconden afwachten of het wel of niet goed gaat, ik ga ook niet vriendelijk glimlachen als een baas begint "Hij wil alleen maar spelen hoorrrrrr" of "dat zoeken ze wel uit"

Ik vraag vriendelijk doch dringend om je hond bij je te houden en dan heb je dat gewoon te doen.... :19:
Ik accepteer geen : "ja maar" of "dat gaat wel goed" of "laat ze maar spelen"
Daar vroeg ik SIMPELWEG Niet om...ik VROEG niet om commentaar en ik VROEG niet om jouw hond die op me af komt denderen.

Als ik graag met je praten wil dan kom ik wel op de koffie :ok:
En als ik graag discusseren wil over waarom ik wil dat je je hond bij je wilt houden dan had ik dat wel aangegeven door het te zeggen :ok:

Komt een hond dan toch ongecontroleerd op me af dan heb ik RImpel in een nana seconde omhoog gehezen aan zijn tuig, heb ik hem op borsthoogte met zijn poten over mijn schouder hangen...
Tegen die tijd heb ik wel zulke nare dingen gezegd dat baasjes hun hond met liefde heel snel bij me vandaan halen :ok:

Tot dusver in vier jaar tijd nog maar 1 keer meegemaakt :ok:
Knap he?
In de drie jaar daarvoor had ik een 30 strippenkaart bij de dierenarts en kon ik op een gegeven moment om de week mijn hond op telkens weer een andere plek laten nieten of hechten.
Als ik op vrijdag naar de DA ging om de krammen in zijn nek eruit te laten halen van de week ervoor dan kon ik de dag erna op zaterdag om 14.00 's middags krammen in zijn rug laten zetten..
Nouwwww, dat was me een feest :cheer: :roll:

Andere honden en Rimpel? Neuh dank u :ok:
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 23 jan 2009 15:41, 1 keer totaal gewijzigd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:ik bepaal dat ook voor mijn hond. en mijn hond heeft thuis geen maatje. (alhoewel ik dat best zou willen, maar dat is weer een ander verhaal.)maar ik bepaal ook dat hij wel mag spelen. als die andere eigenaar daar geen probleem mee heeft. ik vind dat juist leuk voor hem. dus ik kijk ook naar wat de hond leuk vindt. en daarbij moet hij ook luisteren. maar dat kost wat meer training als bij een ander volgzamer ras.
maar als ik iemand tegenkom met hond aan de lijn dan gaat die van mij ook aan de lijn.
maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
Overigens had ik het ook niet laten doen als ik maar 1 hond had... ik hou daar niet van... :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

malinois schreef:maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
Overigens had ik het ook niet laten doen als ik maar 1 hond had... ik hou daar niet van... :wink:
Tja.. :19: Sommige mensen willen ook gewoon NIET snappen dat er mensen zijn die daar niet van houden en dat er dus ook honden zijn die je daar geen plezier mee doet.

Ik heb voor jaren terug ook eens iemand gehad die me nog na riep dat honden plezier met elkaar moesten kunnen maken..
Ik kon er nog net FLIKKER OP uitpersen omdat ik echt over de zeik was, maar kan iemand mij uitleggen welk plezier ik mijn hond doe als hij schuimbekkend met ogen als schoteltjes in zijn kop, compleet over zijn toeren uren van de leg was omdat er zonodig een Dalmatier als een kangaroo voor hem stond te springen :19:

Hij trok dat echt niet....ik kon er niets anders van maken...
En ik moet zeggen dat hij dat nu wel trekt hoor, zijn vermogen om zich te herstellen van schrik is onwijs bijgetrokken, maar ik WIL Het dus gewoon niet...
Emma
Zeer actief

malinois schreef:
Emma schreef:ik bepaal dat ook voor mijn hond. en mijn hond heeft thuis geen maatje. (alhoewel ik dat best zou willen, maar dat is weer een ander verhaal.)maar ik bepaal ook dat hij wel mag spelen. als die andere eigenaar daar geen probleem mee heeft. ik vind dat juist leuk voor hem. dus ik kijk ook naar wat de hond leuk vindt. en daarbij moet hij ook luisteren. maar dat kost wat meer training als bij een ander volgzamer ras.
maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
ik zeg nergens dat ik het zielig vindt. er zijn hier in de buurt ook tig honden die helemaal niet van contact houden met andere honden.
maar om bij voorbaat al je hond niet met andere honden te laten vind ik sneu. vooral als het de enige hond is. zielig en sneu zijn voor mij 2 dingen. sneu is gewoon niet erg leuk. maar zielig is heel wat anders.
en het hangt dus ook helemaal van je hond af.
maar ik heb niet begrepen dat de honden van Marc en Martijn hondencontact absoluut niet leuk vinden.

ik heb toevallig een heel sociale hond die altijd in is voor een spelletje. daarmee is het ras waar hij mee gekruist is een ras wat andere honden zeer op prijs stelt. overigens in huis betwijfel ik dat. maar buiten ziet hij andere honden graag. hij heeft er ook nooit mot mee gehad. en kan met spel de andere hond goed tot vrede brengen. maar zoals ik al zei, is de andere hond er niet van gedient of de eigenaar niet is hij snel aangelijnt.
ik lijn hem meestal aan totdat ik bij de andere hond ben. is die aan het uitdagen dan vraag ik aan de eigenaar of het o.k is. dat is het altijd wel.
maar als een andere hond op ons af komt,mits goedgezind, prima. alleen heb ik hem aan de lijn, dan vind ik het ook niet prettig.
maar zou dan die eigenaar niet willen vernoemen tot iemand die zijn hond niet opvoed. daar heb ik geen weet van, hoelang die hem traint.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef:
malinois schreef:
ik zeg nergens dat ik het zielig vindt. er zijn hier in de buurt ook tig honden die helemaal niet van contact houden met andere honden.
maar om bij voorbaat al je hond niet met andere honden te laten vind ik sneu. vooral als het de enige hond is. zielig en sneu zijn voor mij 2 dingen. sneu is gewoon niet erg leuk. maar zielig is heel wat anders.
en het hangt dus ook helemaal van je hond af.
oke sneu dan, ook dat vind ik het niet voor mijn honden bijv. maar goed, dat is dus ook waar ik zelf voor gekozen heb. En ik heb ook hele sociale honden, boy is hier met de oudejaarswandeling van het forum meegeweest dus hij kan het met gemak, maar ook hem laat ik verder niet snuffelen oid met vreemde honden tijdens het wandelen...
Bij de oudejaarswandeling lopen iig nog mensen met een beetje verstand van wat ze in hun handen hebben, de gemiddelde hondenbaas kan zn eigen hond totaal niet lezen... ik heb dus geen zin in problemen omdat zij hun hond niet kennen.
Als pup mogen ze bij door mij uitgezochte honden lopen daarna vind ik het niet meer nodig...
Afbeelding
Emma
Zeer actief

mercedes2803 schreef:
malinois schreef:maar het was een reactie op dat jij het zielig vond voor de hond dat hij niet mag snuffelen... tja ik vind dat niet zielig. En als ik kijk naar mn oudste mechelreu is hij daar hartstikke gelukkig mee want hij vind andere honden helemaal niks... dus niet elke hond doe je plezier met snuffelen...
Tja.. :19: Sommige mensen willen ook gewoon NIET snappen dat er mensen zijn die daar niet van houden en dat er dus ook honden zijn die je daar geen plezier mee doet.

Ik heb voor jaren terug ook eens iemand gehad die me nog na riep dat honden plezier met elkaar moesten kunnen maken..
Ik kon er nog net FLIKKER OP uitpersen omdat ik echt over de zeik was, maar kan iemand mij uitleggen welk plezier ik mijn hond doe als hij schuimbekkend met ogen als schoteltjes in zijn kop, compleet over zijn toeren uren van de leg was omdat er zonodig een Dalmatier als een kangaroo voor hem stond te springen :19:

Hij trok dat echt niet....ik kon er niets anders van maken...
En ik moet zeggen dat hij dat nu wel trekt hoor, zijn vermogen om zich te herstellen van schrik is onwijs bijgetrokken, maar ik WIL Het dus gewoon niet...
ik geloof dat mijn woord ``sneu`` nogal anders geinterpreteerd wordt dan ik bedoel.
ik bedoel niet zielig.
maar als jij met een hond loopt (en ik weet niet of de honden van Marc en Martijn er niet van gedient zijn. ik ken ze niet)
en die dan nooit met een andere hond mag snuffen, terwijl die dat best zou willen. (want dat weet ik niet. ik weet dat Martijn dat niet wil. ik weet niet wat de hond daarvan vindt) dan vind ik dat sneu. dus gewoon een beetje jammer.
maaaarrrr als die hond dit echt niet leuk vind en niet alleen dat Martijn dit niet leuk vind. dan vindt ik dit logisch. maar dan is wel de vraag waarom je in een losloopgebied gaat lopen. want ook hier komen er wel eens honden op je af in een losloopgebied. en ik vind dat honden die geen ruzie zoeken ook recht hebben op loslopen. en de ene hond is dan meer gericht op de baas. de ander op andere dingen.
ik vind dan niet dat je kunt zeggen dat deze mensen asocialen zijn en niks doen om hun hond te trainen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Emma schreef: maar dan is wel de vraag waarom je in een losloopgebied gaat lopen.
in het geval van Marc en Martijn: omdat ze er middenin wonen :idea:
in mijn geval... omdat mijn honden ook los mogen lopen en ik alleen risico voor een boete ga lopen als mn teef loops is... maar niet elke dag.
Ik heb mijn honden perfect onder controle en dat is en blijft in mijn ogen een voorwaarde om je hond uberhaupt los te laten lopen.
want ook hier komen er wel eens honden op je af in een losloopgebied. en ik vind dat honden die geen ruzie zoeken ook recht hebben op loslopen. en de ene hond is dan meer gericht op de baas. de ander op andere dingen.
ik vind dan niet dat je kunt zeggen dat deze mensen asocialen zijn en niks doen om hun hond te trainen.
maar als je je hond los wil laten lopen, moet je je hond onder controle hebben. Als hij dus op alles en iedereen afvliegt heb je hem dus niet onder controle en hoort hij niet los te lopen in een losloopgebied in mijn ogen.
Ik loop vaak in een losloopbos langs de A1... lekker dan als je hond bananen in zn oren heeft dan loopt ie OP de A1 :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”