Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volgens mij reageren mensen nergens op...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Dongo schreef:
twinkeltje schreef:
Muk schreef:
twinkeltje schreef:weet je wat goed werkt als je zegt dat je hond last heeft van een vlooieplaag
Ja, iedereen weet wel wat vlooien zijn en daar is iedereen wel erg huiverig voor. Ik zou zoiets dus ook roepen in zo'n geval.
heb ik ook een aantal keer gedaan hoor moet je kijken hoe vies ze dan naar je kijken en hun hond mee nemen
ik heb wel eens de reactie gehad: "achja mijne is toch ingespoten met frontline" :19:
poe zeg dat zijn wel erg hardnekkig
dan roep je toch ja de mijne ook maar deze vlooien blijken daar resident tegen te zijn en vermeerderen zich juist door de frontline
Afbeelding
jenny*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cockertje
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jenny* »

ik deel je ergernis marloes....
hier ook loslopende hondne in de bouw.
ik heb al snel geleerd dat ik gewoon een keer hard roep....kunt u uw hond even aanlijnen? en als er dan niet gereageerd word......houd uw hond bij u!
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Het is toch wel streekgebonden misschien, want hier weten mensen echt wel wat loops is ;)

Ik vraag meestal: Is het een reu??
Nu bedenk ik me dat mensen dat vooral met knokken zullen associëren, maar je hebt wel meteen het antwoord dat je wilt.
Ja, betekent niks aan de hand (mijn teven zijn reuze knus met andere teven als ze loops zijn, wat niet altijd het geval is als ze niet loops zijn trouwens),
Nee betekent dat ik alsnog roep: deze is loops, dus als u uw hond kwijt bent weet u hoe het komt!, terwijl ik doorloop.

Misschien snappen ze wel helemaal niet wat ik bedoel soms, maar het werkt wel. :smile:

Overigens komt het vanwege Isabel zelden tot dekpogingen, maar inderdaad zeggen ze soms dingen als: Hij snapt het nog niet, hoor!
Meestal zeg ik dan: En hoe oud was u toen u het doorhad? ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dongo schreef:
iones schreef:
Muis.. schreef:Hier in het bos( waar ik overigens niet meer kom, vanwege zeer gefrustreerde baasjes..) werkte dat juist averechts... Ik kreeg namelijk de reactie, 'ja geen wonder dat mijn hond dan niet luistert, je moet ook niet met een loopse teef in het bos komen :neenee: .
Ik vind het geen excuus. Ze moeten hun hond aanlijnen als ze hem niet bij zich kunnen houden, om wat voor reden dan ook. Dat iemand anders een loopse hond heeft, pleit ze echt niet vrij.
niet mee eens...al heb je de best luisterende reu, bij loopse teefjes blijft het toch altijd maar de vraag of ze luisteren

ik vind trouwens wel dat je met je loopse teef in een bos mag wandelen...
Dan blijf ik erbij dat hij toch aangelijnd zal moeten zijn. Wat moet je anders?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Vervelend hoor, dat soort mensen. Ik vind nog dat het van twee kanten moet komen. Ik baal er namelijk wel van wanneer iemand om HET tijdstip om met de hond te lopen, een loopse teef naar een renveld te halen zodat ik mijn reu moet aanlijnen. Maar lijkt me niet dat je dat doet met Vera :wink:

Andersom is het net zo vervelend. Gister was Nilo aan het spelen met een Rottweiler x Herder reu. Vervolgens komt er een man aan met 3 Bouviers en een Stafford. Ik wil sowieso niet dat Nilo op die roedel af rent en dat doet hij normaal gesproken ook niet. Nou, nu dus wel. Jawel, een van de teefjes was loops melde de man me. Okay. dan lijn ik Nilo aan, geen probleem. Kreeg nog een bedankje ook maar de man met de Rottweiler x Herder vond het totaal geen probleem dat zijn reu om de roedel heen stond te springen, zelfs nadat de eigenaar dus had gezegt dat er een loops was. Vandaag keken ze me zelfs raar aan dat ik Nilo aanlijnde toen ik de Bouviers weer zag aankomen. :19:
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Maeve schreef:Vervelend hoor, dat soort mensen. Ik vind nog dat het van twee kanten moet komen. Ik baal er namelijk wel van wanneer iemand om HET tijdstip om met de hond te lopen, een loopse teef naar een renveld te halen zodat ik mijn reu moet aanlijnen. Maar lijkt me niet dat je dat doet met Vera :wink:
Ik moet er niet aan denken zeg :N: Gisterenavond hadden we nog wel een mooi 'cadeautje'; het sneeuwde rond een uur of 22:00, en bij het grote veld aan de overkant hadden ze vergeten de buitenverlichting uit te doen (voor mensen die 's avonds sporten). Hadden we dus een mooi verlicht veld helemaal voor onszelf alleen. Konden de dames toch even een kwartiertje los tekeer gaan :ok:
Andersom is het net zo vervelend. Gister was Nilo aan het spelen met een Rottweiler x Herder reu. Vervolgens komt er een man aan met 3 Bouviers en een Stafford. Ik wil sowieso niet dat Nilo op die roedel af rent en dat doet hij normaal gesproken ook niet. Nou, nu dus wel. Jawel, een van de teefjes was loops melde de man me. Okay. dan lijn ik Nilo aan, geen probleem. Kreeg nog een bedankje ook maar de man met de Rottweiler x Herder vond het totaal geen probleem dat zijn reu om de roedel heen stond te springen, zelfs nadat de eigenaar dus had gezegt dat er een loops was. Vandaag keken ze me zelfs raar aan dat ik Nilo aanlijnde toen ik de Bouviers weer zag aankomen. :19:
Wat zou zo'n man (van die Rott/Herder) dan denken he? Als er een dekking komt is dat het probleem van de teveneigenaar ofzo? :denken:
Afbeelding
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Jannie Tilly schreef:Ook ik heb alleen meisjes. En een loops teefje nu. Gelukkig kan ik gewoon door rijden als er een opdringerige reu aankomt. Het is niet mijn probleem als die dan achter ons aan hobbelt. Sorry reu eigenaren maar ik rijdt echt gewoon door. Als ik stil gaat staan dan gaan
A; mijn honden breien met de riemen
B; Trekken en dat kan ik niet hebben
c ik wil geen puppen meer :mrgreen:
Ja en zo kwam ik dus laatst iemand tegen met een loopse teef (baas op de fiets) terwijl ik met 2 hele reuen liep aangezien het niet mijn honden zijn (uitlaatservice) luisteren ze ook niet 100% naar mij, en heb ik een uur moeten zoeken naar die 2 omdat mevr. door fietste met haar hondje, uiteindelijk kwam ik ze in een woonwijk weer tegen :N:

Als mijn teven loops zijn ga ik ook het bos in (je heb hier alleen losloop bossen) maar als ik een andere hond zie ga ik de andere kant op, komt de reu dan toch erg dicht in de buurd stop ik en pak evt. de reu vast of ik draai om richting baar en loop deze tegemoet.
Schil heel veel eritatie van bijde kante.

Nu met Ginger hoef ik me geen zorgen te maken over reuen want zelfs als ze hoogloos is acsepteerd ze alleen hele bekende reuen in haar buurd.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

iones schreef:
Dongo schreef:
iones schreef:
Muis.. schreef:Hier in het bos( waar ik overigens niet meer kom, vanwege zeer gefrustreerde baasjes..) werkte dat juist averechts... Ik kreeg namelijk de reactie, 'ja geen wonder dat mijn hond dan niet luistert, je moet ook niet met een loopse teef in het bos komen :neenee: .
Ik vind het geen excuus. Ze moeten hun hond aanlijnen als ze hem niet bij zich kunnen houden, om wat voor reden dan ook. Dat iemand anders een loopse hond heeft, pleit ze echt niet vrij.
niet mee eens...al heb je de best luisterende reu, bij loopse teefjes blijft het toch altijd maar de vraag of ze luisteren

ik vind trouwens wel dat je met je loopse teef in een bos mag wandelen...
Dan blijf ik erbij dat hij toch aangelijnd zal moeten zijn. Wat moet je anders?
in een losloopgebied lijn ik mijn reu niet aan...hij luistert prima en dat er dan eens een keer een loops teefje langs komt, kan ik niks aan doen...

wanneer een baasje me waarschuwt op afstand dat hij of zij een loopse teef heeft dan zal ik daar natuurlijk wel rekening mee houden...kom ik de bocht om en er staat opeens ene, ja sorry dan...ik ga niet de hele wandeling met mijn hond vast lopen omdat er kans op is dat er eventueel een loopse hond rondloopt, dan blijven we aan de gang...
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Tsja... ;-)
Ik heb ook heren hier, en ja, die vinden loopse dames ook erg interessant.
Nou vind ik dat iedereen in beginsel van losloopgebieden gebruik mag maken; dat is nou eenmaal een recht, maar ik vind het niet handig om een loopse teef in die loopse dagen ook echt los te laten lopen, ook al mag dat in zo'n gebied.
Je zult idd maar een hoek om slaan.. en daar staat een ook loslopende reu (wat dat mag daar ;-) kun je wel mooi te laat zijn en wat dan?

Ik vind het zeker belangrijk dat als je als teef-eigenaar roept "ze is loops" of woorden van geljke strekking, dat de reu-eigenaar pogingen doet de hond te roepen of komt ophalen en aangelijnd weer meeneemt, maar ik denk ook dat heel veel problemen voorkomen kunnen worden door de loopse teeft tijdelijk aangelijnd uit te laten, ook daar waar ze normaal los kunnen.

Op die manier KAN een reu-eigenaar tenminste ook nog ingrijpen; er is dan veel meer tijd. Ik weet vrij zeker dat ik Merlijn niet terug kan roepen als hij achter een loopse dame aan wil (nou loopt hij nooit los, dat scheelt) en Tristan.. tsja.. zou het niet weten; we zijn nog nooit een loopse teef tegengekomen terwijl hij losliep. Hij is 10 maanden en volgens mij heeft hij best een 'beeld' wat hij moet met een loopse teef :idea: maar ik wil hem niet de kans geven dat uit te proberen... het blijft dus altijd (om meerdere redenen) opletten als hij los loopt. Het helpt daarbij als een loopse teef is aangelijnd.

Suzanne
Moos
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Tsja... ;-)
Nou vind ik dat iedereen in beginsel van losloopgebieden gebruik mag maken; dat is nou eenmaal een recht, maar ik vind het niet handig om een loopse teef in die loopse dagen ook echt los te laten lopen, ook al mag dat in zo'n gebied.
Je zult idd maar een hoek om slaan.. en daar staat een ook loslopende reu (wat dat mag daar ;-) kun je wel mooi te laat zijn en wat dan?

Ik vind het zeker belangrijk dat als je als teef-eigenaar roept "ze is loops" of woorden van geljke strekking, dat de reu-eigenaar pogingen doet de hond te roepen of komt ophalen en aangelijnd weer meeneemt, maar ik denk ook dat heel veel problemen voorkomen kunnen worden door de loopse teeft tijdelijk aangelijnd uit te laten, ook daar waar ze normaal los kunnen.

Op die manier KAN een reu-eigenaar tenminste ook nog ingrijpen; er is dan veel meer tijd. Ik weet vrij zeker dat ik Merlijn niet terug kan roepen als hij achter een loopse dame aan wil (nou loopt hij nooit los, dat scheelt) en Tristan.. tsja.. zou het niet weten; we zijn nog nooit een loopse teef tegengekomen terwijl hij losliep. Hij is 10 maanden en volgens mij heeft hij best een 'beeld' wat hij moet met een loopse teef :idea: maar ik wil hem niet de kans geven dat uit te proberen... het blijft dus altijd (om meerdere redenen) opletten als hij los loopt. Het helpt daarbij als een loopse teef is aangelijnd.

Suzanne
Tegen wie heb je het nou?
Je denkt toch zeker niet dat ik Vera los heb/had lopen in dit verhaal? :denken:

Als loopse Vera al los gaat is het op open velden waar ik 300 meter vantevoren een andere hond aan kan zien komen en haar dan aan kan lijnen. En dan ook nog op de meest rare tijden zodat ik dus nooit een hond zie.
We liepen in dit verhaal gewoon in de wijk.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Dongo schreef:wanneer een baasje me waarschuwt op afstand dat hij of zij een loopse teef heeft dan zal ik daar natuurlijk wel rekening mee houden...kom ik de bocht om en er staat opeens ene, ja sorry dan...ik ga niet de hele wandeling met mijn hond vast lopen omdat er kans op is dat er eventueel een loopse hond rondloopt, dan blijven we aan de gang...
Hoeft toch ook niet?

Zolang je maar niet pissig wordt als je reu er vandoor gaat omdat er iemand met een loopse teef langskomt en doorloopt ;)

Ik waarschuw alleen omdat mensen anders opeens hun hond kwijt zijn en ik er eentje bij heb ;)
Dat er geen dekking van komt kan ik zelf wel regelen, daar hoeft een reu niet voor aangelijnd te worden :mrgreen:

Afbeelding

~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Moos schreef:
Suzanne123 schreef:Tsja... ;-)

Suzanne
Tegen wie heb je het nou?
Je denkt toch zeker niet dat ik Vera los heb/had lopen in dit verhaal? :denken:

Als loopse Vera al los gaat is het op open velden waar ik 300 meter vantevoren een andere hond aan kan zien komen en haar dan aan kan lijnen. En dan ook nog op de meest rare tijden zodat ik dus nooit een hond zie.
We liepen in dit verhaal gewoon in de wijk.
Nee, zeker niet tegen jou, gewoon in z'n algemeenheid; hoe ik tegen loopse teven en erop afgaande reuen aankijk!

Suzanne
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Suzanne123 schreef:ik denk ook dat heel veel problemen voorkomen kunnen worden door de loopse teeft tijdelijk aangelijnd uit te laten, ook daar waar ze normaal los kunnen.
Nou niet om het een of ander, hoor, maar waarom moet ik een goed luisterende loopse teef aanlijnen omdat jij je reu niet terug kan roepen? :denken:
Vind je het erg als dat me enigszins ontgaat?

Reueneigenaren roepen dat zo vaak als een teef loops is: Dan moet je hem vastdoen!!

Maar waarom zou ik mijn loopse teef vastdoen, als ze prima luistert? Waarom zou ik die hond drie weken aan de lijn houden omdat er reuen zijn die niet komen als de baas roept?
Waarom zou ik mijn teef de lol van lekker loslopen onteggen omdat iemand anders zijn hond niet onder appèl heeft?
Kun je dat uitleggen?

Afbeelding

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Moos schreef:
Maeve schreef:Vervelend hoor, dat soort mensen. Ik vind nog dat het van twee kanten moet komen. Ik baal er namelijk wel van wanneer iemand om HET tijdstip om met de hond te lopen, een loopse teef naar een renveld te halen zodat ik mijn reu moet aanlijnen. Maar lijkt me niet dat je dat doet met Vera :wink:
Ik moet er niet aan denken zeg :N: Gisterenavond hadden we nog wel een mooi 'cadeautje'; het sneeuwde rond een uur of 22:00, en bij het grote veld aan de overkant hadden ze vergeten de buitenverlichting uit te doen (voor mensen die 's avonds sporten). Hadden we dus een mooi verlicht veld helemaal voor onszelf alleen. Konden de dames toch even een kwartiertje los tekeer gaan :ok:
Wat zou zo'n man (van die Rott/Herder) dan denken he? Als er een dekking komt is dat het probleem van de teveneigenaar ofzo? :denken:
Die man van die Rott/Herder snap ik sowieso niet. Ten eerste wil ik niet dat Nilo een teef dekt, ten tweede leek het mij geen goed idee als hij een roedel van 3 Bouviers en een Stafford in knalt om vervolgens een van de honden te dekken. Meneer heeft zijn honden niet voor niets altijd aangelijnd :denken: Moet er niet aan denken dat die hele roedel even hun loopse vriendinnetje te hulp schieten.
Cantus
Zeer actief

Marjoleine schreef:
Dongo schreef:wanneer een baasje me waarschuwt op afstand dat hij of zij een loopse teef heeft dan zal ik daar natuurlijk wel rekening mee houden...kom ik de bocht om en er staat opeens ene, ja sorry dan...ik ga niet de hele wandeling met mijn hond vast lopen omdat er kans op is dat er eventueel een loopse hond rondloopt, dan blijven we aan de gang...
Hoeft toch ook niet?
volgens iones wel :wink:

ik word trouwens niet pissig hoor als ik mijn reu "kwijt" zou zijn bij een loopse teef...het lijkt mij allemaal vrij logisch...ik probeer het wel te voorkomen wanneer het kan
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Dongo schreef:
Marjoleine schreef:
Dongo schreef:ik ga niet de hele wandeling met mijn hond vast lopen omdat er kans op is dat er eventueel een loopse hond rondloopt, dan blijven we aan de gang...
Hoeft toch ook niet?
volgens iones wel :wink:

ik word trouwens niet pissig hoor als ik mijn reu "kwijt" zou zijn bij een loopse teef...het lijkt mij allemaal vrij logisch...ik probeer het wel te voorkomen wanneer het kan
Ah, ja, en dat zou je dan moeten doen door hem aan te lijnen ;)

Je zou wel gek zijn.
Voed hem maar op, aanlijnen kan altijd nog als je hem echt niet meekrijgt. :mrgreen:

Afbeelding

Cantus
Zeer actief

tja volgens iones wel :19:

volgens mezelf niet :mrgreen:
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

ik begrijp je irritatie, maar denk je nou werkelijk dat een reu jouw kort aangelijnde teef kan gaan dekken?
Dat gaat niet gebeuren zolang jij jouw teef aan de lijn hebt.
En als iemand anders zijn reu kwijt is...............pech.
Je zegt dat je niet in losloop/uitlaatgebieden loopt
Je neemt je verantwoordelijkheid, het gevaar is echt niet zo groot als je vermoed, ( je bent er zelf ook nog bij)
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

daan! schreef:Je neemt je verantwoordelijkheid, het gevaar is echt niet zo groot als je vermoed, ( je bent er zelf ook nog bij)
Ik geloof niet dat het zozeer om het gevaar ging, hoor ;)

Afbeelding

daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Marjoleine schreef:
daan! schreef:Je neemt je verantwoordelijkheid, het gevaar is echt niet zo groot als je vermoed, ( je bent er zelf ook nog bij)
Oh, waar gaat het dan om? Alleen om irritatie over andere hondenbazen? :denken: :oohja: oeps ik ben al weg hier.........
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

daan! schreef:
Marjoleine schreef:
Oh, waar gaat het dan om? Alleen om irritatie over andere hondenbazen? :denken: :oohja: oeps ik ben al weg hier.........
Wat ik lees is dat Moos zich ergert aan het feit dat er honden onder de staart van haar loopse teef hangen en dat die bazen daar niets aan doen.
Dat ze bijna het woord loops niet schijnen te kennen.
Dat ze er last van heeft dat ze zelfs buiten de geëigende terreinen niet kan lopen met haar loopse teef zonder dat die lastig wordt gevallen door reuen terwijl de bazen dingen zeggen als "Hij snapt het nog niet, hoor..."

Resumerend kom ik dan meer uit op de stupiditeit van veel hondenbazen eigenlijk ;)

En jij hoeft niet weg hoor. Een forum is er voor de discussie, toch?

Afbeelding

MarjaV
Actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door MarjaV »

Het is af en toe erg lastig om een loslopende hond weg te houden bij jouw aangelijnde loopse hond. Vooral als deze geen halsband heeft en vooral heel volhoudend is en daarnaast groot en sterk. Een paar jaar geleden overkwam mij dat en ik was behoorlijk geïrriteerd. Uiteindelijk heeft iemand anders hem meegenomen. Ik heb de hond letterlijk van Kyara af moeten trappen en dat was heel vervelend. Ze was nog te jong om van zich af te snauwen.

Loslopen mag, maar alleen als je je hond onder apèl hebt staan, dus ook als er loopse honden in de buurt zijn! Het is zo'n slecht excuus: jouw hond is loops, dus die van mij hoeft niet te luisteren. Blijf maar weg hier uit het bos, want anders heb je er zelf om gevraagd, werd mij een keertje toegeslingerd.
Ik zoek het niet op en ontwijk de drukke tijden en routes. Maar roep je reu terug als iemand daarom vraagt. Het is toch geven en nemen lijkt mij.
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka
Afbeelding
Cantus
Zeer actief

tja ik blijf erbij...je kunt een reu niet altijd onder apél houden als die een loopse hond ruikt...heeft nix met excuus te maken, zit gewoon derin :19:

staat los ervan dat als je reu achter een teefje aangaat, je wel er achteraan moet gaan :mrgreen:
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

als ik een loopse teef bij heb
en er komt een hond aan dan roep ik gewoon dat de mijne bijt
deed ik nog wel bij mn maltezer
dat helpt wel
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Moos
Zeer actief

Marjoleine schreef: Wat ik lees is dat Moos zich ergert aan het feit dat er honden onder de staart van haar loopse teef hangen en dat die bazen daar niets aan doen.
Dat ze bijna het woord loops niet schijnen te kennen.
Dat ze er last van heeft dat ze zelfs buiten de geëigende terreinen niet kan lopen met haar loopse teef zonder dat die lastig wordt gevallen door reuen terwijl de bazen dingen zeggen als "Hij snapt het nog niet, hoor..."

Resumerend kom ik dan meer uit op de stupiditeit van veel hondenbazen eigenlijk ;)

En jij hoeft niet weg hoor. Een forum is er voor de discussie, toch?
Het is niet eens enorme irritantie (ik ben wel wat gewend :mrgreen: ), als inderdaad de verbazing dat "ze is loops", dus ook gewoon alleen maar een "oh" uilokt zonder dat mensen direct hun hond komen halen.
Ik zit me dan echt af te vragen, als roepen de ze loops is het al niet doet, wat dan wel? :19: :mrgreen: :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:tja ik blijf erbij...je kunt een reu niet altijd onder apél houden als die een loopse hond ruikt...heeft nix met excuus te maken, zit gewoon derin :19:

staat los ervan dat als je reu achter een teefje aangaat, je wel er achteraan moet gaan :mrgreen:
Ja, maar van hoeverre ruiken ze het dan?

Vraag ik me af omdat ik dus nu met Vera heel veel aangelijnde honden passeer, en er geen 1 tegenkom die als een gek piepend en kwijlend in de riem gaat hangen ofzo.
Vera plast ook gewoon maar 1, nu heel soms zowaar 2, keer per wandeling van drie kwartier ofzo, dus ik kan ook niet zeggen dat ze een spoor uitzet. Wellicht dat dat ook scheelt? Of geven de voetzooltjes ook een loopse geur af? :mrgreen:

Ik heb dus 1 loslopende reu gehad (die van het begin bericht van dit topic) die in eerste instantie ons gewoon passeerde (dus niks "op 100 meter afstand rook hij ons al" ofzo), toen ons zag, en toen hij al echt behoorlijk aan het naderen was inderdaad wel doorhad dat Vera loops was. Maar toen was hij 10 meter van ons weg ofzo. Ik ben nog wel wat meer loslopende reuen tegengekomen die op ons afkwamen, maar die komen normaal ook op ons af (en ik dacht dat "ze is loops" de baas nu wel in actie zou brengen, maar vaak niet dus :mrgreen: ), dus in hoeverre dat met die loopsheid te maken heeft kan ik niet zeggen.

Verder kom ik, omdat ik op plekken loop waar zoveel mogelijk honden aangelijnd zijn, heel veel aangelijnde honden dus tegen, maar die lopen dus gewoon langs, zonder neus in de lucht, en zonder daarna nog in de riem te gaan hangen omdat ze terug willen ofzo (ik geef ze wel altijd de ruimte hoor, ga ook vaak even in de berm aan de overkant lopen zelf).
Ja, of ze willen soms wel even komen buurten, maar ik zie dan echt geen ander buurtgedrag dan als ik zonder loopse teef loop.

Als je dus terwijl die reu nog 50 meter verderop is even roept "ik heb een loopse teef", zou ik dus, naar de ervaringen nu kijkende, denken dat je dan dus gewoon nog net zo'n appel (met streepje) op de hond zou moeten hebben als normaal :denken: Dan zijn er natuurlijk nog tig honden die dan niet luisteren gewoon omdat ze op elke hond af willen stieren, maar dat doen ze dan dus ook bij niet loopse teven en reuen.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Dongo schreef: in een losloopgebied lijn ik mijn reu niet aan...hij luistert prima en dat er dan eens een keer een loops teefje langs komt, kan ik niks aan doen...
Maar dat baasje van dat loopse teefje kan er óók niets aan doen. Het is de natuur bij honden om loops te worden. En die moet zijn/haar hond toch ook uit laten.
Dongo schreef: wanneer een baasje me waarschuwt op afstand dat hij of zij een loopse teef heeft dan zal ik daar natuurlijk wel rekening mee houden...kom ik de bocht om en er staat opeens ene, ja sorry dan...ik ga niet de hele wandeling met mijn hond vast lopen omdat er kans op is dat er eventueel een loopse hond rondloopt, dan blijven we aan de gang...
Ik zou niet continu gaan waarschuwen dat mijn hond loops is. Ik vind dat een verzoek om je hond even bij je te houden moet volstaan. De reden daarvoor is niet eens relevant.
Maar goed, als je aan dat verzoek voldoet is het prima. Maar de meeste hondeneigenaren doen niet veel.
Marjoleine schreef:
Suzanne123 schreef:ik denk ook dat heel veel problemen voorkomen kunnen worden door de loopse teeft tijdelijk aangelijnd uit te laten, ook daar waar ze normaal los kunnen.
Nou niet om het een of ander, hoor, maar waarom moet ik een goed luisterende loopse teef aanlijnen omdat jij je reu niet terug kan roepen? :denken:
Vind je het erg als dat me enigszins ontgaat?

Reueneigenaren roepen dat zo vaak als een teef loops is: Dan moet je hem vastdoen!!

Maar waarom zou ik mijn loopse teef vastdoen, als ze prima luistert? Waarom zou ik die hond drie weken aan de lijn houden omdat er reuen zijn die niet komen als de baas roept?
Waarom zou ik mijn teef de lol van lekker loslopen onteggen omdat iemand anders zijn hond niet onder appèl heeft?
Kun je dat uitleggen?
Helemaal mee eens. Want of jij je loopse hond nu vast hebt of los hebt, het is de reu die haar benadert en zij benadert niet de andere hond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cantus
Zeer actief

vanaf 50 meter heb ik nog wel apél op dongo hoor :mrgreen:

maar bij een straal van 15 tot 20 meter wordt het wat moeilijker bij loopse teefjes
Moos
Zeer actief

Dongo schreef:vanaf 50 meter heb ik nog wel apél op dongo hoor :mrgreen:

maar bij een straal van 15 tot 20 meter wordt het wat moeilijker bij loopse teefjes
Oke :wink:
Maar dan zou het dus geen probleem moeten zijn als iemand ruim op tijd even roept dat ze met een loopse teef (los) lopen?

Het verbaasde me een beetje namelijk hoe Vera totaal geen reactie krijgt van honden die we gewoon aangelijnd (ruim) passeren.
Dat kan ik niet helemaal samenvoegen met dat een reu in de buurt van een loopse teef helemaal niet meer onder appel zou staan.
Als ze haar echt heel dicht genaderd zijn, en dan met name als ze onder haar staart hebben kunnen ruiken, ja, dan is het hek van de dam, en dan snap ik prima dat je een reu ook niet meer terug kan roepen.
Maar als je dus nog op ruime afstand loopt zie ik dat verband dus wat minder.

Ik heb zelf ook een reu gehad trouwens :wink: Maar die was ook alleen maar gefocussed op de loopse teef als ze echt kennis hadden kunnen maken, anders niet.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Dongo schreef:vanaf 50 meter heb ik nog wel apél op dongo hoor :mrgreen:

Als je maar ingrijpt is het allang goed. Maar die figuren die jou daar laten staan worstelen met hun opdringerige hond en je het maar uit laten zoeken, daar heb ik een hekel aan. Wie niet?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”