Dat je wat voorkomt? Dat ze poepen op speelplaatsen. Niet dat ze erop lopen neem ik aan, want dan zou je ook moeten voorkomen dat ze lopen op straat of op grasveldjes.bennie schreef:
Zoals ik het lees is het de bedoeling dat je het voorkomt en mocht er toch een ongelukje gebeuren dat je dat direct hersteld.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Groen bordje met poepende hond
Moderator: moderatorteam
- Moos
- Zeer actief

- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
of het nou mag of niet, ik vind het niet echt een goed idee. al ruim je evt. poep op, honden die overal plassen op een speelveld vind ik ook niet bepaald hygienisch. kinderen zitten en liggen toch ook in het gras daar (okee, 's winters wat minder, maar toch). en als je hond eens wat slappe poep heeft krijg je dat ook nooit helemaal uit de grassprietjes verwijderd.
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat het allemaal gewoon niet zo zwart/wit ligtRagyo schreef:of het nou mag of niet, ik vind het niet echt een goed idee. al ruim je evt. poep op, honden die overal plassen op een speelveld vind ik ook niet bepaald hygienisch. kinderen zitten en liggen toch ook in het gras daar (okee, 's winters wat minder, maar toch). en als je hond eens wat slappe poep heeft krijg je dat ook nooit helemaal uit de grassprietjes verwijderd.
Tuurlijk moet je je hond niet laten plassen op een echte kinderspeelplaats, en poepen ook niet. Maar er zijn ook ouders die bijvoorbeeld eerst lekker een eindje met kind en hond gaan wandelen en dan even eindigen op het speelplein. Kindje even 10 minuutjes nog klimmen en doen, en ouder even met de hond kijken. Saar zou daar geen moer aan vinden trouwens, Vera zou het prachtig vinden; gezellie.
En de hond die al geplast en gepoept heeft even 's avonds laat op een verlaten speelplein laten racen zie ik ook geen probleem in.

- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
bennie schreef:Zoals ik het lees is het de bedoeling dat je het voorkomt en mocht er toch een ongelukje gebeuren dat je dat direct hersteld.Liesbeth schreef:Elke gemeente heeft zijn eigen APV, dus het zal niet in de APV van elke alle gemeentes staan.Suzanne123 schreef:Herstel: het staat in de APV van elke gemeente. Even die van jouw gemeente opzoeken... daarin wordt het geregeld.Frenk schreef: Waar staat dat dan?
Het zal natuurlijk best mogelijk zijn dat het net in jouw gemeente niet zo geregeld is, maar ik zou die gok niet wagen (en ik zou het ook niet sociaal vinden als honden wel op kinderspeelplaatsen kwamen). Die omheining zal daar echt voor de kinderen staan (veilig idee voor ouders) en niet voor de hond, jammer genoeg.
Suzanne
Volgende geeft onze gemeente aan;
Honden mogen overigens ook op de grotere plekken met struiken in het openbaar groen vrij hun behoefte doen. Op straat, grasveldjes en kinderspeelplaatsen is dit niet toegestaan. Doet de hond het toch op die plekken dan dient de hondenbezitter de uitwerpselen meteen op te ruimen.
Zoals ik het lees, mogen honden dus wel op speelplaatsen komen.
edit: aanvulling
In onze gemeente mogen honden dus WEL op speelplaatsen komen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018