Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vervolg pedigree dogs
Moderator: moderatorteam
- Jannie Tilly
- Actief
- Contacteer:
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Jammer dat mensen liever een Bulldog zien "zoals het hoort" dan een Bulldog die normaal kan ademen. En ze zullen er echt nog wel uit zien als Bulldogs. Denk aan de Cavalier King Charles Spaniel, dat is gewoon een King Charles maar met een langere snuit om de ademhaling te verbeteren. Toch lijken ze echt wel op elkaar, ik geloof dat 9 van de 10 mensen ze door elkaar zouden halen.
-
Ennath
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna! - Aantal honden: 4
Kijk naar oude tekeningen van een Bulldog, en je ziet waar de hond oorspronkelijk vandaan kwam.Maeve schreef:Jammer dat mensen liever een Bulldog zien "zoals het hoort" dan een Bulldog die normaal kan ademen. En ze zullen er echt nog wel uit zien als Bulldogs. Denk aan de Cavalier King Charles Spaniel, dat is gewoon een King Charles maar met een langere snuit om de ademhaling te verbeteren. Toch lijken ze echt wel op elkaar, ik geloof dat 9 van de 10 mensen ze door elkaar zouden halen.
Even kort door de bocht: een zware pittbull met stevige kaken.
Weer meer snoet op de hond fokken zal de Bulldog ten goede komen en doet een stap terug naar de oorspronkelijke hond.
Mensen die denken dat een Bulldog eruit moet zien als een Churchill cartoon halen toch echt het een en ander door elkaar.
- kobus08
- Zeer actief
- Frenk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
ik hou van bulletjes maar ik wil er geen omdat ik gewoon in de stress schiet van de manier waarop ze ademen.Nanna schreef:Van het één naar het ander in nog geen honderd jaar...
Wie heeft toch ooit verzonnen dat zo'n gnuivend naar asem happend beest met zo'n rare rimpel over zijn smoel beter zou zijn?
op het moment dat ze weer met wat langere neuzen en minder ademhalingsproblemen gefokt worden dan komt er hiet ook eentje maar nu nee. brr je moet er toch niet aan denken dat je thuis komt en je hond is erin gebleven omdat ie het benauwd heeft.
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
moet zeggen dat hij er ook stukke mooier en natuurlijker uitzienkobus08 schreef:Kobus is dus gewoon hip![]()
In nederland is men er gelukkig al langer van bewust dat de engelse bull heel ongezond is.
Kobus is trouwens een old english met wat renaissance erdoor.
En hij heeft tenminste hoekingen! En geen stijle overbouwde achterhand zoals het eigenlijk moet volgens de standaard...

- kobus08
- Zeer actief
De engelse bull heeft een geweldig karakter en wil heel veel rennen en spelen maar kan het gewoon niet.... Het is eigenlijk dierenmishandeling dat ze nog zo gefokt worden. Gelukkig zijn er ook fokkers die dit inzien!linda1985 schreef:
moet zeggen dat hij er ook stukke mooier en natuurlijker uitzien
En hij heeft tenminste hoekingen! En geen stijle overbouwde achterhand zoals het eigenlijk moet volgens de standaard...
Ik ook bewust gekozen voor een old english.
Met kobus kan je makkelijk ruim 2 uur in het bos lopen en meneer is nog niet moe
- linda1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh springer spaniel en Jack russell Terrier.
Inderdaad, gezondheid vind ik toch net wat belangrijker als wat de mensen schoonheid noemen..kobus08 schreef:De engelse bull heeft een geweldig karakter en wil heel veel rennen en spelen maar kan het gewoon niet.... Het is eigenlijk dierenmishandeling dat ze nog zo gefokt worden. Gelukkig zijn er ook fokkers die dit inzien!linda1985 schreef:
moet zeggen dat hij er ook stukke mooier en natuurlijker uitzien
Ik ook bewust gekozen voor een old english.
Met kobus kan je makkelijk ruim 2 uur in het bos lopen en meneer is nog niet moe.

- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
-
Dartel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
ik ben hier ook wel bang voor, maar je moet toch ergens beginnen. Als je een plaatje ziet van Churchill met zijn EB zie je altijd een karikatuur van Churchill, maar de bulldog ziet eruit zoals ze tegenwoordig gefokt worden. Volgens mij is de moderne EB een karikatuur van hoe hij eruit zou horen te zien. Een hele dikke pluim voor de fokkers die een GEZONDE Engelse bull willen fokken!!! Zolang die er nog zijn en die ook gaan worden aangeboden op shows en misschien door een dappere keurmeester ook worden geplaatst is we hoop. Je gelijk neerleggen bij het feit dat het toch wel niet zal lukken is de doodsteek voor de verstandige fokkers.Inge O schreef:ik vind het een lovenswaardig initiatief dat een dikke, dikke pluim verdient. ze hadden ook verder hun kop in het zand kunnen steken en wachten tot de wind na die film weer overwaaide.
alleen vrees ik dat dit zinnetje de practische uitvoering heel, héél erg in de weg zal staan:
“It sounds impressive but remember judges are also the breeders. It’s like asking shoplifters to police themselves. I don’t think there is a judge in the land brave enough to send a dog from the ring.”
Het enige wat wij als fokkers, liefhebbers kunnen doen is voorlichten, voorlichten en voorlichten. Je ziet wat deze documentaire heeft losgemaakt, schakel maar weer Radar in, zorg dat dit in de Margriet, Libelle, Onze Hond, Dierenmanieren etc terechtkomt. Kortom roep het van de daken en hoop dat het ook de gewone consument bereikt. Diegene die gewoon een gezellige huishond willen en zo'n vertederend bekkie met scheefstaande uitstekende tanden wel grappig vinden. Die moeten we duidelijk maken dat ze een hond kopen die niet gezond is en eigenlijk een schande voor het ras.
Groetjes Carlian en Vanna, Yindi, Hebe en Katja.
- Bons
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgebacks
- Aantal honden: 2
Nee hoor... NL-ers gaan er meestal prat op meertalig te zijn.Hayley84 schreef:typisch nederlandsJannie Tilly schreef:Zal best wel een belangrijk verhaal zijn maar ik ben Nederlander dus lees alleen Nederlands.
Growing up I learned that pleasing everybody is impossible. Pissing everybody of on the other hand, is a piece of cake!