Voor de Laeken Funday die ik samen met vrienden organiseer, willen we een spelletjescircuit houden met in totaal 10 spelletjes.
Wie heeft er nog leuke ideeën hiervoor?
Graag met uitleg, eventueel foto's en welke benodigdheden ervoor nodig zijn.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ideeën gevraagd voor spelletjes met de hond
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bij KC Delft organiseren ze elk jaar een spelletjesdag.
* Twee ringen naast elkaar, een lege ring en een ring met heel veel ballen of knuffels. Binnen bepaalde tijd zo veel mogelijk ballen van de ene ring naar de andere ring brengen.
* Eierrace met de hond. Hond moet binnen een bepaalde lijn blijven en krijgt onderweg te maken met hindernissen. Stukjes kaas waar hij niet aan mag komen, flessen water die om kunnen vallen, enz.
* Zoveel mogelijks bekertjes water van de ene emmer naar de andere brengen op een tennisracket, terwijl de hond onderweg nog over hindernissen moeten springen
* Met afzetlint een parcours maken waar de begeleider met hond geblinddoekt langs moeten lopen binnen een bepaalde tijd.
* Ringsteken
* Zaklopen
* Snel verkleden en dan over of door allerlei hindernissen
Hier zie je er foto's van http://kcdelft.fotopic.net/c1278611.html
* Twee ringen naast elkaar, een lege ring en een ring met heel veel ballen of knuffels. Binnen bepaalde tijd zo veel mogelijk ballen van de ene ring naar de andere ring brengen.
* Eierrace met de hond. Hond moet binnen een bepaalde lijn blijven en krijgt onderweg te maken met hindernissen. Stukjes kaas waar hij niet aan mag komen, flessen water die om kunnen vallen, enz.
* Zoveel mogelijks bekertjes water van de ene emmer naar de andere brengen op een tennisracket, terwijl de hond onderweg nog over hindernissen moeten springen
* Met afzetlint een parcours maken waar de begeleider met hond geblinddoekt langs moeten lopen binnen een bepaalde tijd.
* Ringsteken
* Zaklopen
* Snel verkleden en dan over of door allerlei hindernissen
Hier zie je er foto's van http://kcdelft.fotopic.net/c1278611.html
Groetjes van Charlotte

- *Charlotte
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Op de spelletjesdag van de teckelclub hadden ze ook een spelletje met bowlingkegels. Aan beide zijkanten van de kegels staat een plank, en de hond moet dan door de kegels naar de andere kant. Je kunt dan tellen hoeveel kegels ze omgegooid hebben en daar punten voor geven. Voor teckels werkt dit goed, maar jullie honden zijn natuurlijk wel wat groter, maar misschien is het toch een idee 
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3