Ohh ik dacht dat je mij bedoelde omdat ik gebruik maak van bepaalde capaciteiten van een hondDingo schreef:door deze quote van de TS![]()

Moderator: moderatorteam
natuurlijk heb je scherpe honden (want dit zijn de honden die vaak de meeste problemen geven) die 'verkeerde' scherpte hebben.LaRep schreef:Geloof je het niet![]()
Voor de africhting maak ik gebruik van moed/scherpte/drift en spreek dit aan. Bij mijn huishond wakker ik dit niet aan en druk het soms zelfs de kop in.
nou we hebben wat huiswerk mee gekregen dus morgen mag ze weer aan de bak. is echt leuk om zon hele middag met je hond bezig te zijn !!! maar goed dat hoef ik jullie niet te vertellen.Budkes schreef:Ze is intensief bezig geweest en ze is nog jong. Ik zie het hier ook, lekker diep slapen na de dienst (dus oa trainen).
ik moet eerlijk zeggen ben zelf ook echt moe geweest je hoort zoveel nieuwe dingen. neem de volgende keer gewoon een kladblok mee denk ikGos schreef:Wat een leuk verslag!
De vermoeidheid is normaal, ze heeft allemaal nieuwe dingen gedaan. Mijn hond is ook altijd lekker moe na de training, niet alleen lichamelijk maar ook geestelijk. Het kost ze veel concentratie natuurlijk, maar het is gewoon heel fijn om zo intensief samen bezig te zijn
Jij bent ook iets ouder dan Inge EllenGos schreef:Heel slim. Ik wou ook net aan Inge vragen of ze niet net zo moe was als Biene 's avonds (ik wel)frank1985 schreef: ik moet eerlijk zeggen ben zelf ook echt moe geweest je hoort zoveel nieuwe dingen. neem de volgende keer gewoon een kladblok mee denk ik
Zeg dat wel. Maar jouw opmerking in acht nemend, valt het me nog mee dat JIJ al wakker bentjaninca2002 schreef:Jij bent ook iets ouder dan Inge EllenGos schreef:Heel slim. Ik wou ook net aan Inge vragen of ze niet net zo moe was als Biene 's avonds (ik wel)frank1985 schreef: ik moet eerlijk zeggen ben zelf ook echt moe geweest je hoort zoveel nieuwe dingen. neem de volgende keer gewoon een kladblok mee denk ik![]()
![]()
![]()
![]()
weltrusten, kinderbedtijdGos schreef:Zeg dat wel. Maar jouw opmerking in acht nemend, valt het me nog mee dat JIJ al wakker bentjaninca2002 schreef:Jij bent ook iets ouder dan Inge EllenGos schreef:Heel slim. Ik wou ook net aan Inge vragen of ze niet net zo moe was als Biene 's avonds (ik wel)frank1985 schreef: ik moet eerlijk zeggen ben zelf ook echt moe geweest je hoort zoveel nieuwe dingen. neem de volgende keer gewoon een kladblok mee denk ik![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ook hoor.Gos schreef:Heel slim. Ik wou ook net aan Inge vragen of ze niet net zo moe was als Biene 's avonds (ik wel)frank1985 schreef: ik moet eerlijk zeggen ben zelf ook echt moe geweest je hoort zoveel nieuwe dingen. neem de volgende keer gewoon een kladblok mee denk ik
Heb nu pas weer internet dus even een nabrander...wat een bullsh*t de bovenstaande quote... JUIST met een demo moet de beheersbaarheid van je hond voldoende zijn. Niets makkelijker dan bij voorgeschreven, veel geoefende situaties! Dat in de praktijk lossen soms wat moeilijker gaat, kan ik me wel weer voorstellen -niet goed, maar wel voor te stellen- als vd duidelijk onder invloed verkeerd (want daar heb je toch 9 vd 10 x mee te maken) en heel primair reageert, hetzij terugvechten (wat een hond prikkelt) of in foetushouding gaat liggen. Maar als ze dan net zo moeilijk lossen als in het filmpje, mag je als diender de rest van je dienst binnen zitten door de zeer uitgebreide geweldsrapportage :N:Budkes schreef:Nou als je goed kijkt zie je (vooral bij de eerste hond) dat die agent ook heel vaak los, los, los roept. Met andere woorden, hij luistert gewoon niet.
Probleem wat je vaker hebt bij Demo's. Meestal doe je dezelfde demo meerder keren op een dag, hond raakt steeds meer opgefokt en dan wil ie wel eens niet zo vlot meer lossen.
Ok maar hoe kan het volgens jou dan dat die honden op het filmpje zo moeilijk lossen ?Selena schreef:Heb nu pas weer internet dus even een nabrander...wat een bullsh*t de bovenstaande quote... JUIST met een demo moet de beheersbaarheid van je hond voldoende zijn. Niets makkelijker dan bij voorgeschreven, veel geoefende situaties! Dat in de praktijk lossen soms wat moeilijker gaat, kan ik me wel weer voorstellen -niet goed, maar wel voor te stellen- als vd duidelijk onder invloed verkeerd (want daar heb je toch 9 vd 10 x mee te maken) en heel primair reageert, hetzij terugvechten (wat een hond prikkelt) of in foetushouding gaat liggen. Maar als ze dan net zo moeilijk lossen als in het filmpje, mag je als diender de rest van je dienst binnen zitten door de zeer uitgebreide geweldsrapportage :N:Budkes schreef:Nou als je goed kijkt zie je (vooral bij de eerste hond) dat die agent ook heel vaak los, los, los roept. Met andere woorden, hij luistert gewoon niet.
Probleem wat je vaker hebt bij Demo's. Meestal doe je dezelfde demo meerder keren op een dag, hond raakt steeds meer opgefokt en dan wil ie wel eens niet zo vlot meer lossen.
Verder kan ik er nog wel wat dingen uitpikken waarom ik dit niet de meest geslaagde demo ever vind; veiligheidaspect: o.a. vd niet sommeren om wapen weg te gooien (honkbalknuppel) en de schildprocedure gaat ook niet vlekkeloos.
Dit zijn allemaal beoefenbare en heel veel herhaalde oefeningen en moet de hond dus met de ogen dicht kunnen uitvoeren.
Dat een hond met de 5e demo op een dag een ietwat nadrukkelijker commando of oogcontact nodig heeft, oke.. kan ik ook inkomen, maar tig keer "los" roepen of hond er afhalen? Noway...
De enige geleider + hond die in mijn ogen er wel goed uit zien, is de vrouwelijke waarvan ik weet dat zij privé KNPV traint en -als ik me niet vergis- haar eigen afgerichte hond ook als diensthond heeft.
Filmpje had ik een week of 2 geleden al gezien, hubbie-lief had het doorgestuurd naar "zijn" geleiders als bespreekobject voor de verbeterpunten en "ter lering ende vermaeck".
@ Frank: leuk dat het je zo bevallen is!
Niet jou persoonlijk, maar de behoorlijke stelligheid dat dat altijd zo is tijdens een demo vind ik behoorlijk bull...Budkes schreef:@Selena
Nou zeg Bullshit :N: ....
Moet eerlijk zeggen dat ik hetzelf nog niet live heb gezienBudkes schreef:Je hoort mij niet zeggen dat ik het een geslaagde demo vindt. Want er gaat idd nogal wat fout en niet alleen op het gebied van lossen. Ik antwoorde alleen op de vraag van Frank nl. dat de geleider als je goed kijkt de hond niet bewust laat hangen maar dat de hond dus niet wil lossen.
En dat dit vaker voorkomt bij een demo hoef ik jou natuurlijk ook niet te vertellen en daarmee zeg ik nergens dat ik dat goedkeur.
'k zie het deels door sportogen en dan kunnen dingen zeer zeker strakker, maar kan ook door "gebruiksogen" (=politioneel en politiek) kijken en dan nog is het niet de meest geslaagde demo en eigenlijk vind ik dat ZO ontzettend jammer...niet als waarde-oordeel, maar omdat het er voor zorgt dat mensen zoals Frank zich zulke dingen gaat afvragen, dat doet het imago van de diensthond (en als afgeleide ook de sporthond) noch de professionaliteit van de dhg geen goed.Budkes schreef:Ik ben nou eenmaal niet zo van de waardeoordelen over andermans prestaties op het net plempen.